De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Miao's
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 13/10/20, 19:02
x 11

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Miao's » 15/10/21, 16:48

Als dat alles is wat je motiveert...

Ik kocht mezelf een boekje over wilde eetbare planten op woensdag terwijl mijn dochter in haar dansles zat. Wederom een ​​vod die alleen bestanden kopieert die 100 jaar lang 50 keer opnieuw zijn uitgegeven. Speciale vermelding voor een recept op basis van taxusboorders waarbij niet duidelijk is aangegeven dat het zaad verwijderd moet worden... : Roll:

Ik heb de indruk de bibliotheken rond te hebben gelopen maar vooral (veel te) moeilijk te zijn geworden. Of liever gezegd zijn ogen te hebben geopend en te kritisch te zijn geworden (je zou je kunnen afvragen waarom... :P ). Een nieuw boek zou daarom op zijn plaats zijn ^^

In de tussentijd ben ik op zoek naar een boek dat de verschillende zomergroenten correct en op een interessante manier beschrijft, vergelijkbaar met Wolfgang Palme's over de wintermoestuin, een boek dat ik best waardeerde, vooral voor de beschrijvingen en anekdotes die we duidelijk voelen zijn gebaseerd op ervaring in het veld. Ken jij leuke (Franse) referenties?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par pi-r » 17/01/22, 13:49

veel succes Didier voor het afleveren van het exemplaar vandaag....de WIJ moeten leergierig zijn geweest!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/01/22, 14:57

Inderdaad. Ik had de onaangename verrassing van een onvoorziene grap: gistermiddag, terwijl ik de allerlaatste touch-ups aan het doen was, besefte ik plotseling dat al mijn schilderijen, mijn dozen niet meer waren... als het was gebeurd: mysterie...

Dus ik heb vanmorgen niet bevallen. Ik ga het vanavond doen, want ik had gelukkig nog een back-up van 2 dagen geleden. Dus aan de ene kant had ik meerdere wijzigingen aangebracht in mijn tekst, waarvan de dozen niet meer ingelijst waren, en aan de andere kant had ik de "oude" tekst, met de dozen in goede staat. Het enige wat ik hoefde te doen was de vakken kopiëren/plakken van de tweede naar de eerste! 2u30 vervelend gedoe...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/01/22, 15:00

Ik maak van de gelegenheid gebruik om hier een e-mail te kopiëren die ik onlangs heb ontvangen en waar ik erg blij mee was.

Hallo,

Ik hoop dat het goed gaat met je.
Ik ben een jonge 17-jarige student landbouwkunde, niet ver van Rosheim, dus je kunt je voorstellen dat ik studeer aan de landbouwschool in Obernai. Als ik je schrijf, is dat in de eerste plaats om je te feliciteren met je boek, ik heb het voor Kerstmis gekregen en in slechts een paar weken tijd heb ik het al uit. Hoewel ik niet van lezen hou, werd ik gehypnotiseerd door je boek. En zoals je waarschijnlijk denkt, zal ik me binnenkort wagen aan je tuiniertechnieken, ondanks vele aanhoudende tegenzin, zoals de angst voor wanorde bijvoorbeeld, normaal voor een jonge tuinman die opgroeide in een conventionele visie, zal me JIJ vertellen. In ieder geval bedankt voor dit mooie werk.

Maar zoals veel van uw lezers denk ik, zou ik heel graag uw moestuin willen bezoeken, dus ik wilde u vragen of u nog steeds bezoeken accepteert, zelfs zeer korte. Hoewel ik denk dat je tientallen e-mails moet ontvangen waarin je hetzelfde wordt gevraagd, hoop ik nog steeds een antwoord van je te ontvangen!
Zorg ondertussen goed voor jezelf in deze roerige tijden!

Met vriendelijke groet,


Ik deed, 50 jaar geleden of iets meer, de opening van de Landbouwschool van Obernai - allereerste promo!
3 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 17/01/22, 15:03

Hé, wanneer is een Helmstetter Agricultural High School?
(Ik maak geen grap !)

Trouwens, het heeft een naam, die van Obernai?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 17/01/22, 18:30

Did67 schreef:Ik maak van de gelegenheid gebruik om hier een e-mail te kopiëren die ik onlangs heb ontvangen en waar ik erg blij mee was.

Hallo,

Ik hoop dat het goed gaat met je.
Ik ben een jonge 17-jarige student landbouwkunde, niet ver van Rosheim, dus je kunt je voorstellen dat ik studeer aan de landbouwschool in Obernai. Als ik je schrijf, is dat in de eerste plaats om je te feliciteren met je boek, ik heb het voor Kerstmis gekregen en in slechts een paar weken tijd heb ik het al uit. Hoewel ik niet van lezen hou, werd ik gehypnotiseerd door je boek. En zoals je waarschijnlijk denkt, zal ik me binnenkort wagen aan je tuiniertechnieken, ondanks vele aanhoudende tegenzin, zoals de angst voor wanorde bijvoorbeeld, normaal voor een jonge tuinman die opgroeide in een conventionele visie, zal me JIJ vertellen. In ieder geval bedankt voor dit mooie werk.

Maar zoals veel van uw lezers denk ik, zou ik heel graag uw moestuin willen bezoeken, dus ik wilde u vragen of u nog steeds bezoeken accepteert, zelfs zeer korte. Hoewel ik denk dat je tientallen e-mails moet ontvangen waarin je hetzelfde wordt gevraagd, hoop ik nog steeds een antwoord van je te ontvangen!
Zorg ondertussen goed voor jezelf in deze roerige tijden!

Met vriendelijke groet,


Ik deed, 50 jaar geleden of iets meer, de opening van de Landbouwschool van Obernai - allereerste promo!


Jongeren opleiden is toekomst zaaien
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par GuyGadeboisTheBack » 17/01/22, 18:57

Adrien (ex-nico239) schreef:Jongeren opleiden is toekomst zaaien

Dat zei de leider van de Welpen die mijn beste vriend verkrachtte... (Ik ga weg) : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 14/02/22, 17:45

Het is lang geleden dat ik naar recensies op Amazon heb gekeken.

Het minste wat we kunnen zeggen is dat het eerste boek "klievend" is. En de perfecte illustratie dat om een ​​bericht door te geven, we met z'n tweeën zijn: een zender en een ontvanger. Dat een van de twee niet op de juiste frequentie zit, en er gebeurt niets!!!

2022-02-14_17h42_07 Commentiare Amazon.png
2022-02-14_17h42_07 Commentaar Amazon.png (89.83 KiB) 1675 keer bekeken
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Biobomb » 16/02/22, 13:57

Didier, kun je ons alsjeblieft de naam geven van je toekomstige boek? We zullen het niet openbaar maken, dat beloven we.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 16/02/22, 14:36

Weldra !!! Ik beloof het... Rond half maart denk ik dat ik het model en het "groene licht" heb om erover te praten...

We leggen momenteel de laatste hand aan de tekst - laatste shuttles met de redacteur...

De corrector heeft het Covid te pakken...! Dus ik zal nog even moeten wachten op de proefgelezen en gecorrigeerde tekst...

[De auteur schrijft. De redacteur, in mijn geval, herleest en "adviseert" mij - verwijder dit, dat is te lang, provoceer niet over een onderwerp dat aanleiding zou kunnen geven tot geschillen... Uiteindelijk ben ik het die beslist - behalve wanneer het is illegaal! Vervolgens gaat deze gewijzigde tekst naar de proeflezing van het Frans: fouten in het Frans gecorrigeerd zonder mij te raadplegen - zoals een gebrek aan overeenstemming; + verzoeken om verduidelijking (je zegt dit en dan zeg je dat, is dat hetzelfde?); + verzoeken om herschrijving - wanneer een passage te ingewikkeld is... Gelijktijdig, lay-out en afbeeldingen (kaders, tabellen, enz.)... Aan het einde ontvang ik een bewijs - Bon A Tirer: als ik akkoord ga, gaat het printen. Anders definitieve onderhandelingen. Ik ben een redelijk legitieme maar nogal veeleisende auteur]

Maar we zijn nog steeds op een "eerste helft van april" uitje
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten