Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Biobomb » 01/08/21, 22:57

Did67 schreef:
Biobombe schrijft:Over nitraten, nitrificatie, tijdens de teelt en andere heb je daarentegen een mooi artikel geschreven dat een paar jaar geleden in de pers verscheen, ik moet het nog vinden. Maar als ik mijn tijdschriften uitdeel nadat ik ze heb gelezen en die komt bij mij terug, maar niet altijd...


Jammer: ik weet het niet meer, anders had ik de pdf kunnen zoeken!


Eureka: 01 en 02 2018, artikelen gepubliceerd in Fruits et Abeilles.
Maar er zijn volgens mij nog andere artikelen die eerder zijn verschenen. Ben je geabonneerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par pi-r » 04/08/21, 11:05

voor de kleuren van de bladeren tegenover stikstof, heeft Didier er verschillende keren over gesproken in zijn video's... maar ik weet niet welke!. inclusief om het "pisadou" -schot te melden wanneer de bladeren integendeel een beetje bleek zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 04/08/21, 16:28

Het is heel simpel:

- een beetje bier als je goed hebt gewerkt, met een paar vrienden, het is een beetje plezier, geen alcoholisme

- de 36e, net voordat je de weg op gaat, als de avond al heet is geweest, is het crimineel!

Het zit 'm allemaal in de dosering.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 06/08/21, 13:57

voor de tomaten is het dood, ik wil er geen hebben, het is uitgebrand van uitgebrand, de zuiveringszoutbehandeling had zijn effect, maar kon het niet vernieuwen, de strijd was ongelijk, bovendien een slechte opstelling van planten, een vertraging bij het uitzetten , een zeer goede ontwikkeling van de planten en te midden van dit alles antwoordt de Andes de eerste aanvallen en vooral de meest ontwikkelde en niet uitzettende

opeens moet ik de teelt van tomaten voor volgend jaar herzien, hetzelfde type seizoen plannen in de hoop op beter, en daarom een ​​​​paraplu voorstellen : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 07/08/21, 11:31

Tomaten, wat een verhaal dit jaar : Cheesy: . Ik heb het eerder gehad, ik zou het nog steeds hebben, maar ik denk dat het dood is aan het einde van de maand, geen hittegolf in zicht, relatief koude nachten, het is niet goed. Maar ik heb er een paar bewaard, die ook super goed waren. Ik heb een beetje uitgedeeld, maar ik ga niet alles uitgeven aan deze cultuur, en geniet liever van alles wat normaal ingewikkeld is in mijn klimaat. Vaarwel tomaten (binnenkort), welkom kool, selderij, witlof, voor hen is het een rotjaar in de Landes
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Julienmos » 07/08/21, 12:09

Voor mij is het ook raar:
alle planten aangetast door meeldauw, veel stengels met zwarte delen, overal verdorde bladeren, een aantal (groene) tomaten die begonnen te rotten en die ik weggooide...
maar wat me verbaast is dat er nog evenveel tomaten zijn die nog onaangetast zijn, en waarvan sommige al beginnen te kleuren!
Ik heb nooit enige behandeling gegeven, te lui.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 07/08/21, 12:31

Nou hier... alles is in orde, maar nu dek ik in als het regent
"Ik ga uit", fijne week
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 08/08/21, 14:08

Adrien (ex-nico239) schreef:Nou hier... alles is in orde, maar nu dek ik in als het regent
"Ik ga uit", fijne week

je plukt de vruchten van je experimenten, het is heel normaal en omdat je dit zo vriendelijk met ons hebt gedeeld, kunnen we er inspiratie uit halen
geniet van je tomaten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 08/08/21, 14:10

Doris schreef:Tomaten, wat een verhaal dit jaar : Cheesy: . Ik heb het eerder gehad, ik zou het nog steeds hebben, maar ik denk dat het dood is aan het einde van de maand, geen hittegolf in zicht, relatief koude nachten, het is niet goed. Maar ik heb er een paar bewaard, die ook super goed waren. Ik heb een beetje uitgedeeld, maar ik ga niet alles uitgeven aan deze cultuur, en geniet liever van alles wat normaal ingewikkeld is in mijn klimaat. Vaarwel tomaten (binnenkort), welkom kool, selderij, witlof, voor hen is het een rotjaar in de Landes

een nieuwe uitdaging voor volgend jaar, slagen met de tomaat : Mrgreen:
zoals wat je nooit verveelt in een PP : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 08/08/21, 14:55

Moindreffor schreef:zoals wat je nooit verveelt in een PP : Mrgreen:

Helemaal. Binnenkort ga ik mijn laatste andijvie van 2020 oogsten, want die hebben geen lust om te bloeien: een andijviesalade aan het einde van de zomer in de Landes met andijvie van vorig jaar, toch een leuke curiositeit. Om nog maar te zwijgen van de manden met bladeren van verschillende soorten witloof, die ik om de tien dagen oogst, ook wortels uit 2020, die steeds weer teruggroeien. Ik heb overvloed in de moestuin, sterker nog: ik ben autonoom........in witlof : Mrgreen:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 320-gasten