Vlees eten, wat de impact op de planeet?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

heb je de video helemaal kunnen bekijken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/09/12, 20:03

Janic schreef:momenteel in de krant frankrijk 2 "zijn we veroordeeld om halverwege deze eeuw vg te worden"


Eerlijk Janic... Om je te horen, zou je denken dat mensen plotseling, door een of ander wonder, helder zouden zijn geworden met een simpele zwaai van een toverstaf! Als tenminste...

Maar het is niet zo en ik vind dat het je niet aan lucht ontbreekt!

Het is niet zozeer vanwege een gezondheidsprobleem, maar omdat het water in de wereld zou opraken, en dus in boerderijen, waardoor fokkers ... van water zouden worden beroofd.

Het is niet erg eerlijk van je om de reden niet te geven...!!! :|
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/09/12, 07:54

obamot hello
Janic schreef:
momenteel in de krant frankrijk 2 "zijn we veroordeeld om halverwege deze eeuw vg te worden"


Eerlijk Janic... Om je te horen, zou je denken dat mensen plotseling, door een of ander wonder, helder zouden zijn geworden met een simpele zwaai van een toverstaf! Als tenminste...

Maar het is niet zo en ik vind dat het je niet aan lucht ontbreekt!

aan de ene kant wijs ik alleen op wat uiterst zeldzaam is op een "Staats"-radio (het is meer het feit van Arté) en toevallig valt het net op het moment dat er op deze site over het onderwerp wordt gedebatteerd.
Dus de weinige sprekers hier zouden aardbewoners hebben gezien of de vleesinfo-site waar al deze informatie over France 2 grotendeels is ontwikkeld, inclusief het cruciale probleem van water.
Het is niet zozeer vanwege een gezondheidsprobleem, maar omdat het water in de wereld zou opraken, en dus in boerderijen, waardoor fokkers ... van water zouden worden beroofd.

Inderdaad, maar het is een flits, geen reportage of documentaire. Tot nu toe is het waterprobleem voorgesteld als een verspilling van de rijken en een tragedie voor de bevolking die er geen toegang toe heeft. Boeren werden bekritiseerd vanwege het massaal drenken van bijvoorbeeld maïs, maar zonder het verband te leggen dat deze maïs voor de kweek was en dat dit de oorzaak was, dus het is nieuw. Maar zelfs als er water in overvloed zou zijn, zou de kwestie van landbouwgrond voor veeteelt cruciaal worden en zou de keuze moeten worden gemaakt tussen het voeren van de dieren of het voeren van de mensen, met een moment van wurging ertussen.
Evenzo worden slachthuizen steeds vaker (maar op een bescheiden manier) getoond op basis van deze informatie en meestal als het dier eenmaal is gedood en bewegingloos is, nooit als het worstelt met zijn doorgesneden keel en de slager het nog levend begint door te snijden. Zijn mensen hardvochtig, en in welke mate, en onverschillig voor lijden en dood?
Het is niet erg eerlijk van je om de reden niet te geven...!!!

De redenen zijn op vlees.info verondersteld al gelezen.
Op de enquête waarin 12 mensen zich uitten konden maar weinigen het einde halen: waarom? Voelen ze zich schuldig omdat ze de zoekers van dit geweld zijn en zuiveren ze hun geweten door terug te keren naar hun biefstuk? Ontwaakt hun geweten maar overheerst eetlust of onverschilligheid? De peiling zwijgt over deze punten en er werden er nauwelijks geuit.
De redenen zijn daarom niet uitsluitend water, het is een reeks fenomenen die samen een point of no return bereiken en dus menselijke drama's, aangezien het drama van dieren mensen nauwelijks lijkt te ontroeren!
Deze site is geïnteresseerd in ecologie! Dan zou alleen vanuit ecologisch oogpunt de consumptie van vlees een afknapper zijn. Denk aan het onderwerp honger in de wereld en de bidoche is niet de oplossing, integendeel!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/09/12, 09:06

een andere media die over het onderwerp opent:
http://www.liberation.fr/sciences/2012/ ... nce_842936
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/02/15, 16:47

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/02/15, 19:23

Ah ja, het was gisteravond een van de onderwerpen van een avond in de Eiffeltoren: http://www.france2.fr/emissions/un-soir ... 015_305429
0 x
NicoleSainte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/02/15, 03:32

Ben het helemaal met je eens




par NicoleSainte » 27/02/15, 02:06

Hallo,
Ik ben het helemaal eens met het onderwerp van deze thread... Ik wilde de video niet bekijken omdat ik al veel van dit soort heb gezien... Ook ik eet veel minder vlees en niet allemaal vanwege dierenmishandeling en ik voel me schuldig elke keer dat ik het nu eet. Ik denk dat de video's die alle gruwelen van de vleesindustrie laten zien, zoveel mogelijk moeten worden uitgezonden om het bewustzijn te vergroten, maar de hardheid, de wreedheid van deze video's schrikt mensen te veel af om ze te delen, omdat het echt taboe is en ze niet bereid zijn om de waarheid van aangezicht tot aangezicht te accepteren, omdat ze met een zuiver geweten willen blijven eten en zich niet schuldig willen voelen..........
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Janic » 16/02/16, 11:24

vanavond op France 5 in de wereld tegenover "een wereld zonder vlees" gevolgd door een debat.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Macro » 16/02/16, 15:39

Nou.. over 5 of 10 jaar zullen ze hetzelfde plot hervatten door "een wereld zonder plantaardige eiwitten" te noemen...

In plaats van je ego te kietelen door naar de bullshit van France TV te kijken... Vertrouw in plaats daarvan op Otzi...

5500 jaar voor Frankrijk 2 leefde hij op een hoogte van 1500 meter in de Alpen, werd getroffen door ringworm en de ziekte van Lymes en had de leeftijd van 46 bereikt voordat hij werd vermoord (lang genoeg om zich voort te planten) ... Door granen, groen en steenbokken te eten ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par chatelot16 » 16/02/16, 19:33

natuurlijk zijn er vleesveehouderijen die ecologisch niet erg efficiënt zijn

maar een paar varkens op een boerderij, hij eet het afval op

een paar ganzenkruid sommige gewassen, en het maakt ook vlees als het naar de pan gaat

het grote probleem is dat ik om me heen boeren zie die moeite hebben met oude activiteiten die door de huidige regering als archaïsch worden beschouwd, terwijl ze gelijk zouden moeten hebben ... en ik kan niets doen om ze te helpen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Christophe » 16/02/16, 21:15

Het beste vlees om thuis te kweken en gemakkelijk... zijn kippen!

Ook zij eten bijna al het afval... en bovenal groeit het met een waanzinnige snelheid!

Een "batterij" -kip is 21 dagen groei!

Ik zeg niet dat je tot het uiterste moet gaan en vooral met dezelfde zelfgemaakte methoden, maar het geeft een idee van de groei van kippen.

Kippenvlees is zeker het groenst (als het niet vol stront zit natuurlijk...ik heb het over het CO2-gehalte en de energie die nodig is om 1 kg vlees te produceren)...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten