Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 28/09/17, 23:26

Tijdelijk blokkeren bankschroefgrepen de stelstang van de huidige montage in afwachting van iets beters: het is volkomen effectief, maar blijft een palliatieve oplossing die mij de tijd geeft om dit detail aan te passen.

In de tussentijd heb ik een aantal belangrijke volumeslijpprojecten voltooid:
- Douglas takken (gebroken door de wind). De aanwezigheid van talrijke naalden belemmert het malen niet en het resultaat is een fijne maling die zeer lekker ruikt...
- een haag van lonicera nitida. Deze bossige struik met kleine groenblijvende bladeren (die een buxuserzat vormt) is vrij moeilijk te hanteren, omdat hij zich een beetje als een liaan gedraagt; anders is het verkregen grondmateriaal correct.
- een pyracanthaag. Door de zeer scherpe naalden van deze groenblijvende struik met prachtige oranje of gele bessen zijn dikke handschoenen onmisbaar bij het hanteren van dit soort takken. Het is niet eenvoudig om de takken die aan elkaar vastzitten van elkaar te scheiden... : Roll:
Nogal middelmatig resultaat: een deel is vrij fijn gemalen, maar een ander deel, dat nogal opvallend is, is ruwweg gebroken, hoewel vrij homogeen; vanwege de doornen is dit grove grondmateriaal onbruikbaar; Een te hoge zuigsnelheid van de rotor is ongunstig voor een goed resultaat*; na een snelle sortering (met een mesttrekker of een vork) wordt het terug in de breker gedaan.
Ik concludeer daarom dat ik in de toekomst zorgvuldig zou vermijden dit soort materiaal terug te winnen, en mezelf tevreden zou stellen met het verpletteren van alleen het weinige dat mij persoonlijk zou storen...
- een grote meidoornplant. Bij een onderwerp van deze omvang zijn de stekels minder agressief dan bij jonge onderwerpen. Na het scheiden van het grote hout en het verminderen van de vorken, is het verpletteren gemakkelijk en snel. Het is op dit type tak dat we de trekkracht van de rotor het beste kunnen waarderen: de lange, buigzame en grijpende takken worden regelmatig ingeslikt. Het eindproduct is fijn, homogeen en behoorlijk compact vergeleken met wat werd verkregen in de twee voorgaande voorbeelden.

Soms zitten er in de kavels ook planten, zoals bloemstengels of tomatenplanten die aan het einde van hun carrière zijn: uiteindelijk gaat alles best goed. In dit opzicht heb ik een kleine hoeveelheid maïskolven en noten (vroege herfst, niet eetbaar) om in de molen te testen...

*Ik denk dat een lagere snelheid in dit specifieke geval een beter resultaat zou opleveren, maar er moet worden opgemerkt dat deze snelheid niet schadelijk lijkt te zijn bij andere soorten... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 14/11/17, 22:53

Recentelijk plaats van het verpletteren van de takken van een Amerikaanse zwarte walnoot na het vellen: goed volume, snel verkleind tot snippers, zonder problemen en met een goed resultaat. De goede prestaties worden verklaard door de lengte van de takken, waardoor het hanteren wordt verminderd en de nuttige bedrijfstijd van de breker toeneemt.
Vanmiddag weer een hoop takken om te "slikken", iep dit keer. Dezelfde conditionering als voorheen: takken zo lang mogelijk. Ook een goed totaalresultaat, maar de eindboeketten zijn vaak slecht geplet, wat een tweede passage voor deze fractie rechtvaardigt. Op 4/5 van de stapel, een paar takken vastgeklemd tussen de rotor en de kooi: de dichtheid van wat ik erin stopte, vertraagde de snelheid van de rotor, die niet veel stopte... :( Na het demonteren van het tegenmes, wat een beetje speling geeft, lukt het me om deze lastige takjes te verwijderen en het lukt me om voor het vallen van de avond klaar te zijn, alhoewel nog maar net... :? Over het algemeen is iep iets moeilijker te slijpen dan zwarte walnoot, wat als een brief in de post gaat; ongetwijfeld vanwege grotere maar minder vertakte takken.
Vreemd genoeg, zoals al eerder opgemerkt, een paar takken, gemengd, van Lonicera Nitida, die er toch niet zo veel uitzien, worden fijngehakt... Het is niet eenvoudig om de resultaten te beoordelen, afhankelijk van de plantenessenties.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 04/01/18, 13:23

Groot project voor het verpletteren van sparren takken. Door het opeenhopen van de takken is er schimmel ontstaan ​​tussen de naalden en is alles erg vochtig. Toch gaat het redelijk goed met een goed resultaat bij de uitgang. Door de luchtvochtigheid produceert schimmel geen stof en dat is maar goed ook! In tegenstelling tot de takken van Douglas-sparren zijn sparren takken compact en omvangrijk, wat betekent dat het vaak nodig is om de tak gedeeltelijk uit de goot te verwijderen om de takken die zojuist zijn afgesneden aan de basis (door de rotor) door te laten. Tijdens een tweede slijpsessie snij ik liever vooraf een beetje in de massa, om dit soort manoeuvres te beperken...

Door de machine via de goot te manipuleren bij het passeren van een obstakel (twee personen), begeeft de plaat die hem met het lichaam van de breker verbindt gedeeltelijk, wat echter de tijdelijke voortzetting van het verpletteren niet verhindert.
Na onderzoek blijkt (zie hieronder) dat de lasrups, zeer dun, een eenvoudige verlijming is van één zijde van de lasrups. Er bestaat een zekere relatie tussen het volume van het snoer en de hoeveelheid warmte: het was hier duidelijk onvoldoende om een ​​kwaliteitsmontage te bereiken. Na zorgvuldig slijpen verhelpt eenvoudig lassen met een elektrode het probleem.
IMG0048B.jpg
IMG0048B.jpg (209.37 KIO) 5780-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 04/01/18, 16:49

Je hebt geluk, je weet hoe je moet lassen! Wanneer dit niet het geval is, kunnen dit soort kleine "irritaties" vervelend zijn, ook al is het niet veel...

Dat had ik moeten leren! (Ik weet nog niet of ik de structuur van mijn tunnel kan herstellen of niet; als dat zo is, zijn er gebogen delen, die moeten worden gesneden / gelast / rechtgetrokken of zelfs vervangen door gekochte buizen...)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 04/01/18, 18:38

Het was een tienerdroom: ik begreep dat het mogelijk was om door het samenstellen van onderdelen uit verschillende materialen allerlei andere dingen te bouwen; Ik besefte het al vrij vroeg, maar ik moest het zelf leren, omdat het toen nog niet zo gebruikelijk was.

Voor uw buizen is het over het algemeen moeilijk om een ​​draaiing te herstellen, omdat het gedeelte verpletterd is (zoals u weet) en de eenvoudigste manier is om aan weerszijden van de vervorming door te snijden en deze in te wikkelen. Het is gemakkelijk om een ​​binnenhuls te maken, zelfs als je de juiste diameter niet kunt vinden: je neemt een buis met een diameter die het dichtst bij je gewenste lengte ligt en je knipt je mouwen op lengte, en dan snijd je in de lengte (volgens een generator) met de slijpmachine + dunne schijf (1 mm)*, indien nodig (en dit is meestal het geval) maakt u een tweede snede parallel aan de eerste door een schatting te maken van de hoeveelheid te verwijderen materiaal (dit hoeft niet ultra precies te zijn: het kan blijven gedurende één dag zonder de functionaliteit van de hoes te schaden). Het enige dat overblijft is "ronden", dat wil zeggen een regelmatige ronde verkrijgen door geleidelijk op de mouw te hameren (koud); Het is gemakkelijker dan u denkt, het belangrijkste is om regelmatig te controleren met het ontvangende buisje. Het is mogelijk om een ​​elastische aanpassing te verkrijgen met een zeer lichte oversnijding, maar dit is niet essentieel... Het ideaal zou dus zijn om wat pluglassen uit te voeren, maar zonder dit is het altijd mogelijk om te monteren door middel van klinknagels of bouten , het is niet kritisch...

Overigens is de parachute vanmiddag succesvol gerepareerd! :D

Wanneer is de lascursus** in Bourgondië? : Wink:

* Aandacht! Deze schijven zijn ongelooflijk efficiënt, maar niet alleen dat! :schok:
** Ik laat jou de keuze wapens van het proces. 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 04/01/18, 19:02

Ik dacht net aan de mouwen, terwijl ik aan het telefoneren was met een vriend.

Bedankt voor deze “tips”!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: molen aan de RCW produceren?




par chatelot16 » 04/01/18, 19:33

lassen is geen kans... je moet het gewoon leren, en ik vind dat het gemakkelijker is om te leren lassen dan om ingewikkelde dingen uit te leggen met slecht gedefinieerde woorden, zoals we zojuist over een ander onderwerp hebben besproken

iedereen heeft wel wat schroot liggen en het is gemakkelijk om dingen te lassen die waardeloos zijn, voordat je het onderdeel gaat lassen dat je wilt repareren

Om dingen in buizen te repareren, geef ik er de voorkeur aan buizen met dezelfde diameter en dezelfde dikte stomp te lassen... tenzij het echt een buis is met een te dunne dikte die onmogelijk met een boog kan worden gelast, zoals een buis voor een schuilplaats in de Chinese tuin in buisdikte van 0.8 of 1 mm: autogeen lassen met een oxy-acetyleentoorts

Voor booglassen is er grote vooruitgang: inverterlasstations! zelfs de laagste modellen bieden een onvergelijkbaar lasgemak met traditionele transformatorstations.

sinds ik inverterstations gebruik, is de diktelimiet bij acetyleenlassen afgenomen

er is een heleboel dingen te zeggen over leren lassen... het is misschien off-topic voor de slijper... maar stel gewoon een vraag over een ander onderwerp en ik zal zeker antwoorden

ander forum waar dingen over lassen worden gezegd https://www.usinages.com/threads/vieux- ... 555/page-4
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 04/01/18, 19:46

Daar heb ik een inverter-elektrodestation gebruikt omdat deze was aangesloten, maar ondanks het gemak van de elektronica is de MIG makkelijker te beheersen zodra de juiste instellingen zijn gevonden (bij een synergetisch station is dat niet het geval).' is geen probleem meer).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 06/01/18, 12:07

Het is niet alleen omdat het MMA-station was aangesloten dat ik voor dit proces heb gekozen: de MIG levert minder energie (per tijdseenheid) dan de elektrode en dit is de reden waarom, als we een snoer met een kleinere doorsnede willen, het risico bestaat dat het blijft plakken . Dit is hier duidelijk te zien, aangezien de verbinding met het dunne plaatmetaal van de goot wel correct was, maar niet met de dikkere basis*.
Op onderstaande foto zijn deze verschillen in dikte goed zichtbaar. Ik heb lasparameters gebruikt die ik soms gebruik om kralen van fijne kwaliteit te maken: 2 mm elektrode met overstroomsterkte (ongeveer 75 A), een zeer hellende voorwaartse hoek en een zeer kleine opening (in werkelijkheid is dit de dikte van de coating). Ik merk dat het vrij eenvoudig te bereiken is en dat de overintensiteit de energie levert die nodig is voor een goede penetratie. Ondanks deze laatste overweging was ik genoodzaakt om het centrale deel van het koord te slijpen en vervolgens opnieuw te bewerken, omdat ik in mijn voortgang werd gehinderd door de staaf van een klem (ik had niet meer de juiste hoek).

* Het is altijd iets moeilijker om twee stukken van verschillende diktes met elkaar te verbinden, omdat de aanpassingen precies volgens deze parameter worden uitgevoerd.
IMG0049A.jpg
IMG0049A.jpg (187.12 KIO) 5704-tijden bekeken
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: molen aan de RCW produceren?




par chatelot16 » 06/01/18, 14:14

de mig is goed voor het maken van mooie decoratieve lassen, maar hij maakt lassen die net te gemakkelijk vastzitten... en dat is helaas vaak het geval bij nieuwe apparatuur met lassen die snel kapot gaan

de MMA (klassieke toverstaf) is inderdaad de beste oplossing voor reparatie, vooral bij ongelijkmatige dikte... je moet de toverstok vaker bewegen om het dikke gedeelte vaker te verwarmen en minder vaak op het dunne gedeelte

je moet niet bang zijn om het dunne deel door te prikken: als je doorsteekt, vul je opnieuw ... een las die doorboord en opnieuw gevuld is en steviger dan een las die vastzit door te snel te bewegen

de sterkste las is niet noodzakelijkerwijs de mooiste
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten