Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 03/02/20, 23:14

Exnihiloest schreef:
VetusLignum schreef:Een video waarin een "vernietiger van de natuur" ons met pedagogiek uitlegt waarom hij doet wat hij doet ...


Let op de aanwezigheid van hooibalen waarvan niemand lijkt te weten wat te doen ...

"Waarom doe je dit, dat hoef je niet te doen ..."
Het is echt de inquisitie!
En de productie van zijn camcorder of smartphone, voor deze inquisitor op een kruistocht, schatte hij de ecologische impact ervan?
Het is verschrikkelijk deze onverdraagzaamheid, het is eng. Moe van deze gevers, gevoed door boeren, en op wie ze spugen.


De auteur van deze video's heeft inderdaad een chagrijnige kant die onaangenaam kan zijn, maar ik deel zijn protest dat wildernisgebieden te veel voor niets worden gekapt, waardoor de leefgebieden van meerdere insecten worden vernietigd, waarvan de grootste slachtoffers vlinders zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 03/02/20, 23:19

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:"Waarom doe je dit, dat hoef je niet te doen ..."
Het is echt de inquisitie!
En de productie van zijn camcorder of smartphone, voor deze inquisitor op een kruistocht, schatte hij de ecologische impact ervan?
Het is verschrikkelijk deze onverdraagzaamheid, het is eng. Moe van deze gevers, gevoed door boeren, en op wie ze spugen.

Ahahahahaha !!!! Ik hou van je humor getint met ironie ... : Roll:


Gevonden in de reacties van deze video:
"kerel... je bent borderline agressief! Neen! je bent agressief!! je hebt geluk dat de boer je er geen geeft!! wees leerzamer als je wilt uitleggen dat ze ongelijk hebben! want daar is de hoorn jij coco!!"
Er zijn nog steeds mensen met gezond verstand tegen de fundamentalisten van het milieubewustzijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 03/02/20, 23:23

VetusLignum schreef:...
De auteur van deze video's heeft inderdaad een chagrijnige kant die onaangenaam kan zijn, maar ik deel zijn protest dat wildernisgebieden te veel voor niets worden gekapt, waardoor de leefgebieden van meerdere insecten worden vernietigd, waarvan de grootste slachtoffers vlinders zijn.


Wat weet jij? Is biologie jouw vakgebied?

Een commentaar op de video spreekt anders dan het jouwe:
"Kom 20 dagen later terug op een geplet perceel, je zult zien door de plantenresten op te tillen, dat dit het biologische leven van de bodem enorm bevordert (regenwormen, kevers, micro-organismen etc.)"
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par GuyGadebois » 03/02/20, 23:28

Exnihiloest schreef:Gevonden in de reacties van deze video:
"kerel... je bent borderline agressief! Neen! je bent agressief!! je hebt geluk dat de boer je er geen geeft!! wees leerzamer als je wilt uitleggen dat ze ongelijk hebben! want daar is de hoorn jij coco!!"
Er zijn nog steeds mensen met gezond verstand tegen de fundamentalisten van het milieubewustzijn.

Gevonden in de reacties van deze video:
"De wereld zit vol met zulke arme dwazen, hij weet niet eens waarom hij alles scheert, arme natuur, het doet me pijn als ik dat zie en de 2e is niet beter. deze oude zijn te koppig. Heel erg bedankt geweldig klein verslag".
Zoals wat zijn er mensen met gezond verstand tegen de blinde vernietigers van de natuur.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par jean.caissepas » 04/02/20, 12:05

Er zijn bepaalde redenen voor deze "schoonmaak" die stadsbewoners of "nieuwe plattelandsbewoners" niet noodzakelijkerwijs door de hoofden komen (persoonlijk ben ik de zoon van een boer):
- Aanzienlijke brandrisico's in de zomer als het gras droog is (vooral in de buurt van een gebouw). Als het droge gras wordt gemaaid, blijft het risico op brand bestaan,
- Het risico op tekenbesmetting als je dieren (honden, katten) hebt als ze gewend zijn om in deze wei te lopen

Uiteindelijk is het verlaten van een natuurlijke ruimte geen culturele gewoonte van boeren, omdat boeren vaak denken dat insecten schadelijk zijn voor hun oogst.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 04/02/20, 21:45

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Gevonden in de reacties van deze video:
"kerel... je bent borderline agressief! Neen! je bent agressief!! je hebt geluk dat de boer je er geen geeft!! wees leerzamer als je wilt uitleggen dat ze ongelijk hebben! want daar is de hoorn jij coco!!"
Er zijn nog steeds mensen met gezond verstand tegen de fundamentalisten van het milieubewustzijn.

Gevonden in de reacties van deze video:
"De wereld zit vol met zulke arme dwazen, hij weet niet eens waarom hij alles scheert, arme natuur, het doet me pijn als ik dat zie en de 2e is niet beter. deze oude zijn te koppig. Heel erg bedankt geweldig klein verslag".
Zoals wat zijn er mensen met gezond verstand tegen de blinde vernietigers van de natuur.

Ziezo, voor een keer heb je alles begrepen en ben je in je element:
deze video en de commentaren zijn slechts weergaven van meningen, dus zonder enige bewijskracht in termen van ecologie.
Zoals inspecteur Harry zei: "Meningen zijn als klootzakken, iedereen heeft er een".

Het is niet met dit soort video's van een wraakzuchtige geobsedeerd door milieubewustzijn dat we iets nuttigs leren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par GuyGadebois » 04/02/20, 21:47

Exnihiloest schreef:Ziezo, voor een keer heb je alles begrepen en ben je in je element:
deze video en de commentaren zijn slechts weergaven van meningen, dus zonder enige bewijskracht in termen van ecologie.

Het is niet met dit soort video's van een wraakzuchtige geobsedeerd door milieubewustzijn dat we iets nuttigs leren.


Ik was het niet die het antwoord van een clown gebruikte om ruzie te maken, jij was het. Het is goed om je bedrog te erkennen. Nog een.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 04/02/20, 21:51

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Ziezo, voor een keer heb je alles begrepen en ben je in je element:
deze video en de commentaren zijn slechts weergaven van meningen, dus zonder enige bewijskracht in termen van ecologie.

Het is niet met dit soort video's van een wraakzuchtige geobsedeerd door milieubewustzijn dat we iets nuttigs leren.


Ik was het niet die het antwoord van een clown gebruikte om ruzie te maken, jij was het.


Maar als, lees je quote hierboven! : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par GuyGadebois » 04/02/20, 21:53

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Ziezo, voor een keer heb je alles begrepen en ben je in je element:
deze video en de commentaren zijn slechts weergaven van meningen, dus zonder enige bewijskracht in termen van ecologie.

Het is niet met dit soort video's van een wraakzuchtige geobsedeerd door milieubewustzijn dat we iets nuttigs leren.


Ik was het niet die het antwoord van een clown gebruikte om ruzie te maken, jij was het.


Maar als, lees je quote hierboven! : Roll:

En ja, als reactie op:

Exnihiloest schreef:
Gevonden in de reacties van deze video:

"man... je bent op het randje van agressief! nee! je bent agressief!! je hebt geluk dat de boer je er geen geeft!! wees meer een leraar als je wilt uitleggen dat ze ongelijk hebben! want daar is de guignol, jij bent het coco!!"
Er zijn nog steeds mensen met gezond verstand tegen de fundamentalisten van het milieubewustzijn.

Je zinkt jezelf Tryphon, het is verrukkelijk!
Ik citeer: "deze video en de commentaren zijn slechts weergaven van meningen, dus zonder enige bewijskracht in termen van ecologie". En jij bent erbij!!!
Freewheelen Tryphon.JPG
Freewheelen tryphon.JPG (20.78 KiB) 4246 keer bekeken
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Exnihiloest » 04/02/20, 22:00

.
Dernière édition par Exnihiloest de 04 / 02 / 20, 22: 06, 2 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 398-gasten