Potager (super) lui in 04 (800m)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Did67 » 13/06/18, 09:43

Ik kan "boven" niet goed zien: verticaal heb je minstens de helft van de heldere lucht nodig, of zelfs iets meer (3/4 zou beter zijn). Als u de productie wilt "optimaliseren". wilde framboos, als hij gedomineerd wordt, levert heel weinig op!

De framboos is een plant van de rand, of open plek, die naar het licht toe zuigt...

En natuurlijk moet je ze uit de borstel halen! Het is geen erg goede "concurrent", in tegenstelling tot de braamstruik, die "overgaat", leunend op de vegetatie op zijn plaats, het licht prikt en beetje bij beetje "barst" eronder . Blijft een "koepel" van braamstruiken met niets eronder.

Zo werkt de framboos niet. Hem, hij "laat vallen" en gaat vooruit naar het licht zuigen.

Dus als je wilt dat het blijft en gedijt, moet je het de ruimte geven!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par phil53 » 13/06/18, 17:02

Verdomme, dit jaar heb ik ze in een quickset gestopt en tegen mezelf gezegd dat ze een plek voor zichzelf zouden gaan maken. Zelfs met weinig fruit zou ik het zijn geweest.
Er zijn inderdaad 2 voeten dood en 2 anderen zijn in slechte staat. Terwijl die alleen al strengen van meer dan 2 meter maken en veel fruit hebben. Ook al is door de regen het ene deel rot en het andere minder lekker dan vorig jaar.
0 x
Maguie70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/06/18, 18:04

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Maguie70 » 13/06/18, 18:10

Ik steun je denken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 13/06/18, 23:53

Did67 schreef:Ik kan "boven" niet goed zien: verticaal heb je minstens de helft van de heldere lucht nodig, of zelfs iets meer (3/4 zou beter zijn). Als u de productie wilt "optimaliseren". wilde framboos, als hij gedomineerd wordt, levert heel weinig op!

De framboos is een plant van de rand, of open plek, die naar het licht toe zuigt...

En natuurlijk moet je ze uit de borstel halen! Het is geen erg goede "concurrent", in tegenstelling tot de braamstruik, die "overgaat", leunend op de vegetatie op zijn plaats, het licht prikt en beetje bij beetje "barst" eronder . Blijft een "koepel" van braamstruiken met niets eronder.

Zo werkt de framboos niet. Hem, hij "laat vallen" en gaat vooruit naar het licht zuigen.

Dus als je wilt dat het blijft en gedijt, moet je het de ruimte geven!


Oké, ik ga ze een beetje loslaten.

Deze eerste rij is bij het hek geplant, de volgende zullen meer binnen zijn, dus comfortabeler en verlicht.
We leren lopen door onszelf te planten Beeld

Ook al is het niet meteen de scheiding tussen de rijen van ongeveer hoeveel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Did67 » 14/06/18, 10:42

nico239 schreef:
We leren lopen door onszelf te planten



En ik zou nog meer willen zeggen, zoals Dupont de Dupond zou zeggen...

Als we het na de eerste mislukking niet opnieuw zouden proberen, zou niemand van ons werken. Ik denk niet dat iemand van ons gedacht heeft: "Ik ga opstaan ​​en lopen" en het de eerste keer goed deed!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 15/06/18, 01:23

Dat is zeker...

Na een paar dagen afwezigheid en een enorme storm op maandagavond.... geen noemenswaardige schade aan de moestuin (buiten natuurlijk) behalve op zo'n 40% van de verplantingen van onze tomatenzaailingen.

Maar de observatie moet verhelderd zijn: ter informatie, afgezien van een paar zaailingen in flessen die verschillende bladeren beginnen te krijgen, hebben alle anderen er bijna maar twee.

Het directe zaaien (ik had er een paar gedaan) had GEEN last van de zondvloed: je vraagt ​​​​je af waarom ik uiteindelijk in flessen zaaide, zo niet dat ik geen vertrouwen had in direct zaaien en ik had het mis

De gebottelde zaailingen hadden GEEN last van de zondvloed: ze waren verdronken maar ik heb de flessen geleegd en hop alles is in orde, sommige hebben al meerdere bladeren, wat echter niet het geval is met de directe zaailingen.

De verplantingen in de gaten in het midden van de grassen in de wei hebben GEEN last gehad van de zondvloed

Aan de andere kant verloor ik ongeveer 40% van de transplantaties die in de moestuin buiten waren gedaan.
Onder degenen
Degenen die omringd waren door stro leden niet
Degenen die langs verschillende hoge grassen en bloemen stonden, leden niet
Al degenen die in de grond zaten, laten we zeggen bijna kaal, opgeruimd.
Wat niet betekent dat ze uit zijn
Helemaal aan het begin van de uitstapjes van de gebottelde zaailingen waren er verschillende dagenlang verdronken....
Ik dacht dat ze verloren waren, nou nee... na verloop van tijd komen ze eruit, achterblijvend bij de anderen, maar ze komen eruit.
Het is dus mogelijk dat degenen die na de storm zijn verdwenen ook naar buiten komen, maar ze zijn echter meer beschadigd dan de anderen.

Ik leid er niets uit, zie ik

Over dit onderwerp vraag ik me af of het goed is om transplantaties uit te voeren in de grond van planten met 2 bladeren en niet nog even te wachten???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 15/06/18, 01:55

Trouwens, zegt dat iets voor jou?

A priori is het in één of twee dagen gevormd.... het staat in de kas

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Did67 » 15/06/18, 08:53

Ja, dat doet me ergens aan denken. Onmogelijk, op dit moment, om de naam te vinden. Dit soort zeer snelgroeiende sponsachtige organismen.

Daar kom je niet ver mee. Ik zal proberen mezelf bij elkaar te rapen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Did67 » 15/06/18, 09:12

Dat is wat ik dacht. Ik heb mijn zoekmachine uitgevoerd en vond dit:

http://www.maxisciences.com/blob/le-blo ... 39659.html

https://www.lemonde.fr/sciences/article ... 50684.html

http://www.quebecscience.qc.ca/reportag ... rs-du-blob


Het lijkt niet giftig!

Bij jou is het misschien een andere soort (er zijn er duizend, staat er ergens).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Moestuin (grote) lazy in 04 (800m)




par Adrien (voormalig nico239) » 15/06/18, 11:01

Ah goed dan had ik er nog nooit van gehoord Beeld

En wat doen we met dit spul?

Het lijkt de salades niet te degraderen....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 275 gasten