Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par izentrop » 25/10/20, 18:17

Moindreffor schreef:het laat mijn haar opvallen
Op dit punt?
De jongen is niet meerderjarig, dus hij had de hulp van zijn moeder, maar hij zou niet langer tevreden zijn met videogames van zijn leeftijd. En dan is de vijver, gezien de afbeelding, misschien wel 3 m breed, het is binnen het bereik van elke gemiddelde Fransman die tot het terrein is toegetreden.

Persoonlijk heb ik nooit veel meer verdiend dan het "minimumloon", met degradatie naarmate de ontslagen vorderen.
Ik kocht mijn eerste huis voor 12000 frank in de jaren 80. Slechts één waterpunt, de toiletten buiten. Ik heb alles opnieuw gedaan in mijn vrije tijd. sindsdien moest ik het veranderen vanwege een gesloten erfdienstbaarheid. Ik ben opnieuw begonnen sinds 2004, groter. dit jaar reparatie van de laatste kamers: keuken en entree. Ik kan even uitblazen en overwegen om een ​​vijver te graven.

Ik overdrijf, ik heb ook veel uitgesteld : Wink:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Moindreffor » 26/10/20, 11:06

izentrop schreef:
Moindreffor schreef:het laat mijn haar opvallen
Op dit punt?
Ik wreef over te veel tieners die dachten dat ze meer wisten dan de ouderen en die wilden opleggen, ik werd uiteindelijk allergisch
De jongen is niet meerderjarig, dus hij had de hulp van zijn moeder, maar hij zou niet langer tevreden zijn met videogames van zijn leeftijd.
Dat irriteert mij ook, de ouders die hun kind naar voren duwen om op het Greta-effect te surfen
En dan is de vijver, op de afbeelding te zien, misschien wel 3 meter breed, het is binnen het bereik van elke gemiddelde Fransman die tot het terrein is toegetreden. de vijver lijkt mij wat groter en het land mag ook niet te bescheiden zijn, maar het is waar dat een vijver niet als een karperbak is, normaal is er geen filtratie en onderhoudssysteem

Persoonlijk heb ik nooit veel meer verdiend dan het "minimumloon", met degradatie naarmate de ontslagen vorderen.
Ik kocht mijn eerste huis voor 12000 frank in de jaren 80. Slechts één waterpunt, de toiletten buiten. Ik heb alles opnieuw gedaan in mijn vrije tijd. sindsdien moest ik het veranderen vanwege een gesloten erfdienstbaarheid. Ik ben opnieuw begonnen sinds 2004, groter. dit jaar reparatie van de laatste kamers: keuken en entree. Ik kan even uitblazen en overwegen om een ​​vijver te graven.
ja mijn vader deed hetzelfde, hij renoveerde 2 huizen voordat hij een laatste kon bouwen, het is een manier om toegang te krijgen tot het pand, maar het vereist moed en wil en vooral om jezelf bepaalde vrijetijdsactiviteiten te ontzeggen , goed daarna, want Didier zou zeggen dat het de sportschool vermijdt : Mrgreen:
Ik overdrijf, ik heb ook veel uitgesteld : Wink:

je moet jezelf niet van tijd tot tijd laten verslappen, je moet ook weten hoe je op je gemak kunt zijn
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 25/12/20, 01:57

Mooie bloemen langs de weg in Zwitserland:
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 08/02/22, 00:40

Zeer interessante video, voor een landschapsarchitectuur gebaseerd op observatie, luiheid en respect voor de natuur.

0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Rajqawee » 08/02/22, 09:24

Ik zal goed opletten. Aan de ene kant omdat het zelfs voor een individu nuttig kan zijn en aan de andere kant omdat het deel uitmaakt van de beroepen waar ik van plan ben mezelf te bekeren (tuinier).... gras! Bedankt voor dit bericht!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Macro » 08/02/22, 10:11

Persoonlijk... teken ik aan het einde van de week de aankoop van 1500m² grond grenzend aan mijn eigendom omdat de huidige eigenaren ze meer dan 20 jaar in de meest totale verlatenheid hadden achtergelaten, de helft was in een moestuin plus enkele wijnstokken. in boomgaarden (kersenbomen, bosbessenappelbomen, enz.)

eiken zijn gegroeid in de moestuin, de doornen bedekken de fruitbomen die zijn gebarsten twee lauweren met saus zijn enorm geworden en we groeien weer uit de voeten... Kortom, een prachtige plek van biodiversiteit... Die ik zal worden verplicht naar de slijper en stronkenverwijderaar gaan als ik ze wil rehabiliteren in een boomgaard en moestuin
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Rajqawee » 08/02/22, 12:03

Macro schreef:Persoonlijk... teken ik aan het einde van de week de aankoop van 1500m² grond grenzend aan mijn eigendom omdat de huidige eigenaren ze meer dan 20 jaar in de meest totale verlatenheid hadden achtergelaten, de helft was in een moestuin plus enkele wijnstokken. in boomgaarden (kersenbomen, bosbessenappelbomen, enz.)

eiken zijn gegroeid in de moestuin, de doornen bedekken de fruitbomen die zijn gebarsten twee lauweren met saus zijn enorm geworden en we groeien weer uit de voeten... Kortom, een prachtige plek van biodiversiteit... Die ik zal worden verplicht naar de slijper en stronkenverwijderaar gaan als ik ze wil rehabiliteren in een boomgaard en moestuin


Nou, je hoeft niet per se het hele ding kapot te maken. 1500m², dat is ruimte genoeg! Voor de moestuin kan een beetje schaduw soms welkom zijn, afhankelijk van het klimaat... natuurlijk moet je ook het compromis vinden dat bij je past.
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par VetusLignum » 08/02/22, 13:36

Macro schreef:Persoonlijk... teken ik aan het einde van de week de aankoop van 1500m² grond grenzend aan mijn eigendom omdat de huidige eigenaren ze meer dan 20 jaar in de meest totale verlatenheid hadden achtergelaten, de helft was in een moestuin plus enkele wijnstokken. in boomgaarden (kersenbomen, bosbessenappelbomen, enz.)

eiken zijn gegroeid in de moestuin, de doornen bedekken de fruitbomen die zijn gebarsten twee lauweren met saus zijn enorm geworden en we groeien weer uit de voeten... Kortom, een prachtige plek van biodiversiteit... Die ik zal worden verplicht naar de slijper en stronkenverwijderaar gaan als ik ze wil rehabiliteren in een boomgaard en moestuin

Niet per se.
Het is beter om te observeren wat daar gebeurt en wat planten / bomen achter te laten die van belang kunnen zijn.
En ook om wat wilde gebieden achter te laten voor biodiversiteit (rijk aan hulpinsecten voor uw gewassen).
En aangezien uw land niet te groot is, kunt u proberen het werk met handgereedschap te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par Macro » 08/02/22, 13:44

Ik heb momenteel niet de fysieke capaciteit om dit handmatig aan te pakken... Het zal dus gemechaniseerd opruimen zijn en zeker gedaan door een agrarisch werkbedrijf...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Vernietiging van de biodiversiteit omwille van reinheid




par GuyGadeboisTheBack » 08/02/22, 13:47

Macro schreef:Ik heb momenteel niet de fysieke mogelijkheid om dit handmatig te verwerken....

Tuinkabouters inhuren... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten