Biologische bestrijding van nematoden

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Foglio Annie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/05/20, 12:09

Biologische bestrijding van nematoden




par Foglio Annie » 03/05/20, 12:17

hallo
Ik wilde je feliciteren met je video's. Ik begrijp deze mensen niet die naar je kijken en je bekritiseren. Ze moeten gewoon ergens anders zoeken. Ik wilde met je praten over associaties in de tuin. Ik ben maar een kleine tuinier en ik ben geïnteresseerd in bloemenassociaties, en in het bijzonder goudsbloemen die blijkbaar eigenschappen hebben om aaltjes en meeldauw te verjagen. Dit jaar zou ik naast de anjers van India ook uien of knoflook als laatste een familie van alliums geven.
Ik hoop dat ik op een dag in staat zal zijn om uw conferenties bij te wonen. Je zorgde ervoor dat ik de manier waarop ik tuinier wilde veranderen.
Verander niet. Ik houd van je zoals je bent.
Ik dank u met heel mijn hart
annie
0 x
Oom Buzz
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 30/10/19, 20:06
x 24

Re: Biologische bestrijding tegen nematoden




par Oom Buzz » 05/05/20, 15:31

Hallo,

Ik stel me voor dat het bericht voor Didier bedoeld is, ook al is hij niet de enige hier die video's maakt...

Foglio Annie schreef:(...) tot goudsbloemen die blijkbaar eigenschappen hebben om aaltjes en meeldauw te verjagen.

Omdat meeldauw een schimmel is, kan het niet ontsnappen... Ik zie niet in welk chemisch fenomeen specifiek voor goudsbloemen een schimmeldodend effect zou kunnen hebben, gericht op de meeldauw... Ik stel me voor dat als er een schimmeleffect zou zijn, het schadelijk zou zijn voor een hele set paddenstoelen, waardoor goudsbloem een ​​vijand van de moestuin zou worden...
Didier zou meer bevestigend kunnen zijn, maar ik denk dat het veronderstelde schimmelwerende effect van anjers op naburige planten verhalen zijn die worden verteld zonder enige echte basis. Wat ik zelf vernomen heb (en zonder te checken niet betrouwbaarder maar wel geloofwaardiger) is dat anjers gevoeliger zijn voor meeldauw, en dat een aantasting als eerste zichtbaar is op de anjers zodat eventueel naburige planten alsnog behandeld kunnen worden (zoals tomaten) om de schade te beperken.
Het gebruik van goudsbloemen zou helpen in de strijd tegen meeldauw, wat zou zijn veranderd in "goudsbloemen verjagen meeldauw"
Hoe het ook zij, aangezien paddenstoelen over het algemeen onze bondgenoten in de tuin zijn, is de enige actie die Didier aanbeveelt, het beperken van de voorwaarden voor het ontkiemen van meeldauw, waarvan de kiemen overal zijn... Zonder behandeling met fungiciden hebben anjers geen nut meer ze alleen hun prachtige kleuren en genoeg om de biodiversiteit te beschermen (wat niet niets is).
0 x
Foglio Annie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/05/20, 12:09

Re: Biologische bestrijding tegen nematoden




par Foglio Annie » 05/05/20, 21:39

goedenavond
bedankt voor de info
hartelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten