Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Obamot » 13/09/21, 00:00

Meestal neem ik op, zeg ik niets aan de andere kant van de lijn en wordt er opgehangen : Cheesy: :D : Cheesy:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 13/09/21, 19:03

Ik doe veel simpeler, bij onbekend nummer neem ik niet op. Als het belangrijk is, krijg ik een bericht.

Dus ik heb niet geprobeerd het omgekeerde te doen, mij te bellen met een "verkeerd" nummer, maar ik denk niet dat dat zal werken.

Morgen zet ik bijvoorbeeld op mijn werkstation, 03 11 11 11 11, en bel ik op mijn gsm, en vanaf mijn gsm bel ik opnieuw.
Vrij zeker dat het niet zal gebeuren.

We kunnen een operator om een ​​"regionaal" nummer vragen, zoals "0362", voor mij, met een "code" in 03, maar aangezien het VOIP is, verandert het niets voor de beller.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Obamot » 13/09/21, 19:35

Nou, als het Voice-of-IP is, draait het allemaal om IT, we weten niet welk protocol de operator accepteert of in welke bandbreedtelaag, maar voor een klein netwerkgenie moet alles mogelijk zijn, toch?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 13/09/21, 20:09

Daar was de test die ik had gedaan, in niet-VOIP-toegang, maar een T2-toegang.

In feite hebben we een halve T2 (15 kanalen of 15 gelijktijdige oproepen) en 2 T0- of ISDN-toegangen, 2 kanalen per T0-toegang.

Ook zonder VOIP werkt het.

Voorlopig heb ik maar 3 VOIP-kanalen op deze PABX.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Exnihiloest » 13/09/21, 22:20

phil59 schreef:...
Pas dus op, het nummer dat op uw mobiele telefoon verschijnt, is niet noodzakelijkerwijs het echte nummer...
...


En niet alleen op mobiel, ook op vaste lijnen. Moeilijk in deze omstandigheden om te vechten tegen telefonische intimidatie door de margoulins.
Ik vraag me af in hoeverre we ons niet konden keren tegen de telefoniste, die ons het nummer van de beller zou moeten geven.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 13/09/21, 22:52

Het is precies hetzelfde pb als wat je voor een e-mail plaatst.

Je gebruikt een steun, en dat is alles.

Vertrouw dus niet op wat er op het telefoonscherm staat.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Exnihiloest » 13/09/21, 23:11

Op de Orange-website:
"Wanneer u wordt gebeld, kunt u met de weergave van het nummer uw correspondent identificeren voordat u opneemt."
https://assistancepro.orange.fr/ligne_f ... ant-300986

Als het nummer dat hij presenteert vals is, kan deze identificatie niet worden gemaakt, dus liegt Orange tegen ons.

Als de presentatie van het nummer van de beller contractueel is, kan men zich tegen zijn operator keren. Het zou dingen kunnen laten gebeuren, omdat "bloktel" nep is.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par phil59 » 14/09/21, 12:30

Test vanmorgen, als ik mijn telefoonnummer verander, kan ik niet worden teruggebeld op dit nummer, dat niet is toegewezen.

Als het was toegewezen, zou het zijn overgeschakeld naar de "echte" ontvanger.

Wat Orange betreft, het verzendt alleen de informatie van de beller opnieuw, foutief of niet.

Het is niet alleen oranje, dat het hele netwerk beheert.

Toen ik vorige week 2 PSTN-lijnen op de PABX verwisselde, stond deze gepland voor 10 uur. Ik had 2 DECT-telefoons in mijn kantoor staan, in het begin aangesloten op het PSTN-nummer.

10:01 uur, er gaat er een over en het was een van de 2 nummers die zijn omgeschakeld.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Exnihiloest » 15/09/21, 21:07

phil59 schreef:...
Het is niet alleen oranje, dat het hele netwerk beheert.
...

Als het om beveiliging gaat, weten ze hoe. Als ze nepnummers willen controleren en diensten willen blokkeren, zelfs in het buitenland, die ze gebruiken, dan zouden ze dat kunnen. Dit doen ze al met spammail. Maar het kan ze niet schelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nummer van beller verkeerd weergegeven (vervalst) ... nieuwe oplichting in zicht?




par Obamot » 15/09/21, 23:20

Dat klopt, het zou voldoende zijn om dat in een netwerkprotocol te introduceren, ik geloof dat het al bestaat, en met name geïmplementeerd in laptops - aangezien je met hun identifier kunt betalen - de andere kant van de medaille is helaas de mogelijkheid voor een nieuwsgierige staat om burgers op te sporen.

En voor vaste toestellen zijn er veel die allerlei netwerk "diensten" kunnen activeren, ik kan niet zeggen of er al een kruisidentificatie bestaat (er is inderdaad de mogelijkheid om SMS te versturen met een vaste telefoon die voorzien is van de optie) maar als het op een dag wijdverbreid zou worden, stel ik me voor dat er nieuwe apparaten nodig zouden zijn.

Op dit moment kunt u uw nummer nog steeds verbergen door #31# te kiezen voor het nummer dat u wilt bellen.
0 x

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 44-gasten