Radioactieve meststoffen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/09/08, 15:25

Gregconstruct schreef:
Leo Maximus schreef:Het is waar dat een goed Havana... 8) Maar ach, tabak is nutteloos, behalve om profiteurs te verrijken.


als we deze logica volgen, kunnen we het bijvoorbeeld gebruiken voor wijn, of voor elk plezierproduct dat niet essentieel is voor onze overleving!

Een beetje Havana dus... We spugen er niet op. Een kleine Churchill N°3 of een Romeo en Julia bijvoorbeeld, lekker bij een lekker drankje...

En de Monte Christos?

Ik heb de wijn vervangen door de groene thee en ik klaag niet. Als ik toevallig wijn drink, is het biologische wijn.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/09/08, 15:43

Een voorbijgaande gedachte: als ik zeg dat ik gestopt ben met roken, is de eerste reactie van mensen

hen: "Ah, was het te duur voor je?"

ik: "nee nee, het is gewoon voor de gezondheid en om je niet afhankelijk te voelen van een absurde manie"

hen : "??????"

Alsof gezondheid te verwaarlozen is in vergelijking met geld.

We zouden ook kunnen praten over de automatische associatie (consumenten): "gezondheid = medicijn", maar dan zouden we nog meer off-topic zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 05/09/08, 15:48

anderhalf pakje, een dag...

Het is 3000 € per jaar!
:schok:

Hiermee is er iets om uw dagelijks leven te verbeteren...

Toen ik mijn vader zag sterven, stopte ik 31 jaar geleden...

Maar mijn broer ging door.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/09/08, 15:58

gegyx schreef:anderhalf pakje, een dag...

Het is 3000 € per jaar!
:schok:

Hiermee is er iets om uw dagelijks leven te verbeteren...

Toen ik mijn vader zag sterven, stopte ik 31 jaar geleden...

Maar mijn broer ging door.

Anderhalf pakje van 5 euro is 7,5 euro vermenigvuldigd met 365 is dat 2737,50 euro. Aangezien tabak niet aan huis geleverd wordt, gaan we het vaak met de auto halen, soms van kilometers ver, dat betekent extra kosten waar we geen rekening mee houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:31

Christophe schreef:
Gregconstruct schreef:Nadelen, er is altijd geweest en dat zal er altijd zijn !!!!


José zegt het niet!


Je hoeft het maar te vragen, ik regel het wel, geen probleem.
Ik wil zelfs een of twee klappen geven, of zelfs twee of drie voeten in de kont...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:33

Bibiphoque schreef:Hallo,
Ben het helemaal eens met "nieuwe rokers", maar er zijn anderen die begonnen voordat het allemaal bekend was ... (zoals ik, ik rook bijvoorbeeld al ongeveer 38 jaar) ...
@+


Ik ben het met je eens, maar we zijn ons al meer dan 20 jaar bewust van de rotzooi in tabak!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:38

Christine schreef:
Iemand die vandaag zijn eerste sigaret opsteekt, doet dat willens en wetens. Het is een keuze die hij maakt, de risico's zijn bekend en het is aan de consument om de gevolgen te dragen!


Ik ben het er niet echt mee eens. We beginnen vaak in de adolescentie of als jongvolwassene, dat wil zeggen in een periode van leven waarin we ons onoverwinnelijk voelen, waar we de dood niet voor ogen hebben in wat definitief is. Als bewijs is het ook de leeftijd van de eerste auto en van gevaarlijk gedrag (vooral bij jonge mannen). Dit is hoe.


Het is geen excuus om dom te zijn... Ik sta mezelf toe het te zeggen omdat ik stom genoeg was om te roken.

Wat gevaarlijk rijgedrag betreft, merken we dat jonge vrouwen steeds wilder achter het stuur zitten en dat het qua scores de mannen goed inhaalt!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:42

Leo Maximus schreef:En de Monte Christos?

Ik heb de wijn vervangen door de groene thee en ik klaag niet. Als ik toevallig wijn drink, is het biologische wijn.


Nee, ik heb niemand zien instappen... : Lol:

Ja, de Monte-Christos zijn helemaal niet slecht.

Voor biologische wijn heb je helemaal gelijk. Als je de shit ziet in sommige "geweldige" wijnen...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 21:44

Christine schreef:Een voorbijgaande gedachte: als ik zeg dat ik gestopt ben met roken, is de eerste reactie van mensen

hen: "Ah, was het te duur voor je?"

ik: "nee nee, het is gewoon voor de gezondheid en om je niet afhankelijk te voelen van een absurde manie"


Mensen zijn zo materialistisch geworden dat ze zich niet eens meer bewust zijn van hun lichaam.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 15:42

kortom kunstmest, tabak, rook, radionucliden, deeltjes: we leven omdat we ademen!
de longen maken filters, als ze verstopt zitten doet dat pijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 395 gasten