Eet insecten! Laten we insecteneters zijn

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Janic » 29/11/20, 15:25

om daarom te zien op het neuronale systeem
Deze dag op de 5 "ons lichaam dit sociale netwerk!" en op de 7e “de odyssee van de Schrift in 3 delen
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Moindreffor » 29/11/20, 15:33

sicetaitsimple schreef:Als het de sfeer kan ontspannen en aangezien het erom gaat "wat kunnen we eten?", raad ik jullie allebei een goede koolstoofpot aan. Dit zijn enkel seizoensgroenten (afhankelijk van wat je lekker vindt en wat je hebt, kool, wortelen, prei, rapen, pastinaak, aardappelen, gedroogde bonen, ....)

Nou, we kunnen ons voorstellen dat Moindreffor geen insecten toevoegt, maar een paar rookworsten en een stuk halfgezouten varkensvlees.

Als ik moet kiezen...

Ik volg een zoutarm dieet, dus geen halfgezouten varkensvlees, maar ontzoute worstjes en inderdaad ook een stuk ontzilt gerookt borststuk, maar ik ben niet tegen het eten van insecten of liever een eiwitpasta gemaakt van insecten, de Het stomme van insecten is dat we denken dat we ze in hun geheel moeten opeten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Moindreffor » 29/11/20, 15:38

Janic schreef:We hebben geen nieuw brein! Naarmate de kennis evolueerde, realiseerden we ons dat het neuronale systeem niet beperkt was tot een bepaalde locatie en daarom dat het tweede brein alle schakels van het lichaam is in alle gebieden, zoals het bloednetwerk.

Oké, dus ik zie dat je niet weet hoe we ons tweede brein noemen, dus het heeft geen zin om door te gaan, je weet niet waar je het over hebt, we hebben eigenlijk neuronen elders dan in onze hersenen en jij bent Als ik slecht over voeding zeg, dacht ik echt dat je wist waar dit tweede brein was, en PAF, je mist het punt
dus topic gesloten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Janic » 29/11/20, 16:30

Oké, dus ik zie dat je niet weet hoe we ons tweede brein noemen, dus het heeft geen zin om door te gaan, je weet niet waar je het over hebt, we hebben eigenlijk neuronen elders dan in onze hersenen en jij bent Als ik slecht over voeding zeg, dacht ik echt dat je wist waar dit tweede brein was, en PAF, je mist het punt
Bovenal zie ik dat je anderen voor imbecielen houdt, net als jij.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par sicetaitsimple » 29/11/20, 20:21

Moindreffor schreef:
sicetaitsimple schreef:Als het de sfeer kan ontspannen en aangezien het erom gaat "wat kunnen we eten?", raad ik jullie allebei een goede koolstoofpot aan. Dit zijn enkel seizoensgroenten (afhankelijk van wat je lekker vindt en wat je hebt, kool, wortelen, prei, rapen, pastinaak, aardappelen, gedroogde bonen, ....)

Nou, we kunnen ons voorstellen dat Moindreffor geen insecten toevoegt, maar een paar rookworsten en een stuk halfgezouten varkensvlees.

Als ik moet kiezen...

Ik volg een zoutarm dieet, dus geen halfgezouten varkensvlees, maar wel ontzoute worstjes en inderdaad ook een stukje ontzilt gerookt borststuk.....


Dit verhaal over insecten spreekt mij niet echt aan, daarom noemde ik deze stoofpot, die erg seizoensgebonden is.
Dat gezegd hebbende, zonder dat je een arts of een diëtist bent (en helemaal niet aan de orde bent!), ben ik van mening dat als je je zoute maaltijd een nacht laat weken, deze dan ongeveer een uur op zichzelf kookt, en dan kook je hem nadat je de zout hebt weggegooid. Geef nog een uur water met alle groenten zonder zout toe te voegen, het mag heel weinig zout zijn!
Einde van de hete reeks, terug naar de insecten!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Janic » 30/11/20, 08:24

nog een extraatje om aan de eisen van Moindrefort te voldoen

FARRACHI Armand is een Franse schrijver geboren in Parijs op maart 22 1949:

"Geen enkele beschaving heeft ooit zoveel leed toegebracht aan dieren als de onze, in de naam van rationele productie" tegen de laagste kosten ". (...) Laten we niet bang zijn voor woorden: Frankrijk is bedekt met concentratiekampen en folterkamers. (...) Voor deze miljoenen, voor deze miljarden dieren, is het simpele feit van leven, van geboorte tot dood, een marteling van elke seconde (...). "
- Armand Farrachi, Jammer voor de dierconditie138.

GAUTAMA Boeddha. Indiase wijze 600 jaar voor Christus

“Mahamati, die van mijn discipelen die vlees eten, lachen de leken die mompelen: wie zijn deze verzakers die zuiverheid beoefenen door niet te eten zoals de goden en kluizenaars maar eerder als woeste beesten terwijl ze rondzwerven mensen om hun maag te vullen? Ze maken anderen alleen maar bang door de zuiverheid van hun pad zo te bederven dat men zich afvraagt ​​of het boeddhisme echt een methode van zelfbeheersing is. ("Soûtra de l'Entrée à Lankâ, lankâvatâra", vertaling door Patrick Carré, Fayard)

GANDHI Mahatma Gandhi [Mohandas Karamchand Gandhi] - 1869-1948:
Een van de grondleggers van het moderne India en verdediger van geweldloosheid als revolutionair middel.
- "De grootsheid van een natie en haar morele vooruitgang kunnen worden beoordeeld aan de hand van de manier waarop zij met dieren omgaat."
- "Ik geloof dat spirituele vooruitgang vereist dat we stoppen met het doden van andere levende wezens voor onze lichamelijke behoeften."
‘Ik zou er nooit mee instemmen het leven van een lam op te offeren aan het menselijk lichaam. Ik ben van mening dat hoe minder een schepsel zichzelf kan verdedigen, des te meer recht het heeft op bescherming van de mens tegen menselijke wreedheid. »


NB: Hierbij komt nog een verrassende tegenstrijdigheid. Hoeveel mensen die hun geliefde hondjes en katjes koesteren om de geringste verwonding te voorkomen, worden ook onverschillig voor het lot van diezelfde dieren als ze in hun maag belanden. :? :? :?
Hoeveel fokkers huilen hun ogen uit als een van “hun” dieren wordt gedood door een roofdier en geen enkele werpt terwijl zij zelf de roofdieren zijn? :? :? :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Janic » 01/12/20, 08:16

en daarom in onze serie de beroemde vegetariërs die uitdrukkelijk worden gevraagd door degenen die niet de minste moeite doen om te begrijpen dat geweld diep in het menselijk hart verankerd is. : Twisted:


von HUMBOLDT Alexander von Humboldt - 1769-1859 : Duitse natuuronderzoeker en geograaf, ontdekkingsreiziger en geograaf. Beschouwd als de grondlegger van de klimatologie en biogeografie van de planeet en de oceanen.

- "Het voeden met dieren is niet ver van antropofagie en kannibalisme."

“Wreedheid jegens dieren is noch te verzoenen met een werkelijk ontwikkelde menselijkheid, noch met ware eruditie. Het is een van de meest karakteristieke ondeugden van een onedel en wreed volk. Tegenwoordig zijn bijna alle mensen min of meer barbaars tegenover dieren. Het is vals en grotesk om bij elke gelegenheid hun schijnbare hoge graad van beschaving te benadrukken, terwijl ze elke dag met onverschilligheid de meest beruchte wreedheden tolereren die tegen miljoenen weerloze slachtoffers worden begaan.”

- "Hetzelfde stuk land dat werd gebruikt om vee te grazen en te voeren om vlees te produceren om 1 persoon te voeden, zou 10 mensen kunnen voeden met planten; als we het ook verbouwden met linzen, bonen of erwten, honderd mensen kunnen voeden ... "

HUXLEY Thomas Henry Huxley:

'De mens kwam voor bijl en vuur, dus hij kon geen omnivoor zijn.' "Het enige dier dat bestaat met een omnivore morfologie is de beer, die een paar scherpe tanden heeft en de andere plat."
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Moindreffor » 01/12/20, 11:45

sicetaitsimple schreef:
Moindreffor schreef:
sicetaitsimple schreef:Als het de sfeer kan ontspannen en aangezien het erom gaat "wat kunnen we eten?", raad ik jullie allebei een goede koolstoofpot aan. Dit zijn enkel seizoensgroenten (afhankelijk van wat je lekker vindt en wat je hebt, kool, wortelen, prei, rapen, pastinaak, aardappelen, gedroogde bonen, ....)

Nou, we kunnen ons voorstellen dat Moindreffor geen insecten toevoegt, maar een paar rookworsten en een stuk halfgezouten varkensvlees.

Als ik moet kiezen...

Ik volg een zoutarm dieet, dus geen halfgezouten varkensvlees, maar wel ontzoute worstjes en inderdaad ook een stukje ontzilt gerookt borststuk.....


Dit verhaal over insecten spreekt mij niet echt aan, daarom noemde ik deze stoofpot, die erg seizoensgebonden is.
Dat gezegd hebbende, zonder dat je een arts of een diëtist bent (en helemaal niet aan de orde bent!), ben ik van mening dat als je je zoute maaltijd een nacht laat weken, deze dan ongeveer een uur op zichzelf kookt, en dan kook je hem nadat je de zout hebt weggegooid. Geef nog een uur water met alle groenten zonder zout toe te voegen, het mag heel weinig zout zijn!
Einde van de hete reeks, terug naar de insecten!

het grote probleem is dat bij het ontzilten het zout weggaat, maar ook andere aroma's, en voor de licht zoute is dit het geval, als je de hoeveelheid zout te veel wilt verminderen, verlies je te veel smaak, dus reserveer ik liever de kleine hartige als uitzondering, want ik geniet ervan, maar het is een of twee keer per jaar
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Moindreffor » 01/12/20, 11:50

Janic schreef:
Oké, dus ik zie dat je niet weet hoe we ons tweede brein noemen, dus het heeft geen zin om door te gaan, je weet niet waar je het over hebt, we hebben eigenlijk neuronen elders dan in onze hersenen en jij bent Als ik slecht over voeding zeg, dacht ik echt dat je wist waar dit tweede brein was, en PAF, je mist het punt
Bovenal zie ik dat je anderen voor imbecielen houdt, net als jij.

niet alleen dat wanneer we vrijwillig vaag blijven over een onderwerp om u geen aanvalshoek te geven, u zelf verdwaalt in uw onwetendheid
dus kijk eens waar ons tweede brein is en je zou moeten ontdekken dat als een imbeciel het weet voor een geleerde als jij, het zo gemakkelijk zou moeten zijn

Dus je hoeft je lijst niet langer te maken, je weet dat cultuur als jam is, hoe minder we hebben, hoe meer we het verspreiden, dus ik stel je maar één kleine dwaze vraag, het tweede brein?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eet insecten! Laten we insecteneter zijn




par Janic » 01/12/20, 13:34

Dus je hoeft je lijst niet langer te maken, je weet dat cultuur als jam is, hoe minder we hebben, hoe meer we het verspreiden, dus ik stel je maar één kleine dwaze vraag, het tweede brein?
Jij bent degene die erom gevraagd heeft, het is net als jam, als je de pan op je toast giet, ben je verantwoordelijk voor je gulzigheid, niet de lepel die het verspreidt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten