Welke websites om zaden te kopen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Did67 » 18/07/17, 23:04

olivier75 schreef:
Smaak komt ook in rekening, fxnumx betekent niet zonder smaak, en minder en minder.



Over het algemeen is een F1-hybride een "combinatie" van eigenschappen die zijn "samengesteld" uit de zuivere lijnen die als ouders worden gebruikt. Om het voorbeeld van mijn batavia te nemen (hoewel ik geen hybride batavia ken), zou dit bestaan ​​uit het hebben van een ouder A, zeer resistent tegen de opkomst van zaden, een ouder B met een aangename nootachtige smaak, een ouder C die zich vormt mooie appels en een ouder D met rode bladeren.

Al deze karakters waren "geconcentreerd" in deze regels, en vervolgens in beide ouders, door bloedverwantschap ... Ze zijn "homozygoot" - dat wil zeggen dat we het in hun nakomelingen noodzakelijkerwijs zullen vinden. Inteelt zal leiden tot een soort degeneratie (maïsproductievelden zijn gemakkelijk te herkennen - we hebben kleine maïs).

Dus door dit alles te kruisen, zullen we een hybride hebben met al deze kenmerken elke keer opnieuw.

En merkwaardig genoeg hebben we, in plaats van de initiële kracht te herwinnen een heterosis effect, een beetje alsof de planten "blij" waren dat we ze eindelijk hadden gekruist. Het heterosis-effect, ook wel "hybride kracht" genoemd. Kortom, 1 + 1 = 2,2 of 2,3 ... De 0,2 of 0,3 daarnaast is heterosis ... Het is een "geschenk van de natuur".

Dat is wat de ontwikkeling van hybriden heeft gestimuleerd.

Dit is een natuurlijk fenomeen, dat we in de natuur kennen - "klootzakken" zijn vaak minder nietig dan rashonden, die vaak "aangeboren" afwijkingen hebben.

Maar het hangt van de soort af. In tarwe braken de hybriden niet. Heterosis rechtvaardigde niet de extra kosten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Did67 » 18/07/17, 23:14

olivier75 schreef:
Voor GGO's laten studies de besmetting van niet-gg-gewassen in heel Canada met enkele% zien. Voor hybriden denk ik niet dat inheemse plantbesmettingsstudies zijn uitgevoerd.
Ter info, ik kweek variëteiten F1, klassiekers, zeldzaam, ik heb wat zaadjes gemaakt en ben van plan sjalotten, knoflook en een beetje pootaardappelen te bewaren.

Olivier.


Bij besmetting met ggo's gaat het om een ​​heel specifiek probleem: het ggo bevat genen die niet die van de soort in kwestie zijn; genetica is in maïs geïntroduceerd waardoor Bacillus thuringiensis enzymen kan produceren waarmee het toxines kan produceren waarmee het rupsen kan afschieten ... In andere is manipulatie erop gericht het genen te geven die het mogelijk maken om "verteren" de Round Up, die het mogelijk maakt om de maïsvelden te behandelen met Round Up.

En dus bestaat het risico dat deze genen in de plantenwereld worden aangetroffen, dat andere planten dit vermogen verwerven en enerzijds "superwild" worden. Het andere risico is dat bij deze synthese van toxines resistentie in de natuur ontstaat.

Het is deze zeer precieze vervuiling die vragen oproept.

Niet dat de "rode" bladeren van een gecultiveerde sla wilde sla besmetten. Omdat zoals gezegd, het is gedaan, maar deze genen "rode bladeren" heeft de mens niet gemaakt. Het verzamelt, door selectie, alleen genen die al in de natuur bestaan. Iemand heeft ergens een wilde sla gevonden met rode bladeren. Anders zouden we geen rode bladsla hebben (aangezien we de sla niet "hanteerden").

Om te kwalificeren, omdat in de tuinbouw veel dingen zijn geprobeerd om nieuwsgierige planten te vinden, zoals zwarte tulpen ... inclusief nucleaire bomaanslagen in reactoren die mutaties veroorzaken ... Dit waren geen GGO's. En toch bestond het risico van besmetting. Met bijna geen waarschijnlijkheid dat zo'n plantenchimera in de natuur overleeft. Een zwarte tulp, al netjes in mijn tuin, niet zeker of hij het lang zal overleven ... Dus in de natuur!

Terwijl het met GGO's is, is het een stuk minder veilig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Did67 » 18/07/17, 23:16

Ahmed schreef:Vergeet ook niet dat plantenselectie door evolutie al bestond lang voordat de mens erbij betrokken raakte! Als de planten "de moeite nemen" mooie zoete vruchten te maken met prachtige kleuren, is het vooral zo dat dieren ze consumeren * en hun zaden verspreiden (mijn formulering is duidelijk een kortere weg, aangezien het niet er is geen intentionaliteit) ...

* En op het juiste moment, als de zaden volwassen zijn: vóór deze fase zijn de vruchten bitter en groen (dit laatste karakter is minder zichtbaar tussen de bladeren).


Ja, deze co-evolutie, soms zeer verrassende planten- en diersoorten, met name via de voortplanting (verspreiding bemesting) is ook een vorm van selectie ... We kunnen zeggen dat orchideeën werden geselecteerd door bijen, anders zouden ze nooit deze vreemde vormen hebben gehad ...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Ahmed » 18/07/17, 23:20

"bastaarden" zijn vaak minder nietig dan rashonden, die vaak "aangeboren" afwijkingen hebben.

Dit illustreert het feit dat het onmogelijk is om een ​​groot aantal criteria te selecteren: als u een hond met een reeks specifieke kenmerken wilt, zal het moeilijk zijn om niet tegelijkertijd een ongewenst karakter te selecteren. Een andere reden is dat sommige gewilde karakters verzwakken ipso facto de cultivar verkregen: zo hebben honden met een gebroken muilkorf last van ademhalingsmoeilijkheden van mechanische aard.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par olivier75 » 18/07/17, 23:22

Ahmed
Ja, ik zal moeten opmerken en / of in plaats van de komma, het feit dat f1-rassen voldoen aan de commerciële zorgen van het moment, en dat ze talrijk zijn, maar de eerste zijn eigenlijk weerstand tegen transport, ziektes en homogeniteit.
Opgemerkt moet worden dat elk agronomisch onderzoek poogt aan een vraag, de producent, de wederverkoper of de consument tegemoet te komen om ze winstgevend te maken.
Olivier
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par olivier75 » 18/07/17, 23:27

Ahmed
Voor vrijwillige wijzigingen en meerdere crisp-cas9 kan het spel veranderen.
De rem is / zal het begrip zijn van de effecten van genen, vanwege de uitgestrektheid van de gegevens.
Olivier.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Ahmed » 18/07/17, 23:38

Helemaal eens met je voorlaatste bericht.
De crisp-case kan waarschijnlijk veel dingen veranderen (om te zien), maar niet het commerciële aspect ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par izentrop » 05/02/20, 01:00

Bepaalde bewezen te vermijden om geen virussen te verspreiden
ANSES heeft een waarschuwing gelanceerd over een opkomend tomatenvirus: ToBRFV. Dit virus beïnvloedt de productie van tomaten, paprika's en paprika's wereldwijd. De eerste rapporten dateren uit 2014 in Israël en 2015 in Jordanië. In 2018 werd het virus gemeld in Mexico, de Verenigde Staten, Duitsland en Italië. Sindsdien is de geografische verdeling van ToBRFV geëvolueerd met bevestigde verklaringen in China, Turkije, Griekenland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Het is uitgeroeid in Duitsland en de Verenigde Staten. In 2019 zijn op Europees niveau noodmaatregelen vastgesteld om op deze opkomst te reageren. In dit verband heeft het Agentschap een risicobeoordeling uitgevoerd voor grootstedelijk Frankrijk. https://www.anses.fr/fr/content/l%E2%80 ... g%C3%A8res
0 x
stephgouv
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 347
Inschrijving: 18/10/19, 08:54
Plaats: Gouvy (B)
x 66

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par stephgouv » 13/03/20, 14:15

De meeste van mijn zaden komen van Zaaien (familiezaadbedrijf in België in de provincie Namen).
Elk jaar organiseren ze een open dag om hun installaties te presenteren (22 en 23/08/2020).
Ik ben er nooit geweest, omdat ik 3-4 jaar op rij zou willen en elke keer heb ik iets anders dat me verhindert ... maar misschien komt dit jaar wel goed .. .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten