Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: molen aan de RCW produceren?




par eclectron » 01/12/20, 19:31

Rust COHLE schreef: in de sectie "Een dag, een idee", wat vind je van het merk DELEKS?
.....


Het enige minpunt van de geotech-slijpmachine is naar mijn mening de krimpende extractiegoot.
Bij bladloze takken is dit geen probleem.
Aan de andere kant, zodra er vrij grote bladeren zijn (zoals esdoorn, plataan enz.), heeft het de neiging om een ​​​​stop te creëren bij het stopcontact.
Zoals met een vel papier dat de extractie zou blokkeren.
Met oefening anticiperen we door alleen bladeren en hout af te wisselen, om de bladeren te achtervolgen, maar ik geef toe dat het toch niet geweldig is.
Ik heb een harpoentak om de parachute te ontstoppen zonder demontage en zonder de motor te stoppen. : Mrgreen:

Bovendien had geotech tussen de Ahmed-versie en de elektronenversie het "goede idee" om een ​​kleine balk toe te voegen aan de uitlaat van de extractiegoot.
Het idee is om de veiligheid te verbeteren om te voorkomen dat je hand in de trechter glijdt terwijl de motor draait, maar het verstopt nog meer op brede bladeren.
Zodra deze obstructiestang is doorgesneden, bevind ik me in dezelfde configuratie als Ahmed en ademt hij beter.

70 mm, 100 mm, 6.5CV, 7CV dit is allemaal subjectief.
Ik ga van 100 mm, maar je moet de tak goed vasthouden en in spurts gaan.
Idem voor 70mm.
Geloof niet dat je een tak van 70 mm gooit (vooral als het hout hard is) en denkt dat hij het vanzelf zal redden.
Het loopt het risico te blokkeren tijdens het snijden, de koppeling zal roken, vooral als de messen een beetje moe zijn.
De opmars van het hout op de grote stukken moet je zelf regelen, maar gezien de prijs van de versnipperaar vind ik dat geen negatief punt.
Om dit ongemak te voorkomen zou het nodig zijn om 15 tot 20 keer de prijs te zetten….
Deze hele categorie brekers moet op dezelfde manier reageren, aangezien het dezelfde Chinese basis is.
Om te kijken of bovenstaand model beter zou reageren? (Dubbele kracht)

De twee slijpmachines die u presenteert, lijken beter dan de geotech op het niveau van de extractiegoot.
Ahmed was vertrokken om er zelf een te maken, met een constante sectie, wat naar mijn mening het beste zou zijn.

Goed gedaan voor de wilgen RCW, ik had niet aan het "wilgenwater" -effect gedacht. : Wink:
Wilg vergaat vrij snel, maar groeit snel, is goed bestand tegen snoeien en maalt gemakkelijk.
Voor mij is de wilg ideaal.
Zelf wilde ik snel kaal land bebossen en plantte ik veel wilgen door stekken. Ik heb de stekken de eerste zomer water gegeven en daarna niets.
Nu houden de bomen het zelfs in de droge gebieden in de zomer vol.
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 01/12/20, 20:00

Het is altijd dezelfde Chinese molen van dezelfde fabriek, ongeacht het merk, dat is alleen afhankelijk van de Europese dealer, evenals de prijs. Wat betreft de "Lifan"-motor, het is puur Chinees... De enige echte verschillen zijn de opklapbare inlaatgoot en een minder krachtige motor. Het is moeilijk te beoordelen of de uitwerpgoot versmald is of niet, omdat we het maar in één keer zien ; Ik zou bevestigend leunen.
Eclectron zegt:
Ahmed was vertrokken om er zelf een te maken, met een constante sectie, wat naar mijn mening het beste zou zijn.

Het is zelfs gebeurd! ...en dit is de oplossing.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Roest COHLE
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 23/11/20, 14:37
Plaats: Mediterrane berg 450m
x 12

Re: molen aan de RCW produceren?




par Roest COHLE » 01/12/20, 20:57

Ahmed schreef:Het is altijd dezelfde Chinese molen van dezelfde fabriek, ongeacht het merk, dat is alleen afhankelijk van de Europese dealer, evenals de prijs. Wat betreft de "Lifan"-motor, het is puur Chinees... De enige echte verschillen zijn de opklapbare inlaatgoot en een minder krachtige motor. Het is moeilijk te beoordelen of de uitwerpgoot versmald is of niet, omdat we het maar in één keer zien ; Ik zou bevestigend leunen.
Eclectron zegt:
Ahmed was vertrokken om er zelf een te maken, met een constante sectie, wat naar mijn mening het beste zou zijn.

Het is zelfs gebeurd! ...en dit is de oplossing.


Bedankt allebei voor jullie waardevolle advies, het moeilijkste moet nog gebeuren: de keuze!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 01/12/20, 21:14

Het probleem van het blokkeren van de uitlaatgoot, wat het zwakke punt is van dit soort apparaten, kan door elke slotenmaker worden opgelost als u niet over de mogelijkheid/gereedschappen beschikt om er zelf uit te komen. : u moet daar rekening mee houden, tenzij dit ongemak voor de gebruiker draaglijk lijkt natuurlijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: molen aan de RCW produceren?




par eclectron » 02/12/20, 08:11

Ahmed schreef:Eclectron zegt:
Ahmed was vertrokken om er zelf een te maken, met een constante sectie, wat naar mijn mening het beste zou zijn.

Het is zelfs gebeurd! ...en dit is de oplossing.

Wow, dan heb ik het einde gemist! : Lol:

Een idee in de lucht voor niet-slotenmakers: ik denk dat de extractiekoker gemaakt kan worden van hout (medium) met een dunne metalen plaat aan de binnenkant om slijtage te beperken.
Er zijn geen grote inspanningen in deze parachute.
Ik heb ooit een grasmaaiertrekker gemaakt van triplex dat meer dan 15 jaar oud moet zijn en nog steeds functioneel.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 02/12/20, 10:25

Jouw idee van dun staalfineer op houten wanden is interessant, bovendien zou het niet handig zijn om het geheel te stofferen: het is vooral de bodem en de aangrenzende delen van de zijkanten (dus niet noodzakelijk het hele oppervlak van de zijkanten); aan de buitenkant is het helemaal niet nodig.
Ik herplaats je mijn vorige bericht: Dit is wat het "Covid19" modelkanaal geeft in "voorlopige montage" -versie (het blad is alleen puntig):
IMG0069A.jpg
IMG0069A.jpg (353.61 KIO) 3745-tijden bekeken

Ik kon een snelle slijptest uitvoeren met goed met bladeren gegarneerde wijnstokken en hoewel het voorbarig is om definitieve conclusies te trekken, ben ik overtuigd van de verdiensten van mijn aanpak. Vraag beveiliging, het is bijna onmogelijk om de rotor met de hand te bereiken (wat niet het geval was met het originele onderdeel), want als de opening breder is, heb ik vrijwillig het blad laten monteren voordat hoger. Op het niveau van de dop liet ik een overmaat in afwachting, om later te regeren. Ik denk dat de kromming te sterk is en ik zal dit waarschijnlijk verhelpen door een deel met een grotere straal op dit deel te brengen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: molen aan de RCW produceren?




par eclectron » 02/12/20, 14:35

Ahmed schreef:...Ik denk dat de bocht te steil is en ik zal hem waarschijnlijk repareren door een stuk met een grotere radius op dat stuk te plaatsen.

Bedankt voor de foto. : Wink:
Intuïtief denk ik ook dat de kromming te uitgesproken is maar valt nog te bezien in gebruik?

Bij nader inzien is een "volledig houten extractor", zelfs gedeeltelijk gemetalliseerd, misschien niet het beste idee.
Het zou nog eenvoudiger zijn om een ​​hout/staal hybride te maken.
-De houten basis en zijwangen.
- de boven- en onderzijden in dun plaatstaal, op hout geschroefd.
En dan een goede buitenverf om het hout tegen de regen te beschermen.

De eenvoudigste zonder extractor, heb ik geprobeerd : Lol: , het maakt niet overal uit en let op je ogen, dus heel slecht idee!
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 02/12/20, 17:58

Wat de kromming betreft, heb ik het oorspronkelijke bericht gekopieerd/geplakt en sindsdien heb ik de straal vergroot en het geheel gelast. Hoewel we van plan waren een verstelbare dop te installeren, bleven de dingen zoals ze waren, omdat deze kromming over het algemeen bevredigend blijkt te zijn en dat de mogelijkheid van aanpassing minder voordelen dan nadelen zou opleveren. Op een parachute van deze omvang is het inderdaad moeilijk om een ​​eenvoudig en betrouwbaar apparaat te installeren (bij gebrek aan ruimte, anders is de ideale [en klassieke] formule een ketting waarvan de lengte varieert op een verankeringspunt, in reactie op een trekveer die tegengesteld werkt=>weerstand tegen trillingen, aangezien de ketting slechts in één richting kan reageren en in de andere elastisch wordt geklemd=>geen ontgrendeling of instelling mogelijk).
Als je een foto wilt, vraag het maar! 8)

Je schrijft:
De eenvoudigste zonder extractor, heb ik geprobeerd : Lol: , het maakt niet overal uit en let op je ogen, dus heel slecht idee!

Ja, dit is de verspreidingsmodus! : Mrgreen:
Het nadeel van een houten structuur is dat ik me afvraag of het bestand is tegen de zeer hoge trillingen waaraan het gedurende lange tijd wordt blootgesteld, aangezien de slijpmachine naar mijn mening geen geschikte bevestigingsbasis biedt voor dit materiaal.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: molen aan de RCW produceren?




par eclectron » 02/12/20, 19:39

Ahmed schreef:Het nadeel van een houten structuur is dat ik me afvraag of het bestand is tegen de zeer hoge trillingen waaraan het gedurende lange tijd wordt blootgesteld, aangezien de slijpmachine naar mijn mening geen geschikte bevestigingsbasis biedt voor dit materiaal.

Ja, trillingen zijn erg belangrijk.
Je moet proberen erachter te komen, ik ben klaar om het te proberen, maar niet meteen.
En hoe dan ook, ik zal de originele extractie niet aanraken.

Voor bevestiging zie ik vrij goed wat te doen met een dikke medium basis, er zouden stalen beugels (hoek) en stalen flenzen moeten worden verstevigd.
het kan zijn dat u de houtschroeven ook in het hout moet lijmen.

Als het niet bestand is tegen gebruik, is dit een kans om te leren hoe je staal moet lassen : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 02/12/20, 21:30

Vooral bij de aansluiting zijn de inspanningen aanzienlijk, anders is een goed vastgezette houten buis goed bestand tegen trillingen...
Leer lassen, het opent veel mogelijkheden, vooral reparaties...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : mooijojo en 249 gasten