Voles, de jacht in 2021 is begonnen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par jardama » 27/08/21, 11:17

Ik gebruik de topcat-val; heel gemakkelijk in gebruik. Dezelfde observatie als Didier: in dezelfde galerij nam ik er 9! groot en groter en klein alsof het familie is. En dan na niets. Ik heb castor pellets in de gaten gedaan, ik weet niet of dat enig effect heeft...
Gewoon een mol die gepakt is. het had haar been gegrepen, arm ding, ik liet haar los, ze leefde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Did67 » 27/08/21, 11:42

De mol na "uitroeiing" van molratten?

[Dit zou mij ondersteunen in de hypothese dat molratten de galerijen van mollen hurken; eenmaal uitgeroeid, herwinnen mollen het bezit van hun territorium. Dus ik vang per ongeluk een mol. Jammer, maar een goed teken: de molratten zijn vertrokken of zitten in de val. Meer ongelukkig, ik ving een fret (of andere marterachtigen - ik identificeerde me niet). Ook hij was "geknepen" maar leefde nog. Pas op: toen ik hem losliet, probeerde hij me aan te vallen - eindelijk mijn hand]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Miao's
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 13/10/20, 19:02
x 11

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Miao's » 27/08/21, 14:20

De opening van de galerijen is ongetwijfeld een tweesnijdend zwaard. Hierdoor staat de deur open voor de vos maar ook voor de molratten die daardoor niet eens hoeven te graven om bij de galerij te komen. Op dit moment ziet mijn balans er vrij positief uit. Ik zeg "in de lucht" omdat het leven onder de grond gezien vanaf de oppervlakte erg ondoorzichtig is 8)

Klein vraagje: in een situatie waar de goede regenwormen wel aanwezig lijken te zijn maar niet zo talrijk als we zouden willen (te zure grond), is het verstandig om de mollen rond te laten lopen? Zodra de overvloed is verkregen, zeg ik niet, hun galerijen zijn een pluspunt, maar in de tussentijd...
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par jardama » 27/08/21, 20:45

Nee de mol, die zat niet op dezelfde plek.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Did67 » 27/08/21, 21:01

Mios schreef:De opening van de galerijen is ongetwijfeld een tweesnijdend zwaard. Hierdoor staat de deur open voor de vos maar ook voor de molratten die daardoor niet eens hoeven te graven om bij de galerij te komen. Op dit moment ziet mijn balans er vrij positief uit. Ik zeg "in de lucht" omdat het leven onder de grond gezien vanaf de oppervlakte erg ondoorzichtig is 8)


Dat denk ik niet: hun domein zijn de ondergrondse galerijen... Als ze uitgaan, is het om te snacken. Of appels oogsten. En dan terug naar beneden komen door het gat waar ze doorheen kwamen... Dus in het beste geval "bloot" het openen van de tunnels hen aan een ballade die fataal kan worden. In het ergste geval verandert het niets. Ze waren er al!

Ze lopen vaak vol (wat ze bij mij doen - aangezien ik meer "verkeer" heb dan vallen, en geduld om ze te plaatsen, ik open en kijk waar het volloopt: ik weet dan dat het daar actief is en ik zet een val ... Anders vertrek ik ...

Ter info, vanmiddag in een bouwmarkt, 2 Putange vallen + 1 sleutel voor €5,90.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Did67 » 27/08/21, 21:02

jardama schreef:Nee de mol, die zat niet op dezelfde plek.


OK.

Het is het risico. Omdat molshopen echt kunnen zijn - molshopen! In principe maakt de helling van de galerij het mogelijk om te bepalen - ik vind dat niet zo vanzelfsprekend als aangegeven op de diagrammen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Did67 » 27/08/21, 21:03

Mios schreef:Klein vraagje: in een situatie waar de goede regenwormen wel aanwezig lijken te zijn maar niet zo talrijk als we zouden willen (te zure grond), is het verstandig om de mollen rond te laten lopen? Zodra de overvloed is verkregen, zeg ik niet, hun galerijen zijn een pluspunt, maar in de tussentijd...


Ja, goede vraag... En waarschijnlijk geen eenduidig, eenvoudig antwoord!

Arbitrage moet worden gedaan!
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Biobomb » 27/08/21, 21:08

Did67 schreef:
Ter info, vanmiddag in een bouwmarkt, 2 Putange vallen + 1 sleutel voor €5,90.


Als het de sleutel is die tussen de kaken wordt gedraaid, is het geheel nul. De armen van de vallen kruisen elkaar gemakkelijk en zijn niet groot genoeg. Door een beetje te sleutelen slagen we erin om ze op de een of andere manier te gebruiken.
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par Biobomb » 27/08/21, 21:12

Did67 schreef:
Mios schreef:Klein vraagje: in een situatie waar de goede regenwormen wel aanwezig lijken te zijn maar niet zo talrijk als we zouden willen (te zure grond), is het verstandig om de mollen rond te laten lopen? Zodra de overvloed is verkregen, zeg ik niet, hun galerijen zijn een pluspunt, maar in de tussentijd...


Ja, goede vraag... En waarschijnlijk geen eenduidig, eenvoudig antwoord!

Arbitrage moet worden gedaan!

Het hangt af van het type vers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen




par GuyGadeboisTheBack » 28/08/21, 03:04

Biobombe schrijft:
Did67 schreef:
Mios schreef:Klein vraagje: in een situatie waar de goede regenwormen wel aanwezig lijken te zijn maar niet zo talrijk als we zouden willen (te zure grond), is het verstandig om de mollen rond te laten lopen? Zodra de overvloed is verkregen, zeg ik niet, hun galerijen zijn een pluspunt, maar in de tussentijd...


Ja, goede vraag... En waarschijnlijk geen eenduidig, eenvoudig antwoord!

Arbitrage moet worden gedaan!

Het hangt af van het type vers.

(Studie) In de maag van moedervlekken werden gevonden:

* Regenwormen - meer dan 90% van de inhoud, ze werden gevonden in alle gevangen dieren;
* Keverlarven - ongeveer 6% van de inhoud;
* Andere insecten, duizendpoten en schaaldieren (houtluizen) - ongeveer 3%;
*De resten van granen en zachte delen van planten, knollen en knollen - minder dan 1%.
https://bigbadmole.com/kroty/o-krotax/c ... -krot.html
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten