Stop dierlijke eiwitten en kankers

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/09/12, 08:57

Janic schreef:
Maar, en daar sluit ik me aan bij Obamot,

niet vaak deze tijden.... hahaha....

Je weet heel goed dat we zelfs als we overeenkomsten hebben, verschillen hebben, en voorlopig gaat het vooral om de verschillen.

Janic schreef:
sinds de formalisering van biologisch heeft dit de deur geopend voor telers die meer geïnteresseerd zijn in verkopen tegen hogere prijzen dan in de uiteindelijke kwaliteit van het product. We moeten echter niet iedereen in hetzelfde mandje stoppen.

Ok, maar dat zei ik niet, ik zei dat de organoleptische eigenschappen van "conventionele" producten beter zijn (zelfs goed tot zeer goed sinds REACH), ze zijn voorzichtiger...

REACH legt de verantwoordelijkheid bij de industrie om de risico's van chemische stoffen te beoordelen en te beheren en om adequate veiligheidsinformatie aan hun gebruikers te verstrekken
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... dex_fr.htm
Het is alsof je een verkrachter vraagt ​​om zijn slachtoffer te respecteren; dat werkt niet bij de farmaceutische industrie (en ook niet bij andere industrieën). Je kunt niet tegelijkertijd rechter en partij zijn!
Ik ben het ermee eens dat er inspanningen worden geleverd door de landbouw- en voedingsindustrie, al was het maar omdat telers onder druk staan ​​door de fytosanitaire kosten en de daling van hun winsten. Dus verminderen ze de gebruikelijke ‘rommel’, ook vanwege de ziekten die verband houden met de behandelingen die op de voorgrond treden en aan de kaak worden gesteld door hun gebruikers ‘die dat niet wisten…!’ »sic

Janic schreef:
zoals Demeter citeerde en anderen die aan de basis stonden van de ontwikkeling van bio precies.

Ja, dat ... Demeter, blij dat het iedereen past ...

Maar niet erg wijdverspreid, aangezien het een filosofische benadering volgt, de antroposofie, die niet iedereen bevalt.
Janic schreef:
Nu is het niet langer de keuze van de beste, maar van de minst slechte omdat vervuiling het hele aardoppervlak is binnengedrongen.

Beslist, je maakt ons graag bang... Nou nee, niet de hele planeet, want de arme boeren hebben niet de middelen om deze producten te kopen, dus doen ze het "anders"... En omdat anderen voorzichtiger zijn en minder , omdat het de smaak doodt.

Dit is geen illusie! DDT, dat nu verboden is, werd tientallen jaren later nog steeds in aanzienlijke hoeveelheden in Eskimomelk aangetroffen. Er is een Canadese documentaire die deze vergiftiging laat zien, plus andere producten, waaronder hormoonontregelaars, voor deze bevolkingsgroepen die zogenaamd beschermd zijn tegen deze vervuiling. Voorbeeld :
http://www.humanite.fr/node/379989
etc ...
Moedermelk in de kijker




Een rapport van het Wereld Natuur Fonds wakkert het debat over de aanwezigheid van giftige stoffen in moedermelk weer aan.

Residuen van parfum of zonnebrandolie, dioxine of pesticiden; moedermelk is een echte tijdbom. Er zijn meer dan 350 giftige stoffen geïdentificeerd in moedermelk van over de hele wereld van het Wereld Natuur Fonds (WWF). Het bewijs dat mensen onderworpen zijn aan hun omgeving en daaraan worden blootgesteld een vervuiling die hij negeert. Moedermelk is een uitstekende indicator voor de hoeveelheden giftige producten die in het menselijk lichaam aanwezig zijn. Het is ook gemakkelijk te verzamelen.

De studie, geleid door professor Gwynne Lyons en eerder deze week vrijgegeven, werd uitgevoerd in opdracht van het WWF. Het is bedoeld om regeringen te waarschuwen voor de gevaren waarmee pasgeborenen worden geconfronteerd die borstvoeding krijgen van hun moeder, afhankelijk van de omgeving waarin ze leven. Sommige van de stoffen die in de onderzochte melkmonsters zijn ontdekt, zoals dioxine of DDT, een superkrachtig pesticide, kunnen inderdaad uiterst zorgwekkende gevolgen over de ontwikkeling van kinderen die borstvoeding krijgen: kanker, falen van het immuunsysteem of hormonale activiteit, omdat deze giftige stoffen, die moeders hun hele leven lang verzamelen, tijdens de borstvoeding op hun baby's worden overgedragen.

Deze studie bevestigt dus wat veel wetenschappers en kinderartsen al vreesden: moedermelk wordt steeds vaker blootgesteld aan gevaarlijke stoffen vervuiling van de planeet. Wat duidelijk betekent dat de planeet steeds meer vervuild raakt.

Het besmettingsniveau van moeders varieert echter sterk van regio tot regio. De mensen die het meeste risico lopen, wonen in grote industriële steden of eten regelmatig besmet voedsel. Professor Lyons merkte dus op dat de moedermelk van Engelse vrouwen, maar ook die van alle vrouwen die in de geïndustrialiseerde landen wonen, een dioxinegehalte heeft dat aanzienlijk hoger is dan het door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aanbevolen maximumgehalte (d.w.z. één picogram per kilogram lichaamsgewicht). Volgens het rapport slikken Britse baby's van twee maanden oud 42 keer de limietdosis dioxine. Zij zijn echter niet het slechtst af. Inderdaad, Baby's van Eskimo-moeders die in het noorden van Canada wonen, zijn bijzonder blootgesteld aan het risico van besmetting met giftige producten, aangezien deze populatie zich voornamelijk voedt met voedsel uit de zee, dat vaak besmet is.

Als dit onderzoek het mogelijk maakt de aanwezigheid van toxische stoffen in de moedermelk in kaart te brengen, is het niet mogelijk de evolutie ervan te volgen. “Helaas kunnen we maar een klein deel van de werkelijkheid waarnemen”, merkt professor Lyons op. “Eerdere onderzoeken hebben zich gericht op bepaalde stoffen, waarvan de meeste al enkele jaren verdwenen zijn.” Het is daarom moeilijk om vergelijkingen te maken tussen de huidige situatie en die van het voorgaande decennium. Lange tijd waren wetenschappers tevreden met het bestuderen van het leven in de baarmoeder. Ze kijken pas sinds kort naar de eerste levensweken van baby's en hun besmettingsrisico's.

Wat de aanwezigheid van dioxine in de moedermelk betreft, luidde de UFC-Que Choisir al in 1998 de noodklok. Uit een test met een vijftiental monsters moedermelk bleek dat baby's een hoeveelheid dioxine binnenkregen. 120 keer hoger dan de geaccepteerde dagelijkse dosis. Vandaag is het de beurt aan het Health Surveillance Institute om deze kwestie te onderzoeken. In Frankrijk loopt een groot onderzoek, waarvan de resultaten eind dit jaar bekend zouden moeten zijn.

YB



Water en lucht verspreiden deze vluchtige of in water oplosbare producten overal. We zien dat zand de lucht in wordt gedragen en pas een paar jaar later tijdens hevige regen valt. Radioactieve isotopen kennen ook geen grenzen. We moeten angst niet verwarren met het onder ogen zien van de realiteit; het tot nu toe gevoerde beleid onze kop in het zand te steken heeft geleid tot de ontkenning van de economische en menselijke realiteit en we roepen vuur als het vuur nauwelijks brandt, of niet controleerbaar is.
Janic schreef:
Citation:
Opvallend is dat je beter een vers niet-biologisch product kunt hebben dan een niet heel vers maar wel biologisch product (zoals vaak het geval is...)

Niet echt, een vers product vol synthetische producten zoals hormoonontregelaars maar rijker aan vitamines, diastases, enz... zal altijd schadelijker zijn dan een biologisch product dat een aanzienlijk deel van zijn voedingsstoffen heeft verloren.

Keel? Echt? Tssss, je haalt er niets uit! Wat betekent “vergeten”? Kent u in ieder geval de geautoriseerde regelgeving en normen?


Een geautoriseerde standaard? Wat betekent dat ? De normen volgen de mate van vervuiling en niet andersom. Er is een beperking van pesticiden in water, maar geen beperking in wijn tot 1000 keer hoger (volgens regionaal nieuws). Plus het effect van kleine doses alleen of in synergie, wat wetenschappers zorgen baart die alleen in de toxiciteit van grote doses geloofden
Janic schreef:
Bovendien zijn sommige verse producten die gekookt zijn niet meer "vers",

Dat, ik zou graag willen dat je ons uitlegt waarom? Wat heeft koken ermee te maken?

Dit is de moeilijkheid om hetzelfde woord voor verschillende doeleinden te gebruiken. Een product dat uit de vriezer komt, is ook een “vers” product.
Gekookt voedsel is niet verser dan voedsel dat het tarwestadium heeft bereikt; de uitvlokking is vergelijkbaar. Wat het vlees betreft, het is niet noodzakelijkerwijs vers, aangezien het niet in de huidige vorm kan worden geconsumeerd, behalve door echte carnivoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/09/12, 11:37

Janic schreef:
En ik zou zelfs zeggen dat het dieet niet voldoende is...
dat is wat ons onderscheidt!


Te geloven dat alleen voeding een rol speelt bij de pathologie van kanker, slaat werkelijk de plank mis!


moeilijk om een ​​artikel op internet te vinden dat myoglobine en kanker met elkaar in verband brengt!



Ik vermeldde niet dat myoglobine verantwoordelijk was voor kanker, ik gaf alleen aan dat het deze stof was die aan de basis lag van de kleur van het vlees en de differentiatie tussen rood en wit vlees mogelijk maakte.

In werkelijkheid is dat zo Heem myoglobine dat gedeeltelijk wordt beschuldigd:
http://fr.wikipedia.org/wiki/H%C3%A8me

myoglobine bestaat uit een eiwitdeel, globine, en een molecuul genaamd heem, dat een zeswaardig Fe2+-ion bevat (4 bindingen in de porfierring, een vijfde met een histidine in de eiwitketen)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Myoglobine
Heme is een stof die in te grote hoeveelheden de wanden van de dikke darm beschadigt.

Er zijn ook andere factoren: aanwezigheid van vet, koken enz... het is wederom multifactorieel.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/12, 12:36

Jongens... het grootste gif voor de mens is de mens zelf!

En negatieve gedachten kunnen dodelijk zijn...

En het begint met de sfeer die mensen uitstralen, zij zijn soms de eerste slachtoffers! En de mens is een heel nieuwsgierig dier, omdat hij het vaak niet echt beseft...

Daarom vind ik het leuk wat dit is forum werd! Er is weinig dat ons scheidt, en het is waar dat we, ondanks onze gezonde verschillen, veel gemeen hebben. Janic heeft gelijk als hij dit zegt. ;)

Dus ik vind jullie leuk :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/09/12, 12:45

Obamot schreef:
Dus ik vind jullie leuk :)


Oh mijn God, Obamot werd geraakt door genade! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/12, 12:49

: Cheesy: : Mrgreen: misschien had ik die dag gedronken! (matig) ahaha
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/09/12, 12:55

Plus een 11 september...2012...! : Twisted:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/09/12, 12:57

Geloof dat seul dieet een rol speelt bij de pathologie van kanker, dit is echt de vinger in de ogen steken!
wie zei dat?
Ik zei alleen dat de beschermende factoren door het dieet werden geleverd en dat de factoren die gunstig zijn voor het ontstaan ​​van kanker daarom ook door het immuunsysteem te verzwakken, zoals hieronder.
dit wordt bevestigd door dierproeven waarbij injecties van kankercellen zich niet ontwikkelen als het lichaam voldoende antioxidanten heeft die door voedsel worden geleverd.

In werkelijkheid is het de heem van myoglobine die gedeeltelijk wordt beschuldigd

volgens deze site zou heem alleen een cytotoxische werking vertonen als het alleen wordt geconsumeerd en deze toxiciteit verliezen in combinatie met chlorofyl (oxidant/antioxidant = gif/tegengif)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/09/12, 13:10

Janic schreef:

In werkelijkheid is het de heem van myoglobine die gedeeltelijk wordt beschuldigd

volgens deze site zou heem alleen een cytotoxische werking vertonen als het alleen wordt geconsumeerd en deze toxiciteit verliezen in combinatie met chlorofyl (oxidant/antioxidant = gif/tegengif)


Het is allemaal een kwestie van drempel.
Net zoals naar de zon gaan goed is, kan te lang in de zon liggen fataal zijn...
Hetzelfde geldt voor vlees, de consumptie van rood vlees in grote hoeveelheden brengt een verhoogd risico met zich mee om kanker te krijgen (voornamelijk de dikke darm).
Dit betekent absoluut niet dat een occasionele consument er last van zal hebben, vandaar mijn vele gematigde opmerkingen over de kwestie van het vleesdieet.



Ik zei alleen dat de beschermende factoren door het dieet werden geleverd en dat de factoren die gunstig zijn voor het ontstaan ​​van kanker daarom ook door het immuunsysteem te verzwakken, zoals hieronder.


Het is beter om het zo te zeggen, want dat is niet wat ik begreep uit jouw implicatie, mea culpa!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/09/12, 16:55

sen-no-sen schreef:Plus een 11 september...2012...! : verdraaid

Waarom is het een bijzondere dag? Is 9/11 niet het nummer van de New Yorkse brandweerlieden? ;)

Aaaah, ik wil het hebben over de "brandweer geneeskunde"Geconfronteerd met de ineenstorting... van het immuunsysteem, dat is het...

In feite is vlees niet betrokken bij de oorzaken van tekorten die kanker veroorzaken! Omdat volgens Dr. Kousmine:

“Het lichaam ontwikkelt kanker omdat het het nodig heeft”

Waarom nodig?

Om de gifstoffen op te lossen die niet konden worden geëlimineerd vanwege een overbelasting van het lichaam...

De theorie dat het krijgen van kanker de oorzaak zou zijn van een matig vleesdieet zou dus zinloos zijn! Dat dit onder bepaalde omstandigheden de voorkeur verdient, ben ik bereid (multifactoriële oorzaken waaronder onder andere het misbruik van dierlijke producten, vlees- en zuivelproducten met slechte cholesterol in onredelijke hoeveelheden, slechte levensstijl en/of depressieve neigingen, etc.) Maar niet een directe oorzaak, omdat vlees juist bepaalde tekortkomingen opvult die alleen moeilijk te verhelpen zijn door een dieet van puur plantaardige oorsprong (ik zei niet dat het onmogelijk was, maar ik herhaal dat het niet voor iedereen geschikt is. wereld!)

Als iemand een andere verklaring had voor de belangrijkste oorzaak van kanker, zou hij of zij de Nobelprijs voor de Geneeskunde moeten aanvragen :D
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/09/12, 08:05

obamot hello
Maar geen directe oorzaak, omdat vlees bepaalde tekortkomingen opvult die er slechts zijn difficilement gedekt door een dieet van puur plantaardige oorsprong
geef een voorbeeld!
dit soort uitspraken zijn al tientallen jaren een genot voor vleeseters (van oorsprong CIV en de officiële diëtetieklobby's) en blijven het karakter van onnodige beweringen behouden, want als het erom gaat tot de kern van de zaak te komen, niemand anders!
de voorzitter van de CIV zegt zulke enorme dingen (van hetzelfde soort) dat zelfs zijn diëtisten moeten lachen.
De weinige gediplomeerde diëtisten of studenten die VG zijn geworden, erkennen dat de argumenten die zij hebben geleerd geen steek houden en vooropgezette en niet-geverifieerde ideeën zijn.
Bekijk ook het AAD-onderzoek!
Bovendien vertegenwoordigt het werk van Kousmine, ongeacht de waarde ervan, niet de enige wetenschappelijke referentie over dit onderwerp, maar we kunnen wel de multifactoriële oorsprong van kankers en andere ziekten in het algemeen herkennen. Kanker is slechts één van de manifestaties van een onevenwichtigheid, maar dezelfde onevenwichtigheid die we aantreffen in ‘beschaafde’ samenlevingen. deels verband houden met levensstijl en vooral met eetgewoonten.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 257 gasten