Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/12/18, 18:25

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:weer in het mooie verslag, egels eten meer wormen dan slakken, het lijkt me dat ik het wist, ik was verslaafd aan het leven van dieren toen ik jong was


Wederom een ​​erg mooie illustratie van mijn bekende: "Nothing is ever perfect in this world!" Zelfs niet de legendarische egel!!!

Ik heb medelijden met de slakken, maar misschien heb ik daarom zoveel wormen!

Ik denk dat als je rijk bent aan wormen, je om dezelfde redenen rijk bent aan slakken, de juiste balans van de natuur, wormen helpen om mooie groenten te hebben, die de slakken goed voeden...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 01/01/19, 10:16

Absoluut.

Mijn opmerking was meer gericht op de "bigots", voor wie de "organische" oplossingen (hier de egel) feilloos zouden zijn...

Er zijn gevallen van biologische controle met heel erg specifieke hulpstoffen... Daar gaat in feite de hulpstof uit met de plaag die het onder controle heeft... Ze zijn niet de algemene regel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 01/01/19, 17:58

Did67 schreef:Absoluut.

Mijn opmerking was meer gericht op de "bigots", voor wie de "organische" oplossingen (hier de egel) feilloos zouden zijn...

Er zijn gevallen van biologische controle met heel erg specifieke hulpstoffen... Daar gaat in feite de hulpstof uit met de plaag die het onder controle heeft... Ze zijn niet de algemene regel.


Beeld Dweper mij? Nooit Beeld

Het is gewoon om te proberen wat leven te herintroduceren terwijl de toevluchtsoorden vol zijn... en dit geldt voor alle soorten.

We dromen er niet van dat egels zich van slakken ontdoen om de goede en simpele reden dat we een oplossing hebben gekozen die ze in leven houdt... dat wil zeggen: geen schadelijke producten Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 01/01/19, 18:24

nico239 schreef:We dromen er niet van dat egels zich van slakken ontdoen om de goede en simpele reden dat we een oplossing hebben gekozen die ze in leven houdt... dat wil zeggen: geen schadelijke producten Beeld

Ik denk niet dat je ze in leven houdt als je ze voedsel ontzegt door je zaailingen te beschermen. : Mrgreen: verhonger al die arme slakken : Twisted:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 01/01/19, 19:20

Moindreffor schreef:
nico239 schreef:We dromen er niet van dat egels zich van slakken ontdoen om de goede en simpele reden dat we een oplossing hebben gekozen die ze in leven houdt... dat wil zeggen: geen schadelijke producten Beeld

Ik denk niet dat je ze in leven houdt als je ze voedsel ontzegt door je zaailingen te beschermen. : Mrgreen: verhonger al die arme slakken : Twisted:


: Mrgreen: we vertrouwen erop dat ze zich voeden met de REST... en dat is niet wat er ontbreekt
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 06/01/19, 20:48

een revolutie bij Moinderffor PP!!!
de oprit met borders en kleine kiezeltjes zal verdwijnen om plaats te maken voor een met gras begroeide oprit die zal worden gemaaid...

bovendien heb ik zojuist mijn moestuin aangemeld als toevluchtsoord bij de LPO, lang leve de voorzieningen en de terugkeer van de biodiversiteit, er komt werk

goed voor nu ik ben een kamer aan het omtoveren tot een speeltafel voor mijn zoon, en ja tieners groeien, nou ik doe het rustig aan, een klein uurtje per dag, in kleine doses, chemo helpt niet
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 31/01/19, 20:54

kleine doorgang in mijn tuincentrum, bewaar Assortiment niet rijp : Mrgreen: , deze winkel doet grote inspanningen om te diversifiëren, het is geweldig in een ietwat verlaten hoek...

Ik heb cherrytomatenzaden gekocht, ik ga binnenkort beginnen met zaaien, het staat niet vroeg op de verpakking, maar ik vertrouw Didier's woorden hierover : Mrgreen: Ik heb een project dat in mijn hoofd rijpt voor het behoud van tomaten, ik moest iets kopen om te beginnen, maar de zoon heeft mijn schoenplaatjes gestolen, ik moet tanken

Ik wilde sjalotten kopen om te planten, maar de winkelmanager zei dat ik morgen terug moest komen, want dat zou goedkoper zijn, leuk nee :!:

dus zakelijk te volgen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 31/01/19, 22:17

En ik, gedurende deze tijd, word ik gemarteld door mijn fysio!!! Maar het lukt me om mijn haar met mijn rechterhand te kammen, we gaan vooruit.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 02/02/19, 10:09

Did67 schreef:En ik, gedurende deze tijd, word ik gemarteld door mijn fysio!!! Maar het lukt me om mijn haar met mijn rechterhand te kammen, we gaan vooruit.

een bal hebben bij Z, het lijkt erop dat het van tijd tot tijd goed is voor het haar, en voor kamproblemen is het radicaal : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 03/02/19, 01:28

Nou, ik zie dat het een bedrijf is dat rolt... ondanks de "parasitaire" bouwplaatsen...

Een beetje zoals ik, zie ik mezelf een serieus soepseizoen opgeven en terugzetten naar 2020... a priori nog steeds te veel parasitaire aanpassingen, ik zal van tijd tot tijd een overzicht maken en mevrouw aan haar kant laten werken.

Ze zou dit jaar operationeel moeten zijn voor de moestuin... we gaan dus op 1 cilinder draaien.. Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten