Vlees eten, wat de impact op de planeet?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

heb je de video helemaal kunnen bekijken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/12, 20:07

Obamot schreef:En daarom is de beste manier om iedereen hun keuze te laten, zeker om een ​​stigma rond de eiwitconsumptiemodus te vermijden! En zeker niet om VG-mensen, carnivoren of wat dan ook te catalogiseren ...


Bedankt Obamot voor het onthouden!
Terreur is inderdaad geen erg goede manier om van mentaliteit te veranderen!
Toen ik een kind was, hoorde ik vaak mensen om me heen zeggen:Als je geen vlees eet, zul je nooit vlezig zijn!
Resultaat een paar jaar later: 120kg bankdrukken terwijl je vegetarisch bent dus ...
Om het tegenovergestelde te bevestigen: als je vlees eet, sterf je aan kanker enz ... is bijzonder overdreven en weerspiegelt de realiteit niet.
Er is een gelukkig medium tussen de twee.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 20:09

Zoals Sen_No_Sen ons eraan herinnert, zijn we geen aaseters

Een aaseter is een dier dat aas eet, dat wil zeggen dode dieren die ze zelf niet hebben gedood. wikipedia


die voor sommigen verteren door verrotting (medium gunstig voor de proliferatie van ptomaines), daarom verteren we in principe door gisting! (Voor gezonde proefpersonen volgens Dr. Kousmine) Bij dit soort spijsvertering, assimileer vlees, als het 's middags en in een redelijke hoeveelheid wordt gegeten (niet elke dag, een keer per week zou al genoeg zijn, als we het vervangen door eiwitten planten ...), vormt niet het minste probleem.
vandaar de vraag: waarom voeden met een product dat dood en lijden veroorzaakt wanneer het mogelijk is om dit zonder te doen? en de planeet van zijn landbouwgrond plunderen voor een ellendige terugkeer?

En daarom is de beste manier om iedereen hun keuze te laten, zeker om een ​​stigma rond de eiwitconsumptiemodus te vermijden! En zeker niet om VG-mensen, carnivoren of wat dan ook te catalogiseren ...

hoe dan ook, iedereen doet en zal doen wat hij wil, maar bewustzijn vereist voorafgaande informatie.
aan de andere kant is het catalogiseren van mensen in het algemeen in de andere richting dat het werkt en op een ongunstige manier, omdat de norm geacht wordt alomtegenwoordig te zijn. Aan de andere kant is deze catalogisering noodzakelijk in het dagelijks leven wanneer u wordt uitgenodigd, dat u in het restaurant eet, dat uw kinderen in de kantine eten, enz ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 03/09/12, 20:09

Nou, ik heb de indruk van een zekere convergentie onderaan Janic En jij!
Wanneer u echter schrijft:
En daarom is de beste manier om iedereen hun keuze te laten, zeker om een ​​stigma rond de eiwitconsumptiemodus te vermijden! En zeker niet om VG-mensen, carnivoren of wat dan ook te catalogiseren ...

Hoe kan het, gezien de gevolgen van het soort voedsel in kwestie, een element van vrije keuze worden gemaakt?
We zouden op dezelfde manier kunnen redeneren, en dit is wat er in werkelijkheid gebeurt, met 4X4's en elke vorm van consumptie: kan ik vrij zijn om het op dezelfde manier te beperken als het onbeperkt te verhogen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/12, 22:23

Absoluut! Interessant punt om te benadrukken!

Hoe zit het met "vrije keuze"in de supermarkten waar voedsel van agro-industriële oorsprong stroomt?

Terwijl de huidige man, met zijn ervaring en 65 miljoen jaar evolutie, alleen winkels van een zeer hoge kwaliteitsstandaard zou moeten hebben, type Demeter ...>, maar nog geavanceerder en betaalbaarder .... In plaats daarvan voeden we ons grotendeels met vervangers door naar supermarkten te gaan uit de "verse schappen" !!!

We zijn net zo oud als de supermarkten! : Mrgreen:

Als we een lijst maken van voedingsadditieven (conserveermiddelen, smaakstoffen, smaakversterkers en dergelijke), zien we snel waar de afwezigheid van ECHTE vrijheid in de keuze ligt! Ik zie niet veel mensen die een halve dag besteden aan het ontleden van wat de E-XXX codes betekenen om erachter te komen wat hun organisme zal vervuilen / vergiftigen? Bijvoorbeeld: zoals de methanol in lichte producten, of het aandeel afvoerolie dat wordt getolereerd in eetbare plantaardige oliën ... om maar twee van de ergste te noemen !!!

Merk op dat ik zei: "laat iedereen kiezen", En niet genoemd vrije keuze (maar het is zeker puur toeval, eerlijk gezegd had ik het kunnen zeggen. En in ieder geval, ik heb het inderdaad gesuggereerd: maar als zodanig, de genoemde" keuze onder voorwaarden 'is ondergeschikt aan dezelfde context als men vlees koopt met plantaardige producten, denk ik)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/09/12, 23:16

Obamot schreef:[...] Hoe zit het met "vrije keuze"in supermarkten waar voedsel van agro-industriële oorsprong stroomt? [...]

Vrije keuze is ervoor kiezen om niet te gaan mediteren in een "Tempel van Consumptie" (of supermarkt, de term is beter bekend ...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/09/12, 07:42

Terwijl de man van vandaag, met zijn ervaring en 65 miljoen jaar evolutie, alleen winkels van zeer hoge kwaliteit zou moeten hebben, zoals Demeter ...>, maar nog geavanceerder en betaalbaar ... In plaats daarvan voeden we ons grotendeels met vervangers door naar supermarkten te gaan uit de "verse schappen" !!!

Ik sluit me aan bij houthakker over het feit dat niemand verplicht is om naar de tempels van consumptie te gaan om daar hun toewijding te doen.
Voor betaalbare kosten is dit onmogelijk omdat de kwaliteit ervan de kwaliteit is en elke kostenreductie gekoppeld is aan de kwaliteitsverlaging. Dit is wat er gebeurde tijdens de overgang van traditionele landbouw naar industriële cultuur en we zien het resultaat.
Dan is betaalbaar een verkeerde vraag! Inderdaad in gewoon eten: wat is duur? Dierlijke producten van slechte kwaliteit in het algemeen en waarvan de nadelen nu duidelijk worden.
Vervang deze schadelijke producten gewoon door hoogwaardige plantaardige producten en er zijn geen extra kosten in het voedselbudget, maar we willen graag onze cake hebben en deze ook opeten, dat is niet mogelijk!
De VG lost al deze problemen tegelijkertijd op: behoud van zijn gezondheid, vermindering van de landbouwplundering van de planeet en zijn drinkwater, verhoging van het morele niveau van de mens door geweldloosheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/09/12, 11:14

Dat is slim : Mrgreen: : Cheesy:

Het was geen vraag van mijn kant ... Moet ze alles aan deze kinderen vertellen !!! : Lol:

PS: hier ben ik echt gebogen dat Janic "volgde". Misschien moest je lezen wat ik zei! (In plaats van het gewoon in een citaat te plaatsen) Dus nu maak je formele paralogismen om je steak te verdedigen! : Mrgreen:



PS: Bucheron, je bent goed in de rol van trol Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/09/12, 13:20

PS: hier ben ik echt gebogen dat Janic "volgde".
een kwartslag ... en zelfs daarvoor! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/09/12, 19:34

: Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/09/12, 20:00

momenteel in de krant frankrijk 2 "zijn we veroordeeld om halverwege deze eeuw vg te worden"
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 298-gasten