Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: molen aan de RCW produceren?




par izentrop » 03/08/17, 00:29

Ahmed schreef: slechts één operator heeft er echt moeite mee om...
Hallo Ahmed,
Op 2 is het motiverender, maar het is geen criterium voor energiebesparing.
In je eentje kun je de takken voorbereiden, zonder dat de motor draait.

Misschien is het minder eenvoudig om een ​​verbrandingsmotor opnieuw te starten dan een elektrische?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 03/08/17, 19:00

Dag Izentrop. Jij schrijft:
Op 2 is het motiverender, maar het is geen criterium voor energiebesparing.

Het aspect van de gebruiksvriendelijkheid speelt eigenlijk geen rol als het om energie gaat, maar het optimaliseren van de stroomvoorziening vermindert de totale bedrijfstijd en dus het brandstofverbruik; het doel is dat de factor "energie" zo bescheiden mogelijk is om afstand te nemen van het gebruikelijke model.
Het voorbereiden van de takken kan inderdaad alleen worden gedaan en moet plaatsvinden (tenzij praktisch onmogelijk) vóór het pletten.

Wat het starten betreft, het is heel eenvoudig: het is een motor met een lage cilinderinhoud (208 cm3) en de centrifugaalkoppeling elimineert de noodzaak om de rotor aan te drijven; afgezien van de geringe inspanning die nodig is, is het starten elke keer onmiddellijk en probleemloos, omdat het een "kinenveut" -motor is : Wink: .
Daarom aarzel ik niet om het op te starten, zelfs voor een kleiner aantal filialen... Het gebruik van dit soort apparatuur is heel anders dan die van zware modellen die een zware logistiek vereisen (zoals de groepering van de bedrijfsgrootte). Integendeel, het past zich zonder zorgen aan aan gedeeltelijke verplettering en "zonder voorbedachten rade", waardoor een grote flexibiliteit ontstaat in het gebruik van de tijd en de mogelijkheden of behoeften van verspreiding.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 05/08/17, 12:21

Het enige minpunt van deze molen, klein maar vervelend, is het bevestigings- en afstelsysteem van de dop van de uitwerpbuis. De vier moeren die in de leiding zijn bevestigd, veroorzaken het begin van regressieve vastlopen (van stroomafwaarts naar stroomopwaarts). Bovendien wordt de afstelling uitgevoerd met behulp van twee bouten met kunststof kop, die door trillingen zonder enige aarzeling loskomen. :(
Dus heb ik de moeren gesneden voor het nivelleren van de binnenmuur; wat de axiale bevestiging van de dop betreft, ik heb deze omgeleid door de rest van de bouten aan te sluiten; wat betreft de aanpassing heb ik geprobeerd de slag van de cirkelboog waarin deze bouten bewegen te verlengen, maar uiteindelijk zorgen bepaalde beperkingen ervoor dat er geen ruimte is om een ​​extern apparaat te installeren (anders overwoog ik een enkele blokkering, met effect aan beide zijden, door excentrisch). Daarom heb ik gekozen voor een centraal systeem, naar beneden verschoven: een ronde staaf die in een gat grijpt en zelf in een onderdeel wordt geboord onder druk van een veer... Als het "koud" is, werkt het onberispelijk: het is de modus operandi van de mastiekgeweren die ik heb overgenomen; tijdens bedrijf veroorzaken de trillingen van de dop, versterkt door het verwijderen van de asmoeren, helaas slippen en het openen van de "volle pot".
Ik moet dit alles dus vanaf het begin beginnen en eerst een draaibaar apparaat creëren dat de naam waardig is, zonder speling en weerstand*, daarna zal ik het blokkeersysteem opnieuw testen en als er niets verandert, blijf ik in de geest van een snelle release zonder enig element dat waarschijnlijk losraakt, met een inkeping op de V-stang en een grendel met een complementaire vorm die ermee ingrijpt.
Het is duidelijk nogal vervelend werk, omdat het erg tijdrovend is gezien de kleine hoeveelheid gebruikte materialen, maar ik ben niet van plan om "op te geven" en ben koppiger dan deze stukken metaal! : Wink:

* Ik neig naar het gebruik van een technisch plastic omhulsel rond een stalen as: de elasticiteit van dit materiaal zou me in staat moeten stellen een strakker effect op de as te hebben, waardoor speling permanent wordt geëlimineerd.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 22/08/17, 12:47

Een foto om de huidige staat van de dop van de afvoergoot beter te begrijpen, zoals beschreven in het vorige bericht:
IMG0036A.jpg

Binnenkort verschijnen de modificatiefasen, exclusief voor de wereld! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 23/08/17, 21:57

Ding beloofd, ding moet gebeuren, gelukkige kleine jongens! : Lol:

Zoals ik hierboven schreef, is de prioriteit het plaatsen van een draaisysteem zonder speling en zonder onderdelen die onverwachts los kunnen raken. De technische beperking is om elk uitsteeksel binnen de chipuitwerpleiding te verbieden om het optreden van blokkades te voorkomen.
Op de onderstaande foto presenteer ik u de ziel van mijn apparaat: bovenaan een draaipunt en hieronder het tweede draaipunt gedemonteerd om de montage van de onderdelen beter te kunnen zien. Het idee is dat de cilinder van technisch plastic (ik zal moeten proberen de aard ervan te identificeren, want het is herstel) zich elastisch om zijn as zal spannen (in halfhard staal), dit vooral omdat hij strak in een ring zit. Het is gemakkelijk te begrijpen dat het middelste deel aan de uitstootbuis wordt gelast en dat het vrouwelijke deel aan de dop wordt bevestigd. Dit laatste punt leverde een beetje een probleem op, want hoe alles in elkaar te zetten zonder demontage uit te voeren (wat de productie onnodig ingewikkeld zou maken: een vast geheel is robuuster en minder onderhevig aan trillingen, vooral omdat er geen technische reden is die deze beperking oplegt, met uitzondering van eindredactie...). Progressief lassen is in de huidige vorm niet mogelijk, omdat het plastic door de hitte zou worden vernietigd, maar de aanwezigheid van deze hulzen is essentieel voor een nauwkeurige centrering van de dop... : Roll: Verdomme!

Je zult snel weten hoe ik uit deze impasse vol “spanning” ben gekomen! : Wink:

IMG0037A.jpg
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 25/08/17, 21:48

Op de eerste foto zien we dat de plastic hoezen zijn vervangen door langere houten kunstaas, om het geheel in de juiste positie te houden en achteraf gemakkelijk te kunnen verwijderen (dit was des te gemakkelijker omdat de gedeeltelijke verbranding een ernstige ontruiming). Aan de voet van de uitwerpgoot wachten de echte hulzen op hun installatie. Aan de rechterkant is de kap aan elke zijde 10 mm breder geworden om ruimte te bieden aan de buitenste assteunen; zoals de uitsnede laat zien, heb ik een deel van de originele zijplaat behouden omdat ik erop had geleund om het geheel aan te passen aan de oorspronkelijke afmetingen. Tegelijkertijd werden alle onderdelen op hun uiteindelijke locatie gelast en na afkoeling werden de plastic ringen in hun respectievelijke behuizingen geklemd.

De tweede foto toont de voltooide montage exclusief schilderwerk, zodat al het reconstructiewerk en de meerdere inzetstukken duidelijk te zien zijn. Op de grond twee essentiële "instrumenten" om het korte afval "in te brengen" (slechts één is uiteraard voldoende, maar het is beter om er één op reserve te hebben: de eerste moet in een moment van afleiding in het spaanders terecht zijn gekomen... :D .
IMG0041A.jpg

De precisie van de fixatie is zeer bevredigend dankzij mijn voorzorgsmaatregelen en de zeer zachte rotatie: ik ben tevreden met dit resultaat. Echter, de direct daarna uitgevoerde tests laten weliswaar minder trillingen zien, maar dit verandert het eerdere gedrag niet echt: motor vertraagde en dus rotor stopte, de dop blijft in de gewenste hoek, op gemiddelde snelheid, dus rotor in beweging, alles is ook prima (wat een vooruitgang is vergeleken met de oorspronkelijke staat vóór de wijziging), maar met de motor op volgas (dus bij normaal bedrijf) wordt de lichte onbalans van de rotor versterkt door de lengte van de parachute en veroorzaakt onverbiddelijk de aanpassingsverschuivingen . Ik zal daarom een ​​ander apparaat moeten vinden om de immobilisatie van de dop in de gewenste hoek te garanderen... : Roll:
Maar dit is een ander verhaal... : Wink:
toebehoren
IMG0042A.jpg
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: molen aan de RCW produceren?




par chatelot16 » 26/08/17, 00:05

Ik heb een grote agramversnipperaar op een tractor http://www.agram.fr/materiels-agram-mac ... 600-1.html

de hoogteverstelling van de goot is opmerkelijk eenvoudig: een veer trekt de goot omhoog en een ketting trekt naar beneden, met een haak waarmee je de lengte van de ketting kunt kiezen...nadeel je kunt de afstelling van slechts één kettingschakel niet wijzigen een keer... soms ontbreekt het aan aanpassingsfijnheid... maar het werkt en het gaat niet fout

aan de andere kant is de draaiverstelling op de verticale as jammerlijk slecht gedaan! hij blijft niet op zijn plaats... moest ik aanpassen... geen aandraaien met kleine oormoeren zoals het origineel, maar echt grote schroeven... nadeel je moet wel een echte sleutel hebben om de afstelling te doen, maar in ieder geval het houdt vast
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 26/08/17, 12:36

Wat het tweede punt betreft, geloof ik dat ik de vraag definitief heb opgelost.
Je verstelsysteem is inderdaad interessant, maar veronderstelt (als ik het goed begrepen heb) het blokkeren van het draaipunt...
Het gebrek aan finesse van de afstelling is minder hinderlijk dan de slechte prestatie van de afstelling.

Ik twijfel momenteel tussen verschillende oplossingen: 1- een nokkensysteem dat een drijfstang blokkeert; 2- een moer die in rotatie wordt geblokkeerd door een veer en een draadstang; 3- een apparaat dat lijkt op het apparaat dat ik al heb gemaakt, maar waarbij de ronde staaf wordt vervangen door een fietsketting met gelaste schakels en een blokkeerinrichting door de kruktanden tegenover elkaar te draaien...
Oplossing nr. 1 heb ik al met succes toegepast: de aanpassing door het draaien van de hendel maakt een perfecte aanpassing van de gewenste druk mogelijk, maar het is een montage die mij ingewikkeld lijkt voor zoiets kleins...
De nr. 2 heeft het nadeel dat hij langzaam manoeuvreert en bovendien relatief complex is...

Misschien kan ik inspiratie halen uit jouw formule: de dop heeft de neiging spontaan open te gaan totdat hij op één lijn ligt met de goot en het enige dat nodig zou zijn is een borgketting...
Ik moet vrij snel verder, want ik wil graag de hooiverticuteermachine onder handen nemen. : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 02/09/17, 22:36

Om de breker te verplaatsen, moet je gewicht op de handgrepen van het apparaat plaatsen, wat ongemakkelijk is. Vanaf het begin was ik daarom van plan om een ​​verwijderbaar derde wiel aan te passen, waardoor het geheel in een trolley zou veranderen: op een harde en gladde ondergrond zou het volstaan ​​om simpelweg de breker te duwen.
Ik begon met het voorbereiden van onderdelen, schortte vervolgens het project op, voordat ik het de afgelopen dagen hervatte om de wijziging eindelijk af te ronden.
Het principe is eenvoudig: twee U-vormige sledes worden op maat gemaakt om de bovenplaat van een wiel op een verticaal scharnier te plaatsen (recuperatie). Een deel van de steun is aan de standaard gelast, het andere is op de behuizing van het apparaat geschroefd (de bout veert in een holle externe versteviging); het geheel is vastgezet door twee dwarsbalken loodrecht op de sleden.
Het monteren van het wiel bestaat uit het iets optillen van het op de foto zichtbare onderdeel en het in de schuiven schuiven van de plaat totdat deze niet verder kan; op dit moment wordt het slot geactiveerd en wordt de plaat aan de andere kant geblokkeerd. Het verwijderen bestaat uit het indrukken van de vergrendelingshendel om de inkeping omhoog te brengen en het uitvoeren van de montage in omgekeerde volgorde.
Het was het sluitsysteem dat mij de meeste problemen bezorgde: ik was met een wijsvinger gegaan, maar ik had niet de bijbehorende fijne schroefdraadtap :( . Na een flink aantal onbevredigende pogingen heb ik uiteindelijk gekozen voor dit doe-het-zelf-knevelslot. Uiteindelijk is het een stuk beter, omdat het handiger is om erop te drukken dan om aan de wijsvingerknop te trekken*... 8)

* Of u moet een wijsvinger kiezen met een slotje in de wispositie... een discretere en "elegantere" oplossing dan hier gebruikt.
IMG0043A.jpg
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 10/09/17, 12:50

Na gebruik in de "transport"-modus vervult het zwenkwiel zijn functie perfect, zelfs op grasachtig terrein. Tegelijkertijd moeten drukken en duwen (of trekken) was fysiologisch antagonistisch en daarom pijnlijk, terwijl het nu echt heel comfortabel is geworden... 8)

Om de schroefdraad aan te boren waarmee de twee bouten van de achterste nokken zijn bevestigd waarmee het wielschuifsysteem is bevestigd, moest ik de riembehuizing verwijderen en merkte ik de aanwezigheid van zwart rubberpoeder op. De riemen slipten daardoor tijdens de vorige storingen en, in tegenstelling tot wat ik schreef, greep de centrifugaalkoppeling tijdens deze afleveringen niet in, wat uiteindelijk normaal is aangezien het motortoerental niet significant daalde.
Dit is een goede en een slechte zaak: het goede is dat de motor beschermd is tegen schokken of verstoppingen die schadelijk zijn voor de integriteit ervan; Het slechte nieuws is dat als de operator geen rekening houdt met deze parameter, de riemen mogelijk niet lang meegaan. Op dit moment vertonen de riemen slechts matige tekenen van schade, en wat nogal bemoedigend is, sinds ik de dop heb aangepast, ben ik geen blokkades meer tegengekomen: wat aantoont dat deze verbetering volledig gerechtvaardigd was... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 298-gasten