Radioactieve meststoffen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 09/09/08, 19:22

jonule schreef:kortom kunstmest, tabak, rook, radionucliden, deeltjes: we leven omdat we ademen!
de longen maken filters, als ze verstopt zitten doet dat pijn.


Augustus gewoon!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/09/08, 21:49

Christophe schreef:[...] omdat tabak net zo radioactief is als een mens... het is belachelijk...

Deze mailing is bedwelmend ... allemaal omdat mensen het verschil niet kunnen zien tussen 1 en 1 ...
Herlees het bericht van Bibiphoque net boven het uwe en u zult begrijpen... Radiocactiviteit in het hart van het lichaam kan inderdaad effecten hebben.

jonule schreef:[...], en alle deeltjes fijner dan de micron gaan rechtstreeks in het bloed ... ze zijn vgetransporteerd en worden opgehoopt zoals alle zware metalen in het hart en de hersenen. zodra ze in het bloed zitten, bestralen ze alles rondom![...]
Alsjeblieft ? Waar komt dat vandaan?

jonule schreef:[...], begrijpen ? dat wil zeggen dat het necrose, carcinogenese, mutagenese enz ... met geweld is, enkele jaren later is het de verklaarde kanker die is uitgezaaid waar de zware metalen zijn ... en het wordt van generatie op generatie overgedragen! wat in godsnaam... aangeboren misvormingen? mijn oog.
Wat is dit voor gebrabbel? Wat wordt er van generatie op generatie doorgegeven? :schok:

Christophe schreef:
Gregconstruct schreef:Ik rook ook, maar ik zou niet het lef hebben om te klagen over het leven als ik zulke bedragen zou uitgeven aan iets dat geen prioriteit heeft...

Jij spreekt Karel! Sommige rokers durven u met eenzaamheid en zekerheid te vertellen dat het de schuld is van de sigarettenverkopers die hen hebben aangemoedigd om te roken... en door te gaan.

Heeft een moordenaar ooit een klacht ingediend tegen de fabrikant van het wapen van zijn moord? Ik denk het niet... wel met tabak is het hetzelfde...
Welke relatie met wapenfabrikanten? :schok: :schok: :schok:

Heb je vaak tv- of bioscoopspots gezien die je scènes laten zien "waarin je wilt zijn" of die in je het verlangen opwekken om te ontsnappen (kamperen, natuur, open haard, sterrennacht, prachtige landschappen, paardrijden, leven in de open lucht) lucht, enz...) en waarbij de link met het wapenmerk op een zeer expliciete manier wordt gemaakt? Laat u vaak wapenfabrikanten belangrijke en op televisie uitgezonden sportevenementen sponsoren?
Sorry, ik wist niet dat Beretta Ferrari's eerste sponsor was!

Ik zeg niet dat je ALLES de schuld moet geven aan de fabrikanten, maar het ontkennen van de mentale manipulatie die ze tientallen jaren op mensen hebben uitgeoefend, is ontkenning...


Gregconstruct schreef:
Leo Maximus schreef:Het is waar dat een goed Havana... 8) Maar ach, tabak is nutteloos, behalve om profiteurs te verrijken.
als we deze logica volgen, kunnen we het bijvoorbeeld gebruiken voor wijn, of voor elk genotsproduct dat niet essentieel is voor onze overleving![...]
Behalve dat de wijn heeft zelfs indien sommige gunstige effecten, tabak geen!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 10/09/08, 08:47

Houthakker schreef:Behalve dat de wijn heeft zelfs indien sommige gunstige effecten, tabak geen!

Hallo,

Dus daar is het:

http://www.plantes-bienfaits.com/tabac.php

@+ : Mrgreen:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/09/08, 09:05

om + expliciete houthakker te zijn (ja, ik geef toe dat het een kortere weg is, maar daarna word ik belast om moeite te doen ... ;-):

wat je inademt gaat over in je bloed! zuurstof en afgeleide producten (tabak, opium, enz.): wat te groot is, wordt door de longen gefilterd, wat te fijn is, gaat rechtstreeks in het bloed!
dus overgebracht.
we kunnen een bron vinden denk ik; voor die van de ophoping van zware metalen, het is bekend en vastgesteld dacht ik, ze hopen zich op in het lichaam, omdat ze niet bedoeld zijn om ze te elimineren, en de punten zijn onder andere de hersenen, het hart.
Dus waarom heavy metal bedoel je? nou, want alles wat eindigt op "nium" is voor mij een heavy metal ... met lood en kwik.
polonium 210 op wiki:
Polonium (isotoop 210) is een metaal met een laag smeltpunt en relatief vluchtig: in feite verdampt 50% van een bepaalde massa van dit element in lucht bij 50⁰C in 45 uur.
Het is een zender van alfastraling. 210Po heeft een halfwaardetijd van 138 dagen.
Het wordt gegenereerd na desintegraties die beginnen met uranium 238 en via onder andere radium 226, radon 222 en lood 210 leiden tot polonium 210 en eindigen met stabiel lood 206.

dus het verhaal van NATUURLIJK polonium uit NATUURLIJK radioactieve rotsen maakt me aan het lachen! het is een ander product uit de opwerkingschemische industrie dat we opnieuw te eten krijgen.

MAIS GOOD heeft duidelijk gemarkeerd "roken is dodelijk": dus we kunnen niet eens aanklagen ............................. .. ................................................ .. ................................................ .. ........

dan voor wat van generatie op generatie wordt overgedragen: de bestraling van deze deeltjes veroorzaakt een transmutatie van het DNA, wat leidt tot kanker bijvoorbeeld door uitzaaiing (wat ik vermoed door ophoping van dit vuil juist maar het is een persoonlijke hypothese): als je kijk naar alfastraling (zeer informatief op internet), je zult zien dat het genetische mutaties produceert, die overdraagbaar zijn, zoals elk genetisch erfgoed!
honden doen katten niet.

Interessant, effect van polonium 210 op de gezondheid:
http://www.hc-sc.gc.ca/sr-sr/finance/ts ... 66-fra.php

Ik laat het reageren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/09/08, 09:59

jonule schreef: ... dus het verhaal van NATUURLIJK polonium uit NATUURLIJK radioactieve rotsen maakt me aan het lachen! het is een ander product uit de opwerkingschemische industrie dat we opnieuw te eten krijgen.

Interessant, effect van polonium 210 op de gezondheid:
http://www.hc-sc.gc.ca/sr-sr/finance/ts ... 66-fra.php

Ik laat het reageren...


Maar jonule op de site die je vond, er staat geschreven:
Polonium-210 en zijn voorloper, lood-210, zijn het resultaat van het radioactieve verval van radon, een aardgas, in de atmosfeer.

Radon is echter inderdaad een aardgas dat met name in granietrotsen aanwezig is.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/09/08, 10:10

Ik had niet gedacht dat hij zo snel in het aas zou bijten! ....

nou ja: het is om aan te tonen dat men niet alle wetenschappelijke studies moet vertrouwen, vooral die die zeggen dat GGO's pas na 3 weken ongevaarlijk zijn voor ratten!

dit leert je om zelfkritisch te zijn: geloof je echt dat het polonium dat de Russische spion doodde van NATUURLIJKE aard is?


het is grappig omdat jij het was die de KUNSTMATIGE radioactiviteit van verarmd uranium uit de verspilling van elektriciteitsverbruik vergeleek met de NATUURLIJKE radioactiviteit van de bodem van de Vogezen...

maar heb je alleen op google gezocht op "alpha irradiation"?

je zult zien hoe de industrie ons voor cavia's houdt...
http://www.google.fr/search?client=fire ... che+Google
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/09/08, 11:11

De grafiek op de volgende pagina geeft de vervalketen van uranium weer zoals die in de natuur voorkomt:

http://www.ccnr.org/decay_U238_f.html

Polonium is niet detecteerbaar door een geigerteller omdat de buis niet gevoelig is voor alfadeeltjes, maar het is indirect detecteerbaar door het feit dat er gamma-emitters in de keten zijn, met name de krachtige radium-gamma-emitter, die bovendien in het begin als bron bij radiografie werd gebruikt van de XNUMXe eeuw. :schok:

NB: Ik heb thuis een kleine verzameling uraniumerts, Autunite, Betafite, Pitchblende, Uraninite en anderen... dus ik heb ook Polonium 210. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 10/09/08, 11:14

Leo Maximus schreef:NB: Ik heb thuis een kleine verzameling uraniumerts, Autunite, Betafite, Pitchblende, Uraninite en anderen... dus ik heb ook Polonium 210. : Lol:


Ben je fluo 's nachts?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/09/08, 11:16

jonule schreef: dit leert je om zelfkritisch te zijn: geloof je echt dat het polonium dat de Russische spion doodde van NATUURLIJKE aard is?

Ik weet het niet.
jonule schreef: het is grappig omdat jij het was die de KUNSTMATIGE radioactiviteit van verarmd uranium uit de verspilling van elektriciteitsverbruik vergeleek met de NATUURLIJKE radioactiviteit van de bodem van de Vogezen...

Je moet Jonule verwarren, daar heb ik het nooit over gehad.

jonule schreef:je zult zien hoe de industrie ons voor cavia's houdt...
http://www.google.fr/search?client=fire ... che+Google

Je kent jonule, ik weet dat radon inheems is in een regio waar een natuurlijke weg is; nu is het mogelijk dat wat ze op uw site zeggen onjuist is, ik observeerde alleen; natuurlijk moeten we waakzaam zijn over onze metingen, natuurlijk moeten we kritisch blijven, als polonium 210 niet afkomstig is van het verval van radon, zoek dan een artikel dat het tegendeel bewijst.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 10/09/08, 11:51

Leo Maximus schreef:De grafiek op de volgende pagina geeft de vervalketen van uranium weer zoals die in de natuur voorkomt:

http://www.ccnr.org/decay_U238_f.html

Polonium is niet detecteerbaar door een geigerteller omdat de buis niet gevoelig is voor alfadeeltjes

: Lol:


Hallo,
Ja, het is detecteerbaar, als het een mica-vensterteller is.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 374-gasten