Vlees eten, wat de impact op de planeet?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

heb je de video helemaal kunnen bekijken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par chatelot16 » 16/02/16, 22:31

het beste vlees om te kweken is degene die voldoende oppervlakte heeft om het op natuurlijke wijze te doen! niet iedereen heeft genoeg ruimte om koeien te fokken... kippen zijn makkelijker!

wanneer we natuurlijk fokken, eten de dieren dingen die mensen niet kunnen eten, dus het is ecologisch efficiënt ... het is wanneer we intensief fokken, dat we de dieren niet laten eten wat 'ze weten hoe ze dingen van nature moeten doen en we vetmesten hen met dure gewassen dat het ecologisch dubieus wordt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Christophe » 16/02/16, 22:36

Ja, een kwestie van ruimte...maar ook van middelen: tijd en materialen!! Het kost veel meer middelen (inclusief menselijke tijd) om 1 kg koe te maken dan 1 kg kip!

Daarom is kip perfect om je eigen vlees te maken (het ideaal is immers om het 100% zonder te doen): iedereen met een tuin kan kippen... en legkippen tegelijk hebben.

Eindelijk kan ik praten: ik heb er geen (maar ik denk er al jaren over na...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par chatelot16 » 16/02/16, 23:05

Ik heb ook geen kip... Ik doe vaak monteurs bij boeren die scharrelkippen hebben... het schijt overal... Ik zal alleen kippen hebben als ik er een goede plek voor maak gedefinieerd

maar eindelijk heb ik duiven die ook overal binnenvallen en schijten zonder mijn toestemming te vragen

Ik ontdek ganzen omdat ik gevraagd ben een broedmachine te ontwikkelen, en door te leren over het uitbroeden van ganzeneieren ontdek ik de rest van het leven van ganzen
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Janic » 04/08/16, 08:14

http://www.vegetarisme.fr/incroyable-no ... es-annees/
Vlees, ooit beschouwd als een zeldzaam goed, wordt nu door veel Chinezen regelmatig gegeten. In 1982 aten de gemiddelde Chinezen slechts 13 kg vlees per jaar, en rundvlees kreeg vanwege zijn zeldzaamheid de bijnaam "miljonairsvlees". Vandaag eten we gemiddeld 63 kg vlees per jaar, en tegen 93 zouden we 2030 kg moeten consumeren als er niets tegen deze trend wordt gedaan. De nieuwe richtlijnen daarentegen zouden dit verbruik met 14 tot 27 kg per persoon per jaar verminderen.
China is nu goed voor 28% van de totale vleesconsumptie in de wereld en 50% van de varkensvleesconsumptie. China blijft echter achter op meer dan een dozijn andere landen wat betreft vleesconsumptie per hoofd van de bevolking: de gemiddelde Amerikaan of Australiër consumeert twee keer zoveel vlees als de gemiddelde Chinees.
"De Chinese vleesconsumptie schiet omhoog", zegt Jeremy Haft, assistent-professor aan de Georgetown University in Washington DC en auteur van het boek Unmade in China: The Hidden Truth about China's Economic Miracle uit 2015. "In de toekomst zal de Chinese vraag naar vlees blijven groeien en steun honderdduizenden mensen die in de Amerikaanse vleesindustrie werken”, voegt hij eraan toe. "Wat het klimaat betreft, zal er nog steeds methaan worden uitgestoten, maar dat zal in de Verenigde Staten zijn."

vlees ondersteunt niet alleen honderdduizenden mensen in deze industrie. Het ondersteunt ook een heel deel van de medische professie, dokters, chirurgen, diëtisten, kuren, enz... dus ook een belangrijke laag van de bevolking.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Janic » 04/08/16, 19:32

dupliceren verwijderd
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Obamot » 05/08/16, 23:41

Janic schreef:dupliceren verwijderd

transgene kloon virtuel in de kiem gesmoord neem ik aan? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Christophe » 31/10/20, 12:54

Nieuwe presentatie van vlees in een Leclerc:

ElmXQmMXgAAqJry.jpg
ElmXQmMXgAAqJry.jpg (122.49 KiB) 2750 keer bekeken


ElmXNFCXEAMOa6E.jpg
ElmXNFCXEAMOa6E.jpg (77.08 KiB) 2750 keer bekeken


ElmXVPXXIAcjILT.jpg
ElmXVPXXIAcjILT.jpg (95.18 KiB) 2750 keer bekeken


De complete fazant aan 6 € is niet duur !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Dit zal namelijk sommige mensen sensibiliseren voor hun voedselkeuzes ...

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Janic » 31/10/20, 13:59

Niet slecht! hoeveel mensen niet (of niet willen weten) vlees is vooral kadaver en de kinderen, zo gevoelig voor de dood van dieren, zullen weigeren dit soort producten te consumeren of anders zullen de ouders niet meer nemen boodschappen doen op de afdeling dode dieren allerhande.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par Christophe » 31/10/20, 15:47

Ja, het is mogelijk, maar de praktijk zal een schandaal veroorzaken en zal snel worden gestopt!

En er is een vraag die me dwarszit: denk je dat ze de pellets eruit hebben gehaald? Dus de prijs is inclusief het gewicht van de pellets? : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: vlees eten, welke impact op de planeet?




par izentrop » 31/10/20, 16:55

Speciale jager met lege handen of ontrouwe jager, naar keuze : Mrgreen:

Opgegroeid met jou, Christophe, zo lijkt het https://lemediapourtous.fr/leclerc-cada ... barquette/
Beeld

Het zou nep zijn
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 463-gasten