Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: molen aan de RCW produceren?




par GuyGadebois » 02/04/20, 13:10

Moindreffor schreef:
GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:over welke stomme combinatie heb je het?

De amalgaam tussen de 4x4-coureur en de man die zich warmt met hout.

dat is waar je het niet begreep Ik vergeleek de rechtvaardiging van de 4x4-dieselrijder die zegt dat hij een katalysator heeft en jij die de lage impact van je fijnstof rechtvaardigt omdat je op het platteland woont

Dit is inderdaad precies wat ik heb opgemerkt, begrepen en meegedeeld.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: molen aan de RCW produceren?




par Moindreffor » 02/04/20, 14:40

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:
GuyGadebois schreef:De amalgaam tussen de 4x4-coureur en de man die zich warmt met hout.

dat is waar je het niet begreep Ik vergeleek de rechtvaardiging van de 4x4-dieselrijder die zegt dat hij een katalysator heeft en jij die de lage impact van je fijnstof rechtvaardigt omdat je op het platteland woont

Dit is inderdaad precies wat ik heb opgemerkt, begrepen en meegedeeld.

ja en dus waar is de domheid daarin
de katalysator verwijdert inderdaad de meeste fijne deeltjes, maar 4x4 rijden in de stad is dom, dus het een rechtvaardigt het ander niet
en verwarming met hout stoot fijne deeltjes uit, of je dat nu leuk vindt of niet, en het is niet omdat op het platteland de lage menselijke dichtheid betekent dat al deze houtvuren de vervuilingspieken niet overschrijden dat we kunnen zeggen dat we niet vervuilen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: molen aan de RCW produceren?




par GuyGadebois » 02/04/20, 14:45

Moindreffor schreef: :schok:

Wat een brij in je hoofd... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: molen aan de RCW produceren?




par Moindreffor » 02/04/20, 14:57

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef: :schok:

Wat een brij in je hoofd... : Roll:

tussen stom amalgaam en hersenpap heb je niets duidelijkers om je boodschap over te brengen, of zeg me in ieder geval waar mijn fout ligt, want daar moet volgens mij niemand zien waar je vandaan komt
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: molen aan de RCW produceren?




par GuyGadebois » 02/04/20, 15:00

Moindreffor schreef: niemand mag zien waar je vandaan komt

Niet meer dan jij...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: molen aan de RCW produceren?




par Moindreffor » 02/04/20, 15:04

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef: niemand mag zien waar je vandaan komt

Niet meer dan jij...

als je Janic mist, ga dan naar een van de forum op de cov19 zul je het vinden, soms heb je een behoorlijk zware humor, niet alleen ben je niet grappig, het is erger, dus laten we het daar, vervuilen op het platteland is mogelijk omdat het het platteland is, anderen voordat je zei, laten we de zee ingooien, het is enorm...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: molen aan de RCW produceren?




par sicetaitsimple » 02/04/20, 15:12

Moindreffor schreef:tussen stom amalgaam en hersenpap heb je niets duidelijkers om je boodschap over te brengen, of zeg me in ieder geval waar mijn fout ligt, want daar moet volgens mij niemand zien waar je vandaan komt


Ik geef je de sleutel.
Guygadebois wordt verwarmd (althans gedeeltelijk, zoals ik) met blokhout. Het houtblok is dus goed.
Guygadebois kocht onlangs een auto op gas, waarvan hij denkt dat die van biologische oorsprong is. Dus het gas is goed, de rest is niet goed.
.....

Je kunt bijna onbeperkt weigeren... Je moet gewoon begrijpen dat wat Guygadebois doet goed is en dat de rest niet goed is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: molen aan de RCW produceren?




par GuyGadebois » 02/04/20, 15:25

En alscetaitchou weer eens wegzinkt in agressieve middelmatigheid, goed gecontroleerd natuurlijk, maar hij kan er niets aan doen....
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: molen aan de RCW produceren?




par GuyGadebois » 02/04/20, 15:34

Moindreffor schreef: anderen voordat je zei, laten we de zee ingooien, hij is enorm...

Ik zal mijn best doen om beleefd te blijven, maar het kost me moeite.
Een 4x4 in de stad hebben vervuilt, het is grotesk. Wij zijn het eens. Fijnstofvervuiling in steden wordt niet (weinig) opgevangen door de betonnen of geteerde vloer of door de muren van gebouwen. Integendeel, elk passerend voertuig brengt ze weer in suspensie, het is een helse cirkel die smog veroorzaakt. Integendeel, op het platteland, wanneer fijne deeltjes op de grond terechtkomen, worden ze geabsorbeerd, blijven ze aan planten kleven en worden ze vernietigd door natuurlijke processen. Dus nee, we kunnen het amalgaam dat je vanaf het begin hebt gemaakt niet vergelijken of maken.
"Ik zou het debat over de jacht niet opnieuw willen voeren", maar deze dronken huurmoordenaars jagers vervuilen veel meer met hun pellets, hun nootachtige pick-ups en de stront die ze in de natuur achterlaten (blikken, omhulsels, plastic zakken, enz.) dan mensen die stoken met hout en moderne apparatuur hebben die is uitgerust met een dubbele verbranding. : Mrgreen:
Ps: ik heb sicetaitchou gemeld bij moderatie.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: molen aan de RCW produceren?




par Paul72 » 02/04/20, 16:09

Het goede aan deze discussie is dat ik ga zoeken naar een batterij-aangedreven kettingzaag op de taille, dat klinkt interessant. Heb je links voor degenen die hebben getest?
Ik wil niet echt een thermisch ding meenemen dat stinkt maakt lawaai en gaat vooral kapot in mijn handen lol

Voor de breker heb ik al 10 jaar een thermisch ding van 14 pk (!!) dat werkt met "messen" die draaien en een onmogelijk kabaal maken. In feite zijn het als ijzeren messen die, door zeer snel te draaien, het hout breken... Maar als het erg vezelig is, heeft het de neiging vast te lopen. Hard of droog hout is gemakkelijker te versnipperen. Geen probleem met kleine takken vol bladeren, hij mulcht goed.
Ik vraag me af of het slijpen van de messen zou helpen bij de vezeligheid (het hoort a priori niet scherp te zijn)
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 352-gasten