AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Christophe » 05/09/21, 17:58

We hebben Exni goed begrepen... nog steeds in de wandelmodus? : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 05/09/21, 18:04

Exnihiloest schreef: 
als de GAFA weinig of geen belastingen betaalt, maakt het niet uit, het is misschien zelfs gunstig voor alles...

Maar natuurlijk ...
Een studie berekent voor het eerst nauwkeurig en land voor land de verliezen aan belastinginkomsten als gevolg van de belastingoptimalisatie van multinationals en de superrijken. De lijst bedraagt ​​427 miljard dollar per jaar en de hoofdschuldigen van dit systeem zijn vier Europese landen....

....Frankrijk verliest 20 miljard dollar per jaar

De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) stemde ermee in om in juli 2020 voor het eerst belastinggegevens per land te publiceren, waardoor het mogelijk wordt het deel van de winst af te trekken van multinationals die aan belasting ontsnappen in de staten waar zij actief zijn ...

....Deze nieuwe gegevens tonen aan dat de belastingoptimalisatie van multinationals de staten veel meer kost (245 miljard dollar aan belastinginkomsten die elk jaar verloren gaan) dan de belastingontduiking van particuliere belastingbetalers, die door de auteurs van dit boek op 182 miljard dollar per jaar wordt geschat. de studie.

https://www.france24.com/fr/%C3%A9co-te ... ars-par-an
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Exnihiloest » 05/09/21, 19:33

Christophe schreef:We hebben Exni goed begrepen... nog steeds in de wandelmodus? : Mrgreen:

Ik dacht dat dat gezeik de regel was, gezien je jarenlang herhaalde tirades tegen Macron, en de tirades die je favoriete Gadget herhaalde tegen zijn "bozo".
Vertel ons alles. Maak ik inbreuk op uw bloembedden? Wilt u het monopolie op onzin behouden? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Exnihiloest » 05/09/21, 19:38

GuyGadeboisLeRetour schreef:...
....Frankrijk verliest 20 miljard dollar per jaar

Frankrijk, maar niet de burger. Gezien het dure en nutteloze gebruik ervan door de staat en lokale autoriteiten, zou de burger nooit kunnen profiteren van de gevolgen van dit geld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par GuyGadeboisTheBack » 05/09/21, 19:42

Exnihiloest schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:...
....Frankrijk verliest 20 miljard dollar per jaar

Frankrijk, maar niet de burger.

Hoe gaat het met Frankrijk, jij ongelukkige imbeciel??? Het geld van Frankrijk zijn wij...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Christophe » 05/09/21, 19:53

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:We hebben Exni goed begrepen... nog steeds in de wandelmodus? : Mrgreen:

Ik dacht dat dat gezeik de regel was, gezien je jarenlang herhaalde tirades tegen Macron, en de tirades die je favoriete Gadget herhaalde tegen zijn "bozo".
Vertel ons alles. Maak ik inbreuk op uw bloembedden? Wilt u het monopolie op onzin behouden? : Mrgreen:


:pijl: bistro / humor-t1191-14730.html # p465427 : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Exnihiloest » 05/09/21, 22:22

GuyGadeboisLeRetour schreef:...
Hoe gaat het met Frankrijk, jij ongelukkige imbeciel??? Het geld van Frankrijk zijn wij...


Het Franse geld betekent niets als iedereen het niet begrijpt, stommeling. Als we zien welk gebruik we ervan maken, begrijpen we dat het verspilling is. Een eenvoudig voorbeeld: de weg. In mijn stad plaatsen we een jaar lang verkeersdrempels. Twee jaar later verwijderen we ze en plaatsen we schotten.
In Frankrijk beperken we de snelheid tot 80 km/u en besteden we miljoenen euro's aan de panelen. Een jaar later lieten we de afdelingen beslissen, waarvan een derde op 90 komt, tegen hoge kosten voor nieuwe bewegwijzering. Onze politici geven niets om publiek geld, omdat het niet van hen is. Als een gemeente failliet gaat, maakt het niet uit. Zoals ik een burgemeester hoorde zeggen: “normaal dat we meer lokale belastingen vragen omdat we meer hebben uitgegeven!" : Roll:

GAFA zijn bedrijven die failliet kunnen gaan, of failliet kunnen gaan en kunnen worden opgekocht. Bediening is veel beter. Ik word door Amazon veel beter gewaardeerd als ik met ze spreek dan door welke openbare dienst dan ook. Als ik bij Amazon bel, heb ik een mens die opneemt, en zonder te wachten. Wij zijn niet op gouv.fr! Dus ja, ik heb geen vijandigheid tegen de GAFA. Ook al is geld hun religie, en misschien juist daarom, nemen ze veel beter deel aan de technische vooruitgang, aan de vooruitgang van ideeën, en indirect aan de sociale vooruitgang, dan een groot deel van onze instellingen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par phil59 » 05/09/21, 22:36

BTW betaald van 20%, dat is normaal, en eventueel bij levering.

In Frankrijk geldt, ongeacht of u een artikel koopt met 5.5 BTW of 20%, de levering 20% ​​BTW.

Het enige wat ik zeg is dat de BTW tot ver boven de 20% is gestegen...

In Frankrijk bedraagt ​​de BTW op boter 5.5%, op margarine 20%.

Op chocolade? het is super ingewikkeld, afhankelijk van de hoeveelheid chocolade, of het een hap is, minder dan 5 cm, en minder dan 20 g....

Een tonijnsalade, uit blik, met vork is het 10% BTW, anders 5.5...

In Frankrijk is de BTW een echte gasfabriek...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Obamot » 05/09/21, 23:07

Je moet afspraken maken met de Chinese winkel, er zijn er die een deal voor je regelen waarbij je een klein bedrag als waarde van de goederen instelt, dus het bedrag aan belastingen is peanuts...

Er is altijd een risico bij de Chinezen, je moet de winkels vermijden die in Guangdong zijn (Guangzhou is de hoofdstad). Hier beter bekend als “Canton” (Guangdong wordt bijna uitgesproken als “Canton”), er zijn veel 'professionele oplichters' daar.

Aarzel niet om winkels te kiezen met de hoogst mogelijke ‘like’-score. 98,x% is een lage score, omdat veel winkels alleen maar zijn gemaakt om te verdwijnen, dus als je tot de laatsten in het spel behoort (in het vliegtuig), zul je nooit de bestelde merchandise hebben en zal de winkel verdwijnen.

Als alternatief kun je absoluut geen gebruik maken van eBay, dat alles doet voor verkopers, maar absoluut niets voor kopers in geval van een geschil. Het systeem is zo ontworpen dat kopers buiten de (te korte) beroepstermijnen worden geduwd en vervolgens niets meer kunnen doen.

Het is beter om te kopen met een creditcard die een verzekering omvat voor het geval u de goederen nooit ontvangt (dit is een basisvoorzorgsmaatregel).

Persoonlijk heb ik in China een zeer goede deal gekregen door halogeen-H4-lampen te vervangen door ultraheldere LED-lampen op een oud voertuig.
LED-lampen worden verkocht voor meer dan € 400 in de VS en bijna € 300 in Europa (en zelfs moeilijk te vinden vanwege de wetgeving), voor € 60 per paar... (zoals die van Philips die de voorliggers niet verblinden. )
0 x
Winget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/02/22, 11:53

Re: AliExpress: verhoog ruim boven 20% btw




par Winget » 27/02/22, 10:57

Het is absoluut schandalig! :schok: :schok:
0 x

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten