Vitaminen voor de winter 2021

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vitaminen winter 2021




par Janic » 06/02/22, 10:54

Eh ja. Tot 1956 konden kinderen in de kantine elke lunch tot een halve liter wijn, cider of bier drinken… en dat deden ze vrolijk! https://www.pariszigzag.fr/secret/histo ... het cafe
ja, vroeg alcoholisme om een ​​echte man te worden, in staat zijn om zijn twee liter Gévéor per dag en andere vergiften met slechts een paar druiven naar binnen te slikken. Ik heb dit geweten en meegemaakt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Vitaminen winter 2021




par Moindreffor » 06/02/22, 11:44

Janic schreef:
Eh ja. Tot 1956 konden kinderen in de kantine elke lunch tot een halve liter wijn, cider of bier drinken… en dat deden ze vrolijk! https://www.pariszigzag.fr/secret/histo ... het cafe
ja, vroeg alcoholisme om een ​​echte man te worden, in staat zijn om zijn twee liter Gévéor per dag en andere vergiften met slechts een paar druiven naar binnen te slikken. Ik heb dit geweten en meegemaakt!

en we zien echt waar het je heeft gebracht, we begrijpen nu alles
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Vitaminen winter 2021




par Doris » 09/02/22, 19:18

Biobombe schrijft:[

Niet ver van een 20aine, resultaat van een zaai van 2 keer 6 m.
Momenteel zijn we halverwege de oogst.
Ik zeg het nog een keer: het is echt geen rocket science om deze wortels te kweken en ze vervolgens te veranderen in andijvie, weg van het licht.

Ook van mijn kant kan ik deze cultuur alleen maar aanmoedigen, voor andijvieliefhebbers natuurlijk, en zelfs in het zuiden. Over een tijdje zal ik foto's plaatsen van andijvie, verkregen van wortels van de zaai in 2021, van de zaai van 2020, die nooit bloeide, toen ze in hun tweede jaar waren, en van wortels van de zaai van 2020, die bloeide in 2021. De derde categorie zal mijns inziens eerder andijvie geven, voor de anderen lijkt het beter, maar dat moet nog gezien worden. Le truc des endives dans le climat doux ou chaud, c'est qu'ils faut les mener quasiment comme une culture perpétuelle: selon les années on aura quelques racines prêtes à récolter à l'automne de la même année, et sinon il faut laisser doen. Ik zou Biobombe zeker nooit twintig emmers in hetzelfde jaar willen hebben, maar altijd genoeg om mezelf te trakteren. In 2022 begin ik binnenkort met zaaien, en aangezien deze groente uit het noorden zich hier heel goed gedraagt, wel, ik zal verdubbelen, de oppervlakte verdrievoudigen.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vitaminen winter 2021




par Did67 » 09/02/22, 19:30

Doris schreef:... van wortels van de zaailing van 2020, die nooit bloeide, hoewel ze in hun tweede jaar waren, ...


Dus, als ik het goed begrijp, gezaaid in 2020, groeide, je liet je in de grond in de winter van 2020/2021, dan groeiden ze gedurende het seizoen 2021, en je liet je in de grond in de winter van 2021/2022 ??? ?

Of heb je in het najaar geoogst en forceer je het nu?

[Je winter is misschien niet streng genoeg geweest en daarom is niet voldaan aan de "koude eis" die nodig is voor vernalisatie.
We hebben het hier over temperaturen onder de 15°C gedurende enkele weken: https://www.agrimaroc.net/2018/05/23/886/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Vitaminen winter 2021




par Doris » 09/02/22, 22:47

Did67 schreef:
Dus, als ik het goed begrijp, gezaaid in 2020, groeide, je liet je in de grond in de winter van 2020/2021, dan groeiden ze gedurende het seizoen 2021, en je liet je in de grond in de winter van 2021/2022 ??? ?


Ja, ik heb begin januari geoogst, dus herfst 2020 was allemaal klein, ik heb niet geoogst, herfst 2021 was goed, de grootte van mooie wortelen, maar ik was afwezig, of te druk op het werk of het regende te veel, en Ik heb heel laat geoogst. Daar moeten het twee weken zijn, dat ik ze gedwongen heb. En ik denk dat het te milde klimaat hier hun cyclus eigenlijk moet omkeren.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Vitaminen winter 2021




par Biobomb » 13/02/22, 00:05

DSC00934.JPG

Onze escaroles gedragen zich dit jaar veel beter in hun kader dan vorig jaar.
Gemixt met italiaans en rucola geven ze er winterse salades bovenop.
Ik zal binnenkort een tof maken van planten die laat zijn getransplanteerd en die zonder enige bescherming meerdere keren heel goed hebben weerstaan ​​​​tot - 7.

DSC00938.JPG
1 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Vitaminen winter 2021




par Biobomb » 19/02/22, 22:33

Winterradijs gezaaid eind september, makkelijk te kweken, Amerikaanse variëteit, niets te maken met de Easter Rosé behalve de kleur, vrij goed bestand tegen kou en hun salade

DSC00940.JPG

DSC00941.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vitaminen winter 2021




par Did67 » 21/02/22, 15:15

Biobombe schrijft:Winterradijs gezaaid eind september, makkelijk te kweken, Amerikaans ras,...


Het zou leuk zijn om de namen van de variëteiten te geven. In plaats van er een mysterie van te maken, kan ik het mis hebben, maar het klinkt alsof je het geheim wilt houden...

[Als dat het is, vind ik "concurrerende tuinieren" - de grootste hebben, de eerste hebben - als een van de symbolen van menselijke kleinheid. Wat mij betreft, ik deel mijn kennis, omdat ik heb ontdekt dat het me nooit heeft verarmd! Ik heb nog zoveel over en vaak, in de ruil, heb ik een beetje meer! Maar dat is slechts een mening]

Dit jaar had ik deze winter verschillende radijsjes, waaronder "beesten" roze radijsjes (Gaudry 2 geloof ik).
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Vitaminen winter 2021




par Biobomb » 26/02/22, 22:49

Did67 schreef:
Biobombe schrijft:Winterradijs gezaaid eind september, makkelijk te kweken, Amerikaans ras,...


Het zou leuk zijn om de namen van de variëteiten te geven. In plaats van er een mysterie van te maken, kan ik het mis hebben, maar het klinkt alsof je het geheim wilt houden...

[Als dat het is, vind ik "concurrerende tuinieren" - de grootste hebben, de eerste hebben - als een van de symbolen van menselijke kleinheid. Wat mij betreft, ik deel mijn kennis, omdat ik heb ontdekt dat het me nooit heeft verarmd! Ik heb nog zoveel over en vaak, in de ruil, heb ik een beetje meer! Maar dat is slechts een mening]


Meneer Helmstetter, u maakt weer een grapje. Ik accepteer niet dat ik besmeurd word door je giftige opmerkingen. Deze onthullen een gevestigde bipolariteit, althans voor mij. Dus sta me toe vitriool te gebruiken als antwoord op je braaksel.
Je twijfelt aan mijn sympathie en stelt mijn eer in twijfel. Heb ik hier niet wat kleur in gebracht forum eentonig wat schittert door de afwezigheid van clichés? En terecht: jij bent de hoofdverantwoordelijke omdat velen hier bang zijn voor je oordelen en je vaak ongepaste verbale hartstocht.

Ik ben me ervan bewust dat ik bij u en bij uw liefhebbers (smallerffor sprak erover) een beetje veel nervositeit heb veroorzaakt door de verspreiding van foto's die kunnen verrassen door hun realisme. De foto's van andere leden zijn zeldzaam omdat velen van hen, jouw methode kopiërend, erin slagen om alleen lilliputter-groenten te produceren. Ik ook, lang geleden heb ik dit meegemaakt. Geduld wierp uiteindelijk zijn vruchten af ​​ten koste van talrijke teeltproeven. Het was niet makkelijk. Ik stel hier dat het onmogelijk is om deze groenten op moeilijk terrein te verbouwen na een paar jaar luie teelt. Stop met het bedriegen van jullie wereld door ze valse illusies te geven.

Ik vertrek, mijnheer Helmstetter, dit forum alleen vanwege jou en je houding voor alles wat je niet bevalt en je stoort omdat het niet in overeenstemming is met je gedachte.
Meneer hoogleraar gammele groenten, vogelmuurproducent, molrattenkweker, man met een buitenproportioneel ego, onbetwiste voorvechter van onverdraagzaamheid en voormalig directeur van een agrarische middelbare school, geh'n gué schissa.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 447-gasten