Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 25/10/21, 01:58

Obamot schreef:Ik durf te wedden dat deze tomaten lekkerder zullen zijn dan de gekiemde tomaten uit Spanje...
Ik vraag om te zien. :)

Mulet zegt om 4:20: "de uitdaging is om een ​​identieke of zelfs betere productiekwaliteit te verkrijgen" en het blijft bovengronds sinds in tanks.
Nu is het nog een toekomst om planten alleen te voeden met organisch materiaal.

Groenafval van hoge kwaliteit vereist, zoals hij zegt, een speciale teelt, misschien meerdere keren de oppervlakte van de kassen zoals voor het hooi van de fenocultuur van Didier, plus kikkervisjes waar we de takken voor de BRF uithalen.
Plots gaan we naar 600 KG / 4 of 6 ha, of zelfs meer als we in het kasoppervlak de oppervlakte van de voetholtes niet meetellen. Zelfs waarschijnlijk X 4 zoals Mulet ook zegt, hou jezelf niet voor de gek. 20 ha naast de deur zoals bij Bec Helloin?

Met de schaarste aan fossiele brandstoffen zullen we niet zoveel kunnen voeden als vroeger... Het is al onderweg vandaag https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 30107.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 25/10/21, 09:08

izentrop schreef:
Obamot schreef:Ik durf te wedden dat deze tomaten lekkerder zullen zijn dan de gekiemde tomaten uit Spanje...
Ik vraag om te zien. :)

Mulet zegt om 4:20: "de uitdaging is om een ​​identieke of zelfs betere productiekwaliteit te verkrijgen" en het blijft bovengronds sinds in tanks.
Nu is het nog een toekomst om planten alleen te voeden met organisch materiaal.

Groenafval van hoge kwaliteit vereist, zoals hij zegt, een speciale teelt, misschien meerdere keren de oppervlakte van de kassen zoals voor het hooi van de fenocultuur van Didier, plus kikkervisjes waar we de takken voor de BRF uithalen.
Plots gaan we naar 600 KG / 4 of 6 ha, of zelfs meer als we in het kasoppervlak de oppervlakte van de voetholtes niet meetellen. Zelfs waarschijnlijk X 4 zoals Mulet ook zegt, hou jezelf niet voor de gek. 20 ha naast de deur zoals bij Bec Helloin?

Met de schaarste aan fossiele brandstoffen zullen we niet zoveel kunnen voeden als vroeger... Het is al onderweg vandaag https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 30107.html
izentrop schreef:
ontleend aan de link van Izentrop schreef:Stikstofmeststoffen worden gemaakt van ammoniak, verkregen door stikstof uit de lucht en waterstof uit aardgas te combineren. Bijna 80% van de productiekosten van ammoniak is gekoppeld aan het gebruik van gas. Er zijn drie soorten van dergelijke meststoffen: stikstofoplossing, in vloeibare vorm, ammoniumnitraat en ureum, in de vorm van korrels.
Er is een onuitputtelijke bron van ammoniak die geen COXNUMX-uitstoot vereist, raad eens?

F1DA32E4-E226-4280-ADCF-49E7F239F819.jpeg
F1DA32E4-E226-4280-ADCF-49E7F239F819.jpeg (304.38 Kio) Consulté 1597 fois
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 25/10/21, 09:41

izentrop schreef:Met de schaarste aan fossiele brandstoffen zullen we niet zoveel kunnen voeden als vroeger... Het is al onderweg vandaag https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 30107.html

Maar op korte termijn is het voor Unifa (Franse kunstmestproducenten) nauwelijks mogelijk om chemische oplossingen te vervangen door organische meststoffen: "Het stikstofgehalte is veel lager in organische", bevestigt haar algemeen afgevaardigde Florence Nys. "Qua volumes en efficiëntie is het wind versus kernenergie."


Ik heb er geen actie mee (bacteriosol) en heb geen persoonlijke ervaringsfeedback maar simpelweg voor het principe blijf ik ervan overtuigd dat we op een natuurlijke manier kunnen bemesten.
https://www.sobac.fr/sites/default/file ... 2015-2.pdf
De levenden kunnen alles, hij heeft niet op ons gewacht.
Stikstof is beschikbaar in de lucht, yaka gebruikt de goede micro-organismen die het bruikbaar maken voor planten. Om dit te doen, moet je al zoeken en een beetje open zijn.
en zoals Obamot markeert met een gele lijn :pijl: het herhalen van de cycli zou niet slecht zijn.
De zee heeft ons gele goud niet nodig.

Meststofverkopers moeten innoveren of ten onder gaan met hun fossiele bronnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 25/10/21, 09:53

Izentrop heeft gelijk dat de as van zijn toespraak puur realisme is, net als Moindreffor (van het genre):
- "Er is een wereldbevolking die moet worden gevoed, en zoals de zaken er nu voorstaan, is er geen andere keuze dan de technieken van de agribusiness,"

(aangezien hij het is die bevolkingen voedt die niet "zelfvoorzienend" zijn). Er zijn namelijk middelen die aan de ene kant ontbreken en aan de andere kant consumenten die steeds vaker de wens uitspreken om gezonder te eten.

Je hebt gelijk in die zin dat de enige uitweg een open geest is.
Die openheid zie ik ook terug in dit draadje.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 25/10/21, 10:14

humus schreef:Maar op korte termijn is het voor Unifa (Franse kunstmestproducenten) nauwelijks mogelijk om chemische oplossingen te vervangen door organische meststoffen: "Het stikstofgehalte is veel lager in organische", bevestigt haar algemeen afgevaardigde Florence Nys. "Qua volumes en efficiëntie is het wind versus kernenergie."

Ik heb er geen actie mee (bacteriosol) en heb geen persoonlijke ervaringsfeedback maar simpelweg voor het principe blijf ik ervan overtuigd dat we op een natuurlijke manier kunnen bemesten.
Niemand betwist dat, maar al vanuit het oogpunt van handling en transport verbruikt kunstmest veel minder olie...

Een Comifer-document hebben waaruit blijkt dat er 420 kg/ha stikstof nodig is om 200 ton tomaten te produceren in een verwarmde kas https://comifer.asso.fr/images/pdf/Tabl ... 0ctifl.pdf.
Dit zou betekenen dat je voor de productie van 600 ton 3 keer meer nodig hebt. Ik zou graag het recept van hun compost willen weten :? :? :P
Persoonlijk heb ik mijn geheime wapen https://www.leesu.fr/ocapi/wp-content/u ... s_INRA.pdf
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 25/10/21, 11:01

izentrop schreef:
humus schreef:Maar op korte termijn is het voor Unifa (Franse kunstmestproducenten) nauwelijks mogelijk om chemische oplossingen te vervangen door organische meststoffen: "Het stikstofgehalte is veel lager in organische", bevestigt haar algemeen afgevaardigde Florence Nys. "Qua volumes en efficiëntie is het wind versus kernenergie."

Ik heb er geen actie mee (bacteriosol) en heb geen persoonlijke ervaringsfeedback maar simpelweg voor het principe blijf ik ervan overtuigd dat we op een natuurlijke manier kunnen bemesten.
Niemand betwist dat, maar al vanuit het oogpunt van handling en transport verbruikt kunstmest veel minder olie...

Een Comifer-document hebben waaruit blijkt dat er 420 kg/ha stikstof nodig is om 200 ton tomaten te produceren in een verwarmde kas https://comifer.asso.fr/images/pdf/Tabl ... 0ctifl.pdf.
Dit zou betekenen dat je voor de productie van 600 ton 3 keer meer nodig hebt. Ik zou graag het recept van hun compost willen weten :? :? :P
Persoonlijk heb ik mijn geheime wapen https://www.leesu.fr/ocapi/wp-content/u ... s_INRA.pdf

Interessant, maar in mijn tuin plaats ik geen stikstofhoudende kunstmest en heb ik oogsten.
Ik kwantificeer de opbrengst zeker niet, maar hij groeit nog steeds zonder externe stikstoftoevoer.
Ik zet alleen halfgecomposteerde BRF (wegens te lang bewaard) of vers in het najaar.
De grond ligt wat dichter bij bosgrond, ver van de woestijn (kale grond) van mijn buren. : Wink:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 25/10/21, 12:27

U loopt het risico op stikstofgebrek. Wortelgroenten zoals knolselderij en pompoen, wat krijg je?

Benoît Noel berekende de BRF die nodig is om de productieve vruchtbaarheid te behouden.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 25/10/21, 15:25

izentrop schreef:U loopt het risico op stikstofgebrek. Wortelgroenten zoals knolselderij en pompoen, wat krijg je?

Benoît Noel berekende de BRF die nodig is om de productieve vruchtbaarheid te behouden.

Hoewel ik humus promoot, ben ik niet zo goed in tuinieren. : Wink:

Ik maak geen bleekselderij maar rode bieten (uit Egypte) en pompoen (rode kuri), daar ben ik blij mee. : Wink: alles is goed gegaan.
courgette OK ook, mooie groene bladeren.
Zoals elders gezegd, waren de tomaten geteisterd door meeldauw, maar verder hadden ze ook een goede start.

De pompoen heb ik gemaakt op 2 soorten aarde
- in de grond + BRF zoals al het andere hierboven.
- en ook in een "grond" container van 60 cm, geïsoleerd van de grond door plastic.
In de bak liggen ontbindende boomstammen en semi-gecomposteerd BRF + recent aan de oppervlakte
Ik had echte meeldauw op beide grondsoorten, maar dat weerhoudt de plant er niet van om te leven en te produceren.
Met de 2 verdiepingen ziet het er op het eerste gezicht hetzelfde uit.
Helaas doe ik geen statistieken met aantal voeten, oppervlakte, opbrengst etc...
Ik had 24 vruchten van pompoenen, courgette de hele zomer tot voor kort, en bieten om door te verkopen die nog in de grond zitten.

0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 25/10/21, 15:59

Zonder het te weten, ben ik niet ver verwijderd van Benoit Noel's zelfvruchtbare plan, behalve dat ik iets doe! : Lol:
Ik doe niet de rotaties die hij specificeert en ik plaats BRF altijd overal hetzelfde.
Ik zal geïnspireerd worden. : Wink:
Hoewel ik waarschijnlijk nooit cornflakes zou maken.
en biomax cekoïdon? :schok:
Benoit Noël.png
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 25/10/21, 16:34

antwoord op de vraag, Biomax =
http://agriculture-de-conservation.com/ ... rment.html

Deze hoes, die een tiental planten combineert, waaronder een groot deel peulvruchten (velderwten, veldbonen, wikke, klaver) in combinatie met radijs, zonnebloem, mosterd, phacelia, nyger, vlas, camelina
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 329 gasten