Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 23/10/21, 12:01

izentrop schreef:Ik schreef "de aarde" eerste is waarschijnlijk gesteriliseerd".
Ah sorry, tijd voor mij...!

Maar voor de rest ben ik "voor" deze vooruitgang ... Als ondanks dat dit soort "permacultuur" in de richting van uw wensen gaat, dat wil zeggen voldoende voedingsstoffen die zouden reageren op een gezondheidstoestand zonder de noodzaak voor aanvulling!

Ik ben voor omdat het een vooruitgang is ten opzichte van de agro-industriële methoden die eraan voorafgaan...!

Volg zeer nauw!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14935
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par GuyGadeboisTheBack » 23/10/21, 12:35

Prachtig, prachtig maar .... wat is de energie die wordt gebruikt om ze te verwarmen en hoeveel verbruiken ze, deze kassen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 23/10/21, 13:45

Hoe dan ook, kassen zijn eigenlijk nog steeds een noodoplossing ...

Een nieuwe keuze, bij gebrek aan iets beters, vergeleken met de oude!

Iedereen kan het ervaren...

Neem dezelfde zaden, plant ze tegelijkertijd in het grondgedeelte, en het andere gedeelte ook net naast de grond maar onder een van deze polycarbonaat minikassen... Knip en proef het verschil: y'no photo.. .

Maar ik, die promootte “landbouw in de stad ...”Het verdient het om uitgeprobeerd te worden, ik moet consequent zijn op het risico een fout te maken... De warmte kan worden teruggewonnen uit de huizen en gerecycled in kassen die er net boven staan? (Gewoon een idee ...) en de planten zijn vrij ver van de synthetische film ...

En aan het einde"de smaak informeert”Altijd... (Te valideren...)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 23/10/21, 16:00

GuyGadeboisLeRetour schreef:Prachtig, prachtig maar .... wat is de energie die wordt gebruikt om ze te verwarmen en hoeveel verbruiken ze, deze kassen?
Blijkbaar geen groot budget, anders hadden ze een isolatie kunnen overwegen die over de bovenkant en zijkanten rolt, op koude nachten en ijzige dagen.
Dit zal waarschijnlijk gebeuren wanneer de energiekosten aanzienlijk worden.
We zien niets dat er zo uitziet ... Ik heb de video ingesteld op 5:22

obamo schrijft: plant ze tegelijkertijd in het grondgedeelte, en het andere gedeelte ook net naast de grond maar onder een van deze polycarbonaat minikassen ... Knip en proef het verschil: er is geen beeld .. .
Als het dezelfde grond is en de kas goed geventileerd en goed beheerd is, is er geen reden, behalve dit zeer regenachtige jaar waarin veel tuinders vanwege meeldauw naar buiten moesten. Omdat ze ze niet hebben geproefd : Cry:
Kan de warmte van woningen worden opgevangen en gerecycled in kassen die er vlak boven liggen? (Gewoon een idee ...)
Grappig idee, de warmte die ontsnapt door de "sky dome", je zult het moeten compenseren, anders ga je schiften : Mrgreen:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 23/10/21, 18:24

izentrop schreef:Uit de geselecteerde living : Wink:

Eh... Bacteriosol?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 23/10/21, 21:19

Wij maken geen 600 kg tomaten/ha met oogpoeder : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 23/10/21, 23:09

Er ontbrak op het einde maar één onderdeel...? een proeverij...!

De uitleg is geweldig...

Ik zou dit "minder ingelijste" universum een ​​beetje laten ademen met minder output, gewoon om het verschil in smaak te zien tussen twee redelijk vergelijkbare producties ...

Door de sector te ontwikkelen, niet in de eerste plaats op competitieve criteria maar vooral op het vlak van kwaliteit/smaak, zou dat de interesse ervoor niet doen ontploffen? Met meer toegevoegde waarde gekoppeld aan smaak ... Heeft een terroir-label ... Zoals de jaargangen van geweldige wijnen ...
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par humus » 24/10/21, 10:13

het is in dit onderwerp dat ik het wilde plaatsen, oeps : Oops:
agriculture/100-000-par-hectare-en-permaculture-t17017-10.html#p471808
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par izentrop » 24/10/21, 10:26

Obamot schreef:Er ontbrak op het einde maar één onderdeel...? een proeverij...!

De uitleg is geweldig...

Ik zou dit "minder ingelijste" universum een ​​beetje laten ademen met minder output, gewoon om het verschil in smaak te zien tussen twee redelijk vergelijkbare producties ...

Door de sector te ontwikkelen, niet in de eerste plaats op competitieve criteria maar vooral op het vlak van kwaliteit/smaak, zou dat de interesse ervoor niet doen ontploffen? Met meer toegevoegde waarde gekoppeld aan smaak ... Heeft een terroir-label ... Zoals de jaargangen van geweldige wijnen ...
Zoals we aan het einde op de transportbanden kunnen zien, worden ze niet rijp geplukt en zijn de variëteiten geselecteerd om bestand te zijn tegen transport, dus stevig met een dikke schil. Waarschijnlijk zijn F1-hybriden geënt om het maximale te produceren met een uniforme maat.

Je kunt het niet vergelijken met die uit de tuin of de lokale moestuin, die de tijd hebben gehad om op hun pootjes te rijpen in de zon, sappig en breekbaar van de klappen.
Hoewel op de kraampjes, zijn er in de zomer soms ook goede.

"Terroir-label" voor tomaten? Ook voor de rest is het meestal protectionisme, behalve voor wijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Succesvolle levende grondteelt in commerciële productiekassen




par Obamot » 24/10/21, 23:06

Ja, is het muziek van de toekomst?

Ik durf te wedden dat deze tomaten lekkerder zullen zijn dan de gekiemde tomaten uit Spanje...

Wat mij het meest verbaast is dat je bent begonnen met een hoogvliegend draadthema, waar je al ergens anders (in een ander draadje) mee bezig was dan de goede kwaliteit van de bodems (vergeleken met middelmatige bodems) ons in staat zou stellen hoge kwaliteit te leveren voedingsbijdragen om aan onze werkelijke behoeften te voldoen, die we als mensen verwachten.

Plotseling, beginnend vanuit hetzelfde gezichtspunt - en als we het idee dat ik hierboven durfde laten varen - betwijfel ik of F1-type variëteiten, ontworpen om de "standaardproduct dat zogenaamd door consumenten wordt verwacht”, Leidt tot producten die voldoen aan uw initiële eisen... Tot op het punt dat ik me afvraag waar je vandaan wilde komen door zo hoog te beginnen om uiteindelijk alleen maar een agrofood product op te leveren dat er niet uitspringt. ... met een soort industriële specificatie?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 476-gasten