Mijn moestuin van 50 - vragen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Bobinsana
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/08/21, 17:29
x 1

Mijn moestuin van 50 - vragen




par Bobinsana » 26/03/22, 18:47

Hallo iedereen,

Naar aanleiding van de berichten en het lezen van het boek ben ik afgelopen oktober mijn moestuin gestart. Ik installeerde vernieuwing, die verdomd werd opgegeten door de aarde (ik kon het niet geloven).
Ik wilde mijn land eind januari testen, en ik heb een paar teentjes knoflook geplant om te testen, en het werkt :).

Ik heb nu vragen over 3 onderwerpen:
1) mijn hooi is op sommige plaatsen bijna verdwenen:
Ik heb nog niet eens geplant dat mijn hooi door de grond is opgegeten. Dus ik vroeg me af of ik meteen hooi moest terugleggen, of mijn zaailingen moest planten en wachten tot de oogst om hooi terug te geven?

2) het groeit! : gras en bloemen beginnen verdomd mooi te verschijnen, waar mijn hooi werd gegeten... Raad je me aan om met de hand te wieden (vermoeiend), of om mijn zaailingen te planten (en er zal voedsel zijn voor alles van de wereld)? Of andere ?

3) Ik heb zaden van gele uien direct in de grond gezaaid, omdat het blijkbaar mogelijk was. Nu vraag ik me af of ik iets doms heb gedaan. Want als mijn uienzaden ontkiemen, en het zijn er te veel, dan denk ik dat uitdunnen moeilijk zal zijn, en ik ben ook bang voor een bloedbad... Kortom, voor uien zaai je direct in de grond, of elders en u transplanteert?

Bedankt voor je antwoorden op mijn waarschijnlijk voor de hand liggende vragen.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten