Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?




par Ahmed » 25/06/17, 18:38

Oorspronkelijk gepubliceerd in de draad van de "tuin van de luiaard", al intrinsiek overvloedig (waar ik blij mee ben!), breng ik hier dit onderwerp waarvan hier de tekst is, zodat het niet snel verdwijnt in de meanders van de forum en zodat het dus zichtbaar en dus nuttig kan zijn:
Ahmed "23 / 06 / 17, 15: 26
Ik heb eindelijk de antwoorden met betrekking tot deze trommelversnipperaar die ik al noemde.
Vanuit het oogpunt van de bouw, alles is goed ontworpen, goed uitgevoerd voor het lood, maar heeft wat retoucheren, het is waar, bescheiden details.
Prestatie-wise, naast mijn oude molen (met een gelijkwaardige motor), dit is de dag en nacht! Wat maakt het verschil is:
1- de ingangskoker die breed is (waardoor niet langer elke tak die uit de as steekt hoeft te worden gesnoeid) en niet "verzadigt".
2- de rotorvorm die letterlijk de takken "zuigt".
Wat nu beperkt, uiteindelijk is de zwakke schakel van de capaciteit die is gelegen in de voorkant van de machine en is niet in staat om de takken te bakken om de snelheid waarmee ze verdwijnen! : Oops:
Chinese kopen (want het is dit soort materiaal dat ik op zoek was), realiseer ik me paradoxaal genoeg bijdragen aan hun economische achteruitgang * (dat is de andere kant van hun aanvankelijke succes) ... : Wink:

* De paradox is slechts schijn, natuurlijk ...


Ik ga uit van het principe dat de zelfproductie van BRF door tuinders, die consumenten zijn en tegelijkertijd onvrijwillige producenten van takken, bij uitstek wenselijk is, maar dat het stuit op deze netelige kwestie (sic!) van apparatuur.
Ik zal proberen, in de loop van een paar berichten, een analyse uit te voeren, niet van de verschillende materialen, die vervelend, nutteloos en mijn vaardigheden te boven zouden gaan, maar van de verschillende soorten machines, met hun respectieve voor- en nadelen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 25/06/17, 21:55

Laten we doorgaan. 8)
Zoals iedereen weet is er een grote categorie kleine elektrische versnipperaars voor planten en kleine takken. Vaak grotendeels gemaakt van plastic, dit zijn kwetsbare materialen met zeer beperkte capaciteiten, ook al zijn sommige veel beter dan andere... Door veronderstelde vooringenomenheid, Ik zal niet stilstaan ​​​​bij deze apparaten die voor hen slechts een lage prijs hebben (hoewel vrij hoog in vergelijking met hun mogelijkheden) en een zeker gebruiksgemak (laag gewicht, beperkte afmetingen); hun bescheiden verbruik moet wel in verhouding staan ​​tot het behandelde volume, een vergelijking die dan duidelijk minder gunstig voor hen is. Ik zie dit als oplossingen voor het oplossen van problemen en een vrij snelle congestie van de recyclingcentra...
Het succes van deze kleine shredders wordt echter verklaard door de duizelingwekkende prijzen van professionele instapapparaten, die zelden zijn uitgerust met grote verbeteringen: er zijn machines van 6000 € die, ondanks hun hoge gewicht, niet gemotoriseerd zijn en met moeite met de hand moeten worden verplaatst...

Laten we nu eens kijken naar de verschillende categorieën thermische slijpmachines op instapniveau. Weliswaar zitten we niet meer aan dezelfde prijs als de versnipperaars van supermarkten, maar het is nog steeds mogelijk om hun gebruik volgens verschillende specifieke mogelijkheden te bundelen en zo te beschikken over een duurzame, efficiënte en uiteindelijk economische uitrusting.

We moeten eerst de categorie plantenversnipperaars onderscheiden, uitgerust met een grote invoertrechter, het snijsysteem is een trommel met klepels. A priori is dit type versnipperaar niet geschikt voor de BRF en de mogelijkheid om zachte planten (gras en bladeren, zelfs gemengd met aarde of grind) te hakken, is vanuit het perspectief van de luie tuin nauwelijks relevant...

Met dit type apparatuur kunnen we echter interessantere apparatuur benaderen, die kan worden omschreven als gemengd (en die ook bestaat in verkleinde versies van het "supermarkt" -type): het heeft twee invoertrechters, een vergelijkbaar met de vorige en ook bedoeld voor planten en alles van het schoonmaken van een tuin en een andere, van kleiner en buisvormig formaat bedoeld om houtachtige en resistente materialen te ontvangen; dit laatste leidt tot schoepen die zich aan de zijkant van de trommel bevinden en kan daarom worden gelijkgesteld met een schijfbrekerelement. De spanen van de bladen worden opgepikt door de centrale klepels om een ​​tweede fragmentatie te ondergaan en worden uitgeworpen door centrifugatie. Het nadeel van dit apparaat is dat het alleen de doorgang van "bezemstelen" mogelijk maakt, vanwege de smalheid van de toevoerbuis: het is slechts een kleine aanvulling op het hoofdapparaat, waardoor enkele takken kunnen worden verwerkt die te groot zijn om door de klepels te worden ingeslikt.
Een andere categorie die uitsluitend is bedoeld voor het versnipperen van takken, lijkt erg op de vorige, behalve dat deze alleen een middelgrote trechter heeft en dat de klepels alleen worden gebruikt om het schaafsel van de schijf te verfijnen. Deze categorie wordt goed vertegenwoordigd door de Italiaanse industrie die in staat lijkt te zijn om kwaliteitsapparatuur te produceren tegen gerechtvaardigde prijzen (vanwege de complexiteit van het snijsysteem), maar waarvan ik weinig interesse zie voor ons doel, aangezien de regelmaat en fijnheid van het versnipperde materiaal geenszins dwingend voor ons zijn.

Wordt vervolgd ... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/06/17, 00:20

En zelfs...

Wat ons betreft, zijn er twee hoofdtechnieken om onze takken te hakken: de schijf en de rotor.
Tot voor kort (ik verwijs altijd naar "medium" shredders), waren er nauwelijks meer dan schijfapparaten die het voordeel hebben van lage fabricagekosten en dat ze gemakkelijk aan de achterkant kunnen worden uitgerust met uitwerpbladen (omdat de schijven voeren de spaanders niet echt af zonder een extra trucje). Het vermogen van de schijven (die in deze categorie geen mechanische trainers hebben) om de takken "op te zuigen" hangt voornamelijk af van 2 factoren: de goede staat van het slijpen en de aanvalshoek, vandaar de hoek gevormd door de trechter met het lichaam van het apparaat. Deze capaciteit verschilt per model en is een doorslaggevende factor voor gemak en productiviteit. Technisch gezien geeft het niet echt voldoening als bladonderdelen met verschillende lineaire snelheden werken, afhankelijk van hun afstand tot het midden van de schijf (in de praktijk en bij gemiddelde apparaten is dit minder kritisch dan bij industriële formaten).
Een andere mogelijkheid (die mijn voorkeur heeft), de rotor, hoewel deze, net als de schijf, voor- en nadelen heeft. De voordelen liggen in een optimale opstelling van de messen en een goed vermogen om een ​​groot volume op te vangen, dankzij een groot snijgedeelte (afmetingen van de trechter ter hoogte van de messen), ook het vermogen om de takken op te zuigen met een trechter in de as van het apparaat, dit laatste punt (de afzuiging) lijkt mij essentieel, zowel vanuit het oogpunt van productiviteit als de mogelijkheid om doornige houtachtige planten te behandelen. Mogelijkheid om het versnipperde materiaal uit te werpen zonder extra apparaat, dus zeer eenvoudige mechanica.
De nadelen zijn van verschillende aard: willekeurige regelmaat van de spaanders (op schijven is het gemakkelijk om ditzelfde defect te corrigeren), maar dit is niet belangrijk voor het beoogde gebruik; spaanafvoer is spontaan, maar blijft zwak vanwege de kleinere diameter (dan de schijven) en er wordt een neiging tot verstopping waargenomen zodra de snelheid daalt of wanneer lichte elementen worden verpletterd (droog riet, enz.). Het is daarom belangrijk (maar het geldt ook voor de schijven die er nog lang niet van zijn vrijgesteld) om te anticiperen op het vastlopen door harde elementen te mengen met mogelijk lichte materialen (waarvoor dit materiaal niet echt is ontworpen) en door de dikste takken vast te houden om de motorinspanning over de tijd te spreiden. Het is raadzaam om het uitwerpen van het versnipperde materiaal voortdurend te controleren, om elk begin van vastlopen snel te detecteren en zo te voorkomen of op zijn minst te beperken.

Een motor van 6/7 pk is voldoende voor de diameters die ons interesseren, het gewicht blijft redelijk en de montage is gemakkelijk te verplaatsen, aan de andere kant blijft het verbruik echt matig, op voorwaarde dat het overeenkomstige behandelde volume voldoende is, wat ervan afhangt, zoals we hebben gezien, niet alleen op het geïmplementeerde snijsysteem, maar ook op het specifieke ontwerp van elke fabrikant, op de correcte opvolging van het slijpen, voor zover het de incidentie van het materiaal betreft. De organisatie van de site is ook erg belangrijk, en dit des te meer omdat de apparatuur efficiënt is; twee zijn is een pluspunt.

NB: een indirecte riemaandrijving, ongeacht het snijsysteem, is een pluspunt, omdat het schokken van de krukas voorkomt en zo de levensduur van de motor spaart; hierdoor kan een centrifugaalkoppeling op de aandrijflijn worden geplaatst, wat het starten van de motor aanzienlijk vergemakkelijkt en, in het geval van een blokkade, voorkomt dat de motor systematisch afslaat (het is dan mogelijk om minder gas te geven en geruisloos te ontstoppen).

Dat is het eigenlijk, het is nu aan jou om vragen te stellen die ik zal proberen te beantwoorden... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: molen aan de RCW produceren?




par chatelot16 » 26/06/17, 00:23

Ik heb de indruk dat je een versnipperaar beschrijft die ik al heb: Chinees met 13pk motor: grote bak erboven, trommel met min of meer scherp mes, en uitgang via een rooster eronder waar alleen uit komt wat dun genoeg is en laat draaien in wat te groot is ... nog een ingang aan de zijkant voor grote en rechte tak

het roostersysteem is slecht: het laat veel rechte en lange stukken los, waardoor het niet goed genoeg maalt... en het laat veel dingen te lang draaien waardoor het onnodig te fijn maalt en te veel energie verbruikt

de 2 ingangen zijn voorzien van beveiliging waardoor ze volledig bruikbaar zijn

om de machine op volle snelheid te laten draaien, moet je deze veiligheidsvoorzieningen verwijderen zodat de inlaten volledig open zijn en een houten werktuig maken om te duwen: een soort groot houten kruis met precies de juiste lengte om in de trechter te duwen zonder verpletterd te worden

hetzelfde geldt voor de buis aan de zijkant: de grote stukken hout gaan pas naar beneden als ze lang zijn, maar het uiteinde past niet, en het volgende stuk hout klemt het in plaats van het te duwen: om het goed te duwen heb je een stuk hout nodig van de maximale diameter, maar als dit hout te ver wordt geduwd, wordt het scheef gezaagd en is het niet meer bruikbaar om te duwen: je moet dus een echt stuk gereedschap maken dat net op de juiste diepte stopt en nog steeds wordt gebruikt

Ik zal foto's moeten maken

Ik gebruikte het vrij intensief en het moest versterken wat los zat
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/06/17, 11:26

Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb dit type versnipperaar hierboven beschreven, maar het is niet degene die ik heb gekocht: de mijne is zwakker in motorisering, heeft geen rooster bij de uitlaat en heeft niet slechts één invoertrechter; maar ik zal de gelegenheid krijgen om erop terug te komen, aangezien het het startpunt van deze draad was...
Ik begrijp de kleine ongemakken die u aangeeft en uw manier om ze te ondervangen. In het geval van mijn apparaat is geforceerd duwen alleen nodig als je kleine heggen wilt versnipperen, kort en overvloedig: ik neem een ​​vertakte tak die in vorken is gesneden om te helpen doorslikken, anders is er niets nodig.
Je doet me denken dat er een versnipperingssysteem is, dat ik niet heb genoemd, dat noodzakelijkerwijs met een rooster werkt, omdat de takken eerst in reepjes worden gesneden en een tijdje moeten draaien voordat ze acceptabele eigenschappen hebben: ik had een van deze apparaten kunnen gebruiken (bovendien duur), want een vriend had er een, maar ik vind deze puinhoop van een volkomen verontrustende efficiëntie (ik woonde een demonstratie bij... :frons: ) en uit liefdadigheid zal ik het niet noemen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/06/17, 11:49

Zoals ik hierboven al zei, zijn de schijven vrij goedkoper te vervaardigen, wat verklaart waarom het gebruik van de trommel lange tijd voorbehouden was aan industriële en krachtige modellen. Er zijn verschillende manieren om dit type rotor te maken: het kunnen verschillende parallelle schijven zijn (algemeen geval van zeer grote brekers) of een massieve rotor; de Chinezen die mijn shredder ontwierpen, kozen voor een slim compromis: de trommel is hol, gemaakt van gebogen platen (en gebogen om de uitwerppallet te sparen), eenvoudigweg gelast aan twee zijflenzen en natuurlijk op dezelfde manier bevestigd aan de centrale as. Het is een goedkope oplossing die het nu mogelijk maakt om het op kleine papiervernietigers te hebben... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/06/17, 12:24

Ik was net aan het kijken naar de prijzen van de beste amateur elektrische slijpmachines, het is nog steeds rond de 440 €, terwijl je voor slechts twee keer een machine kunt hebben die op geen enkele manier vergelijkbaar is met de vorige, noch qua prestaties. robuustheid en duurzaamheid... Het moet goed worden afgewogen alvorens te investeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: molen aan de RCW produceren?




par Macro » 26/06/17, 13:10

Mijn bosch axt25tc shredder kostte me deze prijsklasse (in de 450€) Om tot op heden te weten...Na hem twintig dagen te hebben gehuurd tussen 15 en 20€ per dag....Het is van mijn kant afgeschreven...en nog steeds onder garantie...Het belangrijkste nadeel is de belachelijke grootte van de herstelmand...Maar de stilte van het werk....Compenseert vrolijk het nadeel van de mand...Vraag eten het houdt zijn beloften en boie tot de geplande 45mm in diameter (en zelfs een beetje meer op ovale vormen van takken) persoonlijk gebruikte ik het alleen met tilleuil riemen... Dus vrij zacht hout...

Alleen voor persoonlijk gebruik... Hij moet me ongeveer 6 kubieke meter BRF hebben gegeven
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/06/17, 19:33

Dit is het type molen waar ik het hierboven over had. Het is een uitstekende keuze en het criterium van stilte is te horen... : Wink: . Meer in het algemeen, kennende de verschillende bijzonderheden van de verschillende versnipperaars op de markt, is het belangrijk om uw keuze te maken op basis van uw eigen criteria, uw specificaties; voor mij: autonomie, verminderd verbruik, beperkt gewicht en correcte doorstroming (zie iets meer! 8) ). Op andere punten is het uiteraard nodig om concessies te doen: ik zou liever een minder luidruchtig toestel hebben, maar dat is voor mij geen belemmering.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 02/08/17, 22:50

Ik wil graag terugkomen op een belangrijk punt dat al genoemd is: productiviteit. Ik beschouw versnipperen als een weinig opwindende bezigheid op zich en, tenzij het zich beperkt tot het elimineren van het eigen afval, is het een doorslaggevende factor in termen van de bruikbare hoeveelheden voor een tuin. Er kunnen veel kansen worden benut, aangezien het voorgestelde volume geen onoverkomelijke beperkingen meer oplegt aan tijdsbesteding. Het energieaspect mag ook niet worden verwaarloosd, maar de twee zijn virtueel symmetrisch... 8)
Dit laatste punt kan worden geoptimaliseerd (in het geval van een krachtige versnipperaar) door de aanwezigheid van twee operators: het doel is om het apparaat zo regelmatig mogelijk te voeden (niet te veel, wat zou leiden tot vastlopen of een abnormale inspanning van de motor), om de algehele doorvoer te maximaliseren: een enkele operator heeft echt moeite om...

Ik had ook gesproken over de organisatie van de site stroomopwaarts: de manier waarop de takken worden gestapeld (of in ieder geval gespreid) en de manier van knippen die loodrechte vorken moet vermijden en de voorkeur moet geven aan maximale lengtes (binnen de limiet van wat gemakkelijk kan worden gemanipuleerd) hebben een grote invloed op het eindresultaat.
Een tegenvoorbeeld: ik heb onlangs verwelkte bladtakken versnipperd, maar doorweekt met water van recente stormen. De bladeren, vooral die van een soort wilgensoort, vormden een soort kleverige massa voordat ze versnipperd raakten en veroorzaakten vanaf het begin herhaaldelijk vastlopen. Gelukkig ging het snel beter; waarschijnlijk druipen de takken eronder minder van het water... maar dit is geen gunstige omstandigheid en ik zal ervoor zorgen dit in de toekomst zorgvuldig te vermijden... :?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten