Welke gevolgen heeft het verminderen van onze vleesconsumptie voor de Franse landbouw?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 26/02/21, 09:35

Janic schreef:
"Het bevat vergelijkbare spieren en vet als zijn neerslachtige tegenhanger", zei Aleph Farms, eraan toevoegend dat het product dezelfde eigenschappen heeft "van een heerlijke malse, sappige ribeye steak die je bij de slager zou kopen. ​ https://www.bloomberg.com/news/articles ... d-printen
Het herinnert aan de tijd dat Miller aminozuren reconstitueerde, zelfs niet die nog niet bestonden. En dan ... niets! Het zijn niet genoeg industriële processen om consumenten, iedereen over de hele wereld (anders zal de vleesconsumptie niet afnemen) ertoe te brengen zich eraan te houden.

Janic zien we dat je de aminozuurmarkt niet kent, nogmaals spreek je zonder het te weten ...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Janic » 26/02/21, 15:52

Moindreffor »26 / 02 / 21, 10: 35
Janic schreef:
"Het bevat vergelijkbare spieren en vet als zijn neerslachtige tegenhanger", zei Aleph Farms, eraan toevoegend dat het product dezelfde eigenschappen heeft "van een heerlijke malse, sappige ribeye steak die je bij de slager zou kopen. ​ https://www.bloomberg.com/news/articles ... d-printen
Het herinnert aan de tijd dat Miller aminozuren reconstitueerde, zelfs niet die nog niet bestonden. En dan ... niets! Het zijn niet genoeg industriële processen om consumenten, iedereen over de hele wereld (anders zal de vleesconsumptie niet afnemen) ertoe te brengen zich eraan te houden.
Janic zien we dat je de aminozuurmarkt niet kent, nogmaals spreek je zonder het te weten ...
We vinden altijd markten als het geld oplevert. Miller verkreeg aminozuren door synthese die geen verband houden met de aminozuren die het DNA vormen, (bijvoorbeeld) niet meer dan een kruk een vleesbeen is! Maar je verwart biologische productie met kunstmatige synthese.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 26/02/21, 20:12

Janic schreef:Moindreffor »26 / 02 / 21, 10: 35
Janic schreef:
"Het bevat vergelijkbare spieren en vet als zijn neerslachtige tegenhanger", zei Aleph Farms, eraan toevoegend dat het product dezelfde eigenschappen heeft "van een heerlijke malse, sappige ribeye steak die je bij de slager zou kopen. ​ https://www.bloomberg.com/news/articles ... d-printen
Het herinnert aan de tijd dat Miller aminozuren reconstitueerde, zelfs niet die nog niet bestonden. En dan ... niets! Het zijn niet genoeg industriële processen om consumenten, iedereen over de hele wereld (anders zal de vleesconsumptie niet afnemen) ertoe te brengen zich eraan te houden.
Janic zien we dat je de aminozuurmarkt niet kent, nogmaals spreek je zonder het te weten ...
We vinden altijd markten als het geld oplevert. Miller verkreeg aminozuren door synthese die geen verband houden met de aminozuren die het DNA vormen, (bijvoorbeeld) niet meer dan een kruk een vleesbeen is! Maar je verwart biologische productie met kunstmatige synthese.

aminozuren is een familie van moleculen, zoals alcoholen in alcoholen vinden we ethanol de alcohol die we kunnen drinken en glucose en het is niet meteen duidelijk dat het een polyalcohol is

dus om terug te komen op aminozuren, kunnen we andere synthetiseren dan die in de natuur worden gevonden, als tussenproduct in een meer complexe synthese, dus alle aminozuren hebben niet noodzakelijk een biologische behoefte, maar een chemisch belang is daarom niet nutteloos, zelfs niet alleen een wetenschappelijke interesse om hun synthese of hun degradatie te begrijpen

we weten hoe we atomen kunnen creëren die niet op aarde bestaan, volledig kunstmatig en hierdoor kunnen we hypothesen van de wetten bevestigen, en toen stopten we dat het niet langer van belang was

dus als je zegt en dan ... niets is omdat je het chemische belang van het ding niet begrijpt, omdat je niets van scheikunde weet, je hebt het al gezegd, maar je wilt er altijd op terugkomen en elke keer dat je fout

dus het maken van een labsteak is niet om het op te eten, dat is de leuke kant ervan, je moet de wetenschappelijke kant zien, een spier maken in het laboratorium betekent dat je er een spier mee kunt maken om een ​​transplantatie in de toekomst te overwegen

de labs, we maken neonkonijnen voor de lol, het maakte veel mensen aan het lachen, maar het echte doel was om kankercellen te markeren, wetenschappers hebben vaak gevoel voor humor, ook hier moet je het in de tweede graad nemen

de kunstmatige biefstuk, het is een mogelijke commerciële exploitatie van bepaalde werken
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Janic » 26/02/21, 20:30

dus als je zegt en dan ... niets
Niets in de zin dat dit onderzoek zich concentreerde op zijn rol in de biologie, niet in de pure chemie waar alles min of meer kan worden gesynthetiseerd
het is omdat je het chemische belang van het ding niet begrijpt, omdat je niets van scheikunde weet, je hebt het al gezegd, maar je wilt er altijd op terugkomen en elke keer dat je een fout maakt
Jij bent het die de chemie terugbrengt, ik ben alleen geïnteresseerd in levende wezens en jouw chemie is er in strijd mee.
de kunstmatige biefstuk, het is een mogelijke commerciële exploitatie van bepaalde werken
labwerk (betaald door wie) hebben allemaal een industrieel doel, filantropie is niet op orde. Radium gaf uiteindelijk de atoombom zoals alle andere menselijke producten waar de levenden nu gepatenteerd zijn, zoals de huidige covid-vaccins! Zakelijk en zakelijk!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 26/02/21, 20:49

Janic schreef:Radium gaf uiteindelijk de atoombom zoals alle andere menselijke producten waar de levenden nu gepatenteerd zijn, zoals de huidige covid-vaccins! Zakelijk en zakelijk!

Dit is uw negatieve mening, de ontdekking van radioactiviteit door Marie Curie had als eerste toepassing radiografie die heel snel vele levens redde, vanaf de toepassing tijdens de eerste oorlog, daarna de diagnose van ziekten zoals tuberculose ... het leidde naar de scanner , toen de MRI, dus fantastische diagnostische hulpmiddelen, toen gaf het radiotherapie die ook levens redt, het gaf civiele kernenergie die elektriciteit levert zonder enig broeikaseffect, die feitelijk de bom gaf, die de oorlog tussen Amerika en Japan beëindigde en daarom duizenden mensen redde. leeft volgens het Japanse leger en dankzij nucleaire afschrikking beleeft de wereld de langste periode van vrede in onze geschiedenis

dus ja, we kunnen de dingen op een negatieve manier zien als we er niet correct naar kijken, maar als we er met een open geest naar kijken, en dat we correct relativeren, zijn de negatieve punten niet zo veel

zakelijk doet dat de wereld, een kleine biologische tuinder, doet zijn zaken op eigen schaal, de grote Spaanse biologische cherrytomatenproducenten doen ook zaken, Biocoop doet ook zaken, wat je stoort het is de schaal van bedragen, maar ze zijn op de schaal van investeringen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Ahmed » 26/02/21, 21:07

Afgezien van de negatieve of positieve visies die beide duidelijke methodologische vooroordelen introduceren, is het duidelijk dat de positieve punten verschijnen als een reeks tegenmaatregelen tegen de uitbreiding van technologieën ... waarvan ze het verlengstuk en de bevestiging zijn (kortom, het is een kwestie van vechten tegen de gevolgen om de oorzaken beter te consolideren en hen in staat te stellen "vol te houden in hun wezen").
Laten we het voorbeeld nemen van "atomaire vrede", dat ik niet ontken: welke verzaking van grote symbolische waarde door op deze manier te vertrouwen op een mechanisme dat op een bepaalde manier extern (hypostasied, prikkelende Kerel!), teken van de onmacht van het moderne "subject", of liever van zijn dood.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 26/02/21, 21:16

Ahmed schreef:Afgezien van de negatieve of positieve visies die beide duidelijke methodologische vooroordelen introduceren, is het duidelijk dat de positieve punten verschijnen als een reeks tegenmaatregelen tegen de uitbreiding van technologieën ... waarvan ze het verlengstuk en de bevestiging zijn (kortom, het is een kwestie van vechten tegen de gevolgen om de oorzaken beter te consolideren en hen in staat te stellen "vol te houden in hun wezen").
Laten we het voorbeeld nemen van "atomaire vrede", dat ik niet ontken: welke verzaking van grote symbolische waarde door op deze manier te vertrouwen op een mechanisme dat op een bepaalde manier extern (hypostasied, prikkelende Kerel!), teken van de onmacht van het moderne "subject", of liever van zijn dood.

Ik heb absoluut geen idee waar je hiermee heen gaat, want ik heb absoluut niets begrepen van wat je hebt geschreven, dus kun je een didactische doen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Ahmed » 26/02/21, 21:24

Het zou gemakkelijker zijn als het slechts een punt was dat u niet begreep, want het geheel wordt veel minder voor de hand liggend om dat te transcriberen ...
U kunt met voordeel proberen om langzaam te lezen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14956
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par GuyGadeboisTheBack » 26/02/21, 21:33

Ahmed schreef:Het zou gemakkelijker zijn als het slechts een punt was dat u niet begreep, want het geheel wordt veel minder voor de hand liggend om dat te transcriberen ...
U kunt met voordeel proberen om langzaam te lezen.

Plaag: "Voordelig, ik weet het niet, maar zoals een Shadok-spreekwoord zo goed zegt, hoe meer je faalt, hoe meer kans je hebt om te slagen. Daarom, Monseigneur, zal een of andere poging niet tevergeefs blijken te zijn". : Mrgreen:
Ps: ik geef toe dat ik totaal in het duister tast, om niet te zeggen dat ik niets heb gekregen in de betekenis van het bericht dat je hebt gepost.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Het verminderen van onze vleesconsumptie, welke gevolgen voor de Franse landbouw?




par Moindreffor » 26/02/21, 21:42

Ahmed schreef:Het zou gemakkelijker zijn als het slechts een punt was dat u niet begreep, want het geheel wordt veel minder voor de hand liggend om dat te transcriberen ...
U kunt met voordeel proberen om langzaam te lezen.

wat noem je tegenmaatregelen tegen de uitbreiding van technologieën waarvan ze bijvoorbeeld het verlengstuk zijn van de bevestiging ???

in duidelijk : Mrgreen: vechten tegen de gevolgen om de oorzaken beter te consolideren en hen in staat te stellen "vol te houden in hun wezen").

teken van de onmacht van het moderne "subject", of liever van zijn dood. ​

Ik kan het keer op keer lezen, je ziet dat het voor mij helder is als kolenwater, als je het niet op een meer didactische manier kunt transcriberen is het een beetje jammer, het didactische is echter de basis van alle overdracht om te weten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 339 gasten