Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 22/02/18, 19:31

Ik heb vanochtend de riemen ontvangen en ben meteen verder gegaan met de montage.
Na wat vallen en opstaan ​​is dit de methode die mij het gemakkelijkst lijkt: verwijder de bovenste poelie (een centrale bout van 10 en deze komt vanzelf, omdat deze vrij rond een centrifugaalkoppeling is gemonteerd); draai de twee motorbevestigingsbouten aan de poeliezijde los en verwijder de andere twee aan de andere kant; plaats de twee riemen in de groeven van de onderste poelie en vervolgens de bovenste, plaats de bovenste poelie dicht bij zijn as en kantel vervolgens de motor aan de poeliezijde: hierdoor kan de poelie op zijn as worden geplaatst; plaats de 10 bouten terug en controleer of de riemen nog op hun plaats zitten, draai vervolgens de bouten aan de andere kant van de motor opnieuw vast om de riemen normaal te spannen, draai de laatste twee bouten aan de poeliezijde vast, zet alles vast; Monteer ten slotte het carter opnieuw.

Om te profiteren van de felle zon en om de machine te testen, heb ik vanmiddag de takken van een kleine walnotenboom (20 cm in diameter aan de stronk) verpletterd: ik vond de initiële prestaties van het apparaat en alles is precies ingesteld. 10 minuten... 8)

Ondersteunende foto:
IMG0052A.jpg
IMG0052A.jpg (434.15 KIO) 3898-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 22/02/18, 19:39

Ahmed schreef:Ik heb een vriend die dezelfde versnipperaar had als degene die hieraan voorafging (met de directe messteunschijf) en, na een plotselinge verstopping, de krukas van de motor vervormde... :( .


Dit is een van de risico's bij krachtige bosmaaiers, waarbij het mes in direct contact staat met de motor: je raakt een boomstronk die je niet kunt zien, en als je meteen stopt, kan je krukas net zo hard verdraaien!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 22/02/18, 20:33

Op grote landbouwmachines zijn er koppelbegrenzers met ferodoschijven die dit soort problemen tijdens extreme omstandigheden vermijden, maar op kleine apparaten vormen de riemen een palliatief: het is minder bevredigend, in die zin dat de riemen niet echt werken. geniet van schaatsen, omdat ze vooral zijn ontworpen om niet uit te glijden en breng zo het vermogen van de motor het beste over op het gereedschap.
In het geval van deze breker zou het waarschijnlijk niet moeilijk zijn om een ​​vereenvoudigde koppelbegrenzer te integreren; misschien bij de onderste poelie, omdat de bovenste al een centrifugaalkoppeling heeft...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 06/03/18, 22:04

Wat betreft de slijtage van de riemen van mijn hakselaar, denk ik dat het nuttig is om erop te wijzen dat het, naast de grote hoeveelheid verpletterde takken het afgelopen jaar, noodzakelijk (en mogelijk) is om de maximale capaciteit van de machine te beoordelen in om te voorkomen dat de rotor blokkeert. Vanuit dit oogpunt werd de leerfase met drie vermenigvuldigd, omdat ik af en toe mijn toevlucht nam tot de hulp van twee vrienden, die ook verantwoordelijk waren voor deze vergissingen.
U moet weten dat dit probleem van vermogensvariatie ook bestaat bij grote versnipperaars en dat een sensor elke vertraging van het snijorgaan detecteert, wat tot gevolg heeft dat het hydraulische vermogen naar de aandrijfrollen wordt uitgeschakeld; bij nog geavanceerdere versies beginnen deze rollen zelfs een lichte achterwaartse beweging om het snijsysteem vrij te maken. Zodra het toerental weer de ingestelde waarde bereikt, gaat de toevoermagneetklep weer open en begint de doorvoer van het materiaal opnieuw. Op de video’s is dit goed zichtbaar, omdat je duidelijk kunt zien dat de operatie met schokken gebeurt.*
Op mijn versnipperaar is het de operator die dit apparaat vervangt door de takken vast te houden als hij vindt dat de inspanning beter in de tijd moet worden verdeeld: het is daarom passend om zijn "gevoel" (dat heel snel komt) te oefenen! Ik heb dan ook reden om te hopen dat de levensduur** van de huidige set riemen aanzienlijk langer zal zijn dan die van de vorige.

Volgend project, de imposante takken van een grote geknotte linde (reeds op de grond), gevolgd door de takken van een grote eik en nog enkele kleinere: kastanje, kers, es (moet nog geveld worden)...

* Ik zou het hebben geïllustreerd met behulp van een video, maar ik kan het pictogram niet meer vinden dat invoeging mogelijk maakt :? Help me alsjeblieft!
**Tegelijkertijd is het met € 22 per spel niet catastrofaal.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 27/03/18, 20:51

Uit nieuwsgierigheid heb ik de reviews van kopers van deze hakselaar op de website van de verkoper (AgriEuro) geraadpleegd. Meningen zijn vaak directe reacties, die meer betrekking hebben op ontvangst en montage dan op gebruik; veel getuigenissen betreuren het ontbreken van instructies in het Frans en de artistieke vaagheid met betrekking tot de bedrading van elektrische veiligheidsvoorzieningen; persoonlijk vind ik dat de montage heel eenvoudig is, wat de elektrische aansluitingen betreft, wat hem in verwarring kan brengen is dat er een draad op de motor zit die nergens op aansluit, omdat deze bedoeld is voor montage op andere apparaten en het is heel duidelijk uitgelegd op het diagram dat op de behuizing van de aandrijfriem is geplakt (maar ik zag het pas na de aansluiting, omdat het vrij discreet is : Mrgreen: ).
Voor degenen die na een beetje gebruik een oordeel vellen: de overgrote meerderheid is zeer tevreden over de prestaties van de tool; Omgekeerd zijn sommigen erg teleurgesteld, omdat een ernstige blokkade (of een reeks blokkades) hun taak onmogelijk of op zijn minst zeer moeilijk maakt. Dit verschil in beoordeling is naar mijn mening te wijten aan een gebrek aan begrip bij degenen die ontevreden zijn over de werkwijze en de beperkingen die bij het gebruik van de breker in acht moeten worden genomen.

Ik sta op het punt om aan de slag te gaan met het oplossen van de nog steeds onopgeloste kwestie van het aanpassen van de oriëntatie van de dop van de uitwerpgoot. Ik neigde al een tijdje naar de combinatie van een fietsketting (gelast tot een stang met gaten) en een deel van het crankstel, maar ik vrees dat dit alleen maar tot een wat grove aanpassing zal leiden. Ik heb een autokrik en deze zou me iets veel progressiever moeten opleveren, vanwege de voortdurende werking van de schroef.
Wordt vervolgd ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 28/03/18, 18:49

Ik profiteerde van een sombere ochtend om eindelijk de laatste geplande verbetering aan te pakken. Om dit te doen, heb ik gisteren een diamantkrik van de schroothoop gehaald en ben aan de slag gegaan. Eerst slijpen van mijn vorige moeizame poging en studie van de positionering van de elementen die op deze krik zullen worden gesneden. Op de eerste foto kun je de volgende stap zien: de uitsneden zijn gemaakt en de elementen zijn op hun respectievelijke locaties gepresenteerd. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om heel kleine stukjes plaatmetaal af te snijden om de twee ovale gaten aan de bovenkant van de dop te dichten, wat me een beetje irriteert (draden slagen erin erdoorheen te glippen en obstakels te creëren).

Op de tweede foto heb ik alle laswerkzaamheden uitgevoerd en de vierkante draadschroef op de juiste lengte afgesneden, de lengte van de kruk verkleind (ik heb hem lang genoeg laten staan ​​en ik heb de oorspronkelijke verbinding*, die tijdens de demontage was afgesneden, hersteld om voldoende onbalans om rotatie als gevolg van trillingen te belemmeren). De foto is gemaakt na een bevredigende test: de afstelling is zeer fijn, zonder speling en vooral zeer stabiel. Uiteindelijk heb ik veel minder moeite gedaan dan bij de eerste poging en heb ik iets heel bevredigends verkregen, maar ik kende nu de feiten van het probleem dat veel beter moest worden opgelost. Ik heb nog maar een beetje verf over voor de finishing touch.

* De articulatie, naast het vereenvoudigen van de rotatie door de kruk in de gewenste richting te laten draaien, gaf mij de mogelijkheid dat deze buiten zijn rotatiezone werd geblokkeerd als het systeem opnieuw instabiel zou blijken.
IMG0053A.jpg
IMG0053A.jpg (224.56 KIO) 3440-tijden bekeken
toebehoren
IMG0054A.jpg
IMG0054A.jpg (371.69 KIO) 3440-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 28/04/18, 22:56

Hier en daar kleine maal-"plekken" met vrienden of buren (bij één van deze laatste een grote hoeveelheid hazelaar- en berkentakken (=>5 m3 vergruisd materiaal).
Vervolgens een enorme stapel takken die het resultaat zijn van het kappen van een grote Amerikaanse walnoot: het wordt in verschillende reeksen uitgevoerd, omdat het nodig is om het opruimen van de boomstammen af ​​te wisselen en wat moet worden verpletterd; het gemalen materiaal wordt direct onder een gewone (zij het koninklijke!*) walnotenboom geprojecteerd :D ) met de dop maximaal geopend en verschillende opeenvolgende projectiehoeken om een ​​summiere spreiding te verkrijgen. Ik moet er nog een aantal afbreken, maar de anderen zullen wachten tot de volgende herfst, omdat het nogal bewerkelijk is. Ik heb nog de tijd gevonden om de takken van een lindeboom die al "een tijdje" was gekapt (voor degenen die het bijhouden!), te vermalen, evenals enkele acaciatakken. In zicht een stapel vers gesneden takken van hazelaar en ceder, van een redelijk volume en, nog verontrustender, een enorme stapel van verschillende takken die het resultaat zijn van inhaalsnoei bij het huis van een vriend: hout gekapt in januari en waarvan ik hoop dat het niet te droog is ...

Wat betreft het slijpen moet ik uit ervaring zeggen dat zolang we korte afwerkingsmaten of planten gebruiken, de impact van de kwaliteit van de snede vrij onverschillig is. Het is heel logisch dat dit helemaal niet meer het geval is zodra de diameter en de hardheid van de takken toenemen en dit al snel een bron van vermoeidheid voor de monteurs wordt en een daaruit voortvloeiende vertraging van de werkzaamheden. Het is daarom belangrijk om niet te aarzelen om de rand van de messen op te frissen voordat u aan het werk gaat, ook al is deze niet echt bot. Dit zal ook het geval zijn nadat mengsels van klein afval in de breker zijn gevoerd, die altijd waarschijnlijk harde en/of schurende deeltjes bevatten. Het gemak van demonteren en slijpen pleit gelukkig ruimschoots in deze richting. Er moet aan worden herinnerd dat het staal van de messen dat wordt blootgesteld aan aanzienlijke schokken, niet wordt blootgesteld aan zeer harde doordrenking, waardoor het te broos zou worden voor dit gebruik en dat de weerstand tegen slijtage daarom bescheiden blijft, vandaar het nut van regelmatig onderhoud.

* Het is een woordspeling voor kenners! : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 01/06/18, 17:55

De stapel droge takken werd ingeslikt, althans voor de niet al te grote stengels, maar het was behoorlijk pijnlijk: veel lawaai en onaangename trillingen die op de handen werden overgebracht... :frons: De hazelaar- en lindebomen veroorzaakten op hun beurt dit soort problemen niet.

Mechanische vraag, het viel mij op dat bij het vervangen van de riem (zie hierboven) een van de bevestigingsbouten van de motor scheef was teruggedraaid, waardoor de schroefdraad uiteraard werd afgedwongen. Dus demonteer ik deze bout en tik er een beetje op met de matrijs, maar om de schroefdraad van het frame aan te tikken, moet je de motor verwijderen, wat niet moeilijk is. Door deze handeling begrijp ik waarom ik hem scheef heb teruggeschroefd: de gaten in de tussenplaat zijn slecht aangepast aan de draadgaten in het chassis, dus het is niet echt mogelijk om dit correct te doen. Terwijl ik daar ben, demonteer ik de plaat en speel ik met de vijl totdat ik een bevredigend resultaat krijg (wetende dat ik deze bouten zal moeten losdraaien als ik later de riem verwissel).
Let ook op een losse las aan de achterkant van de uitwerpgoot: ik ben genoodzaakt om deze dezelfde bewerking te laten ondergaan als aan de voorkant: een goede las. Een klein begin van breuk ook in de voorste parachute, aan de motorzijde en naast het verstevigingshoekje, maar niets om je zorgen over te maken... 8) De Chinezen besteedden niet al te veel aandacht aan dit hoofdstuk... : Roll:

Een luie tip voor wie zijn buxushaag wil vervangen door een soortgelijke plant, maar die de mot niet aantrekt: de Lonicera nitida is een goede kandidaat. Natuurlijk is het gemakkelijk om conventionele stekken te nemen, maar een andere oplossing is om er een flinke hoeveelheid van te vermalen en over de grond te verspreiden: een klein deel (maar dat vertegenwoordigt in absolute waarde nogal wat planten) zal spontaan in het midden afsnijden. mulchen, dus er is niets aan te doen! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: molen aan de RCW produceren?




par guibnd » 02/06/18, 15:27

Ahmed schreef:Hier en daar kleine maal-"plekken" met vrienden of buren (bij één van deze laatste een grote hoeveelheid hazelaar- en berkentakken (=>5 m3 vergruisd materiaal).
Vervolgens een enorme stapel takken die het resultaat zijn van het kappen van een grote Amerikaanse walnoot: het wordt in verschillende reeksen uitgevoerd, omdat het nodig is om het opruimen van de boomstammen af ​​te wisselen en wat moet worden verpletterd; het gemalen materiaal wordt direct onder een gewone (zij het koninklijke!*) walnotenboom geprojecteerd :D ) met de dop maximaal geopend en verschillende opeenvolgende projectiehoeken om een ​​summiere spreiding te verkrijgen. Ik moet er nog een aantal afbreken, maar de anderen zullen wachten tot de volgende herfst, omdat het nogal bewerkelijk is. Ik heb nog de tijd gevonden om de takken van een lindeboom die al "een tijdje" was gekapt (voor degenen die het bijhouden!), te vermalen, evenals enkele acaciatakken. In zicht een stapel vers gesneden takken van hazelaar en ceder, van een redelijk volume en, nog verontrustender, een enorme stapel van verschillende takken die het resultaat zijn van inhaalsnoei bij het huis van een vriend: hout gekapt in januari en waarvan ik hoop dat het niet te droog is ...

* Het is een woordspeling voor kenners! : Wink:

*je bent echt een prins om de koninklijke walnoot in zijn oude glorie te herstellen :D

Ik begrijp dat je de gemalen walnoot onder een andere walnotenboom hebt uitgespreid. Persoonlijk heb ik er een gewoonte van gemaakt om het grondmateriaal van een boom niet onder dezelfde soort te plaatsen. ik zal bijvoorbeeld de geplette appelboom onder een pruimenboom of sierheester plaatsen... misschien met als doel geen parasieten en ziekten over te dragen bij dezelfde soort : Idee: wat denk je ?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: molen aan de RCW produceren?




par guibnd » 02/06/18, 15:41

Ahmed schreef:De stapel droge takken werd ingeslikt, althans voor de niet al te grote stengels, maar het was behoorlijk pijnlijk: veel lawaai en onaangename trillingen die op de handen werden overgebracht... :frons: De hazelaar- en lindebomen veroorzaakten op hun beurt dit soort problemen niet.

Ik heb hetzelfde probleem als ik geen tijd heb om de takken die ik net heb gesnoeid meteen te versnipperen!
Deze schokken in de handen zijn pijnlijk, het droge, harde hout rammelt in de machine...
bepaalde houtsoorten zoals appel, kers, meidoorn... zelfs groen, zijn moeilijk te malen. Ik ben dol op het pletten van vlierbessen : Mrgreen:
Ik heb de viking GE355 die mij goed bevalt, hij loopt soms vast als ik dingen als clematis wil passeren, maar hij gaat gemakkelijk open...
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten