Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 28/04/20, 19:46

Ik spreek van kromming, maar op geen enkel moment van een boog; in werkelijkheid volgt de vervorming van dit blad een goed Euler-curve, wat overeenkomt met een intuïtieve benadering (gemengde ervaring) en niet wiskundig van mijn kant!
Ik schreef:
Het feit dat de curve is progressief, zonder breuk, is een positief punt voor extractie: geen risico op accumulatie, dan vastlopen.

Als je wilt, maak ik een foto voor je ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: molen aan de RCW produceren?




par Did67 » 28/04/20, 20:00

OK.

Ik zag er beter uit. Ik heb gezien.

Toch lijkt het me "brutaal": nog steeds in de as van de rechterkoker, als je uitschuift, heb je bijna, aan de rechterkant, het plaatwerk op 90 ° ... Daar leunt Fangio (of kantelt zijn Ferrari ).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 28/04/20, 20:25

Eerlijk gezegd erken ik dat de curve tegen het einde van de reis een beetje abrupt afneemt, maar de shred wordt heel goed uitgeworpen. Vergeet niet dat de dop van alle shredders een hoek vormt met hun parachute, maar het is op dit punt in het traject niet kritisch en dat ik deze configuratie niet zal hebben ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 29/04/20, 08:39

Ik dacht een beetje na over uw opmerking en inderdaad, als de ingang van de curve goed overeenkomt met een spiraal van Euler, markeert de uitgang eerder een accentuering die schadelijk zou zijn voor Fangio, maar lijkt mij geschikt voor dit geval van figuur, aangezien we aldus een toename van de ejectiesnelheid * krijgen, wat het doel is (anti-jamming) en dit, ondanks de wrijving die zeker een beetje vertraagt ​​...

* De initiële snelheid neemt toe als een functie van de afname van de straal van de curve, daarom lijkt het me minder afgelegde afstand.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 17/05/20, 09:11

Mijn iets te intensieve beperkende activiteiten hadden een zware impact op mijn lumbale spieren (die vintage zijn! : Wink: ), wat me dwingt tot een wijze opschorting in termen van slijpen. Ik heb net de hakselaar tevoorschijn gehaald om mijn stapel takken een tijdje achterstallig af te maken: hij spuugt hardop, zonder onder alle omstandigheden de minste hint van vulling te manifesteren: alleen geluk! :P
Ik wacht tot maandag om dit allemaal af te maken (het is niet nodig om de buurt op zondag kwaad te maken, de week is vol dagen!). Ik garneerde mijn aardappelen met mulch, een beetje aardbei, zoals verwacht, en begon het rond fruitbomen te verspreiden ...
Om te komen, een site met enigszins droge walnoottakken die de opsluiting me tot nu toe verhinderde (niet ver, maar niet ter plaatse) ... Niets aan de hand met een rug die eindelijk zijn gebruikelijke functionaliteit ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Roest COHLE
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 23/11/20, 14:37
Plaats: Mediterrane berg 450m
x 12

Re: molen aan de RCW produceren?




par Roest COHLE » 23/11/20, 15:11

Hallo allemaal, allereerst bedankt voor de kwaliteit van je discussies over dit onderwerp, ik zou graag een thermische molen willen kopen om BRF te maken, zoals een goede Lazy, door al je berichten op deze thread te lezen Ik was vastbesloten om de GEOTECH PRO PCS 70 L te kopen, in plaats van de GS70 met dubbele trechter die minder praktisch en langzamer lijkt vanwege de twee trechters, maar een paar decennia geleden was ik kwam deze ST PIERRE DU CHAMP crusher tegen https://www.bricolagedirect.com/broyeur ... 03328.html tegen een iets hogere prijs.
Hier is de presentatievideo:


CRUSHER.jpeg
BROYEUR.jpeg (122.83 KiB) 5633 keer bekeken


Ik zou graag uw mening willen hebben en meer bepaald die van de eigenaren van AHMED en ELECTRON van GEOTECH.

De verschillen die ik op mijn niveau heb opgemerkt, zijn de volgende:
- Ronde uitwerpgoot korter dan de GEOTECH
- Vultrechter en uitwerptrechter gemonteerd op scharnieren om het openen te vergemakkelijken, in tegenstelling tot GEOTECH? Op de foto's lijkt het een andere montage, vooral aan de onderkant van de hopper (ik zou ze graag uit elkaar willen halen voor opslag en transport, zou dat gemakkelijker zijn?)
- Gewicht: 95,5 kg in plaats van 85 kg voor de GEOTECH
- Verplaatsing van 196 cm3 in plaats van 212 cm3 voor de GEOTECH, 6,5 paarden in plaats van 7.
- Aangekondigde snijcapaciteit van 100 mm in plaats van 70 mm, terwijl de motor minder krachtig lijkt?
- Dubbel omkeerbaar en herslijpend mes, omkeerbaar, verstelbaar en naslijpend tegenmes, hetzelfde lijkt op de GEOTECH, lijkt het mij?

Zullen deze paar verschillen u doen denken dat de door u aangebrachte technische verbeteringen niet nodig zijn aan deze papiervernietiger? Omdat ik geen klusjesman was, kon ik ze niet op de GEOTECH doen.

Tot slot, zou u dit model aanbevelen in plaats van het uwe?

Bijkomende vraag, heeft de diameter van de BRF een impact? Hier ongeveer 4-5 cm wetende dat de kleinere twijgen zijn, ze lijken moeilijker te verpletteren, het gaat voorbij zonder verpletterd te worden van wat ik begreep, terwijl zij degenen zijn die de knoppen hebben voor de toekomstige bladeren en dus de meeste voedingsstoffen (omdat ik niet goed ben in de wetenschap, wacht ik op je verlichting) ...

Ten slotte ben ik van plan om een ​​BRF van rivierels (kleverig?), Stikstofbindende boom te maken om de stikstofhonger te compenseren, wat denk je?
Ik kwam deze video tegen
Ik verdedigde de wilg in BRF, ik had het idee om een ​​mengsel te maken met de els, wat denk je? 50/50? 70 els / 30 wilg?

Bij voorbaat dank je wel.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 23/11/20, 18:35

Ik zal proberen u enkele antwoorden te geven, wetende dat ik alleen kon vertrouwen op de waarnemingen van de foto's die u verstrekt en de weinige technische kenmerken. Om het simpel te zeggen, zal ik de volgorde van de vragen hervatten ...

- De parachute, vierkant of rond, verandert niet veel; het feit dat het versmald is, vormt de valkuil die blokkering veroorzaakt wanneer grote hoeveelheden kleine elementen niet kunnen worden geëvacueerd. Door de afvoergoot te scharnieren kan het ontstoppen waarschijnlijk iets sneller worden gedaan, maar wordt de oorzaak niet verholpen ...
- De invoertrechter is op ons model ook op scharnieren gemonteerd, dus geen verschillen (niet verwonderlijk aangezien uw shredder ook Chinees is en hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt!). Deze bevestigingen op scharnieren zullen niet veel veranderen voor een mogelijke opslag, hoe dan ook, de fronttank heeft elektrische bedrading die elke keer moet worden losgekoppeld en het gewicht is aanzienlijker dan de achterste trechter ... Ik betwijfel het. praktisch belang van deze manoeuvre.
- Over het gewicht heb ik geen verklaring. Misschien is de Chinese motor (Loncin) zwaarder dan de Amerikaanse?
- Wat betreft het onderwerp macht: u moet begrijpen dat we al het minimum hebben bereikt van wat redelijk is, dus het verminderen ervan is niet noodzakelijk een goed idee.
- De snijcapaciteiten zijn vaak geïnspireerd door de grootste fantasie, dus je hoeft er niet op te vertrouwen en de 10 cm is een droom. Richt bij ons liever op maximaal 7-8 cm, met het vermogen om een ​​iets grotere onregelmatigheid op te vangen ...
- De messen zijn vergelijkbaar, evenals de tegenmessen. Opgemerkt dient te worden dat de tegenmessen door hun schuine werkpositie zeer weinig slijten; hun mogelijke aanpassing wordt gerechtvaardigd door de slijtage van de bladen en de noodzaak om een ​​minimale speling tussen deze twee elementen te behouden.
- Gezien de weinige verschillen tussen deze twee apparaten, is deze vraag niet van toepassing. Een belangrijk punt met betrekking tot het gebruik en het onderhoud van deze machine is dat het goed is om een ​​minimum aan vaardigheid in mechanische doe-het-zelvers te hebben of iemand beschikbaar die aan dit criterium voldoet (zelfs als er geen modificatie ). Wat mij in dit model verontrustend lijkt, is vooral het aanzienlijk lagere vermogen, vermogen dat niet kon worden gecompenseerd door een argument van snijcapaciteit van het "commerciële" type.
- Kleine diameters zijn geen probleem; Toegegeven, de fijne takken worden minder geplet, maar biologisch zijn ze gemakkelijker verteerbaar en praktisch gezien kunnen ze worden gereserveerd voor toepassingen waar een meer homogene korrelgrootte niet nodig is; vorksortering is eenvoudig. Maakt u zich geen zorgen over de verdeling van de voedingsstoffen volgens de grootte, want alles wordt gemengd (herinnering: BRF = maximale diameter van 7 cm, dat geeft de marge).
- Ik ken in het bijzonder de BRF van els niet, maar wat betreft stikstof, moet men het fixerend vermogen van de wortels van de els (en dus het voedsel van de boom) en de inhoud van de takken in stikstof niet verwarren ... Er zijn nogal wat manieren om dit stikstofhongerprobleem op te lossen (dat zich heel goed kan manifesteren buiten het gebruik van BRF!).

Ik hoop dat deze antwoorden je zullen verlichten, aarzel niet om andere vragen te stellen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Roest COHLE
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 23/11/20, 14:37
Plaats: Mediterrane berg 450m
x 12

Re: molen aan de RCW produceren?




par Roest COHLE » 23/11/20, 19:58

Ahmed schreef:Ik zal proberen u enkele antwoorden te geven, wetende dat ik alleen kon vertrouwen op de waarnemingen van de foto's die u verstrekt en de weinige technische kenmerken. Om het simpel te zeggen, zal ik de volgorde van de vragen hervatten ...

- De parachute, vierkant of rond, verandert niet veel; het feit dat het versmald is, vormt de valkuil die blokkering veroorzaakt wanneer grote hoeveelheden kleine elementen niet kunnen worden geëvacueerd. Door de afvoergoot te scharnieren kan het ontstoppen waarschijnlijk iets sneller worden gedaan, maar wordt de oorzaak niet verholpen ...
- De invoertrechter is op ons model ook op scharnieren gemonteerd, dus geen verschillen (niet verwonderlijk aangezien uw shredder ook Chinees is en hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt!). Deze bevestigingen op scharnieren zullen niet veel veranderen voor een mogelijke opslag, hoe dan ook, de fronttank heeft elektrische bedrading die elke keer moet worden losgekoppeld en het gewicht is aanzienlijker dan de achterste trechter ... Ik betwijfel het. praktisch belang van deze manoeuvre.
- Over het gewicht heb ik geen verklaring. Misschien is de Chinese motor (Loncin) zwaarder dan de Amerikaanse?
- Wat betreft het onderwerp macht: u moet begrijpen dat we al het minimum hebben bereikt van wat redelijk is, dus het verminderen ervan is niet noodzakelijk een goed idee.
- De snijcapaciteiten zijn vaak geïnspireerd door de grootste fantasie, dus je hoeft er niet op te vertrouwen en de 10 cm is een droom. Richt bij ons liever op maximaal 7-8 cm, met het vermogen om een ​​iets grotere onregelmatigheid op te vangen ...
- De messen zijn vergelijkbaar, evenals de tegenmessen. Opgemerkt dient te worden dat de tegenmessen door hun schuine werkpositie zeer weinig slijten; hun mogelijke aanpassing wordt gerechtvaardigd door de slijtage van de bladen en de noodzaak om een ​​minimale speling tussen deze twee elementen te behouden.
- Gezien de weinige verschillen tussen deze twee apparaten, is deze vraag niet van toepassing. Een belangrijk punt met betrekking tot het gebruik en het onderhoud van deze machine is dat het goed is om een ​​minimum aan vaardigheid in mechanische doe-het-zelvers te hebben of iemand beschikbaar die aan dit criterium voldoet (zelfs als er geen modificatie ). Wat mij in dit model verontrustend lijkt, is vooral het aanzienlijk lagere vermogen, vermogen dat niet kon worden gecompenseerd door een argument van snijcapaciteit van het "commerciële" type.
- Kleine diameters zijn geen probleem; Toegegeven, de fijne takken worden minder geplet, maar biologisch zijn ze gemakkelijker verteerbaar en praktisch gezien kunnen ze worden gereserveerd voor toepassingen waar een meer homogene korrelgrootte niet nodig is; vorksortering is eenvoudig. Maakt u zich geen zorgen over de verdeling van de voedingsstoffen volgens de grootte, want alles wordt gemengd (herinnering: BRF = maximale diameter van 7 cm, dat geeft de marge).
- Ik ken in het bijzonder de BRF van els niet, maar wat betreft stikstof, moet men het fixerend vermogen van de wortels van de els (en dus het voedsel van de boom) en de inhoud van de takken in stikstof niet verwarren ... Er zijn nogal wat manieren om dit stikstofhongerprobleem op te lossen (dat zich heel goed kan manifesteren buiten het gebruik van BRF!).

Ik hoop dat deze antwoorden je zullen verlichten, aarzel niet om andere vragen te stellen ...


Goedenavond AHMED, heel erg bedankt voor je terugkeer, ik concludeer dat deze shredder a priori niet erg interessant is ...
Voor de zekerheid, u heeft het over een Amerikaanse motor, kunt u bevestigen dat uw shredder die is met de Chinese LONCIN-motor of dat het de Amerikaanse Briggs & Stratton-motor is?
Bij voorbaat dank je wel.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: molen aan de RCW produceren?




par Ahmed » 23/11/20, 20:11

Omdat het een klein verschil is, is het aan jou om te concluderen ...
Om uw vraag te beantwoorden: ja, ik gaf de voorkeur aan het model uitgerust met een Brigg & Stratton-motor boven degene die werd aangedreven door de Chinese Loncin; iets duurder, maar bekend om zijn robuustheid en betrouwbaarheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Roest COHLE
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 23/11/20, 14:37
Plaats: Mediterrane berg 450m
x 12

Re: molen aan de RCW produceren?




par Roest COHLE » 01/12/20, 17:36

Hallo, wat vind je van het merk DELEKS in de sectie "Een dag, een idee"?

In het bijzonder van het model DK-500-LF: https://www.deleks.fr/fr/p/599/broyeur- ... oteur-15cv

Ik ken het merk van de LIFAN-motor niet, enig idee? (er zijn ook versies met B&S, YAMAHA en HONDA motoren)

Wie lijkt er minder efficiënt dan de GEOTECH, motor en snijdiameter kleiner, en toch duurder ... Misschien vanwege alle aangeboden accessoires en reserveonderdelen?

Als je een mening hebt, ben ik geïnteresseerd ...
toebehoren
Crusher.jpg
Broyeur.jpg (169.15 KiB) 5489 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 446-gasten