AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par phil59 » 03/09/21, 20:23

Ik weet niet of je bij Ali bestelt, maar ik wel.

We kunnen alles zeggen, het komt uit China, maar net als wat we elders kopen, verandert het niet veel, behalve dat we een aantal tussenpersonen schrappen, die niet per se suiker meer dan dat, maar omdat ze talrijk kunnen zijn, verhoogt het de "mayonaise".

Er is ook de stijging van grondstoffen, transportkosten, maar hier gaan dingen die ik in juli nam voor ongeveer € 30, op tot € 60-70 ...

Als algemene regel is het 50% mini meer ....

Heb je dezelfde effecten gezien?

Transport, oké, China, ja, maar goed, het komt daar vandaan.

Maar je neemt je auto om hem op te halen, en daar leveren we hem thuis af, en het maakt deel uit van een reis voor verschillende dingen, dus in totaal waarschijnlijk veel minder dan wat je alleen doet .. ..
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Ali, verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 03/09/21, 21:08

Ik ging door alles wat ik kocht, het simuleren van nieuwe aankopen. Soms is het wat duurder, soms wat minder. Ik zie niets belangrijks zoals jij beweert. Zonder minachting natuurlijk. : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Ali, verhoog ruim boven 20% btw




par phil59 » 03/09/21, 21:19

Misschien koop ik alleen dingen die zijn toegenomen ...

Ik weet het niet, maar mijn collega's hebben ook dezelfde indruk...

En voor een keer namen we op het werk Amazon aan, veel goedkoper dan op ALi, 75 €, in plaats van de mini voor 105 € ...

Dit is de eerste keer ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Ali, verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 03/09/21, 21:24

Bof, op Amaz is het hetzelfde als op Ali, soms duurder, vaak minder. Geen regel. Daarna is er altijd de mogelijkheid om ergens anders heen te gaan, en het is dezelfde observatie. Persoonlijk koop ik alleen bepaalde "kleinigheden" op Ali (leds en andere verbruiksartikelen), omdat after-sales service .... rookt, het is Chinees!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Ali, verhoog ruim boven 20% btw




par Exnihiloest » 04/09/21, 23:07

Ik heb wat protest gezien dat de GAFA geen belasting betaalt. Van het een kwam het ander, alles wat de staten in hun lekke band hebben gemist, is nu in hun vizier.
En wie betaalt de belastingen die GAFA nu betaalt?
Hun klanten!

Tel je de kalkoenen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 04/09/21, 23:30

(Wat foetert hij trouwens met zijn armpjes....)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par phil59 » 05/09/21, 13:59

GuyGadeboisLeRetour schreef:(Wat foetert hij trouwens met zijn armpjes....)


Wat een inspanning! tenminste daar, met wat "Guitounet" zegt, brengt het veel ....

Dit alles om de anderen "naar beneden te halen", en niet om iets constructiefs te brengen ....

Hoe jammer...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 05/09/21, 15:13

Heb je jezelf geteld, Turkije? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Christophe » 05/09/21, 16:17

phil59 schreef:Er is ook de stijging van grondstoffen, transportkosten, maar hier gaan dingen die ik in juli nam voor ongeveer € 30, op tot € 60-70 ...


De wet op de btw op invoer buiten de EU werd toegepast op 1/07 ... dus ik begrijp uw opmerking niet helemaal ... U weet zeker dat dit bestellingen waren die in juli zijn geplaatst (of geleverd in juli dit is niet de dezelfde?)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Exnihiloest » 05/09/21, 17:56

 
Belastingen voedt de staatsbegroting, dus waarom klagen over het betalen van "meer" als we zouden moeten klagen over jarenlang zo weinig betaald te hebben, een teken van het falen van de overheid om de belastingregels toe te passen, ten koste van het algemeen belang.
Ik heb het over degenen die regelmatig multinationals belasteren, en die ook zouden klagen over meer betalen bij Ali, ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, phil59, ik weet het niet.

Maar voor degenen die een libertaire tendens samenleving verdedigen waar het individu zijn persoonlijke verantwoordelijkheden moet nemen en waar de staat zijn minimale rol zou spelen (justitie, gezondheid, politie, onderwijs, openbare ruimteplanning), als de GAFA weinig of geen belastingen zou betalen, wat dan ook , kan het zelfs voor iedereen voordelig zijn. Er blijft genoeg over voor de staat, die toch al het geld van de burgers verspilt. Hoe meer hij heeft, hoe meer hij wil, vooral de lokale autoriteiten, en hoe meer hij verspilt zonder enig effect op het scheppen van welvaart. Hoe minder het zou hebben, en hoe meer de staat zich zou moeten heroriënteren op zijn "core business", daarom zei ik hierboven "misschien zelfs gunstig voor iedereen", het niet-belasten van GAFA.
Dernière édition par Exnihiloest de 05 / 09 / 21, 18: 01, 1 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 46-gasten