Radioactieve meststoffen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Radioactieve meststoffen?




par Christophe » 05/09/08, 11:48

Een vorig artikel informeerde ons over het schandaal van de aanwezigheid van een radioactief element, 210Po, in tabak.

Dit radioactieve element komt volgens Le Figaro eigenlijk uit fosfaatmeststoffen gewonnen uit apatietmijnen, een rots die radium en polonium bevat.
Deze producten zijn ook de synthetische meststoffen die gewoonlijk in de conventionele landbouw worden gebruikt.

Deze ontdekking van tabaksfabrikanten is al tientallen jaren verborgen voor het grote publiek om de belangen van hun industrie te beschermen.
Het betreft echter ook de hele landbouw en ook ons ​​voedsel!

De informatie is enorm en is nog maar net uit.
Als een gevaarlijk radioactief element aanwezig is in tabaksgewassen met een snelheid van 0,01 becquerel per gram tabak, en wat al in 1960 bekend was bij tabaksproducenten zoals Philip Morris, andere landbouwgewassen die ook meststoffen gebruiken fosfaten bevatten ook dit radioactieve element.
Het lijkt er ook op dat de tabaksindustrie in 1997 loog door te verklaren dat ze niet wist dat polonium in de tabaksbladeren zat, terwijl deze waarschijnlijk tientallen jaren op de hoogte was!

Industriële fosfaatmeststoffen zijn synthetische meststoffen die worden geproduceerd door de reactie van een zuur met een erts.
Ze worden vaak gebruikt in de landbouw, maar verboden in de biologische landbouw.
De plant absorbeert fosfaat en andere elementen die nodig zijn voor de groei door de wortels.
Het radioactieve polonium dat zich in de grond afzet, wordt dus door de plant opgenomen en wordt vervolgens in het plantenweefsel zelf gevonden.

Volgens het Canadese ministerie van Landbouw wordt fosfaat in de landbouw gebruikt omdat fosfor nodig is voor de proliferatie van wortels en de vroege rijping van fruit, vooral granen.
Zaden en vruchten bevatten ook grote hoeveelheden fosfor.
Het is meer dan duidelijk dat, als tabak is besmet met radioactief polonium als gevolg van het gebruik van fosfaat, het hele dieet van de conventionele landbouw ook en aanzienlijk is.

Volgens een document uit 1970 gaf Philip Morris aan dat het gebruik van een oplosmiddel om de tabaksbladeren te reinigen de hoeveelheid polonium in de tabaksbladeren slechts met 10 tot 40% zou verminderen.

Het volstaat te zeggen dat, zelfs bij het wassen van groenten die conventioneel worden verbouwd, ze ook een aanzienlijke hoeveelheid van dit gevaarlijke radioactieve element bevatten.


Per e-mail ontvangen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 12:09

Hoe meer we zoeken, hoe meer we ons realiseren dat we in de problemen zijn!
Het is soms ontmoedigend! : Cry:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 05/09/08, 12:13

Hallo,
Dit is precies wat ik aangaf over de futura-wetenschappen, opnieuw bagatelliseren ze de mogelijkheid door alleen te praten over "stof afgezet op het gebladerte" en lijken niet te geloven in de mogelijkheid dat alle planten die worden gekweekt in het gebruik van synthetische meststoffen kunnen worden besmet met oplosbare zouten van polonium.

Lang leve biologisch! : Mrgreen:

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 12:16

Bibiphoque schreef:Hallo,
Dit is precies wat ik aangaf over de futura-wetenschappen, opnieuw bagatelliseren ze de mogelijkheid door alleen te praten over "stof afgezet op het gebladerte" en lijken niet te geloven in de mogelijkheid dat alle planten die worden gekweekt in het gebruik van synthetische meststoffen kunnen worden besmet met oplosbare zouten van polonium.

Lang leve biologisch! : Mrgreen:

@+


Ze nemen mensen voor de gek!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/09/08, 12:19

Christophe schreef:
....
Als een gevaarlijk radioactief element aanwezig is in tabaksgewassen als gevolg van 0,01 becquerel per gram tabak, ...
0,01 Bequerel per gram, dit komt overeen met de gemiddelde radioactiviteit van zeewater en ongeveer een tiende van de gemiddelde radioactiviteit van het menselijk lichaam.

Er moet iets anders worden gevonden om mensen aan te moedigen te stoppen met roken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 12:29

Leo Maximus schreef:0,01 Bequerel per gram, dit komt overeen met de gemiddelde radioactiviteit van zeewater en ongeveer een tiende van de gemiddelde radioactiviteit van het menselijk lichaam.

Er moet iets anders worden gevonden om mensen aan te moedigen te stoppen met roken!


Het is mogelijk, maar hoe zit het met de concentratie in groenten en fruit die met dezelfde producten worden vetgemest?

Tabak ondergaat veel behandelingen voordat het in sigaretten terechtkomt. Ik neem aan dat de concentraties die aan ons worden meegedeeld, die zijn in kant-en-klare tabak. Dit betekent dat het meerdere wasbeurten heeft ondergaan en dat het is "gekleed" met maar liefst 600 verschillende toevoegingen.
Dit kan ons daarom doen veronderstellen dat de concentraties werden verzwakt door de verschillende behandelingen.

Groenten en fruit worden niet zoveel behandeld als tabak. Men zou daarom verwachten veel hogere concentraties radioactieve elementen waar te nemen dan in tabak.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/09/08, 12:33

Een leerzame link: http://lpsc.in2p3.fr/gpr/french/RadioOr ... ndeur.html

Het is het gebruik van fosfaatmeststoffen die verantwoordelijk is voor deze radioactiviteit.

Lang leve biologisch!
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 05/09/08, 13:19

Hallo,
Het probleem met polonium is dat het type straling dat wordt uitgezonden niet wordt gedetecteerd door een "normale" geyteller, je hebt er een nodig met een micavenster.
Het heeft dus geen zin om met uw toonbank door uw favoriete winkel te lopen als het niet dit precieze model is, u zou niets anders zien dan het bange hoofd van de personeelsmanager en klanten : Mrgreen: : Mrgreen: (het is een klap om te doen, dat !! stel je de grap voor !!)

http://forums.futura-sciences.com/post1866376.html

http://forums.futura-sciences.com/thread243561.html

@+
Dernière édition par Bibiphoque de 05 / 09 / 08, 13: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/09/08, 13:24

Dank u voor de koppeling

De radioactiviteit van een lichaam (we spreken ook van radioactieve activiteit) wordt gemeten in Becquerel (Bq); deze eenheid is heel natuurlijk omdat 1 Bq overeenkomt met een desintegratie per seconde, maar 1 Bq is echt heel klein. In het verleden gebruikten we de Curie (Ci): 1 Ci komt overeen met de radioactiviteit van een gram radium of 37 miljard desintegraties per seconde (de curie is een enorme eenheid en we gebruikten over het algemeen de micro-curie (1 $ \ mu $ Ci = 3.7 x 104 Bq).


Nu lees ik dit:

Als een gevaarlijk radioactief element aanwezig is in tabaksculturen met een snelheid van 0,01 becquerel per gram tabak ... Blablabla en laat me je onzin vertellen!


Ofwel 10 Bq per kg ... of minder dan de NATUURLIJKE radioactiviteit van een MAN !!

[quote] 1 man (70kg) 7000 Bq (waarvan ~ 4500 Bq vanwege botpotatium 40, de rest is te wijten aan koolstof 14)
1 kg koffie 1000 Bq / quote]

Ik vermoedde dat het nep was deze mailing ... Sorry dat ik de grootteorden niet heb gecontroleerd ...

Meer ecologen die terug naar school zouden moeten gaan ...

Ik stel voor om te vergrendelen?
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 05/09/08, 13:30

Hallo,
Het hangt af van het type radioactiviteit, niet alle zijn gelijk!
(Ik heb de "futura" -links toegevoegd in mijn vorige bericht)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 517 gasten