Shredder voor BFR of boschips

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/05/14, 18:58

Ik heb de mm niet goed geteld... je hebt gelijk, het is trimma

hij werd bij leclerc voor ongeveer 100 euro verkocht, maar de 3000rpm schijfmodellen zien we vaker dan het langzame versnellingsmodel waar ik het over heb

dezelfde soort zien we ook bij lidl of aldi, ongeveer een keer per jaar voor rond de 100 euro ook
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/05/14, 19:07

Ahmed schreef:OK! Een tandwiel om te snijden en een wiel dat de voortgang regelt...
Ik heb echter moeite om de interactie tussen de twee te zien... Is het regelwiel gesynchroniseerd met het andere?

Welk motorvermogen en takdiameters overweegt u?


als het vasthoudwiel twee keer zo langzaam draait zal het twee keer zoveel tanden hebben, waardoor de tanden goed op elkaar aansluiten: goed gesynchroniseerd

als het langzame wiel 3 keer langzamer draait, heeft het 3 keer meer tanden

voor cilindermachines was er geen precieze verhouding omdat het zeer kleine tanden zijn in verhouding tot de diameter van de cilinder, dus gesynchroniseerd of niet heeft geen belang

welke diameter wil ik passeren? alles wat te klein is om verkoopbaar brandhout van te maken: dus groter dan de kleine tuinhakselaar, maar zonder te proberen spanen te maken met groot hout: 5 cm zou voldoende zijn
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/05/14, 20:04

Ter informatie: de brf is beperkt tot 7 cm omdat dit overeenkomt met de traditionele minimale afbakening van brandhout...
Dit lijkt mij geen slechte basis, vooral omdat de vertakking per definitie nogal onregelmatig is en het de voorkeur verdient om een ​​kleine marge over te laten om deze bijzonderheden op te vangen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/05/14, 09:30

De beperking van de diameter van de takken om BRF te maken heeft ook een "agronomische" reden: we beperken ons daartoe gebruik spinthout, deel leven hout.

Het dode hout, dat zich dan vormt op de dikkere stammen, en dat het raamwerk, de "Eiffeltoren" van de boom vormt, is minder rijk en vergaat minder gemakkelijk...

Vandaar de term ‘raméal’ die de Canadezen in BRF plaatsten.

[Een ander ding is daarentegen de florestière-plaat voor ketels: als "technisch gezien" het versnipperen dezelfde technologie gebruikt, als het product op het eerste gezicht vergelijkbaar is, mogen we dit verschil niet uit het oog verliezen, gekoppeld aan de gewenste doel].


Het spinthout, of spinthout, is het deel van de boom net onder de schors, over het algemeen zacht en witachtig. Dit is het deel dat overeenkomt met de meest recent gevormde groeizones, die levende cellen bevatten. Het is over het algemeen gevoeliger voor aanvallen van houtetende insecten, omdat het rijker is aan eiwitten.

Spinthout scheurt gemakkelijk en kan daarom niet worden gebruikt voor elementen van een draagconstructie.

Het sap wordt door actieve vaten naar het spinthout getransporteerd.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/05/14, 09:42

Helemaal! De lignine van volwassen hout is veel sterker gepolymeriseerd dan die van de takken en de schimmels hebben moeite om deze te ‘ontrafelen’!
Als ik deze limiet heb genoemd, komt dat natuurlijk omdat er altijd een beetje willekeur blijft bestaan ​​in de definitie van "takken"...

Door dit cijfer te verlagen neemt de rijkdom van de brf toe, ten koste van het volume: een kwestie van een eerlijk compromis.

Bij groot hout (en dus een grote versnipperaar!) kun je beter beginnen met aërobe compostering waarbij polyfenolen en tannines worden geneutraliseerd (zie methode Jean Pain).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/05/14, 18:06

Bel een moderator om deze BFR in de titel van het bericht te corrigeren!


met groot hout levert het natuurlijk geen BRF meer op, maar houtsnippers... wat voor mij vooral het doel is... Ik heb zelfs de neiging om er brandstof in te doen, ook wat BRF zou kunnen maken

de trimma- of lidl-molen is perfect voor het maken van BRF

hij slikt zonder problemen takken tot 3 cm door

hij verbruikt 700W leeg en 2500W volledig geladen

Op dit punt kan al vooruitgang worden geboekt

leeg draait het tandwiel zonder dat er stroom nodig is: als de motor beter was zou 20w voldoende moeten zijn... en bij volledige belasting 1500w

maar ik ben niet paranoïde over de output: als de te maken hoeveelheid voor de BRF klein is, zijn de molens zoals ze zijn goed

het is voor mijn voornaamste gebruik van energiehout dat de jacht op efficiëntie belangrijker is... en dat geldt ook voor het draaien van een groot aantal uren: een betere motor zal ook nuttig zijn voor de levensduur
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten