luie tuinman in Loire Atlantique

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 15/01/19, 00:52

Uit nieuwsgierigheid 2 verzoeken aan vermiculturists voor anecics... ze verkopen er geen

Het antwoord van de tweede is grappig

Zou je wormen verkopen die NIET voor compost zijn?
Dat wil zeggen anecische wormen?

Dag
Wij verkopen alleen compostwormen, u zult moeite hebben om endogene wormen te vinden, ze groeien niet
bien cordialement


Als je beweert een pro te zijn van regenwormen en je verwart endogeen en anecisch, dan moet je voor zijn boete in één keer hardop de moestuin van de luiaard lezen Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 15/01/19, 10:22

nico239 schreef:Uit nieuwsgierigheid 2 verzoeken aan vermiculturists voor anecics... ze verkopen er geen


Ze zijn tenminste eerlijk. Want aangezien ze zichzelf ook wel "wormkwekers" noemen, hadden ze kunnen proberen je in de war te brengen door hun Eisenia door te laten gaan voor bloedarmoede! Maar misschien merkten ze dat je te veel wist?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 17/01/19, 01:13

Did67 schreef:
nico239 schreef:Uit nieuwsgierigheid 2 verzoeken aan vermiculturists voor anecics... ze verkopen er geen


Ze zijn tenminste eerlijk. Want aangezien ze zichzelf ook wel "wormkwekers" noemen, hadden ze kunnen proberen je in de war te brengen door hun Eisenia door te laten gaan voor bloedarmoede! Maar misschien merkten ze dat je te veel wist?


Juist ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 18/01/19, 19:27

1 week na het verwijderen van de wormen zijn er slechts 2 uitwerpselen in het behandelde gebied, wat betekent dat de verdunde mosterd goed werkt om de wormen te verwijderen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 18/01/19, 20:04

Oh ja.

Ik denk dat de periode nog redelijk goed was, en ze waren niet te diep... Anders betwijfel ik of de scherpe oplossing hen zal bereiken...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 08/04/19, 00:20

Om slakken te bestrijden, is het 3 weken geleden dat ik een elektrische afrastering op batterijen heb geïnstalleerd en het werkt.
De 3 slasoorten die buiten de beveiligde omtrek waren geplant, waren na een week verslonden. De andere 9 hebben niet eens het begin van een aanval. Ik vond 4 of 5 kleine gedroogde slakken, de grote draaien zich om.
Na een zoektocht op YouTube zag ik dat er een video bestaat en dat minstens één ander het voor mij had bedacht. Maar aangezien we er nooit over spraken op de forum, Ik stel voor dat je het probeert. Ik ben verbaasd dat het niet op de markt verkoopt, het is super effectief
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 08/04/19, 00:28

phil53 schreef:Om slakken te bestrijden, is het 3 weken geleden dat ik een elektrische afrastering op batterijen heb geïnstalleerd en het werkt.
De 3 slasoorten die buiten de beveiligde omtrek waren geplant, waren na een week verslonden. De andere 9 hebben niet eens het begin van een aanval. Ik vond 4 of 5 kleine gedroogde slakken, de grote draaien zich om.
Na een zoektocht op YouTube zag ik dat er een video bestaat en dat minstens één ander het voor mij had bedacht. Maar aangezien we er nooit over spraken op de forum, Ik stel voor dat je het probeert. Ik ben verbaasd dat het niet op de markt verkoopt, het is super effectief


Waarom niet?

Hoe werkt het?

Heb je foto's?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Moindreffor » 08/04/19, 09:22

phil53 schreef:Om slakken te bestrijden, is het 3 weken geleden dat ik een elektrische afrastering op batterijen heb geïnstalleerd en het werkt.
De 3 slasoorten die buiten de beveiligde omtrek waren geplant, waren na een week verslonden. De andere 9 hebben niet eens het begin van een aanval. Ik vond 4 of 5 kleine gedroogde slakken, de grote draaien zich om.
Na een zoektocht op YouTube zag ik dat er een video bestaat en dat minstens één ander het voor mij had bedacht. Maar aangezien we er nooit over spraken op de forum, Ik stel voor dat je het probeert. Ik ben verbaasd dat het niet op de markt verkoopt, het is super effectief

ja je kunt je ontwikkelen
merci
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 08/04/19, 09:31

Ah ja, je ontwikkelt STP ????

[Zelfs als het sluiten van mijn 500 m² voor andere problemen zorgt: de slakken die er al zijn! Een set mobiele barrières om recent beplante gebieden tijdelijk te beschermen, aangezien ik frames met gaas heb om bepaalde zaailingen tegen vogels te beschermen, waarom niet?]
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 08/04/19, 10:02

Ja in mijn idee, het is niet om de hele plot te beschermen, het zou niet werken. Ik denk om kleine structuren te maken om kwetsbare boards te beschermen. Ik ga een foto van mijn model maken, het is in elk geval beter dan pellets.
Ik maakte een metalen frame dat 4 of 5 cm in aarde zinkt, waarop ik een draad op geïsoleerde kussens bevestigde. De draad bevindt zich 2 of 3 mm van het oppervlak van het frame. Ik heb dat op de batterij van een zonnelamp aangesloten.
Zolang er geen imac is, verbruikt het niets.
De naaktslak is een stuurprogramma en is uitgedroogd als deze vast blijft zitten. De groten draaien zich om.
Insecten kunnen passeren omdat de spanning laag is en hun exoskelet isolerend is.
Voordat u het frame neerlegt, verwijdert u hooi en naaktslakken mogelijk op locatie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten