MSV publiceert zijn 2017-onderzoeksrapport

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par green68 » 11/04/18, 09:07

Did67 schreef:
izentrop schreef:
Did67 schreef:Angstaanjagende typefout: ... betreffende techniek, agronomie en vol !
Peux-tu préciser?


Ik citeer het bericht dat op de smartphone wordt weergegeven ...

Het was natuurlijk de "grond", nu "diefstal" ... Soms geven typefouten betekenis - ik twijfel er niet aan dat MSV-tuinders dieven zijn!

Het was maar een grapje ...


msv.PNG boekje
boekje msv.PNG (233.86 KiB) 2413 keer bekeken


Did67 "vlucht" voor sluiter en niet grond. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par Did67 » 11/04/18, 09:10

Ah, OK ... Ik begreep niet dat het bericht in volledig woord was afgekapt ... Dus ik dacht dat het gemalen was ...

Bedankt voor het corrigeren ... Ik (ik had beter kunnen doen om deze slechte grap niet te maken! Nu het is gepubliceerd, laten we gaan maar laten we verder gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par green68 » 11/04/18, 09:15

:) Afbreekalgoritmen volgen niet altijd de regels : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par Did67 » 11/04/18, 09:28

Zolang ze "woordafbreking" blijven en niet "censuur" ... ????????
0 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par green68 » 11/04/18, 10:16

Did67 schreef:Zolang ze "woordafbreking" blijven en niet "censuur" ... ????????

Censuuralgoritmen bestaan ​​ook: Google, Youtube, Facebook, ...
Maar dit is niet het onderwerp van dit bericht : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par izentrop » 11/04/18, 10:55

Did67 "vlucht" voor sluiter en niet grond.
Ik had een mysterieuze zin bedacht met een acroniem als "labile organo shutter", een voorbeeld dat niets betekent. : Cheesy:

Dit bevestigt dat het een moeilijk beroep is dat alleen kan leven dankzij de verkoop in de mand en andere gerelateerde activiteiten.
Ik zou gedacht hebben dat met de zorgvuldigheid en de bewatering de opbrengsten per m² de teelt van open veld zouden hebben geëvenaard, maar het is ver beneden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par Did67 » 11/04/18, 14:14

Tenzij er een situatie is waarin de grond een aanzienlijke belasting vormt, mag de opbrengst per m² van een dergelijk systeem niet het basiscriterium zijn! Dit is de opbrengst per UTH ("hoeveel duizend euro omzet per UTH"). Hierdoor kunt u uzelf een salaris betalen.

Le Potager du Paresseux (wat geen commercieel systeem is, maar wat ik weet, dus ik gebruik dit voorbeeld):

- heeft slechts een bescheiden productiviteit / m², omdat zodra u niet veel functies externaliseert (bemesting, parasieten bestrijden, de grond bewerken) en u ze niet reproduceert door derivaten van aardolie (kunstmest, pesticiden, machines, enz.), het is de geproduceerde biomassa die ervoor zorgt! Het zijn de wormen, bacteriën, schimmels die moeten worden gevoed, die ervoor zorgen dat ...

- voor mij is het dus duidelijk dat de "oppervlakteopbrengst" een klap krijgt; Ik sprak over mijn manier van doen, over een extensivering ...

- anderzijds is het rendement van UTH in principe in elk geval record !! Omdat ik heel weinig doe om veel te produceren ...

- vanuit dit oogpunt zijn bepaalde vormen van permacultuur (of microboerderijen gebaseerd op wat permacultuur wordt genoemd), vooral als het gaat om het creëren van heuvels, systemen waarvan de economische levensvatbaarheid (in de zin van klassiek = jezelf een salaris betalen) is niet gegarandeerd; het alternatief is het gebruik van moderne slaven, de stagiaires, dit model is duidelijk niet op grote schaal vermenigvuldigbaar; dit model lijkt mij daarom 'doodgeboren', mijn overtuiging is dat we er over een paar jaar niet meer over zullen praten, uit het verleden ... Sommige zullen verdwenen zijn; de anderen hebben hun model aangepast; dit is al het geval voor veel MSV-tuinders volgens de paar video's die ik heb bekeken ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par phil53 » 11/04/18, 15:06

Ik ken ze een beetje door lezen
Bijna iedereen is ervan overtuigd dat het nodig is om de natuur te domineren.
Met dekzeilen, vals zaaien, schoffelen van terpen. Een beetje organische fyto ook als het me schokt om deze 2 woorden te associëren
Ondanks al hun grond is een beetje levendiger dan in de klassieke, op foto's van de paddestoelen verschijnen en worden geaccepteerd
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par Janic » 11/04/18, 16:52

effectief! Maar dat kunnen we beschouwen als een overgang naar een landbouw "meer dan biologisch" volgens de formule van Did!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: MSV publiceert haar studierapport 2017




par Did67 » 11/04/18, 17:16

1. Velen blijven inderdaad min of meer midden in de doorwaadbare plaats.

Het is niet gemakkelijk om van je oude reflexen af ​​te komen. Ik vertelde hoe ik mezelf 3 jaar lang heb gecensureerd en geen wortelen heb gedaan, omdat ik daar in het midden van de doorwaadbare plaats geplant was, en ik ervan overtuigd was dat wortels perfect losse grond nodig hadden. Het is overal geschreven. En bovendien lijkt het logisch! En op een dag dacht ik: "Laten we het proberen, wat kost het? Een zak zaad voor 0,99 bij Lidl?"

[Ik zei niet dat het gemakkelijk was, maar niet vanwege de compacte aarde; vanwege de naaktslakken! Ik heb niet gezegd dat ik geen gedraaide of gevorkte wortels heb: omdat ze meer dan biologisch zijn, poets ik ze, kook ze en het is perfect - niet nodig om te schillen!]

2 ° Ik heb altijd geschreven dat een commerciële marketeer beperkingen heeft met betrekking tot marketing. Dit verplicht hem om veel meer te antropiseren, zowel eerder te produceren als met minder risico ... Ik leef niet van mijn productie.

3 ° Maar ongetwijfeld zijn er in sommige ook "oude reflexen", soms nutteloos. Dit is nadelig voor hun winstgevendheid (hetzij in termen van opbrengst per gebied - omdat er veel schade wordt toegebracht aan levende systemen, met name aan schimmels - en vooral opbrengst door UTH, omdat er volkomen nutteloos werk is) .
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten