Wat moet er gezaaid worden om hooi te maken?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Wat moet er gezaaid worden om hooi te maken?




par chatelot16 » 01/09/16, 13:59

hallo

Ik heb net een strook van 4 meter breed aan de rand van de wei gerooid ... braamstruiken brandnetels bomen ... nu is de grond kaal en zal er niet gemakkelijk goed gras uit groeien aangezien de weide eerder is gemaaid laat het zaad maken

wat moet er gezaaid worden? wanneer te zaaien

momenteel is de grond helemaal droog dus er zal niets groeien als we geen water geven ... maar ik denk dat het genoeg is om te zaaien, en het zal groeien als het regent ... is dat de juiste manier om het te zien

Ik open liever een ander onderwerp dan het onderwerp van de luie moestuin ingewikkeld te maken, die heel moedig moet zijn om te zorgen voor alles wat daar gebeurt

merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Did67 » 01/09/16, 19:25

Wat wil je doen ????

- als er geen specifiek gebruik is, is de gemakkelijkste manier om een ​​mengsel van grassen te zaaien; dan regelmatig "maaien" om de "vaste planten" te onthoofden die zullen proberen de overhand te krijgen; beetje bij beetje, als gevolg van opeenvolgend maaien, zullen de grassen ("kruiden" domineren; ze ontwikkelen zich wanneer een gebied wordt begraasd; ze zijn "ontworpen" om ... Dus imiteer gewoon regelmatig grazen door te maaien ...

- om stikstof te verrijken, hetzelfde met peulvruchten: alfalfa, klaver ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par chatelot16 » 01/09/16, 20:06

om wat te doen? dat het de paarden, de koeien of de ganzen kan voeren

doorgang naar de oude coöperatie die gamm vert is geworden ... we zien zakken zaad voor verschillende gazons ... en slechts één zak voor weide, te duur en zonder enige aanduiding van de planten die erin zitten ... ongeveer 100 euro voor 15 kg niet-geïdentificeerd zaad dat ik helemaal niet lekker vind
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Obamot » 01/09/16, 21:31

Als ik dat zou moeten doen, is hier een gratis ding ...

We zijn dicht bij de oogsten (sommige hebben al plaatsgevonden) dat is goed ....
In sommige gebieden worden de wilden om esthetische redenen (en soms om veiligheid) langs de wegen gemaaid om een ​​goede zichtbaarheid bij het "stopbord" te garanderen in bepaalde delen van een iets meer verstedelijkt dorp.)

Ik zou dan nemen wat er is gemaaid en het op mijn land verspreiden waar het nodig is ... Het gras zou opdrogen en vanzelf op de grond vallen, klaar om te groeien bij de minste regen daarna. Kosten, een beetje elleboogvet en het voertuig dat goed gaat om een ​​beetje te herstellen (na te vragen, maar vaak verbranden ze het ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par chatelot16 » 01/09/16, 21:37

het probleem is dat iedereen te snel maaide, maaide voordat er zaad werd gemaakt ... een beetje dom, het zou voldoende zijn om een ​​klein deel van het veld niet te maaien om het volgende jaar het veld te kunnen zaaien en vergroten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Obamot » 01/09/16, 22:29

Ah natuurlijk, in dit geval ...
En je moet het gebied dat je hebt gespot goed kennen, om geen invasieve soorten te importeren!
http://ge.ch/nature/faune/especes-invasives

Een lijst, in mijn hoek:
http://www.vd.ch/themes/environnement/f ... hissantes/

http://www.bafu.admin.ch/biodiversitaet ... ml?lang=fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Forhorse » 01/09/16, 22:36

de basis "weide" is raaigras, zwenkgras, klaver.
Maar hoe dan ook, het zaad is altijd erg duur.
Zaad verzamelen van een bestaande weide betekent het risico nemen om onkruid te importeren: distel, rumex, postelein, enzovoort en het ergste.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Did67 » 02/09/16, 08:56

Al mijn gesprekspartners "vrezen" het "probleem" van zaden met hooi ...

Gebruik dus deze "eigenschap"! Je strooit een heel dun laagje hooi, dat snel zal ontbinden en je zaden zullen ontkiemen ... ik zal voor een paar handjes paarse klaver slingeren (verdedigt zich beter in grassen dan witte klaver, wat vooral ten goede komt aan plaatsen waar grassen vertrapt worden of te kort of te weinig water ...) [kijk op "lessemencesdupuy" die op gewicht verkopen, dus het is niet nodig om een ​​tas of een grote tas te kopen: http://www.semencesdupuy.com/fr/produit ... verts.html / zonder advertenties!]

Wees niet bang voor het "ongewenste":

a) denk na over "biodiversiteit"

b) ze zullen hoe dan ook komen: de "ongewenste" zijn omdat ze invasief zijn (anders zouden het "gewenste zeldzaamheden" zijn! Het is onderhoud en herhaald maaien dat een "voordeel" zal geven aan grassen "gemaakt voor" (begrazing) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par Did67 » 02/09/16, 09:00

Uh, je kunt het nog luier proberen!

Op dit moment, je doet niets andere dan om regelmatig de rotofil of de rolmes te passeren om de vaste planten, braamstruiken enz. die met de neus wijzen te onthoofden.

En ik wed een biertje (Bretons maar biologisch) dat de zaden er al zijn en dat ... het gras zich zal ontwikkelen (met inderdaad een paar andere eenjarigen die snel worden geëlimineerd door achtereenvolgens en dichtbij te maaien).

PS: Dit is wat ik doe voordat ik in een tuin verander ... Herhaaldelijk maaien = gras, ontworpen voor, overnemen! Het is basisfytosociologie (het gedrag van planten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Wat is er nodig om te zaaien om hooi te maken?




par chatelot16 » 02/09/16, 09:36

het geeft me een idee hoe ik de grasmaaier langs de kant van de weg of de rand van een niet gemaaid weiland moet passeren ... en de maaier verzamelt alle zaden

maar er is minstens 500m2 om te zaaien ... dus het doet wat werk, en uiteindelijk is het kopen van een zak zaad de eenvoudigste oplossing ... je moet kiezen tussen lui of gierig zijn

zaden kopen garandeert me dat ik geen onmogelijke planten importeer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 514-gasten