Radioactieve meststoffen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/09/08, 13:12

Bibiphoque schreef:
Houthakker schreef:Behalve dat de wijn heeft zelfs indien sommige gunstige effecten, tabak geen!

Hallo,

Dus daar is het:

http://www.plantes-bienfaits.com/tabac.php

@+ : Mrgreen:
Nou... ik lees niets over de voordelen (echt of verondersteld) van pulmonale inhalatietabak...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/09/08, 13:22

Bibiphoque schreef:
Leo Maximus schreef:De grafiek op de volgende pagina geeft de vervalketen van uranium weer zoals die in de natuur voorkomt:
http://www.ccnr.org/decay_U238_f.html
Polonium is niet detecteerbaar door een geigerteller omdat de buis niet gevoelig is voor alfadeeltjes
: Lol:

Hallo,
Ja, het is detecteerbaar, als het een mica-vensterteller is.
@+

Niet alle ZP1400-buizen (RTC-referentie) en verschillende andere hebben een mica-venster, maar detecteren geen alfadeeltjes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/09/08, 13:27

jonule schreef:to be + expliciet Woodcutter (ja ik geef toe dat het een kortere weg is, maar daarna word ik belast met moeite ... ;-): [...]
Ja, de kunst om het essentiële in een paar woorden te zeggen is een moeilijke kunst...

Voor het bloed, kein-probleem, beheers ik, maar daarna zie ik niet:
jonule schreef:[...] voor die van de ophoping van zware metalen, het is bekend en vastgesteld dacht ik, ze hopen zich op in het lichaam, omdat ze niet bedoeld zijn om ze te elimineren, en de punten zijn onder andere de hersenen, het hart.[. ..]
Het belangrijkste orgaan voor het ontgiften van bloed is de lever. Voor ophoping in de hersenen en het hart, nog nooit van gehoord.

jonule schreef:dan voor wat van generatie op generatie wordt overgedragen: de bestraling van deze deeltjes veroorzaakt een transmutatie van het DNA, wat leidt tot kanker bijvoorbeeld door uitzaaiing (wat ik vermoed door ophoping van dit vuil juist maar het is een persoonlijke hypothese): als je kijk naar alfastraling (zeer informatief op internet), je zult zien dat het genetische mutaties produceert, die overdraagbaar zijn, zoals elk genetisch erfgoed!
Mutaties, om te worden doorgegeven aan de volgende generatie, moeten cellen beïnvloeden die worden overgedragen...
Maar als mijn bio-herinneringen goed zijn, zijn de geslachtscellen de enige cellen die aan hun nageslacht worden doorgegeven. Zoals ik me herinner, zijn ze niet afgeleid van hart- of hersencellijnen!
Bovendien heeft een mutatie die zo'n verstoring veroorzaakt dat kanker ontstaat nog altijd veel minder kans om overgedragen te worden dan een mutatie die een voordeel oplevert.
En tot slot is het nog steeds nodig dat op het moment van het paren van de chromosomen de mutatie niet zo belangrijk is, anders is deze paring niet mogelijk omdat het niet-gemuteerde chromosoom het gemuteerde chromosoom niet kan ontmoeten (Houlà, c' dit is alles oud!)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/09/08, 13:30

Gregconstruct schreef:
Leo Maximus schreef:NB: Ik heb thuis een kleine verzameling uraniumerts, Autunite, Betafite, Pitchblende, Uraninite en anderen... dus ik heb ook Polonium 210. : Lol:


Ben je fluo 's nachts?

: Lol: Nee, het licht 's nachts niet op, maar wordt lichtgevend met een blacklight-lamp.

Ik heb mijn verzameling uit mijn verblijf verwijderd omdat dit een zeer slecht effect heeft op de gasten : Lol: .

Met mijn verzamelmonsters moet ik -minstens- 50 gram natuurlijk uranium hebben, dus we moeten kunnen berekenen hoeveel polonium 218, 214 en 210 er in mijn huis is : Lol: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/09/08, 13:34

Leo Maximus schreef:: Lol: Nee, het licht 's nachts niet op, maar wordt lichtgevend met een blacklight-lamp.

Ik heb mijn verzameling uit mijn verblijf verwijderd omdat dit een zeer slecht effect heeft op de gasten : Lol: .

Met mijn verzamelmonsters moet ik -minstens- 50 gram natuurlijk uranium hebben, dus we moeten kunnen berekenen hoeveel polonium 218, 214 en 210 er in mijn huis is : Lol: .


Heck, ik hoopte dat je net als Omer Simpson was... : Mrgreen:

Voor het zwarte licht wist ik het al.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 10/09/08, 13:38

Hallo,
Leuk als product:
"Polonium wordt gekenmerkt als gif door (1) een radioactiviteit te hebben die 10,000,000,000 keer sterker is dan die van uranium 238, (2) voornamelijk alfa-verval te ondergaan, en (3) het feit dat alfa-straling een extreem lage doorlaatbaarheid door het menselijk lichaam heeft. Polonium 210 wordt echter in een extreem lage hoeveelheid aangetroffen in de sigarettenrook."
Extrait de:
http://sciencelinks.jp/j-east/article/2 ... 076257.php

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/09/08, 13:41

Op Ebay vindt u monsters van uraniumerts voor verzamelaars:

Autuniet, zeer mooie gele kristallen van uraniumfosfaat:

http://cgi.ebay.fr/AIR-S28-GRANDE-PIECE ... 286.c0.m14

Uraniniet, bijna uraniumoxide, indrukwekkend door zijn hoge dichtheid.

http://shop.ebay.fr/items/_W0QQ_fromZR4 ... m270.l1313
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 10/09/08, 13:42

Leo Maximus schreef:
Bibiphoque schreef:
Leo Maximus schreef:De grafiek op de volgende pagina geeft de vervalketen van uranium weer zoals die in de natuur voorkomt:
http://www.ccnr.org/decay_U238_f.html
Polonium is niet detecteerbaar door een geigerteller omdat de buis niet gevoelig is voor alfadeeltjes
: Lol:

Hallo,
Ja, het is detecteerbaar, als het een mica-vensterteller is.
@+

Niet alle ZP1400-buizen (RTC-referentie) en verschillende andere hebben een mica-venster, maar detecteren geen alfadeeltjes.


Hallo,
Ik vergat het woord "prima"
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten