Technieken om palen in de grond te beschermen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Ahmed » 13/06/20, 22:51

Het is vergelijkbaar met geroosterd (geretificeerd) hout, in een vereenvoudigde versie (en beperkt tot een oppervlakteactie), omdat de houtskoollaag niet behouden blijft zoals tijdens het carboniseren van de palen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par GuyGadebois » 13/06/20, 23:53

Moindreffor schreef:Waarom? is recycling van polystyreen niet milieuvriendelijk?
het oplosmiddel is aceton voor geïnteresseerden


Moindreffor schreef:mijn opmerking was ook een beetje ironisch
recycle polystyreen om PVC te maken lijkt het mij, tenzij ik me vergis, de ecologische kant is limiet, limiet : Mrgreen:

Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Christophe » 14/06/20, 04:12

Heilig werk voor een eenvoudig bord ... moet hopen dat het 1000 jaar zal duren !!

Kortom, verbrand je hout als je ze wilt houden! :D
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Moindreffor » 14/06/20, 10:21

wees voorzichtig, we hebben het over een bord dat van de grond komt
de inzet duwt ze in de grond, het is anders

de door Guy voorgestelde dennen-teer lijkt mij beter geschikt, vind je dat waar je dennen-teer is?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Grelinette » 14/06/20, 10:55

Zeer interessant dit onderwerp, vooral als je vaak inzetten hebt om te planten ... zoals in de hippische sector.
Meestal, voor paarden, gebruikten we de hele inzet of alleen de tips in ... afvoerolie teruggewonnen uit de garage in de hoek, erg blij om olieblikken kwijt te raken die in de achterwinkel waren opgeslagen . Bovendien weerhoudt de uitgelekte olie op de palen en palen de paarden ervan te snacken. Dit betekent dat dit product veelzijdig is ... en lekker! (en, vanuit ecologisch oogpunt, van dezelfde aard als gesmolten polystyreen).

Het effectief verbranden van de punt van houten palen, bijvoorbeeld met een kleine brander, moet zeer efficiënt en snel zijn: archeologen vinden overblijfselen van voedsel, houten gereedschap en andere overblijfselen die dateren uit het paleolithicum en bewaard zijn gebleven dankzij vrijwillige verbranding of niet.
Kortom, een oordeelkundig verbrande paal, volgens de handleiding van de perfecte Cromagnon, is hij zeker 10000 jaar gegarandeerd!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Ahmed » 14/06/20, 11:04

Ik ben een beetje sceptisch over de archeologische overblijfselen: een stuk hout dat lang in de grond is gebleven, kreeg uiteindelijk deze houtskool-uitstraling zonder dat het vuur daar ergens voor was ... In het extreme, de sporen van palen van houten woningen zijn te herkennen aan de zwartachtige cirkels die contrasteren met de kleur van de natuurlijke, lichtere grond.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Grelinette » 14/06/20, 11:18

Ahmed schreef:Ik ben een beetje sceptisch over de archeologische overblijfselen: een stuk hout dat lang in de grond is gebleven, kreeg uiteindelijk deze houtskool-uitstraling zonder dat het vuur daar ergens voor was ... In het extreme, de sporen van palen van houten woningen zijn te herkennen aan de zwartachtige cirkels die contrasteren met de kleur van de natuurlijke, lichtere grond.

Ik kan deze verklaring bevestigen die mij is gegeven door een archeoloog die naar mijn huis kwam om de overblijfselen van een middeleeuws kasteel te bestuderen! Hij legde me uit dat veel overblijfselen van houten constructies uit de middeleeuwen gedeeltelijk waren vernietigd maar goed bewaard gebleven dankzij houtskool. In die tijd waren er in de Paca-regio veel lokale heren die hun tijd besteedden aan het aanvallen van hun buren om hun koninkrijk uit te breiden, en het was een 'traditie' om houten gebouwen te verbranden die hen niet interesseerden. blijft gedeeltelijk vernietigd maar goed bewaard gebleven.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Ahmed » 14/06/20, 11:46

Ja, het is heel goed mogelijk, maar de verwarring moet gemakkelijk zijn over een geïsoleerd fragment. De afbraak van hout dat is afgeschermd van de lucht kan worden geassimileerd om de verbranding te vertragen, een beetje zoals ijzeroxidatie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par GuyGadebois » 14/06/20, 12:49

Moindreffor schreef:waar vind je je grenen teer?

https://www.google.com/search?client=fi ... ron+de+pin
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: technieken voor het beschermen van palen in de grond?




par Ahmed » 14/06/20, 14:21

... als bonus trek je wilde zwijnen naar je tuin: cool! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 453-gasten