Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 08/02/21, 18:02

Did67 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:De grootvader van mijn vrouw stopte ze in een grote koffer in de kelder (begraven) en bedekte ze met aarde om te plotselinge temperatuurverschillen te voorkomen. Ze ontkiemden niet.


Ah, hier is een aanwijzing! Ik probeer het te laten ontkiemen, om planten te maken. Maar thuis heb ik vloerverwarming met een dikke plaat, dus de temperatuur daalt heel weinig...

bij mij zitten ze op de radiatorafdekking, dus de temperatuur stijgt iets boven de 25°C, en daalt als de verwarming niet draait zonder onder de 17*18°C in de kamer te komen, ik zou de temperatuur moeten meten, zie heetste en laagste

ah ja, die in een aluminium bakje gedaan, ik heb ze in de bijna droge compost laten wachten, direct op de radiator en daar werd het dus goed warm, zeker meer dan 30°C, dus heeft deze temperatuurstijging behoorlijk hoog uit de rust gehaald?

het wordt een test voor volgend jaar, aangezien ik de aardappel doormidden heb gesneden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 11/02/21, 16:59

gisteren naar Action du Coin gegaan en gezocht
rigide-kas-Romberg.jpg
broeikasgassen-rigid-Romberg.jpg (22.67 KiB) 1154 keer geraadpleegd

voor de prijs van € 2.5 per stuk, terwijl het elders gemiddeld € 7.5 is. Plotseling nam ik er 4, waarom slechts 4 uiteindelijk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 11/02/21, 18:01

Ik heb geen Actie bij mij in de buurt, maar momenteel zijn er in heel veel winkels leuke acties. Ik ben begin van de week naar de tuin van Leclerc geweest, de tien meter overwinteringsluifel voor 2,80, 40 l plantenbakken op voet met deksel om een ​​kas van te maken 15 euro denk ik, en nog een heleboel andere dingen, het gaat blijkbaar de hele februari mee .
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 13/02/21, 22:20

Ik probeer zoete aardappellaagjes
aan de andere kant zijn mijn zoete aardappeltrays op potgrond in een minikas gegaan, en plotseling steekt de minikas uit de rand van de radiatorkap en profiteert daardoor van nog meer warmte, het stimuleert de groei verder dankzij het effect van de omgevingsvochtigheid , het lijkt voor hen een beetje op de tropen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 25/02/21, 20:04

Ik profiteer van het mooie weer, wat een genot om buiten in de zon te zijn, een kleine hooishow

dus ik heb geplant
2 rijen winterknoflook, ik weet dat het laat is, maar hé, het komt uit het plan dat ik had
3 rijen sjalotten Ik zit in de nagels, ik moet er nog een paar kopen. Ik wil graag 5 rijen zetten zoals voorheen
dan heb ik de gele uien om te zetten, een gekochte zak en mijn eigen productie van vorig jaar, voor de rode uien wacht ik nog even, omdat uit ervaring te vroeg geplant ze vernaliseren en gaan naar zaad, dus die worden voor april

aan de zoete aardappelkant werkte mijn laagjes, ik zie een klein stengeltje naar buiten komen, en vandaag heb ik twee stekken gemaakt, ik had een stekje geprobeerd van een gebroken stengel, het was aan het uiteinde uitgedroogd, ik dacht dat het vastgeschroefd was omhoog, en de grote fout was dat er wortels waren, dus ik heb hem terug in de grond gestopt, we zullen zien

mijn pdt-zaailingen die begonnen te ontkiemen, zijn op een plank gezet en elke dag buiten gezet, de spruiten krijgen langzaam een ​​mooie paarse kleur, en groeien een beetje, het gaat prima, ik heb het op tijd ingehaald

anders ging ik na het bekijken van de laatste video van Didier naar mijn rode bieten kijken die geen bladeren meer hadden, de week van vorst bij -10 -12°C bakte alles, en ik vond er nog een paar zeer stevig, onmiddellijk afgescheurd, onmiddellijk gekookt en zij maakten de entree voor ons avondmaal

anders ga ik de prei, uien, geel en rood zo snel mogelijk in een terrine zaaien, warm zetten en buiten in de minikas zetten aangezien ze niet bang zijn voor vorst

deze terugkeer van goed weer lanceerde mijn seizoen
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 25/02/21, 21:52

Moindreffor schreef:
dan heb ik de gele uien om te zetten, een gekochte zak en mijn eigen productie van vorig jaar, voor de rode uien wacht ik nog even, omdat uit ervaring te vroeg geplant ze vernaliseren en gaan naar zaad, dus die worden voor april



Heeft u kleine bolletjes ("zaden") geproduceerd?

Want anders zijn de overontwikkelde bollen gevoelig geworden voor de kou en gaan ze zaad... Bollen groter dan zo'n 25 mm in doorsnee gaan omhoog...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 25/02/21, 22:18

Moindreffor schreef:2 rijen winterknoflook


Om te kijken wat het daadwerkelijk oplevert

Ik had een deel van mijn "productie" in de grond gelaten (om te doen als aardappelen)
Ik dacht dat het allemaal weg was, maar het begint eruit te komen, maar net als voorgaande jaren in andere hoeken, minder dan zou moeten
A priori, ook al is het nog wat vroeg om te zeggen, kunnen we de knoflook in de grond laten zitten, maar er is winterverlies
Wordt vervolgd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 26/02/21, 07:14

Moindreffor schreef:deze terugkeer van goed weer lanceerde mijn seizoen

Het is waar, het geeft een boost, vooral omdat de hele natuur met een indrukwekkende snelheid wakker is geworden, en ik een heleboel dingen in uitvoering heb en er nog meerdere projecten in het verschiet liggen... Hij, ik heb twee, drie dagen heel erg nodig. georganiseerde luiheid : Lol:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 26/02/21, 07:26

Adrien (ex-nico239) schreef:A priori, ook al is het nog wat vroeg om te zeggen, kunnen we de knoflook in de grond laten zitten, maar er is winterverlies
Wordt vervolgd

Mijn vergeten knoflook van vorig jaar, waarvan er aan het einde van de zomer een deel uitkwam, doet het momenteel erg goed. Ze hebben de periode van permanent drijven goed doorstaan, wat zelfs in mijn zandgrond voor drassige grond zorgde (ik heb eergisteren struiken geplant, het zand is altijd nat op de eerste 50 cm van de grond). Met de zoetheid zullen ze zeker snel bloeien, ik zal er enkele laten staan, en andere zullen worden gecastreerd.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 26/02/21, 08:54

Er wordt een video over het onderwerp geüpload - ik waarschuw je: het duurt twee uur!

Weerstand van knoflook als teentjes ondergronds: - 20° C minimaal; de plant, eenmaal ontkiemd, is het - 10 tot - 15° C!!! Een van de meest winterharde planten.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten