Landbouwmachines eigen stoom!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Landbouwmachines eigen stoom!




par Grelinette » 29/04/14, 18:28

Bonjour à tous,

Op dit moment zijn er in mijn regio een veelheid aan gedeelde tuinprojecten die aan alle kanten in bloei staan, en afhankelijk van mijn beschikbaarheid en mijn vaardigheden, neem ik deel aan bepaalde werken in deze tuinen.
De laatste tijd brachten we een ochtend door met het draaien van een veld met schoppen en houwelen om de grond te verzachten voor zaaien en planten ...

Gelukkig waren er velen van ons en de gebieden werden verkleind omdat een groot deel van het land al door de eigenaar met een tractor was geploegd (tot grote ergernis van tuinmanagers en entertainers, geschokt dat een benzinemachine zijn banden was komen slepen agressief op dit organische permacultuurland!).

Ik herinnerde me toen dat ik een Amerikaanse website zag met ploegtools die ontworpen waren om door een fietser te worden geïmplementeerd! (er was zelfs een nogal overtuigende video ...)

Heeft iemand de link naar deze site? (de link is over econologie maar ik weet niet waar).

Anders zei ik tegen mezelf dat het vrij eenvoudig moet zijn om een ​​soort kleine tractiemodule te maken die een werktuig zoals een eg, een wied of een andere ploeg kan trekken en door een of meer fietsers kan worden bediend !!!

Het idee zou zijn om een ​​platform te maken met 4 wielen inclusief 2 agrarische waarop we fietsen (van 1 tot 4) repareren die worden onderhouden met hometrainer.
Beeld

Veel deelnemers aan deze gemeenschappelijke tuinen worden geleverd met fietsen, waaronder Pedelecs, die gemakkelijk aan de machine kunnen worden bevestigd!

Fietsers zouden een zwaar traagheidswiel onder rijden, zoals te zien op sommige fitnessapparatuur, die de aandrijving van de tractormodule zou aandrijven om meer koppel en vermogen te hebben.

Qu'en pensez-vous?

Zoals gewoonlijk, als u ideeën en suggesties heeft! : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 29/04/14, 19:32

Ik denk dat je na nog geen 5 minuten zo uitgeput bent dat je het opgeeft!
In feite is het vermogen dat nodig zou zijn veel groter dan wat een of meer fietsers kunnen bieden.
Eindelijk is het gewoon mijn mening, ik kan het verkeerd hebben, het beste is om het te proberen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/04/14, 20:13

Het gebruik van wielen zou een grote reductie in ontwikkeling vereisen om een ​​lagere snelheid en een hoog koppel te verkrijgen, een hoog koppel kan echter alleen door een wiel worden overgedragen als het met een aanzienlijk gewicht zeer sterk op de grond wordt toegepast.

Ik ben daarom overvloedig in de zin van Netsjamaan, het wiel is niet de beste tractieoplossing op zacht en oneffen terrein, er is een veel efficiëntere oplossing: de voeten!

Bovendien is het veranderen van een alternerende rotatiebeweging om terug te keren naar lineaire voortgang een volledig onnodige complicatie ...

Menselijke tractie moet worden gemodelleerd naar dierlijke tractie, mutatis mutandishet verbaast me, Grelinette, dat dit bewijs ontsnapt aan een ervaren gebruiker van trekdieren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/04/14, 22:07

Hoe verslagen ben je mijn vrienden!

netshaman schreef:Ik denk dat je na nog geen 5 minuten zo uitgeput bent dat je het opgeeft!

Je onderschat onze kalveren! : Cheesy:

Zeker lijkt de totale kracht onvoldoende, maar ik denk dat de toevoeging van een grote en zware schijf een rol speelt vliegwiel zou genoeg pk's en koppel toevoegen. Naar mijn idee zouden de fietswielen deze schijf met een hoge rotatiesnelheid aandrijven, welke schijf de versnellingsbak zou aandrijven ...

Ik sta er nog steeds op dat er voorbeelden zijn van dergelijke machines die werken. (Christophe, als je me hoort !!! ... kun je de link vinden naar de site die deze video presenteert? Het gaat over econologie ...)

Ahmed schreef:Een afwisselende rotatiebeweging veranderen om terug te keren naar lineaire vooruitgang is een volledig onnodige complicatie ...

Het lijkt mij echter dat het het principe van de fiets is, dat het principe van de loopfiets precies heeft verbeterd door een roterende beweging toe te voegen!

Voor de grote reductie heb ik al een zelfrijdende maaierversnellingsbak ... het lijkt me een goed materiaal voor deze nieuwe doe-het-zelver (daarnaast zijn er 5 snelheden en achteruit!).
Beeld

Ahmed schreef:Menselijke tractie moet worden gemodelleerd naar dierlijke tractie, mutatis mutandishet verbaast me, Grelinette, dat dit bewijs ontsnapt aan een ervaren gebruiker van trekdieren.

Ja ... Ik weet zeker dat als er een fiets geschikt was voor trekpaarden, ze niet zouden aarzelen om op dit pedaal ros te stappen om efficiënter te zijn!

Er is tredmolen, maar het lijkt minder efficiënt om de kracht van een paard te benutten ... Dat gezegd hebbende, waarom niet een menselijke stamper ?
Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 29/04/14, 22:40

Het lijkt mij echter dat het het principe van de fiets is dat het principe van de loopfiets juist heeft verbeterd door de draaibeweging toe te voegen!

Ja, in een heel andere context en om een ​​hogere snelheid te halen; fietsen vertegenwoordigt een verbetering die zelden wordt bereikt in termen van efficiëntie van menselijke spierkracht in combinatie met een vlakke en harde ondergrond * (bergop, het systeem toont zijn limiet).
Zoals u zelf opmerkt, is de loopband geen verstandige configuratie om een ​​lineaire beweging om te zetten in een roterende beweging.
In de landbouw heeft de roterende machine zichzelf opgelegd door middel van de thermische motor waarvan het de natuurlijke werkingsmodus is en omdat een zware technologie volgde ... het heeft natuurlijk ook, zoals ik opmerk, zwaar beïnvloedde de geesten!

* Op het platte vlak levert het lopen de meeste inspanning op het gebied van heffen en balanceren en een relatief klein deel wordt besteed aan voortstuwing; in dezelfde situatie besteedt de fiets bijna alles aan vooruitgang.
Op dezelfde manier stuwen de riemen een skiff efficiënter dan een peddel, aangezien deze alleen de kracht van één arm gebruikt, terwijl de andere dient om deze kracht te compenseren, terwijl de riemen rusten op de tolets mobiliseren alle kracht effectief.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/04/14, 22:47

Dat is alles, ik heb een video gevonden: de Culticycle pedaalkracht landbouw
Het is niet precies degene die ik noemde, maar dit is al een veelbelovende track!
http://www.youtube.com/watch?v=C4u87VhYFV0
(Bron: http://farmhack.net/home/ )

Stel je dit principe van een landbouwmachine voor, verbeterd met een vliegwiel en geïmplementeerd met verschillende fietsers, waaronder enkele in VAE!
Dernière édition par Grelinette de 29 / 04 / 14, 22: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/04/14, 22:52

de grote efficiëntie van de fiets is om de benen te vervangen door wielen op een mooie weg

dus op een mooie weg is de fiets effectiever dan de benen die energie verliezen, het gewicht van een man moeten dragen om niet veel vooruit te gaan tijdens het lopen

maar voor tuinieren als een schop, is de tuinman die weet hoe hij zijn schop moet gebruiken veel energie-efficiënter dan een tractor en een ploeg: de tuinman die schoppen verplaatst alleen de grond die hij schoppen, en niet een tractor van een ton

de kleinste kleine helmstok is 4kW terwijl een wielerkampioen 500W is ... dus het trappen van mannen om een ​​tractor te bedienen geeft me niet veel hoop
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/04/14, 23:08

nog een opmerking over ploegen: vóór de tractoren waren er stoommachines, zwaarder en minder krachtig dan de huidige tractoren: daarom niet in staat om in het veld te rollen om een ​​ploeg te trekken: het gewicht van de stoommachine die mired verbruikt alle stroom

dus de oplossing van de tijd was om de ploeg met lier en kabel te trekken: en 2 locomotieven aan de 2 uiteinden van het veld: elke locomotief draait om de beurt, iets bewegend om elke rij te maken

Ik zag dat lang geleden in de boeken dan in het echt op het stoomfestival in Saint Fort sur le Né

het is indrukwekkend als je midden op het veld staat om de ploeg te zien voortbewegen zonder enig geluid van de tractor: de aarde zinkt op de ploeg en maakt het geluid van een boot die het water splitst

en oude stoommachines van ongeveer 15 pk doen hun werk als een tractor van 50 pk, omdat deze geen tractor beweegt, omdat er geen verlies van wielenergie doorheen waadt de aarde te zacht: alleen de ploeg beweegt

je kunt je voorstellen dat 2 pedaallieren aan het einde van het veld worden geplaatst om een ​​kleine ploeg te trekken

kan het effectiever zijn dan elke man met een schop?
Dernière édition par chatelot16 de 29 / 04 / 14, 23: 14, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16176
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 29/04/14, 23:09

goede opmerkingen van Chatelot. : Idee:

En bovendien wordt een helmstok niet moe ...

Moeten we stoppen met biologische landbouw? tfaçon je zult heel snel huilen ... duurzaam een ​​landbouwmachine bedienen, zelfs een kleine met de kracht van een man, het is onoverkomelijk.

Neem gewoon een bio-ethanol helmstok :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/04/14, 23:16

ethanol ze hebben het al gedronken : Mrgreen:
als ik een tank vul met E85 krijg je dorst: het ruikt meer naar gas dan naar benzine
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten