Vlees eten, wat de impact op de planeet?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

heb je de video helemaal kunnen bekijken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/09/12, 16:30

Obamot schreef:Wat mij betreft, denk ik dat we dit vlees zowel kunnen beschuldigen als vrijspreken.


Hij erkende echter dat de traditionele Japanse en mediterrane keuken (waarin veel vis wordt gebruikt) uitstekend is (voedzaam en gastronomisch).
In de sportvoeding wordt al tientallen jaren geleerd de voorkeur te geven aan gevogelte en visvlees, maar toen ik hoorde over kankerverwekkend rood vlees moest ik een beetje lachen!

We moeten mensen de vrijheid geven om hun voedsel te kiezen. Periode!

Dit kan behoorlijk verkeerd worden geïnterpreteerd, vooral aan de andere kant van de Atlantische Oceaan!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/09/12, 16:57

Nou, als je een manier ziet om het anders te doen? : Cheesy: :D

Bovendien zou ik de eerste zijn om het tegenovergestelde te zeggen... Maar! Ingaan tegen de "persoonlijke wil"... pfff

PS: wat betreft je eerste opmerking: ik ben het ermee eens, maar neem geen standpunt in! Het is onderdeel van een geheel (en hier sluit ik mij aan bij Janic). Waar we moeite mee hebben, is onderscheid maken tussen theorie en praktijk...

Toen ik erin slaagde mijn allergieën te overwinnen door mijn voedselinname te herzien... dwong ik mezelf maandenlang (verandering in mijn smaakvermogen na de tweede...) en vervolgens jaren om ze allemaal te overwinnen... Maar dat ging niet zonder een geweldige " persoonlijke wil" om mijn koopgedrag drastisch te veranderen... Als ik erover nadenk, was het niet zo moeilijk, het vergde alleen een beetje discipline.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/09/12, 17:30

Obamot schreef:Nou, als je een manier ziet om het anders te doen? : Cheesy: :D



Bewustmakingscampagnes zijn weliswaar kostbaar en op de korte termijn niet erg effectief, maar maken het toch mogelijk de mentaliteit te veranderen.
Afgezien daarvan is het logisch dat als de samenleving richting nuchterheid beweegt, de veranderingen vanzelf zullen plaatsvinden.

PS: wat betreft je eerste opmerking: ik ben het ermee eens, maar neem geen standpunt in! Het maakt deel uit van een geheel (en hier ben ik het met Janic eens). Waar we moeite mee hebben, is onderscheid maken tussen theorie en praktijk...

Ja, maar als we zeggen dat het deel uitmaakt van een geheel enz., zullen we onze gewoonten meestal niet veranderen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/09/12, 18:22

Het gaat allemaal goed met jullie....

Maar goed, ik zal je een voorbeeld geven!

Calcium!
Oké, er zijn er die nu vitamine "D" in yoghurt stoppen (eindelijk een goed idee) en je vertellen dat je op die manier vitamine "D" hebt, wat goed is voor de opname van calcium... Behalve dat het lichaam om het te repareren nodig heeft “druk”... Dus je moet bewegen, gaan rennen... oefenen, je kont bewegen! Nou, als je buiten gaat sporten, krijg je wat vitamine "D" binnen van de zon... Je hoeft het dus niet toe te voegen...!

Dus ja, de mentaliteit moet veranderen, maar het zal ook alle kanten op gaan en op welke manier dan ook. Omdat ik betwijfel of de gezondheidsautoriteiten dit vreselijke ding, de Codex Alimentarius, in twijfel zullen trekken... En dat (bijna) alle misbruiken toestaat. Of nog erger: wie bestelt ze!

Als we naar de statistieken kijken, is maar liefst 80% van de pathologieën (sterfgevallen) te wijten aan levensstijl!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/09/12, 19:07

Obamot schreef:
Omdat ik betwijfel of de gezondheidsautoriteiten dit vreselijke ding, de Codex Alimentarius, in twijfel zullen trekken... En dat (bijna) alle misbruiken toestaat. Of nog erger: wie bestelt ze!


Dit is helaas een gevolg van het huidige systeem dat gebaseerd is op winstbejag.
Dit is de reden waarom nuchterheid, en alle dingen die daarmee gepaard gaan, een herbalancering mogelijk zullen maken.

Als we naar de statistieken kijken, is maar liefst 80% van de pathologieën (sterfgevallen) te wijten aan levensstijl!


Precies!
En het is wederom puur systemisch.
Het meest sprekende voorbeeld is het concept van "rit"ontwikkeld door Amerikaanse fastfoodketens.

Consumenten arriveren met de auto, plaatsen hun bestelling terwijl ze achter het stuur van het voertuig zitten, wachten op de bezorging met draaiende motor, en vertrekken dan met voedsel dat voortkomt uit de industrialisatie...


We hebben dus een voorbeeld van typische causaliteit:

Oorzaken:
1) - Monsterlijk energieverbruik: brandstof, oververpakking, vlees (meestal rundvlees, daarom zeer energie-intensief).
2) - "Twijfelachtig" voedingsvoedsel (te vet, te zoet, te zout).
3) - Vanwege het feit: gebrek aan lichaamsbeweging (vanwege autoreizen).
4)-Verrijking van multinationals die op hun beurt de ontwikkeling van het concept op mondiale schaal mogelijk maken.


Gevolgen: vervuiling, gezondheidsproblemen, industriële landbouw, veralgemening van slecht betaalde klusjes enz... enz...


Een eenvoudige eetgewoonte maakt het mogelijk om mondiale consequenties te genereren en een systeem vorm te geven...systeem dat eetgewoonten vormgeeft: de lus is gesloten...en de slang bijt in zijn staart! :|
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 02/09/12, 21:11

obamot
Een gezond voedingsmiddel dat met geweld of onder enige dwang wordt ingenomen, kan bijvoorbeeld heel goed een negatieve boodschap naar de hersenen sturen, of enige andere stress, waardoor het voedsel vergiftigd kan worden. Het is authentiek en geverifieerd!

Natuurlijk speelt de psyche ook op dit gebied, zoals op zoveel andere gebieden, een belangrijke rol.

Oké, maar als je de balans tussen ‘voordeel versus risico’ hanteert, lopen we, laten we eerlijk zijn, een veel groter risico om je gezondheid te verliezen dan om winst te maken. Omdat:

We zijn het op bepaalde punten niet helemaal eens, omdat we moeten onderscheiden wie dit pad kiest en het voordeel is vrijwel verzekerd (door geleefde ervaring) of het staat onder druk (zoals het geval zal zijn) en het zal uiteraard een stuk minder goed aflopen, maar naarmate de effecten zullen voelbaar zijn, veel tegenstanders zullen van gedachten veranderen (als ze niet te stom zijn!)
Bovendien, als suiker (voornamelijk geraffineerd) als een medicijn kan worden beschouwd (gezien de hoeveelheden die per jaar en per inwoner worden ingenomen...), is dit nog steeds niet hetzelfde voor vlees.
Gemiddeld consumeert elke Fransman 36 kg suiker per jaar, vergeleken met ongeveer 100 kg vlees (eieren en zuivelproducten niet meegerekend), 50 kg in Griekenland en 49 kg in Bulgarije.
Maar ik geef altijd toe dat het ideaal zou zijn om het zonder te doen. Zoals het er nu voorstaat, betwijfel ik of het in het algemeen realistisch is.

Het is duidelijk dat vegetarisme een levensfilosofie is, net als de ecologie, en daarom qua cultuur ultra-minderheid
– daar zijn we in de huidige maatschappij nog niet op afgestemd.
Daarom vermeld ik dit als een ecologische en economische verplichting en niet als een filosofische verplichting voor de bevolking van een land als Frankrijk.
— de facto informatie (de juiste) ontbreekt....

Het ontbreekt er niet alleen aan, het is ook niet gewild en stuit bovendien op sterke tegenstand omdat de consumptie van vlees (erkend door de WHO) de toegang tot een bepaalde sociale status markeert.
— het is niet verankerd in de lokale cultuur....

Hetzelfde
– catastrofaal resultaat gegarandeerd voor degenen die dit een kleine week doen...

Dit aspect is niet echt het geval. De meeste mensen die zich tot de VG wenden, zijn op zoek naar informatie (je kunt altijd betwisten welk soort informatie wordt gegeven, maar het is altijd constructiever dan niets)
In slechts één week wordt de doorvoer bij elk gezond individu hersteld door fermentatie....

Ook hier spreek ik uit ervaring, omdat het niet voldoende is om de spijsverteringsstoornis te herstellen om een ​​aanvaardbare algemene gezondheidstoestand te herwinnen, vooral wanneer bepaalde aspecten van de gezondheid onbekend of verwaarloosd zijn en we terugkomen op de behoefte aan voldoende informatie. bijvoorbeeld het standpunt met betrekking tot alcohol, chemische medicijnen, tabak, enz.) dat niet in de buurt komt van het standpunt van de politiek-sociaal-economische autoriteiten.
Voor de rest duurt het soms enkele maanden, of zelfs jaren of nooit. Want het punt dat je minimaliseert is juist essentieel.

Nooit ? Ik ben het tot nu toe niet tegengekomen, maar toch beperkt tot de aangebrachte wijziging " je kunt geen boter en botergeld hebben » luidt het gezegde.
Janic schreef:
Daarna wil het individu deze verandering wel of niet, wat een ander aspect van de vraag is.

Maar nee, het is essentieel.

Natuurlijk is het essentieel voor zover het om een ​​vrijwillige handeling gaat, maar meer als het om een ​​verplichting gaat die gekoppeld is aan de middelen die beschikbaar zullen zijn (je moet plannen over een paar jaar)
Janic schreef:

Het is deze oververzuring die een basische reactie veroorzaakt die gunstig is voor de ontwikkeling van kankers.


Wauw, wauw, wauw... Pas op dat u dat niet impliceert. dat de basiciteit van de voedselbolus gunstig zou zijn voor kanker, aangezien het het tegenovergestelde is!!! We mogen daarbij de netelige kwestie van de ondoordringbaarheid van het celmembraan niet vergeten, die alleen kan worden opgebouwd bij een goed zuur-base-evenwicht! (terwijl de voedselvoorziening van de industriële agrovoedingssector in wezen ‘zuur’ is) …

Er bestaat verwarring tussen de zuurgraad of basiciteit van de voedselbolus en de reacties die in het lichaam worden veroorzaakt.
Vergeet ook niet te zeggen dat we een fruitetend dieet kunnen volgen, zolang we maar veel bewegen... (het conversieprincipe bestaat ook op een goede manier...)

Dit verplaatst het probleem naar achteren! De fysiologische constitutie van mensen (vergelijkende fysiologie) is van nature plantenetend/granivoor, dan is er het gedrag dat wordt aangenomen door de voedselbehoefte om te overleven (nomadisme in droge of ijzige streken) en het culturele gedrag dat sterk verschilt. Overstappen van de ene cultuur naar de andere is altijd moeilijk vanwege conservatisme, intellectuele of fysieke luiheid en leeftijd. (oude mensen veranderen niet gemakkelijk, behalve als het om overleven gaat)
Janic schreef:

Het lijkt inderdaad een beetje op het absorberen van een gif met een tegengif.


Nee, je overdrijft daar, we kunnen ook gevaarlijke onevenwichtsmechanismen in VG's aantonen, die des te ernstiger zijn omdat ze slecht worden begrepen. Houd dus een beetje op met overdrijven.

Vertel me er een of twee! We verwarren te vaak de persoon (vaak zij) die uit sentimentaliteit naar VG gaat en er is inderdaad te weinig informatie en de persoon die naar VG gaat om gezondheids- of filosofieredenen, en het komt zelden voor dat hij of zij dat niet doet. zoeken naar informatie.
Janic schreef:
Maar het aspect waarmee geen rekening wordt gehouden, is de intoxicatie die verband houdt met ptomaines en die, zoals bij elke alkaloïde, een grote inspanning vereist om uit het lichaam te worden geëlimineerd en daarom de spijsvertering en het immuunsysteem verzwakt en daarom een ​​anti-gezondheidsfactor is.


Nee, het loopt echt uit de hand. Het is niet door ‘bang te maken’ dat je iemand kunt bekeren.

Er is geen sprake van bekering van wie dan ook (behalve in het allereerste begin, waar iedereen zichzelf probeert te rechtvaardigen, zoals bij veel andere dingen). Ik praat er alleen over als het mij wordt gevraagd of als de media er met veel onkunde over het onderwerp en een maximum aan vooroordelen over praten.
Angst genereert ook gifstoffen, die zelfs dodelijk kunnen zijn!

Natuurlijk, maar het is niet mogelijk om te zeggen dat het allemaal goed is of dat je moet kiezen tussen goede en slechte gifstoffen... als dat bestaat!
Wat hier gezegd zou moeten worden, is dat het “bij bepaalde onderwerpen” zo zal zijn, en bij andere niet!!!
Iedereen moet het zelf proberen om erachter te komen wat het beste bij hem of haar past....

Oké, maar daarvoor moet de informatie wel overkomen, wat geen uitgemaakte zaak is gezien de onverschilligheid die dit onderwerp teweegbrengt.

delnoram: Dus als we alle regels zouden moeten toepassen die niet-deficiënte VG's zichzelf als ijzeren discipline opleggen, durf ik er nauwelijks over na te denken!!!

Daar geef je het beeld van Epinal weer. Het gaat niet om ijzeren discipline, maar om keuzes in het leven, de atleet die niet drinkt of rookt omdat het zijn prestaties vermindert, doet dat alleen omdat hij het verschil tussen de twee situaties opmerkt en dat wordt dan een levensstijlkeuze en geen ontbering of frustratie. (in dit geval is het beter om niets te veranderen)
Het resultaat is dat ze veel minder vlees hoeven te eten dan wij (er is heel weinig in de Aziatische keuken vergeleken met de Amerikaanse T-bones...)

De consumptie neemt in deze regio's voortdurend toe als gevolg van de industriële ontwikkeling en daarmee de levensstandaard.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/12, 00:13

Daar ben je nog steeds opgezwollen!

NEE, ik maak GEEN ENKELE verwarring, ik heb het over de zuur-base-balans van het lichaam in elke zin van het woord (en zeker niet op het eerste gezicht wat betreft de spijsvertering, aangezien iedereen weet dat er een "fasezuur" is = > iedereen weet dat ons lichaam 2l maagsap per maaltijd produceert). Van blauw naar blauw... : Cheesy: Ik denk dat ik de eerste was die hierover sprak forum !!!

NEE, dat beweer ik op geen enkele manier herstel “storingen”.

Nee MAAR! Je zoekt me daar... Vriend! : Mrgreen:

Janic schreef:obamot
Obamot schreef:Een gezond voedingsmiddel dat met geweld of onder enige dwang wordt ingenomen, kan bijvoorbeeld heel goed een negatieve boodschap naar de hersenen sturen, of enige andere stress, waardoor het voedsel vergiftigd kan worden. Het is authentiek en geverifieerd!

Natuurlijk speelt de psyche ook op dit gebied, zoals op zoveel andere gebieden, een belangrijke rol.

Het is niet zozeer dat hij een ‘belangrijke’ rol speelt. Het speelt een minstens zo belangrijke rol als wat je eet.

En alle antwoorden die volgen komen grotendeels voort uit het ontbreken van deze overweging! (Je zou het nog eens moeten lezen) Ik zal dus niet alles beantwoorden. Maar sommige dingen kun je niet loslaten...

Janic schreef:
Obamot schreef:Oké, maar als je de balans tussen ‘voordeel versus risico’ hanteert, lopen we, laten we eerlijk zijn, een veel groter risico om je gezondheid te verliezen dan om winst te maken. Omdat:

We zijn het op bepaalde punten niet helemaal eens, omdat we moeten onderscheiden wie dit pad kiest en het voordeel is vrijwel verzekerd (door geleefde ervaring) of het staat onder druk (zoals het geval zal zijn) en het zal uiteraard een stuk minder goed aflopen, maar naarmate de effecten zullen voelbaar zijn, veel tegenstanders zullen van gedachten veranderen (als ze niet te stom zijn!)

Pffff, ik merk op:

– dat je mogelijk rekent op een vorm van dwang om mensen te bekeren! (Ondanks het feit dat je het ontkent, lijkt het inderdaad...)

- je vergat mislukkingen te vermelden! De vrouwen die zich nooit hebben bekeerd tot de verandering in levensstijl van hun man (en vice versa) tot het punt dat het een uitdaging wordt (minstens één op de twee gezinnen faalt, wat de reden ook is) en natuurlijk de kinderen die geen recht hebben op het hoofdstuk ... En helaas spreek ik met kennis van zaken, want ik ken talloze gevallen...! Na vijftien jaar radio-uitzendingen over preventie... Hoe dan ook.

– wat verbazingwekkend aan je is, is dat je niet aan het nummer denkt “vlees in gematigde hoeveelheid” als geldig, voor alle personen waarvoor het VG-dieet niet geschikt is (wat de reden ook is)! En dan denk ik natuurlijk vooral aan Aziaten die vrijwel geen rood vlees eten....

— Ik denk dat je maar één keer per week vlees mag eten (meer heb je bij een vleesdieet nauwelijks nodig). zou de consumptie van bepaalde huishoudens al met vijf (zo niet meer!!!) verminderen. Ja, dat zou heel goed mogelijk zijn. En misschien zouden er onder degenen die dat zouden doen, veel gemakkelijker VG worden.
Omdat alle ‘dieet’-benaderingen in meer dan 80% van de gevallen mislukken.

Janic schreef:
Obamot schreef:Bovendien, als suiker (voornamelijk geraffineerd) als een medicijn kan worden beschouwd (gezien de hoeveelheden die per jaar en per inwoner worden ingenomen...), is dit nog steeds niet hetzelfde voor vlees.
Gemiddeld consumeert elke Fransman 36 kg suiker per jaar, vergeleken met ongeveer 100 kg vlees (eieren en zuivelproducten niet meegerekend), 50 kg in Griekenland en 49 kg in Bulgarije.

Arf, het is ronduit beledigend om de consumptie van producten van dierlijke oorsprong op één lijn te stellen met overlast als geraffineerde suiker!

Op dit punt ontspoort de discussie volledig. Bovendien heeft u het over de hoeveelheden vlees die niet in verband mogen worden gebracht met een matige consumptie. Eerlijk gezegd overdrijf je.

Ten slotte, ja, degenen die stoppen met VG te zijn terwijl het hen beter uitkomt, het is catastrofaal. Want de kans dat ze weer hervatten is echt klein.

Janic schreef:
Obamot schreef:Maar ik geef altijd toe dat het ideaal zou zijn om het zonder te doen. Zoals het er nu voorstaat, betwijfel ik of dit in het algemeen realistisch is.
Het is duidelijk dat vegetarisme een levensfilosofie is, net als de ecologie, en daarom qua cultuur ultra-minderheid [...]

[...] Daarom zijn Ik vermeld dit als een verplichting [...] ecologisch en economisch en niet filosofisch

:schok: :schok: Ja, maar óf je beschouwt dit argument als geldig (en dat is het in veel opzichten ook) en de kracht is om te begrijpen dat het ‘radicale’ pad niet noodzakelijkerwijs het juiste is. Of je blijft doof en sluit jezelf op in sektarisme/extremisme.
Raar, want voorheen ging je niet zo ver...

Toen liet ik het los, omdat je alles in hetzelfde mandje stopt: medicijnen, alcohol, tabak, vlees... en waarom geen orgasme terwijl je toch bezig bent : Mrgreen:

Janic schreef:
Obamot schreef:Vergeet ook niet te zeggen dat [...]

Dit verplaatst het probleem naar achteren! De fysiologische constitutie van mensen (vergelijkende fysiologie) is van nature plantenetend/granivoor, dan is er het gedrag dat wordt aangenomen door de voedselbehoefte om te overleven (nomadisme in droge of ijzige streken) en het culturele gedrag dat sterk verschilt. Overstappen van de ene cultuur naar de andere is altijd moeilijk vanwege conservatisme, intellectuele of fysieke luiheid en leeftijd. (oude mensen veranderen niet gemakkelijk, behalve als het om overleven gaat)

Nog steeds blij dat je weet hoe je terug naar de aarde kunt komen! U zult toegeven dat deze woorden heel duidelijk in strijd zijn met de rest van de toespraak die u hierboven toepast! (Ik heb het over deze keer)
Bovendien, ja, ik beweer dat u bepaalde weglatingen maakt (onbedoeld neem ik aan... maar die nog steeds uw punt dienen: wees dus voorzichtiger.)

Tenslotte, Ik ga nog geen contra-indicaties voor de VG-voedselbolus posten, omdat ik van mening ben dat dit de te volgen weg is. Alleen, je moet een schoppen roepen, een schoppen! Het is niet zo eenvoudig te bereiken als je zegt, en het is niet nodig om gezond te blijven!
Dit is een volkomen individuele vraag!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/12, 02:09

sen-nee-sen: niet beter!

Ik ga mezelf dus een beetje tegenspreken. Op dit vlak ben ik het ook gelukkig eens met Janic... Aan de andere kant niet noodzakelijkerwijs wat betreft de methode (we begrepen het na mijn lichte uitbarsting, hahah...)

80% is hoeveel:
— gezondheidsautoriteiten;
– zoveel als het nationale onderwijs op het spel staat!
– en uiteraard de agro-industrie van de grote distributie, ik heb het niet over de producenten die verplicht zijn te volgen...)
– en onvermijdelijk de laksheid van de consument! Dit is verschrikkelijk!

De "methode" zal het moeilijkste en het langste zijn... Misschien moeten we beginnen met de eerste twee: en zelfs zeker!!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/09/12, 11:24

Obamot hello

Daar ben je nog steeds opgezwollen!


NEE, ik beweer op geen enkele manier dat ik “disfuncties” herstel.
Nee MAAR! Je zoekt me daar... Vriend!

Nee, ik ben het, ik doe alsof. Ik denk alleen dat zelfs als we op bepaalde aspecten redelijk vergelijkbare benaderingen hebben, er op bepaalde andere aspecten opmerkelijke verschillen bestaan. Dit zijn geen persoonlijke aanvallen, maar slechts verschillen in perspectief en ervaring.
Het is niet zozeer dat hij een ‘belangrijke’ rol speelt. Het speelt een minstens zo belangrijke rol als wat je eet.
En alle antwoorden die volgen komen grotendeels voort uit het ontbreken van deze overweging! (Je zou het nog eens moeten lezen) Ik zal dus niet alles beantwoorden. Maar sommige dingen kun je niet loslaten...


Nee, de psyche en het fysieke spel op verschillende vlakken, maar die ook nauwe banden kunnen hebben. Als je een gif inslikt en jezelf ervan overtuigt dat dit niet het geval is, zal je lichaamsbouw je psyche overtroeven. Maar, en hier voeg ik me bij je, als je angstig bent, gaat het beste eten niet voorbij, maar het zal ook niet in vergif veranderen.
Obamot schreef:

Pffff, ik merk op:

- dat je uiteindelijk afhankelijk bent van een vorm van dwang om mensen te bekeren! (Ondanks het feit dat je het ontkent, lijkt het wel ...)

Nee, het is geen kwestie van het omzetten van iemand, het is de verandering van situatie die zich opdringt als een droogte die de vegetatie zal verbranden en de hoeveelheid voedsel die per individu beschikbaar is (of niets) beperkt als alles geroosterd is)
- je vergat mislukkingen te vermelden! De vrouwen die zich nooit hebben bekeerd tot de verandering in levensstijl van hun man (en vice versa) tot het punt dat het een uitdaging wordt (minstens één op de twee gezinnen faalt, wat de reden ook is) en natuurlijk de kinderen die geen recht hebben op het hoofdstuk ... En helaas spreek ik met kennis van zaken, want ik ken talloze gevallen...! Na vijftien jaar radio-uitzendingen over preventie... Hoe dan ook.

Dit is de reden dat ik zei dat er verwarring bestaat tussen een keuze die aanleiding kan geven tot mislukkingen (vooral als er geen begeleidende overtuiging is en je het zonder overtuiging net zo goed niet kunt proberen) en een planetaire verplichting die voortvloeit uit de noodzaak om voedsel te distribueren.
Anders, en daar heb je gelijk in, kan het mislukken als er in een gezin verschil of tegenstand is. De vraag is: wie heeft gelijk? Want bij een omnipaar hebben de kinderen net zo goed als bij een VG-koppel geen inspraak.
Op forums VG als ik ben, komen dit soort situaties vaak voor en wanneer het kind zich bewust wordt van zijn eetgewoonten (en dus van het geweten dat hij moet doden om zichzelf te voeden), verzetten de omnis-ouders zich er meestal tegen met alle argumenten die worden uitgezonden door de media onderhevig zijn aan lobby’s of wanneer een van de echtgenoten zich bewust wordt van de situatie.
Als iedereen in een huis naar eigen smaak kan eten, wordt dit uiteraard een gewetenskwestie als er kinderen zijn.
Bij paren die niet te rigide zijn, kiest het kind uiteindelijk wat hij wil; bij gescheiden paren is het kind VG in de ene en omni in de andere, maar we kunnen deze situatie ook in andere sectoren dan de voeding aantreffen, dus het is niet specifiek.

— wat verbazingwekkend van jouw kant is, is dat je het nummer niet in overweging neemt “vlees in gematigde hoeveelheid” zoals geldig, voor alle proefpersonen waarvoor het VG-dieet niet geschikt is (wat de reden ook is)! En dan denk ik natuurlijk vooral aan Aziaten die vrijwel geen rood vlees eten....


Ik kan het begrip ‘gematigde hoeveelheid’ niet beschouwen, zelfs niet op het niveau van kwantificering; van het soort : een prima drie hello problemen terwijl de schade wetenschappelijk begint bij één.
Wat is de gematigde hoeveelheid vervuiling, kernafval, chemische medicijnen, tabak, medicijnen die momenteel illegaal zijn of niet, enz...
Voor het “VG-dieet” (het is geen dieet maar een manier van leven), zou het nodig zijn om een ​​specifieke situatie te noemen, omdat ik tot op heden geen enkel geval van falen ken, behalve een eerdere extreem ernstige pathologie... en dan nog een keer!
— Ik denk dat je maar één keer per week vlees mag eten (meer heb je bij een vleesdieet nauwelijks nodig). zou de consumptie van bepaalde huishoudens al met vijf (zo niet meer!!!) verminderen. Ja, dat zou heel goed mogelijk zijn. En misschien zouden er onder degenen die dat zouden doen, veel gemakkelijker VG worden.

Natuurlijk ! Het terugdringen van een product waarvan de effecten twijfelachtig zijn, is altijd positief, net zoals iemand die rookt, en zijn consumptie terugbrengt van 20 naar 3. Maar het feit van een drastische reductie onderstreept een van de belangrijkste aspecten van de consumptie van welk product dan ook: het zijn de culturele en sociale gevolgen. dimensie en dit is (tenzij diepgewortelde overtuigingen) het moeilijkst te “bevechten”.
bovendien is de notie van: "(we hebben nauwelijks meer nodig in een vleesdieet) gebaseerd op wat? Officiële diëtisten blijven proberen aan te tonen dat bepaalde verbindingen evenwichtig en compleet zijn, terwijl sindsdien is aangetoond dat dit volkomen onwaar en dat deze voedingsstoffen in voldoende hoeveelheden werden aangetroffen in andere producten die minder afval genereren en ecologisch aanvaardbaarder zijn, maar dit discours is hardvochtig en zal niet alleen verdwijnen met de volgende generatie, beter geïnformeerd en minder geconditioneerd.
Omdat alle ‘dieet’-benaderingen in meer dan 80% van de gevallen mislukken.

Helemaal mee eens als het als een dieet wordt beschouwd, maar de VG Het is absoluut geen dieet. (in de medische zin van het woord) omdat algemeen wordt aangenomen dat een dieet verband houdt met tijdelijke verbodsbepalingen die een terugkeer naar de oude gewoonten voorspellen.
Een levenskeuze is anders, er is geen verbod slechts een selectie die overeenkomt met iemands levensfilosofie en die daarom niet pijnlijk maar integendeel bevrijdend is, zoals iemand die stopt met alcohol of tabak en wiens positieve effecten dan aan het licht komen.
Arf, het is ronduit beledigend om de consumptie van producten van dierlijke oorsprong op één lijn te stellen met overlast als geraffineerde suiker!

Ja en nee ! Overlast is hinder, waarna de mate ervan subjectief is. Lange tijd werd aangenomen dat het de hoeveelheid van een product was die de schade ervan aan het licht bracht. Tegenwoordig zijn we van mening dat het de mate van tolerantie van dit product is die telt, aangezien het individueel is. Sterker nog, bepaalde producten onthullen hun toxiciteit op zeer lage of zelfs homeopathische niveaus, met positieve of negatieve synergetische effecten, wat de taak nog ingewikkelder maakt.
Als ieder van ons (inclusief ikzelf natuurlijk) de balans zou moeten opmaken van alles wat schadelijk is in ons leven, zou er veel kunnen veranderen. Dus maken we keuzes: ja, nee! en we gaan uit van de voor- of nadelen.
Geraffineerde suiker veroorzaakt grote schade, maar het kan niemand iets schelen, aangezien het genot sterker is dan de gevolgen ervan (min of meer bekend bij de consument). Vlees is hetzelfde, het plezier aan tafel heeft de overhand op andere overwegingen dan bij andere geneugten.
Op dit punt ontspoort de discussie volledig. Bovendien heeft u het over de hoeveelheden vlees die niet in verband mogen worden gebracht met een matige consumptie. Eerlijk gezegd overdrijf je.

Er is geen overdrijving als het niet op het emotionele niveau is, maar op het rationele niveau. Zelfs als de Fransen redelijk zouden worden, zou dit alleen maar een situatie verminderen die steeds erger wordt, en niet door een mondiale oplossing te bieden. Bossen zullen verwoest blijven om het vee van voedsel te voorzien, de industriële landbouw zal zich blijven ontwikkelen, slachthuizen zullen hun werk van dood en lijden voortzetten, kalveren zullen van hun moeders worden weggenomen en geslacht om de mens van dierlijke melk te voorzien. op een redelijke manier natuurlijk.
Ten slotte, ja, degenen die stoppen met VG te zijn terwijl het hen beter uitkomt, het is catastrofaal. Want de kans dat ze weer hervatten is echt klein.

Als ze stoppen, is dat omdat ze de betekenis en reikwijdte niet hebben begrepen, of omdat ze worden teruggenomen door de samenleving die degenen die anders zijn beoordeelt en veroordeelt. Als ze niet opnieuw beginnen, is dat omdat ‘ze de filosofische betekenis niet begrepen’. maar het is hun keuze
Obamot schreef:
Maar ik geef altijd toe dat het ideaal zou zijn om het zonder te doen. Zoals het er nu voorstaat, betwijfel ik of dit in het algemeen realistisch is.
Het is duidelijk dat vegetarisme een levensfilosofie is, net als de ecologie, en daarom qua cultuur ultra-minderheid [...]

[...] Daarom vermeld ik dit als een ecologische en economische verplichting en niet als een filosofische verplichting


Ja, maar óf je beschouwt dit argument als geldig (en dat is het in veel opzichten ook) en de kracht is om te begrijpen dat het ‘radicale’ pad niet noodzakelijkerwijs het juiste is. Of je blijft doof en sluit jezelf op in sektarisme/extremisme.
Raar, want voorheen ging je niet zo ver...

Dit is noch radicalisme, noch extremisme; wanneer landbouw en veeteelt hun maximale mogelijkheden bereiken met een voortdurend groeiende bevolking, is dit de situatie die dit radicalisme vanzelf zal genereren.
Toen liet ik het los, omdat je alles in hetzelfde mandje stopte: medicijnen, alcohol, tabak, vlees...

Ik heb het in hetzelfde mandje gestopt vanwege deze verschillende systemen gehoorzamen aan dezelfde mechanismen niet omdat ze beter of slechter zijn dan anderen. Of het nu om vlees, alcohol, tabak of iets anders gaat, het maakt allemaal deel uit van culturele gewoonten die uiteindelijk zelfrechtvaardigend zijn en het in vraag stellen ervan is lang en moeilijk en strekt zich uit over een paar generaties, zodat het bewustzijn kan worden vergroot. Het huidige voordeel is dat de wetenschappelijke onderzoeksmiddelen steeds verder ontwikkeld worden en dat de ontdekking van de schadelijkheid van een product sneller gaat, maar dat betekent niet dat het cultureel gezien hetzelfde tempo volgt! Het gevolg is dat het bewustzijn pas na enkele jaren of decennia ontstaat en de levensstijl verandert.
Nog steeds blij dat je weet hoe je terug naar de aarde kunt komen! U zult toegeven dat deze woorden heel duidelijk in strijd zijn met de rest van de toespraak die u hierboven toepast! (Ik heb het over deze keer)
Bovendien, ja, ik beweer dat u bepaalde weglatingen maakt (onbedoeld neem ik aan... maar die nog steeds uw punt dienen: wees dus voorzichtiger.)

Ik ben gewoon realistisch: een samenleving staat niet plotseling op zijn kop, zelfs niet als er een noodsituatie is. Dit is het geval van de ecologie waar het bewustzijn recent is (een paar decennia), traag en moeilijk toe te passen op het algemene plan.
Last but not least ga ik nog geen contra-indicaties voor de VG-voedselbolus posten, omdat ik van mening ben dat dit de juiste keuze is. Alleen, je moet een schoppen roepen, een schoppen! Het is niet zo eenvoudig te bereiken als je zegt, en het is niet verplicht om gezond te blijven!
Dit is een volkomen individuele vraag!!!

Dit is waar we het niet over eens zijn, integendeel, het is heel eenvoudig, het is alleen de besluitvorming die moeilijk is (zoals iemand met overgewicht die moet beslissen om een ​​dieet te volgen of te gaan sporten, de roker die moet stoppen met roken, enz...) maar eens weg; het werkt op zichzelf en het individu vraagt ​​zich af waarom hij niet eerder is begonnen. Maar het is uiteraard individueel

80% is hoeveel:
— gezondheidsautoriteiten;
– zoveel als het nationale onderwijs op het spel staat!
– en uiteraard de agro-industrie van de grote distributie, ik heb het niet over de producenten die verplicht zijn te volgen...)
– en onvermijdelijk de laksheid van de consument! Dit is verschrikkelijk!

De "methode" zal het moeilijkste en het langste zijn... Misschien moeten we beginnen met de eerste twee: en zelfs zeker!!!

de fout is juist te geloven dat het van bovenaf moet komen. AB is van onderaf ontstaan ​​vanuit individueel bewustzijn en ontwikkelde zich langzaam in de hoofden van mensen, ondanks officiële tegenstand van lobby's. De VG is hetzelfde: hoe meer bewustzijn er van onderaf is (er is veel beweging aan deze kant dankzij internet), hoe meer tegenstand zal afnemen en hoe meer het grote publiek er gunstig voor zal worden (zelfs de media traditioneel tegenstanders gaan aan de slag, dus er is hoop aan die kant).
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 03/09/12, 12:07

Janic schreef:Ik kan het begrip ‘gematigde hoeveelheid’ niet beschouwen, zelfs niet op het niveau van kwantificering; van het soort : een prima drie hello problemen


Het is volledig overdreven!
Je lijkt vlees als een vergif te beschouwen, behalve dat, en dit is historisch, veel mensen hun overleving alleen te danken hebben aan de consumptie ervan (het is moeilijk om iets anders te vinden buiten een bepaalde breedtegraad).

terwijl de schade wetenschappelijk begint bij één.

Bron?
Geen wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat vlees schade veroorzaakt bij matige consumptie.

Voor het "VG-dieet" (het is geen dieet maar een manier van leven)


Omdat ik al op jonge leeftijd vegetariër ben, beschouw ik het als een dieet en niet als een manier van leven.
Een manier van leven brengt een ideologie voort, wat niet altijd het geval is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten