Windmax windturbine HY1000 24V?

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/06/11, 15:56

Zoals looping zei: "zuivere sinus" zijn is een noodzakelijke maar niet voldoende voorwaarde voor netwerkinjectie.
0 x
mikaelb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/10/10, 11:47




par mikaelb » 21/06/11, 21:17

goedenavond
Ik heb een netgekoppelde omvormer gevonden
Zal er volgens u nog steeds stroom naar de lijn worden gestuurd als de EDF uitvalt?
Normaal gesproken wordt dit type apparaat in fase gebracht met de EDF-spanning om een ​​perfecte spanning in het netwerk te injecteren
Ik werk in drie fasen en ik wil er 3 parallel zetten op een ingang van 10-30V, om ze vervolgens elk op een fase aan te sluiten met een neutrale gemeenschappelijke verbinding met de 3
Wat denk jij?

http://cgi.ebay.ie/300W-Watt-Solar-Grid ... 3f0ab4adf0[/ Url]
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/06/11, 22:43

4. De 3 groene LED-indicatoren beginnen van links naar rechts te knipperen wanneer de net- en DC-voeding wordt gedetecteerd. Dit geeft aan dat de omvormer onder normale omstandigheden werkt. De snelheid van het fietsen is afhankelijk van hoeveel stroom er door de zonnepanelen wordt geproduceerd. Hoe groter het uitgangsvermogen is, hoe sneller de snelheid is. Als er geen AC-net wordt gedetecteerd, brandt de rode LED. de omvormer zal geen stroom leveren, dit heet “Eilandbescherming”.



Het snijdt de stroom goed af!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 22/06/11, 13:12

Hallo,

Gaston schreef:

looping schreef:
Toch kan een bufferbatterij de rol van spanningsstabilisatie spelen.
Het is over het algemeen niet interessant om de spanning te stabiliseren, omdat dit type omvormer vaak een MPPT-functie bevat die zou worden verstoord door de aanwezigheid van de batterij.


Ik leg mijn aanpak uit.
Ik heb momenteel een batterijlaadregelaar met mppt en load shedding-circuit om de windturbine te beschermen tegen te hoge snelheid en overspanning naar de batterij (bij 12V). Specifieke apparatuur voor gebruik in windenergie.
Mickael is min of meer klaar voor hetzelfde scenario maar dan in 24V (makkelijker voor de rest) en beschikt niet over de mppt-functie (neem ik aan)

Het voordeel van de batterij is dat de “grid”-omzetter van een gelijkspanning wordt voorzien, bijvoorbeeld 24V, waardoor stroomafwaarts een regelmatige stroomvoorziening wordt gegarandeerd. De mppt-functie zou hier geen belang hebben en zou sowieso op de nominale spanning van de batterij worden ingesteld.

Uiteindelijk produceert de windturbine wat hij kan, de batterij ‘verzilvert’, het ‘grid’ injecteert. Vervolgens is het aan de gebruiker om zijn elektriciteitsverbruik te beheren om te voorkomen dat hij meer produceert dan hij verbruikt.
Als de accu leeg is (geen PV- of windbron om deze op te laden), wordt het ‘net’ uitgeschakeld.

Qu'en pensez-vous?

A+
0 x
mikaelb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/10/10, 11:47




par mikaelb » 22/06/11, 16:44

momenteel is mijn 24V, 1500 AH-accu aangesloten op de regelaar, maar krijgt geen stroom voordat de windturbine 20V bereikt
dus als ik een 10v, 30v netgekoppelde omvormer op de uitgang van de regelaar plaats zonder batterij, zal mijn productie veel lager kunnen starten, zeker een paar watt, maar uiteindelijk niet te verwaarlozen. aan de andere kant, als ik mijn batterij aangesloten laat op de omvormer, kan de windturbine niet opladen vóór 20V
hier is een video die mijn type windturbine laat zien met een netgekoppelde omvormer. Mijn enige probleem is dat ik niet begrijp wat er staat, ik spreek geen Engels.
http://www.youtube.com/watch?v=xDTyJdW7kj4
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/06/11, 17:05

mikaelb

Ik denk niet dat je drie omvormers kunt gebruiken om driefasig te werken zonder eerst door scheidingstransformatoren te gaan om te voorkomen dat je de omvormers beschadigt!

U moet dit bij de fabrikant navragen!

Het zou misschien beter zijn om een ​​krachtige zonneregelaar te gebruiken die al in het netwerk zal worden geïnjecteerd, deze zal de kracht van deze windturbine beter beheren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 22/06/11, 18:17

lus schreef:Ik leg mijn aanpak uit.
Ik heb momenteel een batterijlaadregelaar met mppt en load shedding-circuit om de windturbine te beschermen tegen te hoge snelheid en overspanning naar de batterij (bij 12V). Specifieke apparatuur voor gebruik in windenergie.
Mickael is min of meer klaar voor hetzelfde scenario maar dan in 24V (makkelijker voor de rest) en beschikt niet over de mppt-functie (neem ik aan)

Het voordeel van de batterij is dat de “grid”-omzetter van een gelijkspanning wordt voorzien, bijvoorbeeld 24V, waardoor stroomafwaarts een regelmatige stroomvoorziening wordt gegarandeerd. De mppt-functie zou hier geen belang hebben en zou sowieso op de nominale spanning van de batterij worden ingesteld.
Het voordeel van injectie is dat je variabel vermogen kunt injecteren met zoveel mogelijk gebruik van wat de bron kan produceren.
Dit lost het feit niet op dat je laadregelaar niets levert zolang de windturbine niet snel genoeg draait...

lus schreef:Uiteindelijk produceert de windturbine wat hij kan, de batterij ‘verzilvert’, het ‘grid’ injecteert. Vervolgens is het aan de gebruiker om zijn elektriciteitsverbruik te beheren om te voorkomen dat hij meer produceert dan hij verbruikt.
Als de accu leeg is (geen PV- of windbron om deze op te laden), wordt het ‘net’ uitgeschakeld.

Qu'en pensez-vous?
De omvormer werkt op maximaal vermogen totdat de accu leeg is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 22/06/11, 21:27

Gaston schreef:
De omvormer werkt op maximaal vermogen totdat de accu leeg is...


Precies nee!
Aan het begin van de video van Mickael zien we heel duidelijk dat het vermogen (digitale weergave) varieert met de spanning.
Begin van de injectie bij 10 V en een paar watt, pieken bij 24 V en hoger verhogen de waarde tot boven de 500 W.

Let ook op de gelijkrichterfunctie van de regelaar die bij de windturbines wordt verkocht. Je kunt er niet meer zonder, tenzij je hem vervangt door een diodebrug.
Mastervolt netwerkomvormers accepteren dat ze op de 3 fasen van de dynamo worden aangesloten, maar dit is niet de meest voorkomende.

Dit lost het feit niet op dat je laadregelaar niets levert zolang de windturbine niet snel genoeg draait...


Als u een dynamo van 24 V en accu's van 12 V heeft, begint het opladen veel eerder en wordt er stroom geïnjecteerd vanaf een referentiespanning. Als het bereik 10-30V is, is het een overwinning.

Het voordeel van injectie is dat je variabel vermogen kunt injecteren met zoveel mogelijk gebruik van wat de bron kan produceren.

Het voordeel is ook dat je het niet in batterijen opslaat.
Bij injectie zonder wederverkoop gaat alles verloren wat wel wordt geproduceerd maar niet wordt geconsumeerd.
Het is aan iedereen om hun oplossing te zien.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/06/11, 10:51

lus schreef:Gaston schreef:
De omvormer werkt op maximaal vermogen totdat de accu leeg is...


Precies nee!
Aan het begin van de video van Mickael zien we heel duidelijk dat het vermogen (digitale weergave) varieert met de spanning.
Ik zag niet dat er batterijen in deze video zaten.
Voor mij is dit een "standaard" injectiesysteem gedurende de hele productie.

Je zou een diagram moeten tekenen om uit te leggen hoe je de elementen aansluit (regelaar, batterijen, injectie-omvormer), er is misschien iets dat mij ontgaat :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/06/11, 12:40

Hallo,

In de video ga ik er inderdaad van uit dat de installatie gebruik maakt van een "grid" -omvormer, van het zonne-energietype, die de stroom injecteert volgens de stroomopwaartse productie (die van de windturbine).
Wat niet wordt gezegd, maar ik neem aan, is dat deze converter gelijkstroom als invoer accepteert met een bereik van 10-30V, wat overeenkomt met het vermogensbereik van 0-500W. Daarom wordt de door de windturbinedynamo geproduceerde stroom noodzakelijkerwijs gelijkgericht en niet spanningsgeregeld.Als de spanning aan de ingang stabiel is (zoals bij PV), is de productie ook stabiel.

Deze toepassing kan geschikt zijn in een project met of zonder wederverkoop van elektrische productie.

maar:
Bij een installatie zonder doorverkoop van productie kan het interessant zijn om de injectie af te vlakken in plaats van KW-pieken te sturen, omdat je verbruik relatief constant is en bovendien helemaal niet in fase is met de productie.
Ik herinner u eraan dat de geproduceerde KW die niet wordt verbruikt, verloren gaat in het netwerk (voor de producent, maar voor de netwerkbeheerder).
Nu heb ik dit type installatie nog nooit gezien, daarom noemde ik de mogelijkheid om de netwerkomvormer te voeden vanuit een stabiele gelijkstroombron, dus een batterij, en dat deze batterij wordt opgeladen door een PV of een windturbine.
In dit geval speelt de regelaar / gelijkrichter zijn rol.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 35-gasten