Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 04/02/20, 22:04

GuyGadebois schreef:... gerommel...

U begrijpt niets van wat u wordt verteld en beschouwt het als een voorwendsel voor persoonlijke aanvallen.
We hebben altijd het gevoel dat je denkt dat je in een hanenwedstrijd zit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 04/02/20, 22:05

VetusLignum schreef:...
De auteur, die rond Bordeaux woont, hekelt voortdurend "de vernietiging van de natuur", in het bijzonder het malen van grasvelden, die zowel wilde planten als de insecten die erop leven, vernietigt.
Dit slijpen wordt waarschijnlijk gedaan omwille van de netheid.
...

Deze vermalingen zijn niet nieuw, terwijl de versnelling van het verdwijnen van insecten recent is. Dus zelfs als het bijdraagt ​​​​aan hun achteruitgang, is het zeker niet de belangrijkste reden, bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat er maar één is, het is zeker multifactorieel.
Wetenschappers geven de schuld aan de intensieve landbouw, maar de vraag is niet zo eenvoudig.
https://lactualite.com/sante-et-science ... -insectes/
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 04/02/20, 22:29

Exnihiloest schreef:Deze vermalingen zijn niet nieuw, terwijl de versnelling van het verdwijnen van insecten recent is. Dus zelfs als het bijdraagt ​​​​aan hun achteruitgang, is het zeker niet de belangrijkste reden, bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat er maar één is, het is zeker multifactorieel.
Wetenschappers geven de schuld aan de intensieve landbouw, maar de vraag is niet zo eenvoudig.
https://lactualite.com/sante-et-science ... -insecten/


In het verleden werd bermonderhoud handmatig gedaan door wegwerkers; en ze hadden niet de reputatie zich tot het uiterste in te spannen.
http://leblogdeminizup.eklablog.com/his ... -a92330631

Maar gedurende 20 of 30 jaar kwamen de maaiers; en ik heb zelf een duizelingwekkende daling van de biodiversiteit gezien.
https://www.tela-botanica.org/2008/02/article2182/
https://www.letelegramme.fr/local/canal ... 987248.php

Maar 30 jaar geleden behandelden boeren genereus en vermoedden ze niet eens de schadelijkheid van de gebruikte producten (nu hebben ze kanker gezien en zijn ze voorzichtig).
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 11/02/20, 21:33

izentrop schreef:
VetusLignum schreef: in Frankrijk hebben we lokale autoriteiten die niet lijken te weten wat ze met hun geld moeten doen.
Ben je in frankrijk Ik dacht dat ik begreep dat je in een land was dat echt geïrriteerd is door de brexit die eraan wordt opgelegd?


Hier zijn het de hommels die verdwijnen. Vlinders, we praten er niet eens meer over...

We blijven de natuur opruimen, zodat we veel grasland en parken hebben zonder paardebloemen of klaver of andere wilde bloemen en de hommels sterven van de honger.
https://www.independent.ie/irish-news/h ... 37384.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par GuyGadebois » 11/02/20, 22:45

VetusLignum schreef:Hier zijn het de hommels die verdwijnen. Vlinders, we praten er niet eens meer over...

Denk je dat Tryphon iets te verslaan is? Een man die daar antwoord op geeft* deze kwestie heeft niets om over te praten, de levenden. Zijn probleem zijn de greens die in de weg staan ​​van wat hij "vooruitgang" noemt.

*
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par izentrop » 11/02/20, 22:56

VetusLignum schreef:Hier zijn het de hommels die verdwijnen. Vlinders, we praten er niet eens meer over...
We blijven de natuur opruimen, zodat we veel grasland en parken hebben zonder paardebloemen of klaver of andere wilde bloemen en de hommels sterven van de honger.
Oké, je bevestigt me ;)
"Wat er met onze hommels gebeurt, is een enorm probleem. Honger doodt ze. Ze verhongeren letterlijk", zei ze.

"Ze komen in februari en maart uit hun winterslaap en hebben nectar van bloeiende planten nodig om zichzelf te voeden, maar door de manier waarop we het landschap nu beheren, zijn er niet genoeg bloemen.

«We gaan door met het opruimen van de natuur, dus we hebben genoeg weilanden en parken zonder paardenbloemen, klaver of andere wilde bloemen en hommels verhongeren.
In Frankrijk moet het nauwelijks beter zijn voor hommels, gezien de gretigheid van mensen om op hun tractormaaier te stappen en deze ongezonde behoefte aan reinheid, gedreven door consumentisme...

Steeds meer esthetiek leidt tot steeds meer vernietiging van de natuur. Als ook wij honger lijden, is het te laat. :(
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par izentrop » 23/10/20, 22:46

Die heb ik hier gezet.
Hij vertegenwoordigt een verantwoordelijke jeugd die weet waar hij het over heeft en wensen voor zijn toekomst:
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Moindreffor » 24/10/20, 13:12

zeer mooie toespraak, zeer goede observatie, maar altijd met een wreed gebrek aan oplossingen
ja veranderen om naar wat te gaan? hij praat met ons over de oude toespraken van wetenschappers die verjongd moeten worden, en hij geeft ons de oude oplossingen...

als het genoeg was om te stoppen met het eten van vlees om de wereld te redden, zou het bekend zijn...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par izentrop » 25/10/20, 02:40

Ja, Moindreffor is niet gemakkelijk, maar als iedereen die een groot gazon onderhoudt, zoals hij, een ruimte voor biodiversiteit met een watermassa zou creëren, zou dat al een grote stap zijn.
En ook minder verspilde olie, minder CO2 die vrijkomt.

Ik doe dit thuis al, met slechts één maaibeurt per jaar om braamstruiken en invasieve planten met doornen te beperken, een paar grote bomen begroeid met klimop...
Nog geen vijver, gepland maar ook niet makkelijk op te zetten. : Wink:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Moindreffor » 25/10/20, 12:31

Ik ken deze jongeman niet, maar hij lijkt me niet uit een kansarm milieu te komen, zijn vijver is niet de vijver van de gemiddelde man en ik hoop dat je hem zo ruim kunt maken, dus van een bobosfeer

dus helaas abonneer ik me niet op dit soort video's, hoewel de observatie redelijk nauwkeurig is, mijn haren er overeind van gaan staan, het geeft veel lessen en ik denk dat het totaal contraproductief is, de jongere die wil opleggen aan de oud, hij verzet zich in plaats van zich te verzamelen, het is helaas natuurlijk, want het is een tiener die zich in deze periode van zijn leven tegenover zijn ouderen plaatst, het is wat al deze beweging van de jeugd weegt, later wanneer hij een weinig wijsheid hij kan zijn fout begrijpen en zijn methode veranderen, maar blijkbaar houden de ecologen van vandaag door onder elkaar te leven alleen maar deze gemoedstoestand voort en we zien de gevolgen voor onze nieuwe groene burgemeesters en hun ideeën die niet passen bij onze realiteit
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten