Mijn groentetuin op 54

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 13/02/22, 12:13

Om redeneringen te vermijden zoals ik zie bij "dogmatische zweren": ik heb het niet over verwarming; Ik heb het over het plaatsen van "vorstbescherming"; Ik heb in mijn chassis een verwarmingskabel van 12 m (zigzag), met een thermostaat gekalibreerd op + 3°C... Het geïnstalleerd vermogen is 10 W per meter, d.w.z. 120 W.

Wat gebeurt er: de temperatuur daalt gedurende de nacht; op koude nachten, op een gegeven moment (ik had vorig jaar geen recorder; dit jaar ga ik dat kunnen traceren), lopen we het risico onder de + 3°C te komen; de verwarming gaat aan, tot ongeveer 8 uur (als de zon het overneemt; als het erg koud is, is het heel mooi weer)... Laten we zeggen dat hij om 4 uur aangaat, dat zou 4 uur zijn verwarming op 120 W. .. Dat is 0,5 kWh!!! We hebben er zo'n 2!

Ik "verspil" meer elektriciteit aan het maken van mijn koffie tijdens de week in kwestie. Maar dat, zweren vinden het normaal om een ​​lekker koffiezetapparaat te hebben... En ze zullen zich barista noemen!

Ik ga het verbeteren door thermische pads toe te voegen (waterflessen - we hebben erover gepraat met Adrien; hij deed het: ik nog steeds niet!!!! Maar het komt eraan! Zie zijn opnames: het is vreselijk effectief]. De waarschijnlijkheid van de kabelbreuk alleen in extreme omstandigheden (de gelei van het decennium!) neemt verder toe, maar ik laat het met rust!
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 13/02/22, 13:10

Did67 schreef:Om redeneringen te vermijden zoals ik zie bij "dogmatische zweren": ik heb het niet over verwarming; Ik heb het over het plaatsen van "vorstbescherming"; Ik heb in mijn chassis een verwarmingskabel van 12 m (zigzag), met een thermostaat gekalibreerd op + 3°C... Het geïnstalleerd vermogen is 10 W per meter, d.w.z. 120 W.

Wat gebeurt er: de temperatuur daalt gedurende de nacht; op koude nachten, op een gegeven moment (ik had vorig jaar geen recorder; dit jaar ga ik dat kunnen traceren), lopen we het risico onder de + 3°C te komen; de verwarming gaat aan, tot ongeveer 8 uur (als de zon het overneemt; als het erg koud is, is het heel mooi weer)... Laten we zeggen dat hij om 4 uur aangaat, dat zou 4 uur zijn verwarming op 120 W. .. Dat is 0,5 kWh!!! We hebben er zo'n 2!

Ik "verspil" meer elektriciteit aan het maken van mijn koffie tijdens de week in kwestie. Maar dat, zweren vinden het normaal om een ​​lekker koffiezetapparaat te hebben... En ze zullen zich barista noemen!

Ik ga het verbeteren door thermische pads toe te voegen (waterflessen - we hebben erover gepraat met Adrien; hij deed het: ik nog steeds niet!!!! Maar het komt eraan! Zie zijn opnames: het is vreselijk effectief]. De waarschijnlijkheid van de kabelbreuk alleen in extreme omstandigheden (de gelei van het decennium!) neemt verder toe, maar ik laat het met rust!


Houd er rekening mee dat dit geen verwijt was omdat ik me niet zo op mijn gemak voel om iets onbeheerd achter te laten, maar dat gezegd hebbende, je hebt me overtuigd. Ik heb de thermische pads van Adrien niet gezien, maar ik zal het met belangstelling volgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 13/02/22, 14:15

Ik wilde alleen verduidelijken. Want toen ik vorig jaar op Youtube sprak over deze manier om mijn zaailingen in mijn frame te "beschermen", had ik natuurlijk recht op dit verwijt...

Ik realiseerde me dat wanneer je een elektrisch "apparaat" plaatst, dit wordt vergeleken met een "verwarming". Terwijl het slechts een beveiliging is!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 13/02/22, 14:25

Did67 schreef:Ik wilde alleen verduidelijken. Want toen ik vorig jaar op Youtube sprak over deze manier om mijn zaailingen in mijn frame te "beschermen", had ik natuurlijk recht op dit verwijt...

Ik realiseerde me dat wanneer je een elektrisch "apparaat" plaatst, dit wordt vergeleken met een "verwarming". Terwijl het slechts een beveiliging is!

Colemann verwarmt een deel van de kas waar hij "werkt" en conditioneert zijn groenten voor de verkoop, om niet stremmend te werken, maar ja, ook niet de tropen, en hij gebruikt dit voor bepaalde zaailingen, specificeert hij omdat hij zegt dat hij alleen werkt in koude kassen

precisie is soms handig : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 13/02/22, 14:30

Het heeft een klimaat dat duidelijk harder is dan het onze!

En dan, naast "opwarmen / beschermen tegen vorst", moet je onderscheid maken tussen het produceren van je planten (op een kleine oppervlakte) en het produceren van je groenten (op grote)...

Voor mij is het niet eens een kwestie van forceren: ik probeer niet al te vroeg groenten te eten. Maar alleen om de catastrofe door de 3 nachten van vorst te voorkomen die alles als 1 van de 3 zou kunnen vernietigen... De rest van de tijd doet het apparaat niets.
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 13/02/22, 15:19

Did67 schreef:Het heeft een klimaat dat duidelijk harder is dan het onze!

En dan, naast "opwarmen / beschermen tegen vorst", moet je onderscheid maken tussen het produceren van je planten (op een kleine oppervlakte) en het produceren van je groenten (op grote)...

Voor mij is het niet eens een kwestie van forceren: ik probeer niet al te vroeg groenten te eten. Maar alleen om de catastrofe door de 3 nachten van vorst te voorkomen die alles als 1 van de 3 zou kunnen vernietigen... De rest van de tijd doet het apparaat niets.

het is uw verzekering, het grijpt alleen in bij een probleem en met een beetje thermische traagheid veroorzaakt door flessen water, zal het apparaat nog minder kans hebben om te worden geactiveerd

de investering en de kosten van het gebruik van het apparaat zijn zo belachelijk dat het beter is om later zonder te zaaien om niet bang te zijn voor deze sterke late vorst, maar ineens zonder te spreken van vroegrijpheid, om het seizoen te verkorten of mogelijk een halve slag opnieuw moeten doen in geval van breuk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 13/02/22, 16:19

Mijn reflectie is dat het meer en meer nodig zal zijn om de zomer te "ontwijken". Te moeilijk voor veel groenten (naar zaad gegaan). Te veeleisend voor de tuinman: water geven (om nog maar te zwijgen van het waterprobleem). En in tegenstelling tot wat velen denken, ligt de productie bij hoge temperaturen lager (optimale temperaturen, zelfs voor zondaars van het tomatentype) in het bereik van 25/30° (en soms dichter bij 25!).

Dus ik hou wel van de boeren: eerder telen!

Maar ik stel mezelf bloot aan de zeldzame winteruitbarstingen, die van tijd tot tijd laten zien dat het bestaat... Wel, dat het bestond... Dus het doet alsof het bestaat als gisteren... .

En dus buffer + kabel... Morgen zit hij er in mijn frame... Een beetje moeite, waardoor ik de eerste oogsten in juni kan afmaken... En daarna laat ik de zeilen zakken, ook al zijn het natuurlijk tomaten, bonen, aubergines, meloen en andere komkommerachtigen kunnen alleen in de zomer geteeld worden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 407-gasten