Nieuwe luie 04-moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Adrien (voormalig nico239) » 08/06/18, 22:09

Diabolorent schreef:@ Nico:

U zei ... IMG_1849.JPG

IMG_1846.JPG

Maar ze zitten nog steeds liever op het bord, het is waar : Wink:
Geen hagel, whew!

Een luchtbom voor katten :!: :o Torturer !!! :) :)

Het is waar dat ze onze katten nieuwsgierig maken! We volgen ons 's avonds in het bos tijdens ons ballad aperitief (met de pastaga ja ja), we gaan naar de rand van de kleine rivier die in het struikgewas stroomt, we steken de velden van de buur over om te eindigen in een bosje dat we naar huis brengen. En elke avond wanneer we hier zijn, is het hetzelfde: ze plaatsen zichzelf op de muur die aan het veld grenst en ze kijken uit naar de kleine reis.

Het is gek om te zien dat ze ons volgen als honden! :schok:


Daar zijn we nog ver van verwijderd, in vergelijking met wat "I" aanbeveelt, al was het maar voor de dikte van de dekking ....

Als je echt 30 cm in een flexibele laag (niet verpakt) legt, denk ik dat het ze veel minder zal verbinden.

Dat gezegd hebbende (ik wandel) het beste is de natuurlijke dekking, je zult zien dat niemand in de distels komt te liggen Beeld

Het is niet de projectie van de lucht of wat dan ook dat het belangrijkst is, maar de 'pschiiiittt' die het doet en die ze niet ondersteunen.

Dat gezegd hebbende, de luchtbom voor computertoetsenborden is onschadelijk. Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Did67 » 09/06/18, 11:49

Ja. We moeten iets ernstigs doen. Soms zie ik een breiwerk van twijgen ... Een onweersbui passeert een tomatenplant van 2 m, beladen met fruit, het "schudt"!

Bamboe is een ideaal materiaal: flexibel, natuurlijk, biologisch afbreekbaar (op de lange termijn), beschutting tegen insecten (dunne en holle delen), gratis (als je een storting hebt) ... We willen graag iets perfect uitvinden, we doen het niet zou niet beter doen [behalve de invasieve kant wanneer het niet is opgenomen !!!!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 09:38

Uiteindelijk koos ik voor bamboe : Cheesy:
IMG_1959.JPG


Door nadelen heb ik een probleem, eindelijk weet ik niet of het een probleem is dat is waarom ik het je vraag : Oops:

Op 1 van mijn courgetteplanten heb ik dit:

IMG_1962.JPG


Ik heb de getroffen delen verwijderd:

IMG_1964.JPG


Als je het aanraakt, is het als stof!


Wat is het, is het serieus? Moet ik de hele voet snijden om verspreiding te voorkomen? :|
toebehoren
IMG_1965.JPG
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 09:42

Anders is de rest redelijk goed

IMG_1942.JPG


IMG_1956.JPG


Zelfs kleine planten worden sterker

IMG_1944.JPG
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 10:49

Ha ja!

Ik heb ook voorbereid wat mijn rode fruithoek zal zijn:

IMG_1971.JPG

IMG_1974.JPG


Aan de rand van een bosje bestaande uit pruimenbomen, eiken en acacia's, maaide ik eerst het hoge gras, sneed een paar takken (maar niet te veel) om een ​​beetje te beluchten en legde het verkregen "hooi" terug. na drogen om de vochtigheid aanwezig te houden.
Het is een zonnige hoek van zonsopgang tot ongeveer 13:14 uur.
De grond van dit perceel is samengesteld uit de humus die is opgebouwd sinds ... altijd :schok: of op zijn minst eind 19e begin 20e eeuw toen de trein des pignes werd gemaakt : Mrgreen:
Het is inderdaad op deze "heuvel" dat de beroemde trein passeert die ons dagelijks accentueert Beeld
Nee, ik maak een grapje, het is eigenlijk heel aangenaam :P
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Did67 » 11/06/18, 11:03

Diabolorent schreef:Ha ja!

Ik heb ook voorbereid wat mijn rode fruithoek zal zijn:


Ik zal er hierboven nog een openen. Rode vruchten zijn zeker randplanten, maar vooral planten van open plekken, wat betekent wat het betekent. Hun opmerkelijke vermogen om lopers of sukkels te maken is een teken van hun aanpassing om te gaan verover snel deze heldere ruimtes van het bos. Om jezelf niet "beneden" te plaatsen.

Dit is in elk geval mijn overtuiging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 11:14

Door deze foto te nemen, merkte ik de aanwezigheid van de Hoopoe op: net voor mijn vers gemaakte rechthoek, profiteert hij van de insecten die zijn ontdekt door hoog gras te maaien : Wink:

IMG_1976.JPG

Hop.JPG


Als je inzoomt, kun je het nog steeds zien : Lol:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 15:58

@ Did:
Begrepen! Volgende week snoei ik hierboven : Wink:

Bewerken: en ik ga waarschijnlijk een beetje uitzoomen ...

Dank je wel!
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Diabolorent » 11/06/18, 16:43

Als niet voor mijn courgetteprobleem ... een idee ... advies?
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Nieuwe luie 04-moestuin




par Did67 » 11/06/18, 16:47

Ik zie het niet goed: zouden het bladluisexuvia zijn - je zou met een vergrootglas moeten kijken en ons "macro-foto's" moeten nemen ...

Als dat het is, is het al gebeurd!

Let goed op als er effecten op de voet zijn: vertraging van de groei, vergeling, enz ... Anders zullen we zeggen dat het was dat ...

Zet bij twijfel een waterstraal om te verwijderen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten