Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 02/08/20, 17:10

Did67 schreef:Ken je kokos nog niet????
Dit is nauwelijks overdreven. Ik heb al 2 jaar kleine zwarte "zelfvernietigbare" dekzeilen (zetmeelzeilen die verteren). Ergens in de garage, op een plank!

daarom heb ik het idee terloops nieuw leven ingeblazen, ik had in een hoek van mijn brein verschillende opmerkingen opgemerkt
vertraagde ontsteking in het voorjaar door kou
zwart "vangt" warmte op (nou ja, het is een kwestie van golflengten...)
Ik kocht zwarte biologisch afbreekbare dekzeilen
en daar hebben we het over het vervroegen of uitstellen van het seizoen
dus dat allemaal bij elkaar...

vandaar deze kleine herinnering : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 02/08/20, 18:16

Ik ben niet tegen vaccinatie! Dankjewel !!!!

[Elke herfst laat ik mij vaccineren tegen de griep; als we iets over Covid te weten komen, zal dat mij verlichting geven!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 02/08/20, 18:19

Moindreffor schreef:zwart "vangt" warmte op (nou ja, het is een kwestie van golflengten...)


Heel precies: absorptie van alle golflengten

[de kleur van een object is het feit dat dit object het volledige boeket aan golflengten van wit licht ontvangt, maar sommige ervan niet absorbeert: geen voor wit, alles behalve rood voor een rood object, enz... Een zwart object absorbeert ze allemaal en wijst er geen af ​​- resultaat, het is "zwart"! En als resultaat wordt het nog meer warm!]
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 02/08/20, 18:49

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:zwart "vangt" warmte op (nou ja, het is een kwestie van golflengten...)


Heel precies: absorptie van alle golflengten

[de kleur van een object is het feit dat dit object het volledige boeket aan golflengten van wit licht ontvangt, maar sommige ervan niet absorbeert: geen voor wit, alles behalve rood voor een rood object, enz... Een zwart object absorbeert ze allemaal en wijst er geen af ​​- resultaat, het is "zwart"! En als resultaat wordt het nog meer warm!]

ja zwart is geen kleur, maar de afwezigheid van kleur en wit is de verzameling van alle kleuren, niet te verwarren met pigmenten waar het het tegenovergestelde is
hier hebben we het over kleuren, dus zwart absorbeert alles en houdt daardoor alle energie en warmte vast
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 03/08/20, 08:40

de oogst van vandaag
20200802_212814.jpg

dus mijn 4 getransplanteerde wortels, we zien dat er 3 die vanaf het begin groeiden Top zijn, één getransplanteerd in de emmer, zelfs als het vroeg fout gaat, het zal goede geraspte wortels opleveren
een komkommer, kleine aardappelen (een aardappelsteel ontkiemd maar niet geconsumeerd en uiteindelijk geplant) gekookt in water, het zal een kleine salade zijn, met tomaten die ik morgen ga plukken (je moet aan de ethyleen denken) en een peper die erin komt ook in een kleine rijstsalade, en hier is een lekker vers maaltje van rauwe groenten
met sjalotten en bieslook uit de tuin natuurlijk : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 04/08/20, 19:46

vandaag mijn rode paprikaplanten verplanten, zelfgemaakte planten een beetje laat gezaaid, maar dit zaaien heeft me veel geleerd over paprika's, de planten zijn prachtig met bloemen, een goede hoogte en een zeer vlezige stengel, ze zijn 2 of zelfs 3 keer mooier dan de planten die half mei en begin juni zijn getransplanteerd, maar die hebben al vruchten afgeworpen

we gaan zeggen een herfstvariëteit : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

anders zie ik alleen al door naar mijn groenten te kijken waar de vruchtbaarheid ontbreekt : Roll:
onder de zeer dikke laag hooi, waar de aardappelen moeten hebben gelegen, is de aarde nog vochtig zonder water te geven, ook zonder planten goed
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 04/08/20, 22:06

Ook thuis: de luchtvochtigheid varieert afhankelijk van de dikte van het hooi! Omdat ik de neiging heb gierig te worden en niet te veel toe te voegen zodat het onkruid zich op tijd vestigt als "groenbemester", is het soms droog zodra het hooi dun is!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 05/08/20, 18:57

Did67 schreef:Ook thuis: de luchtvochtigheid varieert afhankelijk van de dikte van het hooi! Omdat ik de neiging heb gierig te worden en niet te veel toe te voegen zodat het onkruid zich op tijd vestigt als "groenbemester", is het soms droog zodra het hooi dun is!

Thuis is het een compromis met Madame, het hooi ja..., maar het onkruid nee... dus overal een redelijk dikke laag hooi, behalve dit jaar toen ik een beetje stro gebruikte

en zonder water uit de lucht, nou ja, het hooi blijft, het stro dat voor de winter is binnengebracht is er ook nog, maar het is absoluut niet compact, de vogels gebruiken het opnieuw en laten het overal vliegen, alleen daarom is het saai
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 05/08/20, 19:04

Ah! ja, ik vergat het
AVANT
20200802_212814.jpg

NA
20200803_131427.jpg

we hebben ons vermaakt : Mrgreen: de eieren zijn van opa's kippen... kleine vegetarische maaltijd : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 05/08/20, 19:27

Maar nee, het is te laat om bij jou thuis te eten, dus verdomd, ik moest iets doen, ik had de eieren meegenomen : Cheesy:
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten