Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 15/04/18, 21:31

Als u niet de 'optimale' oplossing bij de hand heeft, kunt u een 'suboptimaal' alternatief proberen:

a) De levenden zijn veerkrachtig en hebben veel schokken! Hij omzeilt de obstakels die hem worden opgelegd.

b) Probeer dus stro te vinden. Dat is een materiaal dat te weinig stikstof bevat.

U corrigeert dit defect met een beetje "organische" stikstofmeststof en / of gemaaid gras (in een dunne laag, herhaald, met drogen om fermentatie te voorkomen).

Mengsel op basis van ruwweg 1 kg hooi + 10 kg vers gemaaid gras (niet gedroogd) ...

En dat zal ook werken.
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 17/04/18, 17:19

Bedankt voor het advies.

Dat gezegd hebbende, vanmorgen toen ik naar de vuilnisbelt ging, ontmoette ik iemand die gooide ... hooi : Cheesy: we maakten een transfer van zijn trailer naar de mijne en ik moet hem zaterdag voor hetzelfde bedrag weer zien.

Ik weet niet of dat genoeg zal doen, ik zal alvast vertellen wat ik vanmiddag heb. Als dat niet genoeg is, gebruik ik je methode.
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 28/04/18, 14:17

Hallo iedereen.

Ik maak een kleine beoordeling, om een ​​feedbackervaring te geven (en nu ik het advies had, denk ik dat het behoorlijk grof zal zijn om niet te zeggen wat ik deed)

Hay: dat was het meest steil. Zonder dat het me gelukt was om iemand te vallen die het op de vuilstortplaats gooide, denk ik dat ik dit jaar had moeten vallen. Hier denk ik dat ik het seizoen kan doen, zelfs als het eerlijk zal zijn. Moraal: volgend jaar ga ik vroeg op zoek naar het.

Ik heb het hele ding 2 weken geleden verspreid, een goede dikke laag, aan de andere kant was het hooi erg verdicht, dus ik heb het een beetje gelucht ... waarschijnlijk te veel omdat op sommige plaatsen kwakgras doorbrak. Niets ernstigs, maar je zult achteraf voorzichtig moeten zijn. Na 15 dagen is de grond eronder niet kaal, de rest van het gras valt uiteen en de grond blijft erg compact (mijn grond is erg kleiachtig, om een ​​idee te geven, de naam van het gehucht ernaast is "Pottenbakkerij" : Mrgreen: ). Ongetwijfeld zou ik over een maand of twee een verandering zien. Anders is de grond erg nat onder de hooilaag.

Als het gaat om planten, leg ik vanmorgen sla (commercieel gekochte planten) en ik zaai wortels en ik zet de aardappelen vanmiddag. Het is nog steeds te koud voor tomaten. Voor aardappelen leg ik ze gewoon op de grond met de adequate hooilaags zoals geadviseerd door Didier in zijn boek ... voor sla, ik heb geen water gegeven na het planten.

Ik zal je vertellen wat dat allemaal heeft opgeleverd. Goed weekend
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 29/04/18, 08:53

Silhat schreef:
Moraal: volgend jaar ga ik vroeg op zoek naar het.

.... kwakgras kon doorbreken.


Ik neem gewoon deze twee punten:

1) Ja, het zal uiteindelijk een probleem worden ... In de Elzas, waar ik veel fans heb, is er een tekort !!! Maar ik denk dat er nog steeds deposito's moeten worden geëxploiteerd: beschermde sites met laat maaien; Ik heb hooimachines, er zijn vaak geroofde rollers die water hebben gedronken, enz ... Ik ken nog steeds verschillende plaatsen waar rollers hangen, beschadigd zijn ... We moeten de eigenaars vinden ...

Misschien ook als de markt zich ontwikkelt, verlaten weilanden, midden in de bergen, worden ze dan weer gemaaid en misschien leidt dit tot "behoud van open landschappen"?

2) Het zou hoe dan ook gegaan zijn! Geschoten om stukjes wortelstok te hebben. Het zal zich meer en meer vestigen tussen aarde en hooi (waar het het rijkst is, en wanneer de grond meer los is, zal je stukken langer en langer verscheuren, is het minder verwrongen dan de winde, maar het vergt een beetje doorzettingsvermogen!).

Hoewel er kwakgras bestaat in de weilanden, zeg ik meestal dat het, net als bindwier, vaak de rekening is om te betalen voor eerdere praktijken die zich hebben verspreid (beker, helmstok, die het heeft geknipt!).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Ahmed » 29/04/18, 08:59

... rollen geplunderd...
:schok: :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 29/04/18, 09:10

Shit, waar komt dit anglicisme [verwend!] Vandaan ??? In het Frans heeft Spolier nog een andere betekenis (iemand ontslaan) ...

Damned dan.

Lees hooi poort !
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 04/05/18, 17:15

Hallo iedereen.

Na mijn avonturen die behoorlijk slecht worden, moet het gezegd worden ... 12 salades, ik heb verlaten 3 zou me vanavond moeten verlaten: ik heb een invasie van ritnaalden, ze eten me alles op. Ik heb geen illusies over aardappelen, het wordt het fiasco.

Met mijn lieve en tedere die helemaal geen fan is van hooi (ze vindt dat "het vies is") en die me STERK zal aanmoedigen om meer "traditionele" methoden te gebruiken als ik het verprutst. is een beetje depressief.

Voor de draadwormen weet ik niet wat ik moet doen: ik heb geen kippen om ze op te eten en ik wil geen insecticiden (vooral om te voorkomen dat ik mezelf blootleg, of - vooral - om mijn honden bloot te stellen) wanneer ik denk aan de methode om de aarde zorgvuldig te laten terugkeren en beluchten, ik denk dat ik begreep dat dit hier niet te veel is om erover te praten : Cheesy: . Als je een idee hebt, ben ik geïnteresseerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Did67 » 04/05/18, 20:00

Het was een weide voor ????

Omdat dergelijke infestaties niet triviaal zijn, ook al zijn er vaak!

Veroorzaak geen crisis voor een hooiverhaal. We hadden vaak "zones" in onze moestuin, elk op hun eigen manier ... En na twee of drie jaar veranderde het ... Mijn vrouw weigerde lange tijd om organisch huishoudelijk afval op het oppervlak te gooien en ging door met composteren. .

Voor draadlarven zal het niets veranderen! Geef hem de helft, doe het hooi af, tenminste om dit vermoeden te voorkomen! Dit zijn de klauwen van vorig jaar; de larven zijn uitgekomen en ze hebben honger !!! Ze kwamen niet in het hooi.

http://www.gerbeaud.com/jardin/fiches/taupin.php

Op dit niveau van besmetting, zou ik biologische controle met nematoden aanraden (kleine parasitaire ronde wormen):

https://www.manomano.fr/insecticide-et- ... HNEALw_wcB

Evenals feromonen voor seksuele verwarring en beperking van spawning:

https://www.manomano.fr/insecticide-et- ... id=3014732
0 x
Silhat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/04/18, 14:06
x 1

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par Silhat » 05/05/18, 15:15

Goedemorgen.

Mijn land was oorspronkelijk een veld dat op een intensieve manier werd gekweekt. Na mijn aankomst was het gewoon een no-go-gebied verlaten met twee of drie passen van de lelijke helmstok in de ruimte van 10 jaar.

Mijn helft beschuldigt het rietje niet voor de ritnaalden, ze aanbad gewoon de god Round up ... en ik zou niet meer verrast zijn dan dat als ik hoorde dat ze een voorraad ontbladerde had hersteld van de oorlog van de Vietnam : Cheesy:. Ik zal een kijkje nemen naar de producten die je citeert, het is misschien mogelijk om de zaak voor volgend jaar te beperken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Nieuwe tuin waarschijnlijk te laat?




par guibnd » 05/05/18, 16:02

Didier, stop me als ik het mis heb, maar het zijn niet die wormen, de draadeters, die we vangen met wat aardappelen in tweeën gesneden die we in de grond steken en elke dag komen we om de naar wie zijn ze om ze te verwijderen?
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 372-gasten