Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 16/11/21, 02:29

humus schreef:Betekent dat niet dat glyfosaat kankerverwekkend is?
Bij zeer hoge doseringen die in de praktijk niet voorkomen, behalve voor de onvoorzichtige die zonder voorzorg met het geconcentreerde product om zou gaan.

Voor degenen die vragen hebben over de video, in de commentaren beantwoordden vdt productie en François Mulet verschillende vragen zoals hoe de regenwormen werden gekweekt, of de techniek was nagebootst, de smaak, de verwarming van de kassen ...

Ik heb zojuist een screenshot gemaakt van wat hij denkt over rotaties, het gaat sommige opvattingen over monoculturen in twijfel trekken. : Wink:
Zie opmerkingen
toebehoren
CommentaarMulet.gif
Reageer op Mulet.gif (76.77 KiB) 2519 keer bekeken
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 16/11/21, 07:46

izentrop schreef:
humus schreef:Betekent dat niet dat glyfosaat kankerverwekkend is?
Bij zeer hoge doseringen die in de praktijk niet voorkomen, behalve voor de onvoorzichtige die zonder voorzorg met het geconcentreerde product om zou gaan.

Als je vertrouwen hebt in wat je zegt, probeer dan het experiment dat ik voorstelde: neem een ​​keer per jaar een douche met een landbouwdosis glyfosaat, spoel jezelf niet af, wacht tot het droog is en spoel jezelf af tijdens de volgende regenbui.
Dat is wat de bodem doormaakt.Als er in de loop der jaren niets met je gezondheid gebeurt, geloof ik je. : Mrgreen:



izentrop schreef:Ik heb zojuist een screenshot gemaakt van wat hij denkt over rotaties, het gaat sommige opvattingen over monoculturen in twijfel trekken. : Wink:


Nou, hij heeft het niet langer over monocultuur in de gebruikelijke zin, hij heeft het eigenlijk over een eenvoudig ecosysteem, het is niet meer hetzelfde en daar valideer ik natuurlijk!
De moeilijkheid is dat een simpel ecosysteem veerkrachtig is, dus niet te simpel.
Zie het vereenvoudigde biosfeerexperiment van de man op zijn vlot, hij had echter wat problemen met plagen die werden opgelost door betere grond en meer diversiteit in de gekweekte planten.
QED
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Ahmed » 16/11/21, 09:22

Er is een groot verschil tussen natuurlijke monocultuur (voor zover dit adjectief met voorzorg moet worden genomen) en vermenselijkte monocultuur, in het tweede geval zijn de onttrekkingen aanzienlijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Aureliejardine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/01/22, 19:29
x 1

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Aureliejardine » 20/01/22, 19:32

Hallo tuinders!

Ik heb een blog gemaakt over biologisch tuinieren, grelinette, compost, groenbemesters...

Daar vind je waardevolle informatie!

www.quelle-grelinette.fr

Veel tuinplezier allemaal ;)
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Moindreffor » 21/01/22, 12:37

aureliejardine schreef:Hallo tuinders!

Ik heb een blog gemaakt over biologisch tuinieren, grelinette, compost, groenbemesters...

Daar vind je waardevolle informatie!

http://www.quelle-grelinette.fr

Veel tuinplezier allemaal ;)

we hebben hier alles wat we nodig hebben, waarom zouden we ergens anders zoeken, bovendien is er hier geen grondbewerking, dus geen grlinette, en composteren op stapels is ketterij, groenbemester blijft over, maar we laten het over het algemeen vriendelijk onkruid groeien als groenbemester

heb jij de wetenschappelijke vaardigheden van Didier?

bovendien erg opgeblazen als benadering om hier te komen om te adverteren voor een concurrerende blog :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten