Mijn groentetuin op 54

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 29/06/21, 16:28

Ik kan hier en daar zien wat mij settaria lijkt: het is een extreem productieve "pijn in de kont" en zeer moeilijk uit te trekken in droge grond ... Ik ben aan het jagen ... Op dit moment, met de grond nat, het is gemakkelijk afgescheurd. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen: we vangen het meestal in de emmers die we kopen of ruilen ...

Zie voor herkenning voorlaatste pagina in: http://itab.asso.fr/downloads/desherb-m ... _6_ete.pdf
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 16:35

Did67 schreef:Ik kan hier en daar zien wat mij settaria lijkt: het is een extreem productieve "pijn in de kont" en zeer moeilijk uit te trekken in droge grond ... Ik ben aan het jagen ... Op dit moment, met de grond nat, het is gemakkelijk afgescheurd. Het is moeilijk om eraan te ontsnappen: we vangen het meestal in de emmers die we kopen of ruilen ...

Zie voor herkenning voorlaatste pagina in: http://itab.asso.fr/downloads/desherb-m ... _6_ete.pdf


Ah dank je Didier, deze heb ik niet gezien, niet veel harig : Cheesy: serieuzer zie je haar op welke foto's?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 29/06/21, 18:06

Aan de voet, links (in de richting van de foto) van je courgette. Het lijkt mij.

[Er zijn verschillende soorten settaria - maar ze zijn ook "saai" - laten we zeggen invasief]
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 29/06/21, 21:10

Jardinierdu54 schreef:Bonjour à tous,
anders zijn mijn aarden potten (Oyas-stijl) voldoende voor het bewateren van de kas (1 water per week plus een paar druppels voor druppels)
gewoon uit nieuwsgierigheid, om je oya's te valideren, zou je bereid zijn het infuus te verwijderen en alleen op hen te vertrouwen?
omdat om te zeggen dat ze goed werken terwijl je daarnaast een andere waterbron gebruikt, je niet kunt concluderen, omdat het misschien je druppeldruppels zijn die heel goed werken en je oya's die gewoon mooi zijn in de decoratie

ziet niet de intentie om ruzie te maken over het gebruik van yoas, voor de zekerheid dat om te zeggen dat er een factor in het spel is, je er maar één hoeft te variëren, daar heb je 2 watergeefsystemen
Dernière édition par Moindreffor de 29 / 06 / 21, 21: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 21:16

Did67 schreef:Aan de voet, links (in de richting van de foto) van je courgette. Het lijkt mij.

[Er zijn verschillende soorten settaria - maar ze zijn ook "saai" - laten we zeggen invasief]


Bedankt Didier, ik heb hem vanmiddag eraf gehaald : Wink:
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 21:26

Moindreffor schreef:
Jardinierdu54 schreef:Bonjour à tous,
anders zijn mijn aarden potten (Oyas-stijl) voldoende voor het bewateren van de kas (1 water per week plus een paar druppels voor druppels)
gewoon uit nieuwsgierigheid, om je oya's te valideren, zou je klaar zijn om het infuus te verwijderen en alleen op hen te vertrouwen?
omdat om te zeggen dat ze goed werken terwijl je daarnaast een andere waterbron gebruikt, je niet kunt concluderen, omdat het misschien je druppeldruppels zijn die heel goed werken en je oya's die gewoon mooi zijn in de decoratie

ziet niet de intentie om ruzie te maken over het gebruik van yoas, voor de zekerheid dat om te zeggen dat er een factor in het spel is, je er maar één hoeft te variëren, daar heb je 2 watergeefsystemen


Dit is niet verkeerd nadat het infuus gewoon op vrijdag is gebruikt als een eenvoudige aanvulling maar niet een grote hoeveelheid (ongeveer 15 liter voor 4 pijpen), ik vul mijn oya's elke maandag, ik zal anders redeneren als ik mijn potten in de herfst verwijder zou ik kijk of de wortels rond de potten zitten, toch?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 29/06/21, 21:37

Jardinierdu54 schreef:
Moindreffor schreef:
Jardinierdu54 schreef:Bonjour à tous,
anders zijn mijn aarden potten (Oyas-stijl) voldoende voor het bewateren van de kas (1 water per week plus een paar druppels voor druppels)
gewoon uit nieuwsgierigheid, om je oya's te valideren, zou je klaar zijn om het infuus te verwijderen en alleen op hen te vertrouwen?
omdat om te zeggen dat ze goed werken terwijl je daarnaast een andere waterbron gebruikt, je niet kunt concluderen, omdat het misschien je druppeldruppels zijn die heel goed werken en je oya's die gewoon mooi zijn in de decoratie

ziet niet de intentie om ruzie te maken over het gebruik van yoas, voor de zekerheid dat om te zeggen dat er een factor in het spel is, je er maar één hoeft te variëren, daar heb je 2 watergeefsystemen


Dit is niet verkeerd nadat het infuus gewoon op vrijdag is gebruikt als een eenvoudige aanvulling maar niet een grote hoeveelheid (ongeveer 15 liter voor 4 pijpen), ik vul mijn oya's elke maandag, ik zal anders redeneren als ik mijn potten in de herfst verwijder zou ik kijk of de wortels rond de potten zitten, toch?

het is alleen dat het in mijn huis af en toe een beetje regent, dus ik geef helemaal geen water, en je oya's zijn diep, dus een regenbui zal het oppervlak natmaken en daarom je planten geven wat ze nodig hebben, zelfs in een kas de water zal door capillariteit van buiten naar binnen gaan, zodat uw oya's zichzelf kunnen legen zonder enig voordeel voor uw planten, door de grond grondig water te geven

observeren of er een aanzienlijke dichtheid van wortels rond je oyas is, is een goede reactie, het is iets dat leerzaam zal zijn, dat interesseert me
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 21:55

Moindreffor schreef:
Jardinierdu54 schreef:
Moindreffor schreef:gewoon uit nieuwsgierigheid, om je oya's te valideren, zou je klaar zijn om het infuus te verwijderen en alleen op hen te vertrouwen?
omdat om te zeggen dat ze goed werken terwijl je daarnaast een andere waterbron gebruikt, je niet kunt concluderen, omdat het misschien je druppeldruppels zijn die heel goed werken en je oya's die gewoon mooi zijn in de decoratie

ziet niet de intentie om ruzie te maken over het gebruik van yoas, voor de zekerheid dat om te zeggen dat er een factor in het spel is, je er maar één hoeft te variëren, daar heb je 2 watergeefsystemen


Dit is niet verkeerd nadat het infuus gewoon op vrijdag is gebruikt als een eenvoudige aanvulling maar niet een grote hoeveelheid (ongeveer 15 liter voor 4 pijpen), ik vul mijn oya's elke maandag, ik zal anders redeneren als ik mijn potten in de herfst verwijder zou ik kijk of de wortels rond de potten zitten, toch?

het is alleen dat het in mijn huis af en toe een beetje regent, dus ik geef helemaal geen water, en je oya's zijn diep, dus een regenbui zal het oppervlak natmaken en daarom je planten geven wat ze nodig hebben, zelfs in een kas de water zal door capillariteit van buiten naar binnen gaan, zodat uw oya's zichzelf kunnen legen zonder enig voordeel voor uw planten, door de grond grondig water te geven

observeren of er een aanzienlijke dichtheid van wortels rond je oyas is, is een goede reactie, het is iets dat leerzaam zal zijn, dat interesseert me



Dan bevestig ik en ik was nogal verrast in het geval van hevige regen inderdaad de bladeren van mijn tomaten zijn nat, nou, het is misschien niet nodig dat het te lang duurt, anders ben ik bang voor ziektes. Zorgeloos resultaat in de herfst : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4345

Re: Mijn moestuin op 54




par GuyGadeboisTheBack » 29/06/21, 23:25

1 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 29/06/21, 23:49



Ik kruis mijn vingers voor hetzelfde resultaat :D
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten