Vlees eten, wat de impact op de planeet?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

heb je de video helemaal kunnen bekijken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 13:08

Janic schreef:
Ik kan het begrip "matige hoeveelheid" zelfs op het niveau van kwantificering niet in overweging nemen; zoals: één het is oké, drie hallo de schade

Het is volledig overdreven!
Je lijkt vlees te beschouwen als een gif, buiten en het is historisch, veel mensen danken hun voortbestaan ​​alleen dankzij de consumptie van deze (moeilijk iets anders te vinden om een ​​bepaalde breedtegraad te passeren).

Dit is waarom we een samenleving moeten onderscheiden in de verplichting om dieren te eten om te overleven en onze moderne samenlevingen waar deze situatie is verdwenen, maar niet de gewoonte.
Anders doet het vlees dat nietis geen vergif, evenmin als paddestoelen vergiften zijn, is het zeker dat hun bestanddelen vergiften zijn in min of meer belangrijke hoeveelheden volgens het product. Sommige schimmels zijn zeer giftig, zelfs dodelijk, andere niet erg giftig en andere veroorzaken geen duidelijke tekenen. Dit is waar het idee van dosis en samenstelling van het giftige, een alkaloïde, binnenkomt. Dus wat erbij betrokken is, zijn de alkaloïden zoals die van koffie (cafeïne) van thee (theïne) en in dit geval voor vlees de ptomaines. http://www.kousmine.com/prod04.htm
Citation:
terwijl de schade wetenschappelijk begint bij één.

Bron?
Geen wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat vlees schade veroorzaakt bij matige consumptie.

De term schade moet op een relatieve manier worden gebruikt, het individu sterft niet ter plaatse alsof hij een gewelddadig gif had ingeslikt.
Het probleem is daarom dat er voor onafhankelijke wetenschappelijke studies aanzienlijke financiële steun nodig is die geen VG-groep kan betalen. De weinige bestaande onderzoeken zijn dus ofwel het resultaat van door de vleeslobby's ondersteunde onderzoeken en zullen daarom niet in strijd zijn met hun belangen.
Er zijn echter enkele zeer algemene Amerikaanse studies die op het verschil wijzen.
De matige consumptie van voedsel zal geen specifieke klinische symptomen vertonen, aangezien het voedsel van de meerderheid van de mensen is gediversifieerd van waar het moeilijk is om er conclusies uit te trekken. Hiervoor is het noodzakelijk om elk voedsel te kunnen rangschikken om de voor- / nadelen te meten (en het is verboden om het bij mensen te doen). Je zult er dus bijna niets over vinden. Voor het overige wordt dit gemeten door vergelijking met de ervaring van bepaalde doelgroepen (indien mogelijk omdat de LV's verspreid zijn en in kleine hoeveelheden op het grondgebied)
Citation:
Voor het "VG-dieet" (het is geen dieet maar een manier van leven)

Omdat ik al op jonge leeftijd vegetariër ben, beschouw ik het als een dieet en niet als een manier van leven.

Omdat het geen persoonlijke keuze is, doordacht, gemeten, vergeleken, is het natuurlijk een cultuur die zichzelf vergelijkt met een andere cultuur. (In dit geval kunnen we zeggen dat alle voedingsmodi diëten zijn.)
Een levensstijl wekt een ideologie op, wat niet altijd het geval is.

Un changement levensstijl, eten of niet, is altijd verbonden met een "ideologie", hoewel het woord zelf meestal wordt afgeleid van de betekenis ervan
Oorsprong van de ideologie [bewerken]
Etymologie [bewerken]
Van oud Grieks ἰδέα (idee), "idee", en van λόγος (logo's), "wetenschap, spraak". Ideologie is daarom etymologisch een discours over ideeën. In het oud-Grieks suggereert het zelfstandig naamwoord ἰδέα dat verband houdt met het werkwoord ἰδεῖν, "zien", eerder de betekenis van "beeld". Ideologie wordt gewoonlijk geïnterpreteerd als:
• de logica van een idee in relatie tot de beperking ... (tot de beperking of het tegenovergestelde?)
• de logica van een visie.
• de logica van een beeld ontwikkeld voor groepsdenken.

Een kind of een volwassene die alleen de keuze van zijn ouders of de samenleving volgt, bevindt zich in feite niet in een ideologie, maar in een cultuur.
Mijn kinderen en kleinkinderen zijn VG maar het onderwerp interesseert ze niet meer dan dat, het is voor hen een cultuur geworden!
Aan de andere kant, als ze een keuze moeten maken die in strijd is met deze cultuur, zullen ze misschien geïnteresseerd zijn in het onderwerp en zal hun keuze DAN ideologisch zijn.
Ten slotte is dit ook een belangrijk punt als elke consument, zelfs een gematigde, deze dieren moest doden om zich ermee te voeden: hoeveel zouden het doen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/12, 13:39

Janic schreef:
De term schade moet relatief worden gebruikt (...)
Er zijn echter enkele zeer algemene Amerikaanse studies die op het verschil wijzen.
(...) Hiervoor is het nodig om elk voedsel te kunnen rangschikken om de voor- / nadelen te meten (en het is verboden om het bij mensen te doen). Je zult er dus bijna niets over vinden.


Vertel dus niets!
Het is duidelijk dat geen wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat matige vleesconsumptie schadelijk was.
Alleen rood vlees wordt verdacht gemaakt, en dit bij regelmatige consumptie.
Anders is vlees geen gif,


Dit bedoelde u hierboven niet.



Een verandering in levensstijl, eten of niet, is altijd gekoppeld aan een 'ideologie', zelfs als het woord zelf meestal wordt afgeleid van de betekenis ervan


Historisch gezien is dit niet waar, de voeding is gekoppeld aan de geografische ligging en de mogelijkheden die de biotoop biedt voor voedsel.
Het houdt ook verband met onze biologische mogelijkheden om dit of dat voedsel te consumeren, het laatste is aanzienlijk vergroot sinds de beheersing van het vuur.
Pas daarna verschenen er (voornamelijk religieuze) verboden.


Een kind of een volwassene die alleen de keuze van zijn ouders of de samenleving volgt, bevindt zich in feite niet in een ideologie, maar in een cultuur.


De voedselkeuze wordt secundair cultureel, maar men mag niet vergeten dat het heel goed kan worden gekoppeld aan een eenvoudige persoonlijke smaak.
Wat mij betreft haat ik rood vlees, en dit is niet het resultaat van mijn cultuur, noch van een ideologische overtuiging.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/12, 13:52

Janic: vergeet de smileygezichten niet wanneer je me citeert. Dankjewel!

Janic schreef:Nee, de psyche en het fysieke spel op verschillende vlakken, maar die ook nauwe banden kunnen hebben. Als je een gif inslikt en jezelf ervan overtuigt dat dit niet het geval is, zal je lichaamsbouw je psyche overtroeven. Maar, en hier voeg ik me bij je, als je angstig bent, gaat het beste eten niet voorbij, maar het zal ook niet in vergif veranderen.

Vraag het een apotheek, maar het is verkeerd!
Oké, als je het geen 'gif", Ik geef het toe! In dit geval is het vlees niet iemand die het met toestemming eet, idem in de VG die plantaardige eiwitten consumeert, naar keuze en persoonlijke wil! Het is er allemaal .. .

Maar uiteindelijk verandert er niets, of je geest nu in de ene of de andere richting "schakelt", het zal een en ander effect produceren zonder dat je het vrijwillig weet. Omdat dat, velen kunnen er niets aan doen. Ik ken er niet veel die erin slagen het effect hiervan te veranderen "producten"in het lichaam. Laatste geval tot nu toe, Jean-Luc Delarue die het lot had willen afweren door te trouwen hoewel hij aan kanker leed. Zoals wat ...

Janic schreef:
Obamot schreef:Pffff, ik merk op:

- dat je uiteindelijk afhankelijk bent van een vorm van dwang om mensen te bekeren! (Ondanks het feit dat je het ontkent, lijkt het wel ...)

Nee, het is geen kwestie van het omzetten van iemand, het is de verandering van situatie die zich opdringt als een droogte die de vegetatie zal verbranden en de hoeveelheid voedsel die per individu beschikbaar is (of niets) beperkt als alles geroosterd is)

"dat hij zichzelf oplegt'of'die zichzelf oplegt".... eh?

Je zegt zelf dat "zonder overtuiging, probeer het niet», Het is daarom goed dat u het overheersende psychologische aspect toegeeft. Dat is goed, het is ook mijn mening, maar ik durfde het niet te zeggen. : Cheesy:

Nou, ik denk dat je er vroeg of laat wel rekening mee zult houden, en daar zul je zien hoeveel effectiever dit kan zijn dan we denken. Ook al is het moeilijk te managen omdat er "loslaten" voor nodig is, iets wat ik nog niet volledig heb kunnen doen. Maar ik waak over het graan ...

dan, "wie heeft er gelijk"? Geen van beide! Dit is de reden die moet prevaleren. Maar als het gaat om een ​​mechanisme voor emotionele chantage, is het de man die negen van de tien keer faalt. Omdat hij te veeleisend is. Ik heb goed? Wat maakt het eigenlijk uit, nogmaals, het is het psychologische aspect dat echt overheerst => dit is wat ik wilde zeggen.

Om dat te zeggen "Wetenschappelijk begint de schade bij één" is onwaar, aangezien het afhangt van de individuele biochemie (het is dus geval per geval ...). En het is ook onjuist als we het psychologische aspect erkennen => daarom is het antwoord niet voor iedereen toelaatbaar. Hoewel je eigenlijk gelijk hebt. Idem als je de term "dieet" (die ik expres gebruikte) afwijst, keur ik het nog steeds goed ... maar het bewijst eens te meer dat het nog steeds het psychologische aspect is dat overheerst. (Ik geef het aspect "vitale noodzaak" door, aangezien Sen_No_Sen het al terecht noemde ... Als dat niet zo is, raakt het niet alleen het affect, maar ook de "noodzaak om te overleven", dan is het wel daarom zeg ik "het is niet zo eenvoudig", ook al lijkt het voor jou en mij duidelijk ...!)

Idem voor de oorsprong van de voedingsstoffen ... (van plantaardige of dierlijke oorsprong)

En bovendien, omdat je dat gelooft"Vandaag zijn we van mening dat het tolerantieniveau van dit product telt sinds individuele"... Wat bepaalt dit niveau van tolerantie, zo niet grotendeels de hersenen. Anders, als de fysiologische reactie van intolerantie eerder zou optreden (malaise, onbehagen, etc.) en wel, dan zouden we geen zwaarlijvige immuungecompromitteerde hebben ...

Uh ... En vertel ons hoe u het "emotionele aspect" zou willen scheiden van voedsel of een andere beslissing daarover ...! En de borst die de moeder aan de baby geeft ???? Idem met "plezier", waaraan we "verlangen" kunnen toevoegen, en dit is precies wat ik hierboven zei en waarom deze "flip-flops" lastig zijn!

We mixen alles weer een beetje en doen alles in dezelfde mand. Om het te begrijpen, zou het nodig zijn om wat retrospectief bewustzijnswerk te doen met betrekking tot de psycho-affectieve kwestie.

Omdat als je zegt dat VG zijn er "geen verbod" is, eh ... hoe zeg je ... Als er een is: "vlees", Neen? Dus op dit punt is het de vraag "catalogiseren»Wat is meer problematisch dan wat wordt ingenomen of niet! Keer op keer zijn we volledig in de psychologie !!!

Concluderend, Janic, door het principe van VG te verdedigen zoals jij doet, is het mogelijk tegenwerk dat je produceert: ik laat je erover mediteren!

We begrijpen beter waarom u alles ter harte neemt. Het is verdienstelijk maar niet erg effectief.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 14:15

Sen no sen
Vertel dus niets!
Het is duidelijk dat geen wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat matige vleesconsumptie schadelijk was.

Dit is wat ik hierboven heb uitgelegd, geen onafhankelijke onderzoeken omdat er geen manier is om ze te doen.
Alleen rood vlees wordt verdacht gemaakt, en dit bij regelmatige consumptie.

Omdat de consumptie de afgelopen jaren ernstig is toegenomen, worden alle producten die aan dieren worden gegeven toegevoegd en hebben gevolgen voor de mens.
Citation:
Anders is vlees geen gif,

Dit bedoelde u hierboven niet.


Omdat in tegenstelling tot paddenstoelen, die niet allemaal alkaloïden bevatten, ALLE vleeswaren ptomaines produceren.


Je mengt alles.
a)
Historisch gezien is dit niet waar, de voeding is gekoppeld aan de geografische ligging en de mogelijkheden die de biotoop biedt voor voedsel.
Als je bedenkt dat alle voedselmodus een dieet is, dan ben ik het met je eens (dit is de oorspronkelijke betekenis van het woordregime)
De term regime, afgeleid van het Latijnse 'regere' (sturen), dan van 'regime' (XIII ° s: actie naar sturen),

b)
Het houdt ook verband met onze biologische mogelijkheden om dit of dat voedsel te consumeren, het laatste is aanzienlijk vergroot sinds de beheersing van het vuur.
De beheersing van vuur werd niet gebruikt voor een betere consumptie van het voedsel, maar om het te degraderen met zijn spijsvertering en pathologische incidenten.
c)
Pas daarna verschenen er (voornamelijk religieuze) verboden.
Verboden zijn regelgevers die zijn gekoppeld aan ervaring gemeten over een groot aantal individuen en jaren. Desondanks is een groot aantal pathologieën pas sinds de moderne wetenschap en haar geavanceerde middelen aan voedsel gekoppeld. Om ze te koppelen aan religieuze verboden is te simplistisch of het is om waarnemers in de fysiologie voor dummies te nemen. Wanneer Hippocrates zegt: hoe kunnen we ziekten begrijpen als we niets weten over voedsel, het is geen werk van religie, maar van observatie.
Citation:
Een kind of een volwassene die alleen de keuze van zijn ouders of de samenleving volgt, bevindt zich in feite niet in een ideologie, maar in een cultuur.


De voedselkeuze wordt secundair cultureel, maar men mag niet vergeten dat deze sterk kan worden gekoppeld aan een eenvoudige persoonlijke smaak.

Alleen de smaak die het leert, het is alleen om de verschillende voedselvormen op te merken volgens de landen en waar een voedsel hier als smakelijk wordt beschouwd, is het elders weerzinwekkend.
Persoonlijk haat ik rood vlees, en dit is niet het resultaat van mijn cultuur, noch van een ideologische overtuiging.

Laten we zeggen dat de twee, en zelfs meer, verward kunnen worden. Een voedsel dat op een andere manier is bereid, kan in de ene vorm behagen en in een andere niet goed. " Smaken en kleuren Een gebakken biefstuk of een stoofpotje, bereid met hetzelfde vlees, geeft niet dezelfde smaak. Een puree of gebakken aardappelen zijn niet te vergelijken als het om hetzelfde product gaat.
Het is veel vaker het zien van bloed dat weerzinwekkend is dan de smaak zelf, terwijl bij wit vlees het bloed niet zichtbaar is.
Dernière édition par Janic de 03 / 09 / 12, 14: 34, 2 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 14:29

obamot
Ik hervat niet alles, want we zijn het er over eens dat het de uitdrukkingswijze is die verschilt, maar laten we dit bijzonder belangrijke punt bekijken, omdat het precies afhankelijk is van het psychologische aspect
Want als je zegt dat het VG is, is er "geen verbod", eh ... hoe zeg je ... Als er een is: "vlees", toch? Dus in dit stadium is de kwestie van "catalogiseren" problematischer dan wat wordt ingenomen of niet! Keer op keer zijn we volledig in de psychologie !!!

Een verbod kan twee oorzaken hebben: exterieur / interieur. De meeste verboden in onze samenlevingen zijn van externe oorsprong (inclusief de betrokken regimes). Het interne verbod wordt een keuze genoemd voor zover het niet voortkomt uit het puur dierlijke instinct (zij het!). Dus moet ik zeggen dat ik mezelf verbied om te doden, te stelen, te verkrachten, vlees of iets anders te eten of anders een bewustwording te noemen, zoals het verbieden van geraffineerd voedsel, vaccins, chemische behandelingen, enz ...
Dus natuurlijk de helderziende kan niet los worden gezien van het fysieke wat betreft het zeggen wie overheerst ... persoonlijk zou ik soms de ene, soms de andere zeggen.

Concluderend, Janic, door het principe van VG te verdedigen zoals jij doet, is het mogelijk tegenwerk dat je produceert: ik laat je erover mediteren!

Dit is mijn mening niet! De meeste mensen die over het onderwerp praten, hebben een abstracte, intellectuele visie, uit geleefde ervaring, terwijl ik het van binnenuit leef en wanneer ik bepaalde reflecties lees, vind ik het gewoon jammer, niet voor het vegetarisme dat het zag anderen, maar voor het individu zelf.

We begrijpen beter waarom u alles ter harte neemt. Het is verdienstelijk maar niet erg effectief.
nogmaals, ik ben niet op zoek naar efficiëntie, de voedselmodus is een individuele vraag en iedereen haalt er de voor- of nadelen uit.
Onze tijd wil dat waar onze oude mensen nauwelijks vragen stelden, de wetenschap, de media ze nu actuele onderwerpen maken en daarom lijkt het mij coherent dat degenen die het onderwerp kennen hun mening geven ... niets meer.
Dernière édition par Janic de 03 / 09 / 12, 14: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 03/09/12, 14:36

Dit bericht had oorspronkelijk de titel: Vlees eten, welke impact op de planeet?

Maar gezien de afwijkingen van de reacties, moeten we het nu hernoemen: Vlees eten, welke impact op de gezondheid?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/12, 14:42

Janic schreef:
Dit is wat ik hierboven heb uitgelegd, geen onafhankelijke onderzoeken omdat er geen manier is om ze te doen.


Daarom mag niet gezegd worden dat vlees schadelijk is voor de gezondheid, maar dit is speculatie van uw kant.



Omdat in tegenstelling tot paddenstoelen, die niet allemaal alkaloïden bevatten, ALLE vleeswaren ptomaines produceren.

Omdat hij geen aaseter was, was er nooit sprake van verrot vlees.

Laten we zeggen dat de twee, en zelfs meer, verward kunnen worden. Een voedsel dat op een andere manier is bereid, kan in de ene vorm behagen en in een andere niet goed.


Natuurlijk kan de manier waarop voedsel wordt bereid de perceptie veranderen: tussen twee sneetjes brood kun je bijna alles eten!
Het verandert echter niets aan de persoonlijke smaak.
Een biefstuk is een biefstuk, en als we het niet lekker vinden, houden we er niet van!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 03/09/12, 14:50

Janic schreef:Sen no sen
Vertel dus niets!
Het is duidelijk dat geen wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat matige vleesconsumptie schadelijk was.

Dit is wat ik hierboven heb uitgelegd, geen onafhankelijke onderzoeken omdat er geen manier is om ze te doen.


GROETEN
laten we het paradigma veranderen
In feite zijn dit allemaal dierlijke eiwitten, inclusief caseïne!

?????????????
EVU! - De eiwitmythe
www.euroveg.eu/lang/fr/info/kit/starter04.php
In 1982 legde de National Research Council een verband tussen kanker en ... Eiwitrijke diëten, vooral diervoeders, lood, zoals we weten, ...

andere ervaringen!
na blootstelling aan een kankerverwekkende stof,
elke consumptie van dierlijke eiwitten (caseïne)
verhoogt ernstig gevallen van kanker,
(zichtbare, intermitterende consumptie van dierlijke eiwitten volgt die van kanker)

soja-eiwit houdt het laag en stabiel



Voor uw gezondheid worden veganisten !!!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 15:18

sen geen sen
Janic schreef:


Dit is wat ik hierboven heb uitgelegd, geen onafhankelijke onderzoeken omdat er geen manier is om ze te doen.


Daarom mag niet gezegd worden dat vlees schadelijk is voor de gezondheid, maar dit is speculatie van uw kant.

Dit is het soort argument dat fabrikanten gebruiken om hun producten te zuiveren "het is nooit bewezen dat ...", wat impliceert dat wetenschappelijk bewijs vaak moeilijk te leveren is door het ontbreken van geschikte middelen of erkenning.
Om deze formule terug te geven, zou ik zeggen: er mag niet worden gezegd dat vlees zijn niet schadelijk voor de gezondheid, dit is speculatie van degenen die beweren dat het te wijten is aan het ontbreken van geschikte studies. Lange tijd werd aangenomen dat kankers gekoppeld waren aan virussen (het is sowieso nauwelijks veranderd) totdat we ons realiseerden dat dergelijke kanker verband hield met zo'n voedselmodus, zoals een andere. als een andere modus. Vaccinaties tegen het papillomavirus worden momenteel uitgevoerd en wetenschappers ontkennen de oorzaak en gevolg-relatie bij jonge meisjes wier leven sindsdien is geruïneerd wat betreft hepatitis (maar niet alle gevaccineerde patiënten worden getroffen) of de keuze die is het nieuws (en ook niet alle worden getroffen) in de mijnen hadden niet allemaal silicose, enz…. De bewering is gebaseerd op ervaring door vergelijking tussen twee levensstijlen en op lange termijn geverifieerd, zoals kan worden gedaan voor verzadigd vet of geraffineerd voedsel.

Citation:
Omdat in tegenstelling tot paddenstoelen, die niet allemaal alkaloïden bevatten, ALLE vleeswaren ptomaines produceren.

Omdat hij geen aaseter was, was er nooit sprake van verrot vlees.

Sorry, een aaseter is een dier dat vlees eet dat is gedood door anderen dan hijzelf en wiens resten het consumeert. De omni-mens doodt zijn "prooi" nauwelijks en moet ze laten degraderen (uitvlokking) omdat het vlees te moeilijk is om te worden gegeten zoals het is (dus probeer het!) Of anders gebruikt hij koken om deze afbraak te versnellen. Het is daarom een ​​aaseter omdat het de kenmerken overneemt.
Bovendien, in tegenstelling tot carnivoren, die de rijke en "verse" delen (darmen) als prioriteit consumeren, doen mensen het tegenovergestelde zoals deze aaseters.
Verrotting, zoals Kousmine opmerkt, is een complex fenomeen dat verband houdt met zuurgraad en aërobe of anaërobe flora. Wanneer de darmtransit te lang is, begint deze verrotting en daarom hebben de echte roofdieren zeer korte darmen en de herbivoren erg lang.
Citation:
Laten we zeggen dat de twee, en zelfs meer, verward kunnen worden. Een voedsel dat op een andere manier is bereid, kan in de ene vorm behagen en in een andere niet goed.


Natuurlijk kan de manier waarop voedsel wordt bereid de perceptie veranderen: tussen twee sneetjes brood kun je bijna alles eten!
Het verandert echter niets aan de persoonlijke smaak.
Een biefstuk is een biefstuk, en als we het niet lekker vinden, houden we er niet van!

Natuurlijk kunnen we Vg zijn en ook niet zoals spinazie of bloemkool, het stelt de VG zelf niet ter discussie. Evenzo houden sommige omnis niet van bepaald vlees, maar smullen ze van anderen, vissen, schaaldieren, regenwormen, sommige insecten, enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/12, 19:35

Ja, eindelijk zijn we het er relatief over eens dat het goed zou zijn om elke consumptie van vlees voor het welzijn van de planeet te kunnen verminderen of opgeven - maar dan individueel en vrijwillig -!

En ik zou zelfs zeggen dat het mogelijk nieuwe lijnen van mensen zou creëren, potentieel veel minder agressief! (Hoe dan ook, Janic, hoewel VG, "hap" ontbreekt niet ... ahahaha)

Maar een punt waartegen vals moet worden geregistreerd, is dat van de ptomainen die zich in de darm ontwikkelen!

Zoals Sen_No_Sen ons eraan herinnert, zijn we geen aaseters die voor sommigen verteren door verrotting (medium dat gunstig is voor de proliferatie van ptomeinen), daarom verteren we in principe door fermentatie! (Voor gezonde proefpersonen volgens Dr. Kousmine) Bij dit type spijsvertering, vlees assimileren, als het 's middags en in een redelijke hoeveelheid wordt gegeten (niet elke dag, één keer per week zou al genoeg zijn, als we het zouden vervangen door proteïne ...), vormt niet het minste probleem.

En daarom is de beste manier om iedereen hun keuze te laten, zeker om een ​​stigma rond de eiwitconsumptiemodus te vermijden! En zeker niet om VG-mensen, carnivoren of wat dan ook te catalogiseren ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten